logo
08.01.2021 13:02
1
Zdravím všechny obchodní dovozce z Anglie.

Nemáte prosím někdo kontakt na někoho u DPD, kdo ví jak zjistit, kde skutečně balíky jsou a jak bude probíhat celní řízení a vyměření DPH?

Anglické DPD totiž tvrdí, že dnes budou zásilky u nás doručeny, sledování zásilek u anglického DPD však ukazuje, že balíky jsou pořád v přístavu. Po další urgenci zase tvrdí, že Tracking data prý mají zpoždění 2-3 dny, ale dnes to prý na 100% dostanu. České DPD tvrdí, že zásilky jsou pořád v anglickém přístavu a prý se čeká na dodání dokumentů pro celní řízení, což zase anglické DPD tvrdí, že je má a jsou v pořádku. Navíc české DPD tvrdí, že zásilka ani není ještě označena, že má jít do ČR.

U celního řízení a vyměření DPH taky nikdo neví jak bude probíhat. Dle informací od známých z Německa a Holandska posílá DPD odkaz na zaplacení DPH a že po zaplacení zásilky doveze.

Anglický dodavatel ted zase poslal vyjádření DPD, že jsou přetíženi:)


The EU-UK Trade and Cooperation Agreement was very welcome but leaving the Single Market and Customs Union still requires significant changes to the way we take your parcels cross-border.

It's been a challenging few days for our international operation and our teams have been working round the clock to process your data for parcels bound for Europe and the Republic of Ireland.

It has now become evident that we have an increased burden with the new, more complex processes, and additional customs data we require from you for your parcels destined to Europe. This has placed extra pressure on our turnaround and transit times.

We are seeing up to 20% of parcels having incorrect or incomplete data attached, these will have to be returned to you so that the required data can be provided.

In addition to this we are seeing delays and congestion at UK ports and more rigid requirements for channel crossings.

In view of this unprecedented set of circumstances we believe that it is only right to pause and review our road service into Europe, including the Republic of Ireland. We will use this short pause to validate the data we have in our system, reduce the delay and give you the opportunity to give us the correct data we need in order that we can export, from next week, successfully.

This pause in our operation will be as short as possible and we intend to recommence this service on Wednesday 13 January, but we’ll provide you with an update on Tuesday 12 January.

You can help with this by checking your data meets all the requirements for the customs declaration process against this reference guide we have created:



Your role in providing accurate and complete information about the goods you are sending to Europe is absolutely crucial to us being able to recommence our European Road Service operation as quickly as possible. In future parcels sent to us with incorrect or incomplete data will mean the automatic return of the parcel to you. We are very keen to avoid this and ask that you give this matter immediate attention.


A pak si někdo stěžujte jaký je u nás bordel:)

Co se právě děje na Webtrhu?

08.01.2021 13:29
2
Pozemní doprava je přehlcená, takže musíte prostě počkat, jakmile bude zásilka převzata DPD v ČR, tak proběhne klasické celní řízení jako u zásilek z USA, Asie apod.
08.01.2021 14:34
3
Nechci být paranoidní, ale zase se projevuje, že jsme druhořadí, ale to už vím dávno. Kolegové z jiných zemí víc na západ zboží mají. Trpělivost je jedna věc, druhá je bezostyšné lhaní. A to nemluvím o té prasárně, že jedno zboží odeslané 16.12. a které bylo už v Německu Angláni stáhli zpátky a druhé 21.12. nevzali do přepravy, o šaškárně se zavřenými hranice ani nemluvě. A to nemluvím o přístupu DPD.cz, na anglické se lze aspoň dovolat, akorát ted nevím kolik tisíc jsem provolal, když už nejsou v EU:)
10.01.2021 12:31
4
Chlapi prosím jak to nyní je při dovozu zboží z Anglie? Zrovna se chystám objednávat kůže za asi 40 000 a fakt bych nerad překvápko s nějakým clem či co.

