logo
01.03.2021 20:01
1
Zdravím zkušenější. Na webu jsem mnoho let nedělal žádné SEO až do posledního roku a všiml jsem si, že za ta léta mi neustále roste domain rating. Když jsem kdysi na začátku všeho nějaké linky sbíral,rozšiřival nabídku apod. tak tento rating padal. Pak jsem se na všechno vyprdnul a jediné co jsem dělal - optimalizoval jsem nabídku. Z 6-7tis. produktů jsem mazal, mazal, až jsem to zredukoval téměř na polovinu. Může s tím souviset to, že zpětných odkazů zůstalo stejně, vlastně pár stovek i ubylo a přesto domain rating sám od sebe až do dneška rostl? Např. v tom, že ty zpětné odkazy dávají tomu menšímu počtu kvalitnějších stránek/produktů co tam zbyly větší sílu? Nebo je to jen blbá úvaha?
02.03.2021 07:06
2
K čemu ti je prosím DR? Neměl bys koukat na jiný metriky? Pozice? Návštěvnost? Obrat?
02.03.2021 10:06
3
Původně odeslal Wladass
K čemu ti je prosím DR? Neměl bys koukat na jiný metriky? Pozice? Návštěvnost? Obrat?
Jen pro zajímavost. Jinak ty metriky o kterých povídáte, ty sleduji. Samozřejmě že to oč mi jde - obrat, marže, jaká návštěvnost na jaké cíle roste - to hraje prim a samozřejmě že tyto metriky se zlepšují když se něco dělá. Ale stejně mě zajímá, jak je to možné.
Zajímá mě to proto, že nevím, jaký má skutečný dopad promazávání shopu - vyhazování produktů, které se prodávají méně, nebo rušení stránek, které sice přináší návštěvnost, ale ne konverze. Je to eshop, takže si pokládám otázku, zda jít tím směrem co se vydává řada eshopů a tvořit obecnější obsah nebo je lepší naopak obsah redukovat a nechávat jen TOP stránky s největším dopadem na zisk.
02.03.2021 10:10
4
Tak to už je na tvém zvážení. Dát si do poměru přínos stránek a investice do jejich údržby (časové i finanční). Často se to řeší při výkonové optimalizaci, nebo redukci na zátěže serverů, crawl budget. Pokud tě ale nic z toho nepálí, nevidím důvod něco tak razantně redukovat. Pokud máš produkty, co už neprodáváš, tak na ně dej info, že nejsou v nabídce a nabídni podobné. Eshop giganti také nechávají archivní produkty na živu a vědí proč. Chodí na ně prostě stále návštěvnost.