logo
14.04.2021 01:35
1
Zdravím pánové a dámy,

Zajímaly by mě Vaše postřehy k našemu novému designu e-shopu Grow.cz. V brzké době ještě na homepage přidáme oblíbené kategorie a změníme "Vítáme Vás na Grow.cz" a jeho obsah ve 2 bannery.



1) Lbíí se Vám tento design?

2) Co se Vám líbí

3) Co by jste změnili / upravili ?


Chyby, které chystáme upravit: Malé logo ze sticky head zůstane v headeru i když je sticky head ukončena. Problikávání slideru na homepage.

Co se právě děje na Webtrhu?

14.04.2021 01:55
2
No, už to konečně vypadá rozumně ... furt bych uvítal ne tak "čistej" design, páč prostě sortiment. Ale tak to asi není podstatný.

1) hromada podobných akcí má jiný chování = na něco stačí hover aby se rozjelo, na něco musím kliknout .... něco při hover má podtržení, něco jinou barvu ... něco jen změní kurzor ... což na mobilu není vidět (USP na homepage například)

2) jsou ty ikonky ✅ dobrej nápad? jako použití jednou / dvakrát ok, ale narážím tam na něco víc než bych osobně chtěl (hlavně vypada všude jinak, mě MacOS verze odrazuje) https://www.grow.cz/proc-grow-cz/

3) USP úplně dole teda snad změníš ... protože to je pořád stejná blbost "Levná doprava" ...

4) hledání v hlavičce = napsal jsem "p" a nic, "pr" a nic ... "pri" a po pár vteřinách pak něco vyjelo (asi by to chtělo nějaký info + načítání než přijedou výsledky, jen info, že se něco děje / dít bude)

5) když přejíždím po položkách v hlavním menu, web problikává (chrome, MacOS 11)

6) procházení webu je takový kostrbatý ... už jen načítání webu od košíku po pokladnu je fakt divný
14.04.2021 02:44
3
Původně odeslal Doctore97
No, už to konečně vypadá rozumně ... furt bych uvítal ne tak "čistej" design, páč prostě sortiment. Ale tak to asi není podstatný.

1) hromada podobných akcí má jiný chování = na něco stačí hover aby se rozjelo, na něco musím kliknout .... něco při hover má podtržení, něco jinou barvu ... něco jen změní kurzor ... což na mobilu není vidět (USP na homepage například)

2) jsou ty ikonky ✅ dobrej nápad? jako použití jednou / dvakrát ok, ale narážím tam na něco víc než bych osobně chtěl (hlavně vypada všude jinak, mě MacOS verze odrazuje) https://www.grow.cz/proc-grow-cz/

3) USP úplně dole teda snad změníš ... protože to je pořád stejná blbost "Levná doprava" ...

4) hledání v hlavičce = napsal jsem "p" a nic, "pr" a nic ... "pri" a po pár vteřinách pak něco vyjelo (asi by to chtělo nějaký info + načítání než přijedou výsledky, jen info, že se něco děje / dít bude)

5) když přejíždím po položkách v hlavním menu, web problikává (chrome, MacOS 11)

6) procházení webu je takový kostrbatý ... už jen načítání webu od košíku po pokladnu je fakt divný

Děkuji za reakce a postřehy, nicméně prosím o vysvětlení


1) "furt bych uvítal ne tak "čistej" design, páč prostě sortiment. Ale tak to asi není podstatný." - doufám, že nehodnotíš sortiment stylem, že by si odstranil kovovou potrubní spojku atd.. Všechno toto zboží je podstatné pro daný segment, ale možná jsem to špatně pochopil

2) "hromada podobných akcí má jiný chování = na něco stačí hover aby se rozjelo, na něco musím kliknout" Pokud to správně chápu, máš na mysli, že horní megamenu má podkategorii při najetí - hover. Rozkliknout se musí na pravé straně například přihlášení, vedle ale košík se rozjíždí po najetí. To je ale schválně. Musíš pochopit priority těch akčních tlačítek. Aby si najel na košík, který potřebuješ téměř vždy, musíš se tam dostat kurzorem přes přihlášení. Kdyby zde byl hover, bylo by to matoucí, otravné. Hover má tedy nejvyšší prioritu, za ním následuje klikací rozbalení nabídky jako je přihlášení. Co vidím jako problém je levé horní menu, které je omezeno velikostí z důvodu fixního umístění telefonu a e-mailu ve středu headeru. Je zde dbán důraz na to, aby kontaktní údaje byly okamžitě viditelné, nicméně musíme ještě promyslet zbylé 3 odkazy levého horního menu. Osobně nesnážím tento typ rozklikávacího menu, protože mám pocit, že ho moc lidí nepochopí nebo přehlédne.

