Máte někdo zkušenosti s vkládání PR článku na webu https://living.iprima.cz/ ? Vložili jsme tam článek za 30tis, velké sliby jak vše funguje a nakonec od nich přijde report kde je návštěvnost článku za 4 měsíce 1990 uživatelů (budiž). Prokliky ze článku na web mi nejsou schopni doložit a nám na Google analytics to neukazuje žádného příchozího uživatele k nám. Kde je chyba?
Článek na https/living.iprima.cz/ 1990 přečtení ale 0 prokliků?
Co se právě děje na Webtrhu?
- Sára Vašková nabízí: Nabízím správu soc. sítí (FB,Instagram)
- Onyx poptává: Nabízím korektury webů a textů
- Mdlabaja prodává: Bazaromat.cz - kvalitní Česká inzertní doména
Za ty penize Vam dokazu na web dodat 24 000 UIP....
Nemam zkusenosti s Primou, ale PR clanek na hp Seznamu nas vysel na 70k + dph (super nizka cena), a za tyden bylo uzasnych 35 prokliku. No neberte to, zaplatit za jednoho navstevnika 2000 Kc + dph.
Timto smerem bych se uz nikdy nevydal.
Vím, že teď zde budou jen samé negativní reference na webové stránky ale máte někdo i pozitivní referenci na nějaký web, co se týče PR článků?
Měříme přes Google analytics, jak lépe nastavit měření?
Propagace proběhla na více portálech, z toho https://living.iprima.cz/ za nás v rámci dané cen. relace zatím nejhorší, naopak novinky.cz nejlepší (nedělám reklamu novinkám ale správně jsme načasovali téma + období, klik kolem 30ti korun a skutečný přínos objednávek).
super.cz podobná bída + jejich report vůbec neodpovídal datům z GA, dotazy jak je to možné přešli taktickým mlčením :D
Mě přijde zajímavé, že toho zákazníka stejně získají a i poté co je objednávka reklamována to vůbec neřeší a ustojí to. Vůbec si s tím nelámou hlavu. Nám neprojde v našem podnikání téměř nic, zákazníci s vámi vyjebou, při sebemenším problému běží na čoi apod. Jaktože tyhle firmy rostou a rostou, peníze nám mizí z kapes a není možné to reklamovat? Nebo si říkám, vy tady pro někoho za 50t celý rok jak blbec makáte a oni to vytáhnou z klienta za nějaký jeden článek vycucaný z prstu. Já to prostě nechápu, někdo mi to vysvětlete.
03.12.2020
08:20
Michal Kubíček
Co nabízím
Zkušenosti nasbírané od roku 1999
Web | www.michalkubicek.cz |
Příspěvky |
4 825
|
Členem od |
23.05.2008
|
Přesně proto chodí zákazníci k nám na Placla - protože ročně publikujeme přes 10.000 článků, máme zcela jiné ceny, než koncoví zákazníci. Takže získáme článek a za lepší peníze. Ale hlavně víme, co funguje a co ne. K návštěvnosti ze článků - nelze si plést články s výkonovou reklamou, tak to prostě není. Ani na Placla to nikomu netvrdíme a neslibujeme. Zejména u článků totiž záleží na hodně faktorech - jak je článek napsaný, jaký má titulek, jakou poskytuje výzvu k akci, nakolik je přínosný či prodávající atd. Když udělám linkbaitový titulek, budu mít bambilion návštěv, ale nebude často kvalitní. Naopak, když udělám třeba návodový článek, ten bude na webu k nalezení "na furt" /což často u těhlech velkých médií není pravidlem!), může mi nést návštěvnost sice nižší, ale dlouhodobě a hlavně cílenou. Nechte si to zadat od někoho kdo tomu rozumí a nebudete pak zklamaní...
---------- Příspěvek doplněn 03.12.2020 v 08:27 ----------
Máte někdo zkušenosti s vkládání PR článku na webu https://living.iprima.cz/ ? Vložili jsme tam článek za 30tis, velké sliby jak vše funguje a nakonec od nich přijde report kde je návštěvnost článku za 4 měsíce 1990 uživatelů (budiž). Prokliky ze článku na web mi nejsou schopni doložit a nám na Google analytics to neukazuje žádného příchozího uživatele k nám. Kde je chyba?
