29.07.2021 22:57
1
Zdravím,

Dělal jsem klientovi web ve WordPressu na softwaru divi. Mám neomezenou licenci, ale klient po dokončení webu přestal komunikovat, zablokoval mi přístup na web a samozřejmě nezaplatil.

Jde o poměrně malou částku, kterou bych oželel, ale.. Klient je v insolvenci a věděl, že nemůže zaplatit. Nejde mi fakt o peníze, ale o princip.

Tím, že nezaplatil tak v podstatě využívá nelegálně software? Zkoušel jsem kontaktovat poskytovatele hostingu (WEDOS), ale ten samozřejmě nereagoval. WEDOS nereaguje nikdy :)

Kam se obrátit s tím, že někdo používá nelegálně software? Insolvenčniho správce už jsem kontaktoval a řeší se zrušení oddlužení.
29.07.2021 23:06
2
Žádný nelegální software nevyužívá. To je tvůj software, respektive tvoje licence, kterou lze využít na neomezeném počtu webů. Ty u něj můžeš vymáhat jen odvedenou práci a samotný kód, vizuály a další prvky, které jsi dodal a nebyly zaplaceny.
29.07.2021 23:17
3
Chápu, myslel sem, že ho dostanu na tohle. Jako nechal bych ho být, kdyby se slušně omluvil a řekl mi svou situaci. Jen blokace telefonu, smazání přístupu atd.. mě prostě nas...ralo :) Pak jsem zjistil, že je v insolvenci a nás.. mě to ještě víc. Když si objedná službu a ví, že nemuze zaplatit. Tohle nesnáším. Kdyby mi poslal 50 Kč měsíčně, tak jsem v pohodě, jelikož má snahu to řešit. Takhle ale vydim vychcaneho člověka a nechci, aby mu to prošlo.
29.07.2021 23:21
4
Mě tyhle situace naučily brát zálohový faktury u lidí, o kterých mám pochybnosti. To mi částečně kryje finanční ztráty na zakázce. Na ztráty psychické si časem najdeš jiné náplasti.
30.07.2021 06:58
5
Není trestný čin objednat služby, když vím, že nemohu zaplatit?
30.07.2021 12:38
6
Pojem "zadní vrátka" nikdo nezná? Vždy před prací nahodím ke klientovi skript. Přidělím patřičná práva. Rozmístím do více složek, pojmenuji jako origo souboury a čekám na zaplacení... Když nezaplatí, posílám upomínku. Nezaplatí ani poté, přidám upozornění, že mu bude smazán obsah. Ve většině případů takový vykutálenec si v tento moment umane odebrat mi přístup. Následně zasílám předžalobní výzvu s tím, že v objednávce mých služeb souhlasil s VOP, kde je jasně uvedeno, že nazaplacením za mé služby může dojít ke smazání úplně všeho, neboť nejsem povinen zjišťovat, kde končí a kde začíná má práce, pokud aktivně zasahuje do přidělených přístupů a záměrně znesnadňuje zpět vzetí již provedených prací, za které nezaplatil.
30.07.2021 14:58
7
Mít přístup alespoň k databázi?
01.08.2021 10:18
8
Zálohy nebo platby předem vyžaduji vždy. Mám zkušenost, že neplatí až polovina klientů. Když si neřeknu o zálohu na např. své službě zprostředkování retenčních tarifů, po uskutečnění nezaplatí téměř nikdo. Toto je v ČR typické. Pokud u mne dotyčný službu nezaplatí předem, jednání z mé strany končí s tím, ať se ozve, až to bude myslet vážně. Jsou to dobré zkušenosti.
01.08.2021 10:37
9
Chce to smlouvu, 50% zálohu předem a zvýšit taxu. Tak se zbavíš klientů, kteří neplatí. Je to funkční filtr. Ani si nepamatuji, kdy jsem měl naposled špatného klienta.
02.08.2021 19:28
10
Ak si si vytvoril na tvojom ucte Elegant Themes API kod specialne pre tento web, mozes ho zmazat a ten klient si potom nebude moct aktualizovat Divi na jej novsiu verziu.