Díky
10.01.2021 13:53
5
Na clo se musíš zeptat dodavatele jaká je země původu. S většinou zemí je clo nula, ale prý jsou některé země co nemají smlouvu s EU, takže pak dle celního sazebníku. A hlavně jestli tvůj dodavatel umí vůbec ted posílat a ví jaké dokumenty má dodat. Pošli mu hlavně své EORI, at je to na dokumentech.
10.01.2021 19:08
6
Země původu je všecko Itálie. No eori nemam, dneska sem si o něj zažádal, nemel sem potrebu cokoli vozit mimo EU což se teď Brexitem změnilo. Takže dokud jek nemam tak ani neposilat z Anglie?
10.01.2021 19:26
7
Bez EORI to neodbaví, ale celníci ho vydají na počkání a asi za hodinu už to je i v Bruselu. Pak se k EORI váže i tvá solidnost podle které se celní řízení udělá pouze podle papírů a nebo budou chtít zboží fyzicky vidět.
10.01.2021 20:42
8
Původně odeslal láďa1979
Bez EORI to neodbaví, ale celníci ho vydají na počkání a asi za hodinu už to je i v Bruselu. Pak se k EORI váže i tvá solidnost podle které se celní řízení udělá pouze podle papírů a nebo budou chtít zboží fyzicky vidět.
Zažádal sem datovkou, snad to nebude trvat. Tou solidností myslíš co? Bude to vlastně 1 dovoz.....
10.01.2021 21:37
9
No pokud uděláš nějaký celní delikt, případně posíláš/chodí ti zásilky od firem co páchají taky celní delikty, případně obchoduješ se zeměmi, které jsou něčím podezřelé jako terorismus, drogy atd., zapíší to k tvému EORI a budou požadovat fyzickou kontrolu zboží. Mě to normálně nedělají, ale pokud posílám do Iránu, Irák, Saudská Arábie vždy musím předložit zboží a zabalit to na celnici po prohlídce. U jiných třetích zemí mě do balíku nelezou.
10.01.2021 21:41
10
Tak to je v klidu :) Jsem bez deliktu :)
11.01.2021 08:18
11
Ale dodavatel musí být taky bez deliktu:)
12.01.2021 12:07
12
Původně odeslal láďa1979
Zdravím všechny obchodní dovozce z Anglie.

Nemáte prosím někdo kontakt na někoho u DPD, kdo ví jak zjistit, kde skutečně balíky jsou a jak bude probíhat celní řízení a vyměření DPH?

Anglické DPD totiž tvrdí, že dnes budou zásilky u nás doručeny, sledování zásilek u anglického DPD však ukazuje, že balíky jsou pořád v přístavu. Po další urgenci zase tvrdí, že Tracking data prý mají zpoždění 2-3 dny, ale dnes to prý na 100% dostanu. České DPD tvrdí, že zásilky jsou pořád v anglickém přístavu a prý se čeká na dodání dokumentů pro celní řízení, což zase anglické DPD tvrdí, že je má a jsou v pořádku. Navíc české DPD tvrdí, že zásilka ani není ještě označena, že má jít do ČR.

U celního řízení a vyměření DPH taky nikdo neví jak bude probíhat. Dle informací od známých z Německa a Holandska posílá DPD odkaz na zaplacení DPH a že po zaplacení zásilky doveze.

Anglický dodavatel ted zase poslal vyjádření DPD, že jsou přetíženi:)


The EU-UK Trade and Cooperation Agreement was very welcome but leaving the Single Market and Customs Union still requires significant changes to the way we take your parcels cross-border.

It's been a challenging few days for our international operation and our teams have been working round the clock to process your data for parcels bound for Europe and the Republic of Ireland.

It has now become evident that we have an increased burden with the new, more complex processes, and additional customs data we require from you for your parcels destined to Europe. This has placed extra pressure on our turnaround and transit times.

We are seeing up to 20% of parcels having incorrect or incomplete data attached, these will have to be returned to you so that the required data can be provided.

In addition to this we are seeing delays and congestion at UK ports and more rigid requirements for channel crossings.

In view of this unprecedented set of circumstances we believe that it is only right to pause and review our road service into Europe, including the Republic of Ireland. We will use this short pause to validate the data we have in our system, reduce the delay and give you the opportunity to give us the correct data we need in order that we can export, from next week, successfully.

This pause in our operation will be as short as possible and we intend to recommence this service on Wednesday 13 January, but we’ll provide you with an update on Tuesday 12 January.

You can help with this by checking your data meets all the requirements for the customs declaration process against this reference guide we have created:



Your role in providing accurate and complete information about the goods you are sending to Europe is absolutely crucial to us being able to recommence our European Road Service operation as quickly as possible. In future parcels sent to us with incorrect or incomplete data will mean the automatic return of the parcel to you. We are very keen to avoid this and ask that you give this matter immediate attention.


