logo
04.03.2021 21:27
1
Dobrý večer uš sem tu četl pár rad ale rad bych vědel co je potřeba k tomu abych si založil sve call centrum jemi jasne nejaky prostor lidi pc je ješte neco víc potřeba dekuji ŠR
05.03.2021 01:42
2
žádné extra povolení nepotřebuješ, můžeš to provozovat jako podnikatel nebo firma bez problémů.

Pokud jde o formality, tak pracuješ s osobními daty, takže GDPR a s tím spojená pravidla na zacházení s daty, jejich uložení, kontrole přístupů a hlášení úniku. Pro třetí strany budeš vystupovat nejspíš jako zpracovatel osobních údajů.

Poté záleží, jestli budeš navolávat nebo budeš zajisťovat kontaktní linku. Často to jde ruku v ruce s komunikací přes email, sms, chat.

Počítače nemusí být ani nutnost, dnes existují pro operátory i schopné SW na telefony a tablety. Každopádně budeš potřebovat patřičný telefonní tarif od operátora (nemůžeš využívat běžné neomezené tarify), k tomu se hodí mít telefonní ústřednu pro snažší správu (zaznamenávání hovoru, přepojování atd.). Telefonní ústřednu můžeš mít fyzickou nebo virtuální jako službu, např. odorik to má pěkně řešené. To ti zároveň poskytne i základní reporting. Telefony beru jako samozřejmost a sluchátka také, bez nich nedokážeš zajistit dobrou kvalitu zvuku a operátor po x hodinách držení telefonu ho bude držet všelijak.

Samotný prostor u stolu je dobré oddělit boxy/stěnami, operátoři se pak tolik neruší, záleží kolik jich budeš mít.

Operátoři mají vysokou fluktuaci, řešení směn a příjem nových ti sebere skoro jednoho zaměstnance.

Pak záleží hodně co budeš vlastně dělat, často ale klient vyžaduje kontrolu kvality, takže musíš hovory zaznamenávat a naposlouchávat, pokud budeš uzavírat smlouvy po telefonu, budeš muset hovory archivovat, takže potřebuješ nějaké uložiště. Operátory musíš zpravidla školit, někdo ti musí chystat školící materiály a call skripty atd. Všechny tyhle požadavky většinou odběratelé přímo v poptávkách vyžadují, takže mrkni na pár smluv a uvidíš co se vše řeší.
05.03.2021 08:20
3
Prostor nepotřebuješ, operátoři to mohou dělat z domu.
05.03.2021 09:24
4
jo, to je pravda, dneska již lze dobře pracovat z domu. Ne všichni zaměstnanci ale mají možnost mít doma k tomu prostor, je dobré takovou skutečnost říct v požadavcích dopředu. U řady klientů se řešilo, že pak v hovorech je spousta nežádoucích zvuků, ozvěny, křiků dětí, je také problém s dostupnosti a prodlužovaly se výrazně doby vyzvánění (přeci jen ruchů doma s rodinou je daleko více), nakonec většina zase pracuje z kanceláří (příběh z jedné banky).

Před covidovou bylo běžné, že třeba víkendy, svátky nebo vyčery infolinky pracovaly bez problémů domu a byl to pro některé benefit, dneska je naopak benefit mít možnost být v kanceláři.
05.03.2021 17:52
6
už ale zapomíná říct, že není v plánu, aby všichni byli doma, ale využíjí se jiné prostory. Dochází tím zároveň k velkému rozmělnění, nebude potřeba všechny draze nahnat do velkých budov v Praze, ale využíjí se malé kanceláře v regionech, to je výrazná úspora nákladů. Právě v O2 se řešil problém s kvalitou hovorů lidí, kteří pracují z domu. Zrovna O2 a vlastně celá PPF patří k těm, kteří se home officů extrémně bránili a dneska zjistili, že jsou schopní mít skoro 100 % lidí na home office a nevznikají katastrofické scénáře o nefunkčnosti.
07.03.2021 15:15
7
Původně odeslal TomášX
už ale zapomíná říct, že není v plánu, aby všichni byli doma, ale využíjí se jiné prostory. Dochází tím zároveň k velkému rozmělnění, nebude potřeba všechny draze nahnat do velkých budov v Praze, ale využíjí se malé kanceláře v regionech, to je výrazná úspora nákladů. Právě v O2 se řešil problém s kvalitou hovorů lidí, kteří pracují z domu. Zrovna O2 a vlastně celá PPF patří k těm, kteří se home officů extrémně bránili a dneska zjistili, že jsou schopní mít skoro 100 % lidí na home office a nevznikají katastrofické scénáře o nefunkčnosti.
Takže nemusejí z regionů dojíždět do Prahy a zajdou / zajedou si někam poblíž, to dává smyl.