Jinak na Placla je cena za tenhle web nekde kolem 10 - 13.000 :-)
Prvně si je potřeba uvědomit, že u PR článku nemůžete primárně vyhodnocovat prokliky na web. Co je ideální, tak to je remarketing na uživatele, kteří si ten PR článek četli..to vám potom tu návštěvnost přivede. Ale tuhle možnost vám pravděpodobně neposkytne každý vydavatel.
tomu se říká umění prodávat a nebo vymámit z jalové krávy tele.:)Mě přijde zajímavé, že toho zákazníka stejně získají a i poté co je objednávka reklamována to vůbec neřeší a ustojí to. Vůbec si s tím nelámou hlavu. Nám neprojde v našem podnikání téměř nic, zákazníci s vámi vyjebou, při sebemenším problému běží na čoi apod. Jaktože tyhle firmy rostou a rostou, peníze nám mizí z kapes a není možné to reklamovat? Nebo si říkám, vy tady pro někoho za 50t celý rok jak blbec makáte a oni to vytáhnou z klienta za nějaký jeden článek vycucaný z prstu. Já to prostě nechápu, někdo mi to vysvětlete.
Chyba je hlavně v tom, že takhle se PR prostě nedělá. Když porovnám svoje nejaktuálnější zkušenosti s tím co píšou Petii a gostrider, tak např. článek na Novinkách se dá zařídit ještě za cca polovinu částky o níž píše Michal Kubíček (tzn. hluboko pod 10 000 Kč), akorát že to není komerční (PR) článek. Takže za 1) potřebujete nějaké zajímavé téma, aby to bylo o něčem a někdo o tom vůbec chtěl psát a za 2) tam nemáte prolinky, což ale vůbec ničemu nemusí vadit. Protože jak vás tak čtu, tak z toho bylo stejně víc přístupů než z těch "vašich" článků za desetitisíce, akorát v přehledu zdrojů návštěvnosti mi připadá nějakých 98 % na "přímou návštěvnost".
To je jeden z asi nejrozšířenějších omylů - myslet si, že když už nějaké propagační články na internetu, tak v nich prostě musí být prolinky. No, nemusí. Když si zaplatíte reklamu v tištěném časopisu, taky tam žádné prolinky nebudou.
Dražší články neznamenají čtenější. Také mě to překvapilo. Ale články za tři a více tisíc mají klidně jen 20 přečtení. Velké vydavatelské domy ty výsledky ani nijak nezajímají. Takže vám jedno přečtení vyjde klidně na 150 Kč.
---------- Příspěvek doplněn 03.12.2020 v 09:18 ----------
Pozitivní reference máme, jedná se tak o tři až čtyři dražší weby ze stovky.Vím, že teď zde budou jen samé negativní reference na webové stránky ale máte někdo i pozitivní referenci na nějaký web, co se týče PR článků?
Nikdy jsem si nemyslel že to napíšu, vždy jsem tě uznával jako velkého profíka. Ale jsi s tím Placla.EU přesměrovaným přes ?aff=114 na Placla.CZ trapnej.Přesně proto chodí zákazníci k nám na Placla - protože ročně publikujeme přes 10.000 článků...
Teď mi ještě může napsat Vašík že zmiňuji ochrannou známku Placla (jak už se jednou stalo) a trapnost vás obou bude na svém vrcholu.
"Ale články za tři a více tisíc mají klidně jen 20 přečtení."
Jestli to nebude třeba tím, že články označené jako "komerční" či "PR" drtivá většina lidí prostě nečte...
Ať se zkusí každý zamyslet sám... kdy naposledy nějaký takový článek někde četl a případně se z něj dokonce někam prokliknul.
Označením komerční nebo PR to není. Takové články bez problému dosahují tisícovek přečtení. Dokonce i desítky komentářů, kdy je vidět, že lidé s chutí čtou i reklamu. Třeba u takového krému na ruce prostě není ani jiná možnost, aby se o něm dozvěděli. Nebo ještě někdo věří na influencery, kteří něco dělají zadarmo z čirého nadšení (vezmou drogérku útokem a pak neúnavně recenzují)?"Ale články za tři a více tisíc mají klidně jen 20 přečtení."