A pak si někdo stěžujte jaký je u nás bordel:)
Dobrý den,
řešíme stejný problém. Čekáme na několik velkoobchodních zásilek z Anglie, které jdou přes DPD. Zásilky byly odeslány 4.1.2021, tracking - totální chaos, infolinky - nikdo nic neví, obchodní zástupce - jen sliby, že prověří. Dnes nám přišel e-mail od chronopost.fr , že máme kliknout na odkaz a provést platbu celních a daňových poplatků. Nejprve jsme ověřili, že nejde o podvod, po té jsme zaplatili. Následně přišla faktura, ale na úplně jinou částku (nižší), než jsme uhradili, následovalo potvrzení, že zásilka bude uvolněna a doručena DPD. Nyní postup řešíme s daňovou poradkyní a s DPD na deklarace@dpd.cz , tam prý nám budou schopni vysvětlit celý postup a prověřit výši platby, která neodpovídá následně obdržené faktuře. Takže čekáme :-) U ostatních zásilek zatím žádný odkaz k platbě nepřišel. Další zásilky (objednávali jsme 8.1.2021) ani neodešly, neboť do toho 13.1.2021 je to pozastavené, takže taky čekáme :-) Hláška DPD : Na Brexit jsme připraveni - opravdu vtipné :-)
12.01.2021 12:17
13
Obávám se, že na deklarace@dpd.cz se nic nevyřeší, jelikož za týden ani neodpověděli. Proč máš platit chronopostu? Ono to sice vypadá jako francouzské DPD, ale správcem poplatků a DPH je přece náš FÚ.
12.01.2021 12:36
14
Původně odeslal láďa1979
Obávám se, že na deklarace@dpd.cz se nic nevyřeší, jelikož za týden ani neodpověděli. Proč máš platit chronopostu? Ono to sice vypadá jako francouzské DPD, ale správcem poplatků a DPH je přece náš FÚ.
To se právě ptáme, proč platit chronopostu a na DPD nám řekli, že když nezaplatíme, tak zásilku vrátí odesílateli, což si nemůžeme dovolit, zboží akutně potřebujeme, tak jsme to riskli, napřed zaplatili a teď to řešíme :-) My jsme vůbec nevěděli, co je chronopost, tak jsme zvažovali, jestli to není nějaký podvod. Teď řešíme, jestli to není nějaký chybný postup DPD potažmo chronopostu. Obdrželi jsme fakturu od toho francouzského chronopostu, kde je import VAT 20% a administrativní poplatek 5 EUR. Jsme plátci DPH, číslo EORI máme v pořádku, domnívali jsme se, že po Brexitu bude vše probíhat normálně, akorát s nějakým cca 2 denním zpožděním v dopravě, ale toto je horor :-( A ta faktura, co nám přišla od chronopostu je samá chyba, např. fakturovaná hodnota zboží 4 GBP - jedná se o velkoobchodní zásilku ! Vše jsme zaslali s žádostí o prověření na deklarace@dpd.cz a jak píšete, asi se taky načekáme :-(
12.01.2021 20:36
15
we are brexit ready v podání Britů, po pětileté přípravě:

Further to our update on our Classic European Road Service last week, we've had additional challenges with this service and our international operation teams have been working non-stop to reduce delays on your European deliveries.

All European parcels sent to us between 30 December to 7 January have now either been shipped to Europe or will be returned to you by Thursday due to missing data. These parcels were processed manually which involved many teams and many hours of work, which is not sustainable moving forward.

We are working closely with the UK Government to ensure their New Computerised Transit System (NCTS) meets our needs, however it has had its challenges since 1 January and we are doing everything possible to minimise the impact this is having on our service to Europe.

Each day we are making significant strides with all our new external systems and processes, however there continues to be delays in validating data with European Customs.

In view of these circumstances, our service into Europe and the Republic of Ireland will remain paused and we'll provide you with a further update on Friday 15 January.

In preparation for the commencement of our European road service, please ensure your data is 100% correct as parcels sent to us with incorrect or incomplete data will mean the automatic return of the parcels to you, which we're all very keen to avoid.

You can help with this by checking your data meets all the requirements for the customs declaration process against the reference guide we have created, see below:



