16.07.2021 11:21
1
Zdravím,
ráno dorazil email, že zásilkovna bude požadovat od 1.7 zadávání váhy zásilek do systému. Hmotnost každého produktu máme evidovanou a to i v součtu různých položek co si klient objedná tak se dopočítá už v košíku automaticky. Až sem to není problém, vše automatizované. Zboží se zabalí a naroste váha o výplně + obalový materiál. Váhu sice máme, ale nedovedu si představit, po každém zabalení, ještě zvážení každé zásilky, pak otevřít systém zásilkovny a ke každé vložené zásilce zadávat ještě další údaje o celkové váze. A to v době kdy se snaží všichni všechno automatizovat. Pokud si někdo objedná jeden produkt či dva co se zabalí do obálky tak to asi taky není problém. My konkrétně používáme obalový materiál od bublinkové obálky, přes krabice až bedny. Záleží na kombinaci objednaného zboží.
Další věc je, že od příštího roku chtějí zadávat do systému při odeslání i rozměry zásilek. Tohle mi přijde úplně mimo. Pro někoho kdo má 5 zásilek to asi není problém, ale při počtu 100 a více zásilek za den je to celkem masakr. Tohle žádá přepravka nikdy nevyžadovala. Každý má při vstupu na depu váhu a tam se vše zaznamenává automaticky.
Jaký na to máte názor ?

odkaz na článek
Povinnost udávat váhu zásilek od 1. 9. 2021 - Blog Zásilkovna.cz
16.07.2021 11:43
2
Myslím, že se někdo v logistice Zásilkovny snaží o získání co nejvíce dat pro jejich další operace (další pohyby balíků). Pro Eshop je to práce navíc. Tak jako tak, někde musíte tyto údaje zjistit, zapsat.. V tom svém administračním prostředí pro tisk etiket, na stránkách Zásilkovny atd...

Spíš bych to viděl na to, že v dnešní době už máte města pokrytá množstvím různých výdejních míst. Pokud se časově Zásilkovna nevyplatí, není problém nabídnout i jiné přepravce.
16.07.2021 12:25
3
Tak samozřejmě získat údaje o váze předem operativně bude asi dobré, ale nedovedu si představit, že stejně operativně budou vysílat různě velká auta. Tak to zatím vypadá, že to sami na depech neváží. Spíše mě zaujalo, že příští rok budou chtít ještě kdy, kde a jak zásilku podáš. Nevím jak zadáváš data, ale my ještě z doby, kdy se váha musela udávat máme váhu propojenou se systémem a pak se to jen všechno odeslalo dopravci. Udávání rozměrů se většinou řeší, že používáš několik velikostí krabic aby jsi to nemusel pokaždé měřit. Tak se mi zdá, že se to vrací zpátky do pravěku. V počátcích jsme taky měli problém, aby zásilky vešly do boxu a zvláště zákazníkovi nešlo vysvětli, že když má více věcí, tak i kdybychom to měli naprogramované tak mu eshop nenapíše, že to Zásilkovnou nejde.
16.07.2021 12:57
4
Na depech se váží jen to, co třídiči přijde jako nadrozměr, a to ještě musí mít chuť to jít "nabonzovat". Tam není vůbec kapacita vážit nebo kontrolovat rozměr ani desetiny balíků. A o nějakém operativním plánování, si taky můžete nechat jen zdát. Nevím, co chystaj, ale tohle je prostě jen další sběr dat, které k provozu Zásilkovny nijak neposlouží.
16.07.2021 13:19
5
tak všiml jsem si v Utajeném šéfovi, že jedou pěkně ručně:) Ale to co píší v tom dopisu jakože jim to umožní lepší plánování aut a vytíženosti mi přijde jako sci-fi.
16.07.2021 14:08
6
Ano, jedou komplet ručně a plánování aut je sci-fi je. Vždyť oni nezvládají zajistit dostatek aut ani když vědí, že těch zásilek bude hodně. Vemte si, s jakou pompou ohlásili den dopředu, že už všechny zásilky doručují jen vlastníma silama. A balíky "Zásilkovna domů" teď zas rozváží WeDo. Ale ono tu zásilkovnu řídí stejnej magor, jako aktuálně poštu. To se nejdřív nakoupí dodávky, aby na každým depu byla jako záloha, pak se řekne, že je to zbytečné, tak se dodávky prodaj, pak se zjistí, že to vlastně je potřeba, tak se dodávky zase nakoupí ... takže takhle se tam nějak plánuje.
16.07.2021 14:34
7
Tak PR toho snese... A letadlo do Dubaje.... Hlavně, že zákazníci nám ted začali vracet zásilky Zásilkovnou a ačkoliv jsou na adresu končí na výdejním místě s tím, že nás nezastihli, takže mi to připomíná poštu v Praze.
21.07.2021 13:58
8
Pokud někdo neváží už teď, znamená to, že ho to asi čeká. Možná v nějakých málo-položkových provozech, kde lze od oka u pár výrobků a typizovaných baleních dopředu říci, kolik to po zabalení bude vážit, tam to možná půjde nějak obejít, ale jinak to bude nutné zapracovat do systémů. Na Zásilkovně si to stejně budou muset namátkově převažovat, protože spoleh na data stejně nebude.
V podstatě jde o přehození vážení z depa na odesílatele. A tam je to asi jedno, protože ani 5 minut dopředu, než přijede svoz, nevíme, jestli ještě nepřibude nějaký balík na odeslání.
A kso bude vážit zásilky od zákazníků z ulice? Odesílatel, nebo výdejní místo?
No, jsem zvědavá, kam to bude pokračovat...
21.07.2021 15:05
9
tak kolega mi poslal fotku, že měl těžký balík je tam nějaká kupecká váha na stole, takže asi jak píše kolega musí si toho někdo na ploše všimnout a zajít to zvážit, takže dost bude záležet na jeho odhadu a nadšení. Ostatní spedice mají samozřejmě průběžné váhy na lince, takže to je jiné kafe. Tak pokud se má psát i kdy a kde se podá, tak třeba přijde i nařízení do kdy se musí odeslat data, aby stačili sehnat větší auto:). Samozřejmě lze to chápat zvláště, když většinu chtějí nechávat v Z-boxech, ale zákazníkovi se opravdu špatně vysvětluje, že jeho kombinace zboží se do něho prostě nevejde (což zase způsobí náklady eshopům, že se bude muset všechno vážit a měřit), za což jistě budou pokuty.