Jestli to nebude třeba tím, že články označené jako "komerční" či "PR" drtivá většina lidí prostě nečte...
Ať se zkusí každý zamyslet sám... kdy naposledy nějaký takový článek někde četl a případně se z něj dokonce někam prokliknul.
Je to čistě o tom, že velké vydavatelské domy s PR (nejde o public relations, ale zkratku placené reklamní) články umisťují jako display reklamu. Články zobrazují na pevné pozici (což ale v některých případech nemusí být na škodu) na webu a zpravidla se střídají ve slideru s jinými, dokonce to ředí PPC reklamou. Takže článek jednoduše sebere jen několik desítek či stovek přečtení.
To, že by články označené jako komerční sdělení, reklama, inzerce nebo PR, odrazovaly od přečtení, se nám na základě dat o čtenosti článků nepotvrdilo. Třeba weby o stavebnictví jsou na nich přímo založené. I tam si lze těžko představit, že nějaký odborník ve svém volném čase recenzuje střešní kritinu. Ale když na něj narazíte, dejte mi vědět, nakoupím u něj PR články.
03.12.2020
09:50
Michal Kubíček
Co nabízím
Zkušenosti nasbírané od roku 1999
Web | www.michalkubicek.cz |
Příspěvky |
4 825
|
Členem od |
23.05.2008
|
Diky za nazor, cenim si ho. Jako spolumajitel Placla si ale s dovolenim budu sam volit, jakym zposobem na ni odkazuji. Diky za pochopeni.Nikdy jsem si nemyslel že to napíšu, vždy jsem tě uznával jako velkého profíka. Ale jsi s tím Placla.EU přesměrovaným přes ?aff=114 na Placla.CZ trapnej.
Teď mi ještě může napsat Vašík že zmiňují ochrannou známku Placla (jak už se jednou stalo) a trapnost vás obou bude na svém vrcholu.
PlaCla.cz: "Třeba u takového krému na ruce prostě není ani jiná možnost, aby se o něm dozvěděli."
Ale samozřejmě, že je. Např. guerilla marketing. Tohle: "ale když na něj narazíte, dejte mi vědět, nakoupím u něj PR články..." mi naznačuje, že se v té problematice zase až tak moc neorientujete. Protože smyslem kvalitního PR má být to, aby významná média... o vás psala/chtěla psát více či ména sama od sebe a ne abyste vy u někoho nakupoval PR články. Proč bych měl chtít koupit PR článek za několik desítek tisíc, když mohu zařídit, aby o mě velká média chtěla psát za zlomek těchto částek? Pokud by to mělo být pouze kvůli tomu, že v PR článku budu mít prolinky, pak tato taktika zjevně nefunguje. A to potvrzují nejen zkušenosti jiných přispěvovatelů do této diskuse, ale vlastně i vy sám.
Já tolik dat jako vy k dispozici nemám, můžete být v tomto ohledu blíž pravdě. Ale klientovi může být v konečném důsledku jedno, jestli má minimální návstěvnost kvůli označení článku, nebo kvůli tomu, že "velké vydavatelské domy s PR (nejde o public relations, ale zkratku placené reklamní) články umisťují jako display reklamu)".
Bohužel nešťastným označením PR dochází k tomuhle nedorozumění. Když do problematiky proniknete hlouběji, zjistíte, že PR článek znamená placený reklamní článek. Jedná se o inzerci. Nikoli o public relation. Nemá to s ním nic společného.
Máte pravdu, že "smyslem kvalitního PR má být to, aby významná média... o vás psala/chtěla psát více či ména sama od sebe". Jen to s nákupem placených reklamních článků nijak nesouvisí.
Jinak ani to, že o vás významná média vytváří sama obsah, dělají s vámi rozhovory, informují o vašich nových službách či produktech, neznamená, že z toho bude byť jediná objednávka. Opět i jako v případě inzerce je nejlepší spojit se s odborníky, stanovit si s nimi jasné cíle a očekávat jejich naplnění.