3)

2) jsou ty ikonky ✅ dobrej nápad? jako použití jednou / dvakrát ok, ale narážím tam na něco víc než bych osobně chtěl (hlavně vypada všude jinak, mě MacOS verze odrazuje) https://www.grow.cz/proc-grow-cz/

Souhlasím. Je to tam aby tam byl obsah,než se to předělá. To samé platí i pro stránku "Proč Grow.cz ?" Používal jsem to jako poutač u meta description. Ostatně s tím přišla i Alza (má to úplně stejné). Budou to grafické bannery, snad již tento víkend).



3) Co se ti od minule nelíbí na "levná doprava" Konkurence nabízí dopravu i za 150kč, jeden z našich dodavatelů rovněž i když děláme objednávku v řádu 100k stejně tam má dpd za 150kč. Jasně, pokud máš na mysli dopravu přes Zásilkovnu za 29Kč tak hodně štěstí těmto prodejcům.


4) otázka je, co si hledal po zadání písmene p či pr. Hledání na Shoptetu funguje s minimálně 3 znaky. Má to důvod jak k přesnější shodě, tak to podle mně nezatěžuje tolik databázi. Jinak s tebou souhlasím. Dnes shodou okolností měl být nasazen Luigi’s Box. Našli tam ale nějakou chybu, kterou teď opravují, je zde nejspíše konflikt javascriptu.


5) předpokládám, že myslíš to probliknutí když dáš refresh ne? Je to po každém refreshy stránky, na tom by se již mělo pracovat.


jinak největší problém vidím jinde a to v horním menu. Teď to není zarovnané a to z důvodu, že je tam cíleně mezera aby při nižším rozlišení se zákazníkovi ty poslední kategorie "neschovaly" do toho menu. Zkus si na 1024x768. Včera jsem zvětšil všechny písmena kategorii. Vypadá to podle mně lépe, je to výraznější, ale nemůžu riskovat, že tam zákazník neuvidí například poslední kategorii "příslušenství". To je prostě průser a chci to vyřešit s koderém, který to má na starosti. Chtěl bych to udělat jako má upgates třeba zde growmarket (tečka cz) či Alza.cz. Prostě když máš menší rozližení, tak posouváš stránku doprava a určitě se to nikdy neschová do tohoto tragického menu.


Ještě dotaz k logu. Jde to? Nepůsobí to moc agresivně? Může být jednodušší font, ale potom bude zase obyčejné.



6) procházení webu je takový kostrbatý ... už jen načítání webu od košíku po pokladnu je fakt divný

- s tímto bohužel nic neuděláme. Je to omezení systémem a jediná možnost je to "přebít" javascriptem. To je také důvod, proč to působí nepřirozeně. Načte se hlavní javascript a css a až poté se to javascriptem změní. Štve mně to, ale je to "daň za krabicové řešení"
14.04.2021 02:58
4
1) osobní postoj k designu webu jako UX/UI ... web bych udělal jinak (grow = něco roste, něco pěstuji ... čistej design mi tam nepasuje)

2) tohle se obecně děje po celým webu ... akce jsou podobné nebo stejné a mají jiné chování ... najíždění na banner homepage, odkazy / položky v hlavičce, patička má tunu odkazů ale levá strana je nějaká a pravá nějaká ... patička = 2 menu vedle sebe a každý mí jiný zobrazení (tečky) ... tyhle barvy fakt nejsou stejný https://ibb.co/QYGtBmp ... v hlavičce kliknutí / najetí na ikonku hledání nic nedělá a pár pixelů vedle už najednou i ikonka je aktivní ... jiná grafika tabů v hlavičce a v obsahu https://www.grow.cz/znacka/lumatek/?order=price ...

//// A takhle bych mohl pokračovat dlouuuuho

3) na "levná doprava" se mi nelíbí ta naprosto nic neříkající textace ... dáme jídlo má dopravu u některých restaurací 39 Kč ... pro někoho levný, pro někoho přemrštěný ... "levná doprava" je asi jako slavný výrok "buď se situace zlepší, zhorší nebo bude stejná" ... asi tak užitečný to je

4) ale je úplně šumák, naprosto míjíš pointu ... jde o to, že tam není indikace hledání / načítání a já tedy jako uživatel nemám vizuální zpětnou vazbu