Rest assured our teams are working 24 hours a day, seven days a week and we're doing everything possible to ensure we can recommence our service into Europe and the Republic of Ireland as soon as possible.
13.01.2021 09:42
16
Původně odeslal láďa1979
Obávám se, že na deklarace@dpd.cz se nic nevyřeší, jelikož za týden ani neodpověděli. Proč máš platit chronopostu? Ono to sice vypadá jako francouzské DPD, ale správcem poplatků a DPH je přece náš FÚ.
Tak z deklarace@dpd.cz odpověděli :
Importní zásilky z Velké Británie
❖ Služba Collection request nebude možná (bude funkční pro Severní
Irsko)
❖ Všechny zásilky z Velké Británie podléhají importnímu proclení.
❖ Zásilky ze Severního Irska nepodléhají dovoznímu proclení. Na tyto
zásilky se nahlíží jako na Unijní zásilky (dle protokolu o Irsku a
Severním Irsku).
❖ Importní proclení je realizováno partnerskou společností Chronopost
ve Francii dle místních přepisů, tam také bude vyměřeno DPH a
případné clo.
❖ Příjemce obdrží email s odkazem na platební bránu přes kterou
zaplatí vyměřenou částku.
❖ Platba je možná jen kartou Visa nebo Mastecard. Platbu je nutné
provést do 10 dnů.
❖ Zásilka je automaticky uvolněna z celního skladu po zaplacení
vyměřené částky.
❖ Příjemce obdrží fakturu na uhrazenou částku .
13.01.2021 11:24
17
A to vše je tedy právně v pořádku? Nerad bych potom platil třeba DPH podruhé.
13.01.2021 13:05
18
Původně odeslal láďa1979
A to vše je tedy právně v pořádku? Nerad bych potom platil třeba DPH podruhé.
Taky to stále řešíme, DPD píše, že proclení v CZ ani tranzit zásilky není možný, takže jsme uhradili import VAT a poplatky a nyní probíráme s daňovou poradkyní, zda je to tak v pořádku. Ta např. řeší, v jakém režimu bude zboží po zaplacení a uvolnění z celního skladu ve Francii z hlediska DPH, zda v režimu přemístění zboží uvnitř EU? Zatím nevíme, zkoušíme ještě poradenské centrum celní správy.
13.01.2021 14:46
19
tak ono asi v tom režimu co je dohodnut, je v pořádku, že vyclívá země, kde to přejde hranici EU, akorát nechápu proč zrovna to ted je Francie, předtím to vozili přes Holandsko. A s tím režimem to je taky problém, zvlášt když si něco nechávám posílat do jiné země. Ještě mi dělá starost jak to je se cly. Ted mi jde zboží co Angláni za ně zaplatili unijní clo 12% a já ted ještě taky zaplatím 12% kvůli zemi původu. To samé s celní hodnotou, na faktuře je částka a současně, že poskytli bonus at zaplatíme o 10% méně, když to bude rychleji nebo předem, tak chci vidět co uvedenou jako celní hodnotu. Jinak zase DPD vrátila moje balíky zpět dodavateli, že to mají znovu poslat a dokumenty poslat elektronicky, at to nemusejí dělat ručně, takže fakt super.

Kolik účtují ten poplatek za vyclení, mě psal dodavatel, že to 5 liber?
13.01.2021 15:26
20
Původně odeslal láďa1979
tak ono asi v tom režimu co je dohodnut, je v pořádku, že vyclívá země, kde to přejde hranici EU, akorát nechápu proč zrovna to ted je Francie, předtím to vozili přes Holandsko. A s tím režimem to je taky problém, zvlášt když si něco nechávám posílat do jiné země. Ještě mi dělá starost jak to je se cly. Ted mi jde zboží co Angláni za ně zaplatili unijní clo 12% a já ted ještě taky zaplatím 12% kvůli zemi původu. To samé s celní hodnotou, na faktuře je částka a současně, že poskytli bonus at zaplatíme o 10% méně, když to bude rychleji nebo předem, tak chci vidět co uvedenou jako celní hodnotu. Jinak zase DPD vrátila moje balíky zpět dodavateli, že to mají znovu poslat a dokumenty poslat elektronicky, at to nemusejí dělat ručně, takže fakt super.