03.12.2020
10:58
klavesakm
Co nabízím
Tvorbu webových stránek. Online marketing. Copywriting. Linkbuilding.
Web | www.linkjuice.cz |
Příspěvky |
789
|
Členem od |
19.12.2015
|
Taková cena za jeden článek je předražená, i když jí oni požadují, tak nedává smysl. Linkbuilding dělám už nějakou dobu. A když se vybere rozumně velký web a napíše se dobře článek, tak čtenost i proklikovost tam je pěkná. Jen je důležité cílení a téma. Samozřejmě těch přínosů je víc. Je tam SEO efekt, který je u linkbuildingu prioritou, ale i přímé prokliky, PR a brand, podle toho jak se to nastaví. Ceny na kvalitních webech se pohybují v rozmezí od 2 - 10 tis. Kč.
Mohu uvést zkušenosti s portálem zena.cz (https://zena.aktualne.cz/), kde jsme si nechali za 18tis uveřejnit PR článek. Slíbeno bylo 50tis impresí, ale prokliky garantovány nejsou. Na můj dotaz po týdnu od uveřejnění, že článek na webu nikde nevidím mi bylo oznámeno, že imprese byli vyčerpány a článek se přestal aktivně zobrazovat. Za tuto dobu bylo z tohoto článku 13 prokliků na náš web.
Já se omlouvám, ale mně tohle slovíčkaření příjde spíš jako pokus o "ojebávku" klienta. Není mi známo, že by v této oblasti došlo k nějakému konsensu a existovala jasná a všeobecně přijímaná definice, podle níž je PR článek "placený reklamní článek". Tradičně je to naopak mnohem spíš označení článku, který není spojen s přímým placením.
Nevím, kdo tu komunikuje za PlaCla, ale pokud sám Michal Kubíček na svém blogu psal příspěvky např. o vkládání PR článků zdarma (https://michalkubicek.cz/pr-weby/) tak mi není moc jasné jak by mohl bazírovat na tom, že se jedná o "PLACENÝ reklamní článek".
Diky za nazor, cenim si ho. Jako spolumajitel Placla si ale s dovolenim budu sam volit, jakym zposobem na ni odkazuji. Diky za pochopeni.![]()
Stejna je i nase zkusenost.Mohu uvést zkušenosti s portálem zena.cz (https://zena.aktualne.cz/), kde jsme si nechali za 18tis uveřejnit PR článek. Slíbeno bylo 50tis impresí, ale prokliky garantovány nejsou. Na můj dotaz po týdnu od uveřejnění, že článek na webu nikde nevidím mi bylo oznámeno, že imprese byli vyčerpány a článek se přestal aktivně zobrazovat. Za tuto dobu bylo z tohoto článku 13 prokliků na náš web.
Obecně tyto články nikdy neslouží k tomu, aby přiváděly návštěvnost. To, co říká obchoďák daného magazínu, asi nelze brát nikdy moc vážně (provize jsou pro něj priorita).
Nesetkali jsme se s tím, že by obchoďáci snad lhali, nebo se snažili něco zamlžovat. Stačí říct, jaká máte očekávání a zeptat se, jakou články mají čtenost. Naopak zpravidla ochotně zašlou statistiky.
Spíš mě fascinuje, s jakou přezíravostí kolikrát prodávají PR články s tím, že je ještě obtěžujete s objednávkou jednoho článku.
Teprve, když PR články objednáváme v objemu půl milionu ročně, jsou nám ochotni nastavit výhodnější ceny i podmínky.
A ještě jedno upozornění pro linkbuildery: Některé weby do odkazů nasazují měřící kódy, přes které na web inzerenta přesměrovávají, nebo odkazy vkládají jako nofollow. Případně články po roce mažou. Ptejte se při nákupu na všechny tyto věci. Aby pro vás měl článek alespoň nějakou hodnotu, i když přitáhne 20 přečtení.
03.12.2020
14:01
OndrejDyrka
Co nabízím
Správu PPC a zbožáků
Web | www.dantoa.cz |
Příspěvky |
1 580
|
Členem od |
29.06.2012
|
Vyhodnocovat článek optikou výkonnostního PPC.Kde je chyba?