logo
08.04.2021 12:02
1
Záměrně toto téma dávám do e-shopů a nikoliv do platebních bran. Aktuálně děláme jejich novou integraci API do e-shopu a velmi nás překvapil požadavek na povinné odesílání konkrétních objednaných produktů včetně EAN, URL adres, počtu objednaných kusů, ceny atd.

Tak jsem se chtěl zeptat zda o tomto, jako provozovatelé e-shopu, vůbec víte. Přijde mi to jako naprosto neopodstatněný sběr dat. Podpora GoPay to odůvodňuje tím, že zákazník má mít právo odkontrolovat co platí (ale objednávku má v té chvíli stejně uzavřenou takže toto moc nechápu).

Vzhledem k tomu, že se věnuji i GDPR tak zde mám trochu morální konflikt s tím, že takto může dojít k předání citlivých údajů (a to je až na výjimky zakázané). Tak třeba vědět to, že si Pepa z Horní Dolní objednal 5 análních kolíků různých velikostí asi není úplně košer.
Toto by v rámci GDPR by měl mít ošetřeno jak e-shop tak GoPay (jen mě nenapadá způsob jak toto v GDPR ošetřit jinak než souhlasem. Ten však musí být dobrovolný a nemůže podmiňovat poskytnutí nebo neposkytnutí služby). Zajímavé však je, že v dokumentu ochrany osobních údajů není o tomto u GoPay ani zmínka.

Řešil jste toto někdo někdy?
08.04.2021 15:00
2
GoPay to přehání už delší dobu. Mám klienty u kterých požadovali upravit popisy zboží, změnit název a další podle nich nutné věci... V poslední době dělám pro ČR výhradně Pays platební bránu. Vše bez keců. Jednoduchá implemetace. Podpora OK.
08.04.2021 15:20
3
Já si totiž osobně myslím, že obrovská spousta e-shopů tyto data odesílá a ani o tom neví. Prostě si někde zadaly integraci a ta se udělala a hotovo. To jsou větší BIGData než u heureky

---------- Příspěvek doplněn 08.04.2021 v 15:20 ----------

U Heureky to ale musí zákazník odsouhlasit. Zde tomu tak není a je to automatické bez souhlasu.
08.04.2021 15:35
4
Mrzi me, kam se Gopay posunulo ve svych narizenich. Uz dlouho jsem zadnemu klientovi GoPay nedoporucil. Stacilo ukazat vlakna zde na WT a nikdo uz to pak nechtel.