Kolik účtují ten poplatek za vyclení, mě psal dodavatel, že to 5 liber?
Poplatek nám účtovali 5 EUR, zatím u obou dosud proclených zásilek různé hodnoty. Jedna byla uvolněna z celního skladu obratem, druhá ještě nikoli. Další zásilky nám odcházejí z GB dnes, ale dodavatel nám překvapivě poslal sledovací číslo už nikoli na DPD, ale na parcelforce.com. Budeme doufat, že to půjde přes parcelforce v jiném režimu, ale nevíme to jistě, domníváme se, že nám to bude zde v ČR doručovat GLS. Na celní správě se podivovali nad tvrzením DPD, že není možné proclení v CZ ani tranzit zásilek, přímo řekli, že je to asi jen tvrzení DPD, říkali, že záleží kdo je ve Francii deklarant, pokud je deklarant plátce DPH, pak se nemusí ve Francii DPH platit. My vůbec nevíme, jak je to u našich zásilek nastaveno, prostě jsme objednali zboží u našeho stálého dodavatele, zaplatili mu zboží včetně dopravy přes DPD. Jak je to s deklarantem, přímým-nepřímým zastoupením, nemáme zatím tušení, nikdo nám k tomu neposkytl žádné informace. Naše daňová poradkyně se zatím domnívá, že o vrácení zaplaceného francouzského DPH budeme muset žádat zvlášť, že budeme muset normálně naše DPH přiznat a nárokovat klasicky, ale to francouzské žádat zpět ve Francii. Na celní správě nám řekli, že to vracení z Francie trvá pěkně dlouho, jsou tam prý nějaké min. limity, termíny, atd., prostě, že prý půl roku žádná míra :-( Všichni nám zatím odpovídali bez podrobné znalosti režimu, v jakém to DPD veze. Uvidíme, až alespoň první zásilka dorazí.
Z našich dvou dodavatelů jeden už dnes přistoupil ke změně dopravce (místo DPD zkouší parcelforce) a druhý dodavatel to aktuálně řeší. Dále jsme se dozvěděli, že od příštího týdne zvedá ceny zboží o 15%, neboť za kontejner dosud platil 1400 USD a nyní 13000 USD. Tak se nám to po tom Brexitu nějak vše komplikuje :-(
13.01.2021 16:01
21
Tak mě ale dodavatel tvrdí, že ta faktura na dph je jako by byla od českého dodavatele a že ji i tak uplatním???
13.01.2021 16:18
22
Původně odeslal láďa1979
Tak mě ale dodavatel tvrdí, že ta faktura na dph je jako by byla od českého dodavatele a že ji i tak uplatním???
To by bylo super, to bychom byli rádi, kdyby to tak opravdu bylo, ale naše daňová poradkyně má pochybnosti, posoudí nám to až bude mít veškeré relevantní informace, to samé na té poradenské lince celní správy, tam nás teď odkázali na finanční ředitelství, ale nemůžeme se tam zatím dovolat. Znova jsme dnes po konzultaci s celní správou psali další dotazy na deklarace@dpd.cz , zejména vysvětlení, z jakého důvodu není možný tranzit a proclení v CZ, na celní správě nám řekli, ať zkusíme jiného dopravce :-), fakt se jim to nezdá, resp. zdá se jim to jako účelové tvrzení obhajující jejich postup. Už fakt nevíme, teď uvidíme jakým způsobem poputuje ta další zásilka přes parcelforce, třeba to bude stejný horor (horší už to být nemůže) a třeba naopak překvapí :-)
13.01.2021 16:40
23
tak tranzit asi nebude možný, to by to dodavatelé museli v Anglii na celnici nechat zapečetit.

---------- Příspěvek doplněn 13.01.2021 v 22:54 ----------

Tak jsem mluvil se známým z Holandska, který mi poslal svou výzvu k platbě od DPD, kde byla celní hodnota, clo, DPH a poplatek 5 Euro. A říkal to samé co můj dodavatel, že DPH se platí v zemi vstupu do EU a ten doklad se dá do přiznání k DPH jako nárok na odpočet do záznamu A2.
16.01.2021 15:52
24
Tak poslední novinky z Anglie, prý ode dneška normálně fungují. Takže zatím máme 3x vráceno dodavateli, naposled ještě ztratili nějaké balíky, které 3 dny hledají, tak jsem zvědav zda v pondělí konečně převezmou a pošlou.

We are pleased to confirm that from 6am tomorrow morning, Saturday 16 January, our European Road service will be fully operational and available for customers to use our service to Europe, including the Republic of Ireland.

Following close co-operation with the Government on their New Computerised Transit System (NCTS) they have overcome initial issues with their system and we are now fully focused on getting your goods to Europe and continuing to provide our usual great service for all your EU bound deliveries.

We would also like to thank our customs software provider, AEB, who have provided a faultless service to us and helped ensure the NCTS system now meets the needs of our international shipping services.
16.01.2021 16:52
25
Původně odeslal láďa1979
Tak poslední novinky z Anglie, prý ode dneška normálně fungují. Takže zatím máme 3x vráceno dodavateli, naposled ještě ztratili nějaké balíky, které 3 dny hledají, tak jsem zvědav zda v pondělí konečně převezmou a pošlou.

We are pleased to confirm that from 6am tomorrow morning, Saturday 16 January, our European Road service will be fully operational and available for customers to use our service to Europe, including the Republic of Ireland.

Following close co-operation with the Government on their New Computerised Transit System (NCTS) they have overcome initial issues with their system and we are now fully focused on getting your goods to Europe and continuing to provide our usual great service for all your EU bound deliveries.

