20.07.2021 23:06
1
Dobrý večer všem, chtěl jsem se zeptat jestli máte taky někdo takovou negativní zkušenost se sdružením nic.cz - působíme na českém trhu řadu let ale poslední dobou co se týká byrokracie z mého pohledu je to spíše cesta k totalitě, neříkám že se světově internet chová jako před 30 lety to ne, jen mě zaráží, že chtějí až 3 x ročně neustále ověřovat správnost údajů v registraci u doménového jména ( doménových jmen ). Kdyby šlo o phisingové a jiné " odpadní " webové prezentace tak to pochopím.

Nyní jsme poskytli " zástupce" s adresou v české republice, pro řešení těchto byrokratických manýrů a doufám že bude klid.

Kupříkladu při registraci .EU jsme to řešili jen jednou za x let.
20.07.2021 23:43
2
To myslíš ten automatický email, co rozesílají x-krát ročně a který žádá o kontrolu správnosti údajů?
21.07.2021 00:11
3
Ano, ten přišel několikrát a pak chtěli PIN údaje, číslo do česka, a ideálně mít Moje ID, tak jsme " začali " verifikovat 2 x pin kód na číslo a náhle k dokončení bez upozornění že budou posílat dopis na adresu, ke již řadu let nikdo není, dříve tam bydlel majitel firmy. Tak jsme žádali o pozastavení a hned napsali že nám mohou všechny domény zrušit ( domény zákazníků ) - bez ohledu na dopady. Tak jsme dnes zvolili adresu člověka co pro nás pracuje v česku a tak snad bude klid, toto jsem fakt nezažil. U .EU stačily např.předložit dokumenty, firemní, faktury, atd. Na jednu stranu to chápu na druhou je to hnus a digitální šikana, proti nic.cz se do sporu asi nikdo moc nepustí, upřímně kdo čte jejich nové a aktualizované podmínky pro registraci řádek po řádku, a i když tak zjistí - že mohou zrušit, bez náhrady škod co se jim smyslí, i když tvrdí že na základě " soudního rozhodnutí" či nařízení experta , rozhodce atd. viz. Odkaz . Mám pocit stejně jako z monopolních společností co si určují a vymýšlí své práva podle kterých musí jedinec, firma " tančit"..
21.07.2021 08:23
4
Jsou lidi, kteří na kontaktní údaje kašlou a pak se diví.... Tak lepší když těm to přijde častěji. Ostatní prostě e-mail jen smažou.....
21.07.2021 10:10
5
Co vím, tak PINy jsou součástí nepovinného ověření viz. https://www.nic.cz/page/1768/ . S MojeID je to podobné. Tohle po Vás skutečně požadoval někdo od CZnic? To se mi nějak nezdá.
21.07.2021 14:08
6
Původně odeslal josef.jebavy
Jsou lidi, kteří na kontaktní údaje kašlou a pak se diví.... Tak lepší když těm to přijde častěji. Ostatní prostě e-mail jen smažou.....
My jsme na kontaktní údaje nekašlali,nezadávali falešné údaje pane Jebavý to zaprvé, bylo vše uvedeno jak má, to že se po roce změnila adresa je další věc. U dalšících domén .cz byla UK adresa, přitom re-seller domén měl v obou případech jasně definováno jakou adresu máme, to že jeden napíše cz a druhý UK, kterou tedy změnil na žádost je další věc. To že UK není v EU a tím najednou chtějí zástupce se sídlem v CZ je absurdní. Co jiné společnosti mimo UK které chtějí registrovat pro zákazníka .cz doménu ? To budou shánět osobu s adresou v .cz ? Je to postavené na hlavu a o byrokracii ani nemluvím. "Ostatní" - možná jen ti co "skloní hlavu", začnou se registrovat do všelijakých aplikací a údávat pomalu " své míry a stravovací návyky ( ironie ), nenecháme se nutit k používání MojeID, máme právo odmítnou. Hezký den a děkuji za přínosný komentář.

---------- Příspěvek doplněn 21.07.2021 v 14:12 ----------

Původně odeslal slix
Co vím, tak PINy jsou součástí nepovinného ověření viz. https://www.nic.cz/page/1768/ . S MojeID je to podobné. Tohle po Vás skutečně požadoval někdo od CZnic? To se mi nějak nezdá.
Ano a to konkrétně tato osoba s tímto meilem zde máte celý meil: " Dobrý den,

jsem ráda, že jsme si vše vysvětlili. Chápu, že někdy je naše jednání trochu chaotické. My totiž k tomu, co jsem Vám napsala, jednou ročně každému držiteli kontaktu zasíláme e-mail, ve kterém adresáta žádáme, aby si zkontroloval platnost údajů a případné chyby opravil. Tento mail je zasílán automaticky. Rovněž naše zákaznická podpora postupně ručně kontroluje adresy všech kontaktů v registru a v případě, že zjistí nějaké nesrovnalosti, tak zasílá žádost o opravu údajů. Ani jeden z těchto vyjmenovaných e-mailů však neukládá adresátovi nějakou povinnost, ze které by plynul jakýkoliv postih.

Když se však sejde ověření zasílané na základě stížnosti třetí osoby s automatickým mailem a ještě s e-mailem od zákaznické podpory, tak to pak může vypadat, že CZ.NIC v podstatě "šikanuje" adresáta těchto e-mailů. Byla by to sice obrovská náhoda, ale to nic nemění na faktu, že se to prostě může stát. Samozřejmě nevím, zda zrovna Váš klient byl takto "postižen", ale pokud ano, tak věřte, že chápu jeho rozhořčení. S přáním krásného dne

--
Zuzana P.
supervizor zakaznicke podpory

CZ.NIC, z. s. p. o.
Milesovska 5, 130 00 Praha 3

T +420 222 745 126
+420 222 745 111
+420 739 596 752
F +420 222 745 112
e-mail: zuzana.p***@nic.cz
www.nic.cz

www.mojeID.cz - vase bezpecna webova identita ( to jistě ) těch meilů samozřejmě více. GL

---------- Příspěvek doplněn 21.07.2021 v 14:12 ----------

Čili fakt náhoda !

---------- Příspěvek doplněn 21.07.2021 v 14:25 ----------

Poprosím admina o uzavření threadu, myslím že další debaty nebudou mít adekvátní obsah.
21.07.2021 15:16
7
Někdo, kdo má 100 domén, mu přijde 100 dopisů :D
21.07.2021 18:03
8
Povinnost mit zodpovednou adresu v EU pro nonEU je u CZ uz mnoho let v pravidlech ... porad lepsi nez jiny registry, ktere rovnou pro nonEU drzitele registrace nedovoluji.