logo
09.04.2021 11:00
1
Dobrý den všem,

ať hledáme jak hledáme, tak se bohužel nemůžeme dostat k nějaké relevantní odpovědi nebo zkušenosti. Proto nás napadlo napsat sem, protože víme, že na Webtrhu je několik zkušených lidí, co nám poradí. Naše účetní bohužel absolutně o zahraničí nemá ponětí a proto se rychle obracím sem (už hledáme novou účetní firmu).

Ale nyní k problému. Připravujeme projekt, který bude poskytovat elektronickou službu ve formě předplatného do celého světa. Jsme plátci DPH. Má otázka zní na to, jak mají vypadat faktury pro zahraniční klientelu?

- pro zákazníky v EU (např. ČR, Německo, Slovensko, Rakousko) - Tady se to řeší přes systém MOSS a DPH se posuzuje podle místa plnění. Ve finále když prodáme službu do Francie, tak na faktuře bude francouzské DPH (20%)?

- pro zákazníky mimo EU (např. UK, Bělorusko, USA, Čína, Austrálie) - A tady je ten problém. Někde jsme našli, že když jde o elektronickou službu se pro země mimo EU osvobozuje od daně. To znamená, že když máme sídlo v ČR  a jsme plátci DPH v ČR, tak budeme službu fakturovat klientovi do USA nebo UK s 0%?

Moc děkujeme za pomoc a případně jsme ochotni navázat spolupráci s člověkem, který nám řekne víc nebo doporučí nějakou účetní firmu, která má zkušenost se zahraničím.

Co se právě děje na Webtrhu?