logo
11.06.2021 16:40
1
Zdravím,

rád bych se zeptal na názory, zda je lepší dělat meta description manuálně ke každému produktu, nebo zvolit nějaké automatické řešení se zástupnými znaky.

Automatické řešení mohu aktualizovat např. o rok a lépe přizpůsobit (přece jen vymazlit pár vět je snadnější, než tisíce). Manuální by zase mělo výhodu originality.

Je mi jasné, že se najdou příklady kdy je jasně lepší jedno z řešení, ale to by nešlo řešit skoro nic :).

A bráno z hlediska pozice ve vyhledávačích, proklikovost ted ponechme stranou.

Co se právě děje na Webtrhu?

11.06.2021 16:55
2
Usnadni si práci :)
11.06.2021 17:10
3
V tomhle případě zvol automatizaci.
11.06.2021 18:35
4
Tak pokud chceš nechat proklikovost stranou, tak určitě automatické řešení. Ale doted jsem myslel, že pro proklikovost je meta description důležitý a o pořadí ve vyhledávačích rozhodují více jiné faktory, tak nevím:)
11.06.2021 18:38
5
To se nehádám, ale proklikovost se může udělat lépe automaticky, než manuálně. Proto jsem ji do toho nezahrnoval a beru to čistě z pohledu toho, zda individuální texty mají nějaký vliv na pozice.
11.06.2021 19:43
6
Osobně si myslím, že to na pozice až tak vliv nemá, jelikož někdy tam, kde to není vyplněné vyhledávač něco doplnil sám a je to i na první pozici. Ale samozřejmě záleží na sortimentu a konkurenci.
11.06.2021 20:13
7
On to vyhledávač doplní i když to tam je a je to na hovno :)
24.06.2021 07:48
8
Meta description nemá na pozície žiadny vplyv: https://yoast.com/meta-descriptions/...ta-description. Takže pokiaľ sa produkt nezobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania na viditeľnom mieste, nemá ho cenu riešiť. Keďže vplýva len na CTR.
24.06.2021 08:48
9
Já si dovolím nesouhlasit s tvrzením, že popisek nemá vliv na pozice. Má. Nepřímý, ale má. Dám příklad. Budeš na 4. pozici a díky tvému pěknému popisku budeš mít lepší CTR než konkurence na 3. a 2. pozici. Pokud na tom budeš s CTR dlouhodobě lépe, Google tě bude tlačit směrem nahoru. To je holý fakt. Funguje to samozřejmě i obráceně. Menší CTR, méně lákavé weby padají do ústraní. Je to i jedna z běžných analýz, že si vezmeš data ze SERPu a hledáš, kde jsi za očekáváním co se týče CTR oproti pozici a snažíš se to vytáhnout. To ale samozřejmě platí pro první stránku SERPu. Od druhé dál to už drasticky ztrácí smysl.
24.06.2021 12:07
10
Původně odeslal Tomáš Maňhal
Já si dovolím nesouhlasit s tvrzením, že popisek nemá vliv na pozice. Má. Nepřímý, ale má. Dám příklad. Budeš na 4. pozici a díky tvému pěknému popisku budeš mít lepší CTR než konkurence na 3. a 2. pozici. Pokud na tom budeš s CTR dlouhodobě lépe, Google tě bude tlačit směrem nahoru. To je holý fakt. Funguje to samozřejmě i obráceně. Menší CTR, méně lákavé weby padají do ústraní. Je to i jedna z běžných analýz, že si vezmeš data ze SERPu a hledáš, kde jsi za očekáváním co se týče CTR oproti pozici a snažíš se to vytáhnout. To ale samozřejmě platí pro první stránku SERPu. Od druhé dál to už drasticky ztrácí smysl.
Áno, takto by to mohlo byť, súhlas :). Díky za doplnenie, je dôležité premýšľať nad tým v takomto širšom kontexte.

Prakticky, ak stránku hľadajúci vidia, je dôležité myslieť na CTR a nemať v snippete bordel. Dobré vedieť, že tam budú zrejme nejaké nepriame vplyvy, no reálne od toho rast pozícií nemožno očakávať.