logo
19.01.2021 16:09
1
Dobrý den, vím, že se to tady už řešilo, ale nedopátral jsem se úplně odpovědi, která by mi zodpověděla můj dotaz. Byl bych Vám vděčný za odpověď.

Vystavil jsem fakturu na 8000 Kč a poslal ji klientovi, ten ovšem odmítá zaplatit (podle něj nebyla práce provedena korektně, s čímž ale nesouhlasím). Samozřejmě se nemá cenu tahat po sporech kvůli 8000 Kč, takže bych rád fakturu stornoval s tím, že platiti nebude, ale zároveň nevyužije mou práci.

Fakturu jsem korektně vystavil a poslal – jak na storno?

1) Vystavit dobropis na zápornou částku 8 000 Kč
2) Domluvit se s ním, aby mi potvrdil, že si fakturu nedal do nákladů a jednoduše ji prostě označit jako storno?

Děkuji mnohokrát za radu.

Co se právě děje na Webtrhu?

19.01.2021 16:19
2
Dobropis podle mě nedává smysl, když částku nezaplatil.

Asi taky bude záležet co je on za podnikatelský subjekt. Vy pokud jste OSVČ a DPH neřešíte, tak z pohledu vašeho účetnictví vám to je jedno.
(Něco jiného by bylo kdybyste byl plátcem DPH nebo platba do zahraničí jako identifikována osoba. )

Já takovéto situace řeším tak že vystavují pouze pro forma faktury a faktura se vystavuje až když přijde platba(automaticky)
19.01.2021 16:29
3
Pokud nejste plátce DPH, tak stačí prostě fakturu opatřit údajem, storno. O této faktuře se nebude účtovat. Bude se jen evidovat v seznamu dokladů. Popřípadě vystavit storno fakturu tj. fakturu se stejnou částkou akorát mínus. Poté se musí účtovat o obou těchto fakturách. Dobropis by připadal v úvahu, pokud byste měl částku již uhrazenou, ale ve špatné výši nebo zcela špatně.
19.01.2021 17:13
4
pokud má druhá strana podvojné účetnictví a pouze rozporuje fakturu, kdy ji nevrátila, je třeba je zpravit o stornu.

Ale obecně přístup se vykašlat na vymáhání je špatně, to pak budou podobné zakázky jen přibývat i když chápu, že vymáhat to v některých případech nemá cenu.