We would also like to thank our customs software provider, AEB, who have provided a faultless service to us and helped ensure the NCTS system now meets the needs of our international shipping services.
Tak u nás zatím takto - 2 zásilky odeslány přes DPD 4.1.2021, výzva k úhradě import VAT ve Francii 11.1.2021, obratem uhrazeno, od té doby nic, zásilky dosud nemáme, máme jen potvrzení o zaplacení, v jednom případě správné, v druhém případě navíc chybné. Další zásilky nám jdou už přes parcelforce.com, tam sledujeme pohyb, zatím každý den posun. Zbytek zásilek nám ještě ani neodešel. Horší je, že má asi naše daňová poradkyně pravdu s tím francouzským import VAT, že opravdu budeme muset nárokovat ve Francii vratku. Teď čekáme, jak to bude přes parcelforce, jeden náš dodavatel už přes DPD nebude posílat, druhý dodavatel vyčkává. Z DPD nám odepsali, že toto je nyní jejich vlastní systém, a že je takto nastaven z důvodu, že 80% zásilek z GB jde koncovým zákazníkům, že se systém možná bude měnit, ale že je to otázka několika měsíců minimálně, že jsou si vědomi, že pro plátce DPH je to nevýhodné, ale že se s tím nedá nyní nic dělat.
16.01.2021 17:06
26
ptal jsem se mých dodavatelů jestli nejde změnit spedici a říkali, že to nemá cenu, že nikdo nefunguje.
16.01.2021 17:24
27
Původně odeslal láďa1979
ptal jsem se mých dodavatelů jestli nejde změnit spedici a říkali, že to nemá cenu, že nikdo nefunguje.
No u toho DPD je to fakt katastrofa, chceme věřit, že parcelforce bude lepší, ale třeba nás taky ještě budou čekat překvapení, ale parcelforce zatím takto :
Your parcel is being exported from the UK.

Item tracking history
Date Time Location Tracking event
16/1/2021 15:00 International Hub Exported from the UK
15/1/2021 21:30 International Hub Prepared for export
14/1/2021 21:50 International Hub Sorted for export
13/1/2021 23:46 National Hub Sorted
13/1/2021 18:58 Newport Depot On route to hub
13/1/2021 14:13 Newport Depot Collected
16.01.2021 23:06
28
Původně odeslal láďa1979
Zdravím všechny obchodní dovozce z Anglie.

Nemáte prosím někdo kontakt na někoho u DPD, kdo ví jak zjistit, kde skutečně balíky jsou a jak bude probíhat celní řízení a vyměření DPH?

Anglické DPD totiž tvrdí, že dnes budou zásilky u nás doručeny, sledování zásilek u anglického DPD však ukazuje, že balíky jsou pořád v přístavu. Po další urgenci zase tvrdí, že Tracking data prý mají zpoždění 2-3 dny, ale dnes to prý na 100% dostanu. České DPD tvrdí, že zásilky jsou pořád v anglickém přístavu a prý se čeká na dodání dokumentů pro celní řízení, což zase anglické DPD tvrdí, že je má a jsou v pořádku. Navíc české DPD tvrdí, že zásilka ani není ještě označena, že má jít do ČR.

U celního řízení a vyměření DPH taky nikdo neví jak bude probíhat. Dle informací od známých z Německa a Holandska posílá DPD odkaz na zaplacení DPH a že po zaplacení zásilky doveze.

Anglický dodavatel ted zase poslal vyjádření DPD, že jsou přetíženi:)


The EU-UK Trade and Cooperation Agreement was very welcome but leaving the Single Market and Customs Union still requires significant changes to the way we take your parcels cross-border.

It's been a challenging few days for our international operation and our teams have been working round the clock to process your data for parcels bound for Europe and the Republic of Ireland.

It has now become evident that we have an increased burden with the new, more complex processes, and additional customs data we require from you for your parcels destined to Europe. This has placed extra pressure on our turnaround and transit times.

We are seeing up to 20% of parcels having incorrect or incomplete data attached, these will have to be returned to you so that the required data can be provided.

In addition to this we are seeing delays and congestion at UK ports and more rigid requirements for channel crossings.

In view of this unprecedented set of circumstances we believe that it is only right to pause and review our road service into Europe, including the Republic of Ireland. We will use this short pause to validate the data we have in our system, reduce the delay and give you the opportunity to give us the correct data we need in order that we can export, from next week, successfully.

This pause in our operation will be as short as possible and we intend to recommence this service on Wednesday 13 January, but we’ll provide you with an update on Tuesday 12 January.

You can help with this by checking your data meets all the requirements for the customs declaration process against this reference guide we have created:



Your role in providing accurate and complete information about the goods you are sending to Europe is absolutely crucial to us being able to recommence our European Road Service operation as quickly as possible. In future parcels sent to us with incorrect or incomplete data will mean the automatic return of the parcel to you. We are very keen to avoid this and ask that you give this matter immediate attention.