5) ano, sem totální krypl a popisuji načítání webu ... boha, nedělej ze mě debila ... viz přejíždění kurzorem https://youtu.be/lGJrIbcshU0 ... tak snad pochopíš, že když napíšu "přejíždím po položkách" tak nemyslím "přecházím mezi stránakmi"
14.04.2021 03:28
5
Původně odeslal Doctore97
1) osobní postoj k designu webu jako UX/UI ... web bych udělal jinak (grow = něco roste, něco pěstuji ... čistej design mi tam nepasuje)

2) tohle se obecně děje po celým webu ... akce jsou podobné nebo stejné a mají jiné chování ... najíždění na banner homepage, odkazy / položky v hlavičce, patička má tunu odkazů ale levá strana je nějaká a pravá nějaká ... patička = 2 menu vedle sebe a každý mí jiný zobrazení (tečky) ... tyhle barvy fakt nejsou stejný Screenshot-2021-04-14-at-2-56-00 — ImgBB ... v hlavičce kliknutí / najetí na ikonku hledání nic nedělá a pár pixelů vedle už najednou i ikonka je aktivní ... jiná grafika tabů v hlavičce a v obsahu https://www.grow.cz/znacka/lumatek/?order=price ...

//// A takhle bych mohl pokračovat dlouuuuho

3) na "levná doprava" se mi nelíbí ta naprosto nic neříkající textace ... dáme jídlo má dopravu u některých restaurací 39 Kč ... pro někoho levný, pro někoho přemrštěný ... "levná doprava" je asi jako slavný výrok "buď se situace zlepší, zhorší nebo bude stejná" ... asi tak užitečný to je

4) ale je úplně šumák, naprosto míjíš pointu ... jde o to, že tam není indikace hledání / načítání a já tedy jako uživatel nemám vizuální zpětnou vazbu

5) ano, sem totální krypl a popisuji načítání webu ... boha, nedělej ze mě debila ... viz přejíždění kurzorem https://youtu.be/lGJrIbcshU0 ... tak snad pochopíš, že když napíšu "přejíždím po položkách" tak nemyslím "přecházím mezi stránakmi"


Souhlasím asi se vším. Tu patičku jsem ještě nedodělal, nicméně jsem to takto vypustil stejně tak i to Vítáme Vás... Je to hnusné, chci to dodělat o víkendu. Jinak děkuji za to video. Mně se tohle neděje. Jsem na mac osx a mám to na 13 palcem ok jak pro Safari tak Chrome. Ty si psal, že seš taky na Macu ne? Je to Safari? Podle mně to vypadá na problém v dlouhé sekvenci mezi přechodem na další kategorii. Možná by zde pomohlo zkrácení prodlevy v kódu. S dopravou jsem přesně tušil, že s tímhle příjdeš :-) ale jo, tak máš pravdu. Je to spíše takovej můj zafixovanej blok, kterej používám přes 15let. Takovej ten zlozvyk.


Screenshot-2021-04-14-at-2-56-00 — ImgBB

Mám to dát do stejné barvy? Stažil jsem se dát větší prioritu vložit do košíku. Když to sjednotím, mám strach, že to splyne, ale třeba se pletu. Nechám si poradit.

"ano, sem totální krypl a popisuji načítání webu ... boha, nedělej ze mě debila"


Ale kulový. Já jsem tohle totiž popisoval mezi prvními body na začátku a ty si na to napsal to samé, tak jsem myslel, že myslíš i něco jiného. Už jsem mu to několikrát předtím. Potřebuji aby to bylo co nejpřirozenější. Otázka je, jestli je to v tomto systému možné. Většinou se toto děje když má základní css a poté tě to až pustí do custom css či javascriptu. Potřebujeme tedy naše css a .js dostat nad to Shoptetové či ho kompletně vyřadit, ale je to zásah, který se jim nelíbí.
14.04.2021 11:10
6
Používal jsem to jako poutač u meta description.
No hlavně google už to vypnul, takže cirkusu je konec
14.04.2021 11:36
7
Tuttinho - To nevím kde jsi vzal, Google stále využívá meta description ke svým výsledkům ;)
14.04.2021 12:20
8
Původně odeslal VOSICKA
Tuttinho - To nevím kde jsi vzal, Google stále využívá meta description ke svým výsledkům ;)
Spíš naráží na změny v SERPu, kdy Google změnil grafickou podobu toho zatrhávátka na daleko méně rušivou. Ale pořád existují i jiné emoji, které zobrazuje.
14.04.2021 15:41
9
Původně odeslal Tuttinho
No hlavně google už to vypnul, takže cirkusu je konec
Je to tak. Ono to tam zůstalo, ale už to jsou jen "černé fajfky" takže nic moc. Celkem mně to mrzí, měl jsem tyto ikonky rád...co už, musím přejít na další ikonku do té doby, než jí také zakážou :-)