logo
02.12.2020 17:32
1
Zdravím všechny eshopaře!
Chci se zeptat, zda řešíte někdo ve smluvních podmínkách dodání zboží přes zásilkovnu do Alzaboxů či Z-boxů?  
Ptal jsem se totiž na zásilkovně, zda jsou tyto boxy temperované a bylo mi odpovězeno, že ne a že si mám rozmyslet co přes boxy budu posílat, protože v případě, že během přepravy dojde k poškození zboží z důvodu nízké/vysoké teploty, tak za to zásilkovna nepřebírá zodpovědnost. Vzhledem k tomu, že zboží může být v mrazu klidně dva dny, tak jsem si říkal jak to pořešit v obchodním řádu. 
Mně napadlo, pokud zákazník bude chtět zboží dodat do boxu, tak ať si zboží zaplatí předem a přebírá za to odpovědnost. Přirozeně ho na to v dodacím procesu upozorním.  Řešili jste to někdo?
PS: Chápu, že třeba elektronika je relativně mrazuvzdorná, takže promrzlý telefon ohřejete a jede, ale kosmetika po třech dnech střídání mrazu a rozmražení je na odpis.
02.12.2020 17:35
2
A co selekce na zboží, který jde touhle metodou poslat?
02.12.2020 17:44
3
Zákazník nemůže být zodpovědný za stav zásilky před převzetím, to je problém e-shopu,  s tím počítá i zákon.
Nelze si cokoliv dát do obchodních podmínek, pokud je to přímo v rozporu s právy spotřebitele, pak to stejně neplatí a ČOI to dokáže náležitě "ocenit".
Něco jiného je dodávka pro IČO.
Takže selekce zboží je optimální.
02.12.2020 18:22
4
jak zákazník může vědět dopředu jaké teploty které zboží snese a že těm teplotám bude vystaveno? Nesmysl.

Informace o teplotě, vlhkosti a dalších podmínkách uskladnění jsou až součástí manuálu, který dostane až se zbožím. Zákazník není smluvním partnerem žádného přepravce, nemůže vědět, že boxy nejsou vyhřívané. Ty jako prodejce jsi povinný doručit nepoškozené zboží, nelze napsat podmínky tak, aby zákazník zodpovídal za zboží před převzetím.

Jediná cesta je takové zboží vyloučit z nevhodné přepravy a tu u něj nenabízet.

Někteří klienti pravidelně posílají balíčky s akcelerometry a teploměry, aby aspoň věděli co se s tím děje.
02.12.2020 22:55
5
tak během přepravy může promrznou všechno, myslím, že nikdo z přepravců nepoužívá izotermické skříně. Na druhou stranu ale pokud vidím v Polsku volně stojící paczkomaty, že by byl nějaký obalený ledem nebo sněhem.
03.12.2020 02:21
6
Ok mám k tomu dotazu otázku - jak ti pomůžou obchodní podmínky, když má každý možnost to ve 14 dnech vrátit bez udání důvodu? To jestli to bylo poškozeno skladováním v boxu je koncovému zákazníkovi jedno a zákon o ochraně spotřebitele nelze ohnout smluvními podmínkami. Jako podnikatel s tímhle musíš počítat a musí to být zohledněno v ceně zboží... Nebo do boxů nezasílat... Další možnost je vše odeslané fotiti a reklamovat to u přepravce.
05.12.2020 12:58
7
Selekci zboží přirozeně mám a tak u některých přípravků mám jen osobní odběr.  Přesto se někteří zákazníci domáhají, jestli bych jim to poslal. Pokud se domluvíme, že to jde na jejich riziko a zaplatí mi to předem, tak jim to pošlu. Rád bych to nabídnul jako možnost, ale nevím jak to napsat do obchodních podmínek. Mám za to, že pokud zákazník bude chtět něco poslat a bude souhlasit s tím, že takto zaslané zboží nelze vrátit, tak by to nemělo být protizákonné. Nebo 14 dní na vrácení se nedá žádnou dhodou obejít??? Skutečně to nikdo neřešil?  

---------- Příspěvek doplněn 05.12.2020 v 12:59 ----------

Původně odeslal vodička
A co selekce na zboží, který jde touhle metodou poslat?
Selekci mám, ale řěším co dělat, když to zákazník přesto chce poslat.

---------- Příspěvek doplněn 05.12.2020 v 13:03 ----------

Původně odeslal TomášX
Někteří klienti pravidelně posílají balíčky s akcelerometry a teploměry, aby aspoň věděli co se s tím děje.
TempTaily posíláme a proto vím, že promrzají. 
05.12.2020 14:18
8
To nemusel nikdo řešit, je to porušení zákona. Pokud by se pak zákazník rozmyslel, popř. řekl, že nevěděl, tak u ČOI a dá se předpokládat že i u soudu uspěje. V podstatě se zákazník nemůže oficiálně vzdát svých práv a ty ho ani k tomu nemůžeš oficiálně nutit ani navádět to je upírání práva. Takže asi jediná možnost je osobní odběr a nebo at si pošle vlastní dopravu. Seriozní výrobce ti třeba v zimě zboží třeba jako lepidla nebo barvy, které nesmí zmrznout nepošle, případně doveze v izotermickém voze.
05.12.2020 15:24
9
Původně odeslal Mak R.
Selekci zboží přirozeně mám a tak u některých přípravků mám jen osobní odběr.  Přesto se někteří zákazníci domáhají, jestli bych jim to poslal. Pokud se domluvíme, že to jde na jejich riziko a zaplatí mi to předem, tak jim to pošlu. Rád bych to nabídnul jako možnost, ale nevím jak to napsat do obchodních podmínek. Mám za to, že pokud zákazník bude chtět něco poslat a bude souhlasit s tím, že takto zaslané zboží nelze vrátit, tak by to nemělo být protizákonné. Nebo 14 dní na vrácení se nedá žádnou dhodou obejít??? Skutečně to nikdo neřešil?  

---------- Příspěvek doplněn 05.12.2020 v 12:59 ----------


Selekci mám, ale řěším co dělat, když to zákazník přesto chce poslat.

---------- Příspěvek doplněn 05.12.2020 v 13:03 ----------


TempTaily posíláme a proto vím, že promrzají. 
A jak by to mohl chtit, kdyz tu moznost u toho proste nenabidnes? Kdyz tam dodas vysvetleni, tak ho bud pochopi, nebo ne, ale to uz neni tvuj boj, takovyho zakaznika stejne nechces.
Pivo Sněžka

Malý dar z Krkonoš

Pecký Pivovar vám přeje klidné prožití Vánočních svátků - jako malou pozornost si dovolujeme nabídnout všem uživatelům slevu 10% na nákup dárkové krabice "Na vrcholu".