A pak si někdo stěžujte jaký je u nás bordel:)
To jste si teda vybral dovozce :) S  DPD mám letité zkušenosti. Říkáme jim "Dobrá Parta Debilů"  Proč? Protože zásilka jde z Anglie do depa DPD V Horké na Moravě. Jakmile dorazí, DPD CZ nám oznámí, skrz jejich trasovací web, že naše adresa v ČR neexistuje. :) To není vtip. Zásilka pak týden leží na depu a po týdnu ji DPD CZ vrací, tentokrát již bez trasování a zapisování  zpět do Anglie, odesilateli. Tam však nikdy nedojde. Mohu Vám uvést seznam čísel zásilek, které se takto vypařily od jara 2018. V létě 2019 jsem udělal pokus. Poslal jsem zásilku přes DPD z office v Anglii sám sobě do Prahy. Nebyla doručena, prý proto, že moje adresa v Praze neexistuje ani já prý neexistuji. Zásilka se ke mě do Anglie ještě nervrátila. Ale... na podzim 2019 jsem zachytil dva velmi specifické obsahy zásilek, které mi nebyly doručeny. Uviděl jsem je prodávat na eBay a tak jsem je koupil. Na dotaz k DPD CZ, firma mlčí jak tajemný hrad v Karpatech. Při napsání komentáře na jejich účet na Twitteru mne ihned blokli přístup.
Ten bordel je u DPD. DPD, stejně jak PPL (těm říkáme Papalášci) to jsou jen hlupáci. Na jejich trasovací weby si píší co chtějí.
Pokud jde o vývoz čehokoliv z Anglie, to je nyní dost problém, protože zboží musí projít vývozními celními řízeními v Anglii. Jenže to má háček. Britové jsou na Brexit absolutně nepřipraveni a na přelomu listopadu sa prosince zjistili, že nemají celnice. Prostě je nemají... To není vtip. A nastalo handrkování mezi vládou a odbory, kde se ty celnice postaví. Musí se totiž vytvořit. Odbory je chtějí kvůli zaměstnancům ve velkých městech, vláda je chce na pobřeží. Celnice nebudou dříve než v létě. Do té doby se dovozy do Británie celně neprojednávají, prostě se pouští. S vývozy z Británie to je nejasné, záleží kudy zboží odchází. Zda po zemi nebo letecky. Pokud jde letecky, pak to ještě jde. Po zemi, to je malér.
Celní řízení v Česku... to je jednotné pro jakéhokoliv dopravce. Ale doporučuji se mu vyhnout. Kvůli české byrokracii.  Ta je famózní, Habsburská monarchie byla idylka. Příklad:
Na přelomu listopadu a prosince 2020 mi UPS doverzla z USA zásilku. Poslali návrh na celní projednání, já ji podepsal, zaplatil jsem DPH. Jenže UPS zásilku nedodala. Prý, sice celnice zásilku odbavila na vnitřní oběh EU, ale nevydala doklad, celní výměr. UPS slíbila doklad o DPH zajistit. Místo toho, za dva týdny se odzval odesilatel z USA, že se mu zásilka vrátila zpět. Dopravu prý uhradila UPS (!).  Takže UPS zásilku bez mého svolení potajmu odbavila na export do USA a na vlastní náklady ji dopravila zpět. No není to úžasné? To znamenám, že někdo musel dát souhlas exportním řízením, zfalšovat podpisy...

Dovozní celní řízení v ČR při dovozu ze země mimo EU se dá obejít tak, že přepravce zásilku celně odbaví např. v Německu nebo ve Francii. Tamtéž se zaplatí DPH (ve Francii je 20%) a zásilka pak jde volně do Česksa bez obvyklé české byrokracie. Je potřeba jen vybrat vhodného dopravce.

