logo
22.04.2021 15:12
1
Jak správně udělat stránku typu "obsah se připravuje?"

Jaký meta-tag, nebo jakou odpověď posílat u takové stránky?
22.04.2021 15:36
2
Je to úplně jedno. Je to obsah pro návštěvníka a ne pro roboty.
22.04.2021 16:24
3
nejlepší je vůbec ji nezobrazovat:)
22.04.2021 16:27
4
Je to klasická 200 zakázaná k indexaci a procházení, nelinkuješ z ní nikam za oponu a metadata neřešíš (možná max title), protože jí stejně nechceš do indexu. Jak píše Wladass, děláš ji pro lidi. Takže měj hotový ty maličkosti okolo, jako je favicona a title, abys byl v záložkách vidět a aby tě pak vracející se lidi identifikovali.
22.04.2021 16:29
5
Původně odeslal láďa1979
nejlepší je vůbec ji nezobrazovat:)
V některých scénářích ji potřebuješ. Třeba promo kampaně, kde už děláš marketing X dní/týdnů předem a web je zatím nepřístupný, takže je tam prostě nějaká catch up stránka, co lidi navnadí, informuje o spuštění atd.
22.04.2021 18:32
6
to máš sice pravdu, ale třeba na firemním webu starém několik let, kde je funkční jenom O nás působí dost rozpačitě, když jiné podstránky jako reference, ceník, výrobky, služby se připravují:)
22.04.2021 19:16
7
Jo takhle, nebral jsem do úvahy že má někdo již běžící web a třeba na jednu podstránku hodí tohle info. Moje chyba. To je samozřejmě mimo a je lepší to tam nemít vůbec.
22.04.2021 19:38
8
Nikdo to tu nepsal, takze muj tip!

Dejte si tam odber k newsletteru. Dostanete diky marketingu predem lidi na svuj web, ale za 14 dni az sluzbu spustite, tak ti lide uz ani nevedi, ze tam byli. A kazdy realny kontakt se pocita :)

EDIT: aha, to asi neni jako "pripravujeme web", ale "nemame texty na danou podstranku". V tom pripade tam tu stranku vubec nemit! Akorat to lidi nastve.
22.04.2021 21:16
9
ale tak já myslím, že na to máme každý svůj pohled a bohužel autor vlákna se dosud nevyjádřil proč to chce, takže není jasné co může být správně:) Prostě špatná analýza a z toho vyplývající nejasný dotaz.
27.04.2021 10:47
10
Příklad který konkrétně řeším:
- připravujeme eshop (postupně plníme kategorie, produkty), url adresy tedy již existují
- google nějakým způsobem zjistí, že daná doména existuje, najde si již i nějaké URL adresy (např. proto, že jsme si je poslali gmailem?), sitemapa neexistuje,
- v google search consoli vidím, že prošel třeba 100 stránek
- na všech těchto stránkách momentálně visí oznámení "eshop připravujeme"
27.04.2021 11:27
11
Ty URL objevuje na základě interního prolinkování (určitě ne na základě komunikace v emailu :-) ) a nebo právě sitemapou (která zde ale není). Pokud eshop teprve připravujete, jaký má význam mít ho normálně puštěný na ostré verzi a přístupný pro roboty?
29.04.2021 09:51
12
Původně odeslal Tomáš Maňhal
Ty URL objevuje na základě interního prolinkování (určitě ne na základě komunikace v emailu :-) ) a nebo právě sitemapou (která zde ale není). Pokud eshop teprve připravujete, jaký má význam mít ho normálně puštěný na ostré verzi a přístupný pro roboty?
V tom případě je moje otázka "jak mít takový eshop vypnutý".
- nejlepší by bylo přiravovat jej na jiné doméně?
- pokud dám do robots.txt noindex, tak ve chvíli spuštění bude strašně dlouho trvat, než google začně web indexovat ne? (když už 100x navštíví danou doménu a pokaždé na ní vidí noidnex, bude pak (po spuštění) rychle procházet adresy, na kterých předtím 100x viděl noindex? Pomůže např. jen požádat o indexování?)
29.04.2021 10:04
13
Robots neslouží k zákazu indexace. Nýbrž k zákazu procházení. U indexace se řídí hlavičkou stránky, prioritně. Takže prostě jen robotům zakážeš přístup do verze, která se vyvíjí. Až se ti to bude hodit, přístupy robotům povolíš a v Search Console vložíš kompletní a funkční sitemapu. A s indexací nebude problém, pokud ji po spuštění nebude již nic bránit.

Jen dodám, pokud zakážeš přístupy robotům, tak si taky ohlídej aby se na eshop na vývoji nelinkovalo externě z jiného běžícího projektu. Pak ti ten zákaz roboti obejdou a zaindexují i tak.