PPC reklama - způsob vyúčtování pro klienta
20.01.2021
11:30
BENQ
Příspěvky
|
727
|
Členem od
|
14.01.2016
|
1
Zdravím,
mám poptávku klienta(kterému jsem vytvářel webové stránky), který chce nastavit PPC kampaně a firemní zápisy.
Způsob nabíjení kreditu chce přeze mě. Tzn. převede mi peníze na bank. účet a ja je pak mám investovat do kampaní. Firma je přítom plátce DPH a já neplátce DPH.
Profil/objednávající je vedeny na firmu (plátce DPH), ja mám být prostředník (neplátce DPH) pro převod fin. prostředku na reklamu a Seznam/Google je účtující (plátce DPH).
Jak podobné věci řešíte vy?
- co se týče právních věcí (abych se nedostal do problemu). Smlouvu nebo jen ujednání?
- způsob nabíjení kreditu, vyúčtování klientovi, limity apod.?
Díky za radu.
Co se právě děje na Webtrhu?
Neřeším, protože na toto prostě nepřistoupím. O kolik jde peněz kreditu? Tam je pak blbý i to, že to je tržba (a náklad), tj. pak to jde do příjmů a musí se to danit. Sice to jde i do nákladů, ale to vede k tomu, že paušální zdanění se pak používá na opravdové náklady (není tak výhodné) a nebo ještě hůř, bude výhodnější přiznávat skutečné náklady. Plus ještě třeba kvůli tomu může hrozit posun do plátce DPH. Teď to třeba není částka, u který by něco z toho byl problém, ale kampaně se rozjedou a za půl roku to může být zásadní problém.
Jinak - určitě předplatbou od klienta, pak teprv utrácet kredit v kampaních. Nefakturovat částku z přehledu kampaní, ale podle skutečné faktury (ta taky může sloužit jako podklad pro klienta) - bude tam drobný rozdíl v neplatných klikách. S každou fakturou jasně deklarovat kolik teď zbývá kreditu a evidovat to.