---------- Příspěvek doplněn 16.01.2021 v 22:16 ----------

Původně odeslal maxbonetti
Poplatek nám účtovali 5 EUR, zatím u obou dosud proclených zásilek různé hodnoty. Jedna byla uvolněna z celního skladu obratem, druhá ještě nikoli. Další zásilky nám odcházejí z GB dnes, ale dodavatel nám překvapivě poslal sledovací číslo už nikoli na DPD, ale na parcelforce.com. Budeme doufat, že to půjde přes parcelforce v jiném režimu, ale nevíme to jistě, domníváme se, že nám to bude zde v ČR doručovat GLS. Na celní správě se podivovali nad tvrzením DPD, že není možné proclení v CZ ani tranzit zásilek, přímo řekli, že je to asi jen tvrzení DPD, říkali, že záleží kdo je ve Francii deklarant, pokud je deklarant plátce DPH, pak se nemusí ve Francii DPH platit. My vůbec nevíme, jak je to u našich zásilek nastaveno, prostě jsme objednali zboží u našeho stálého dodavatele, zaplatili mu zboží včetně dopravy přes DPD. Jak je to s deklarantem, přímým-nepřímým zastoupením, nemáme zatím tušení, nikdo nám k tomu neposkytl žádné informace. Naše daňová poradkyně se zatím domnívá, že o vrácení zaplaceného francouzského DPH budeme muset žádat zvlášť, že budeme muset normálně naše DPH přiznat a nárokovat klasicky, ale to francouzské žádat zpět ve Francii. Na celní správě nám řekli, že to vracení z Francie trvá pěkně dlouho, jsou tam prý nějaké min. limity, termíny, atd., prostě, že prý půl roku žádná míra :-( Všichni nám zatím odpovídali bez podrobné znalosti režimu, v jakém to DPD veze. Uvidíme, až alespoň první zásilka dorazí.
Z našich dvou dodavatelů jeden už dnes přistoupil ke změně dopravce (místo DPD zkouší parcelforce) a druhý dodavatel to aktuálně řeší. Dále jsme se dozvěděli, že od příštího týdne zvedá ceny zboží o 15%, neboť za kontejner dosud platil 1400 USD a nyní 13000 USD. Tak se nám to po tom Brexitu nějak vše komplikuje :-(
Ano je to tak, jsk píšete. Ve většině zemí EU na západ od Chebu, pokud příjemce zásilky je plátce DPH kdekoliv  v EU, tak DPH neplatí. Nemá smysl jej platit a vzápětí aby jej stát vracel. Takováhle byrokracie je jen v Česku.
Pokud tedy Vám přijde zásilka např z USA, a přeprace ji celně odbaví ve Francii  a vy máte nějaké evropské DIČ platné ve VIASu (pozor na to, ne všechny české DIČ jsou ve VIASu, to je také česká anomálie), pak Vám francouzi odbaví zásilku s 0% DPH a pustí Vám ji. 
Chcete-li ze sebe udělat české idioty,  pak z ní zaplaťte v Česku DPH a vzápětí si žádejte aby vám český FÚ to DPH zase vrátil. Oni už něco vymyslí, aby vám ho nemuseli vracet.
Parcel Force v Česku neoperuje, stejně jako Hermes. Předávají zásilky myslím GLS.
19.01.2021 22:03
29
ahoj všem,
žiju podobný příběh s DPD. 10 dní zásilky ve Francii, každý den volám na DPD, nikdo nic neví, nemůžou nic udělat....nikdo po mě nechce EORI číslo ani plnou moc k celnímu řízení. Asi mají ty sklady nafukovací? A nikoho nezajímá, že to lidi mají zaplacené?
Doporučení a proč sem vlastně píšu je - můžete-li ovlivnit přepravce, vyberte si DHL. Zásilky, které jsou od stejného dodavatele, už nám přes týden DHL vozí. Proclívají je v Praze, chtějí k tomu český popis každého řádku ve faktuře (to je fakt bezva...), ale umějí to odbavit a dovést. Taky měli zdržení - ale v řádu dní, nikoliv týdnů.
Jestli ty balíky co má DPD někdy vůbec uvidíme.
K DPH - také řeším, těžké se v tom vyznat. Na celnici úplně marní...Nicméně já mám zřejmě jednoho dodavatele, který má CZ dič a tam to vypadá, že si to budeme nárokovat tady (od nového roku to platíme s DPH). Druhý dodavatel je stejný případ jak tu psal pán - DPH po nás DPD chtělo zaplatit ve Francii, také jsem to riskla a děsím se toho řešení. Balíky stále nemám, 10dní zaplaceno a furt jsou ve Francii.
Je to adrenalin:-)
19.01.2021 23:00
30
Původně odeslal Andrea Kropáčová
ahoj všem,
žiju podobný příběh s DPD. 10 dní zásilky ve Francii, každý den volám na DPD, nikdo nic neví, nemůžou nic udělat....nikdo po mě nechce EORI číslo ani plnou moc k celnímu řízení. Asi mají ty sklady nafukovací? A nikoho nezajímá, že to lidi mají zaplacené?
Doporučení a proč sem vlastně píšu je - můžete-li ovlivnit přepravce, vyberte si DHL. Zásilky, které jsou od stejného dodavatele, už nám přes týden DHL vozí. Proclívají je v Praze, chtějí k tomu český popis každého řádku ve faktuře (to je fakt bezva...), ale umějí to odbavit a dovést. Taky měli zdržení - ale v řádu dní, nikoliv týdnů.
Jestli ty balíky co má DPD někdy vůbec uvidíme.
K DPH - také řeším, těžké se v tom vyznat. Na celnici úplně marní...Nicméně já mám zřejmě jednoho dodavatele, který má CZ dič a tam to vypadá, že si to budeme nárokovat tady (od nového roku to platíme s DPH). Druhý dodavatel je stejný případ jak tu psal pán - DPH po nás DPD chtělo zaplatit ve Francii, také jsem to riskla a děsím se toho řešení. Balíky stále nemám, 10dní zaplaceno a furt jsou ve Francii.
Je to adrenalin:-)
My jsme se dnes konečně dočkali dvou zásilek od DPD, podáno 4.1.2021, doručeno 19.1.2021 :-( Tak snad se také dočkáte. Náš dodavatel bohužel DHL nenabízí, ale díky za podnět, zkusíme požádat.