logo
29.11.2020 19:31
1
Dobrý den přátelé,
potřeboval bych poradit s několika otázkami, které se mi honí hlavou a nemohu nikde najít odpověď. Budu zakládat eshop (já OSVČ, neplátce DPH) s elektronikou - cena produktu okolo 6000kč. Princip bude jednoduchý. Mám najité produkty, které jsou skladem v ČR (odpadá problém s celní kontrolou) a nakupují se přes Aliexpress. Doprava přes DHL/PPL. Koncový zákazník si u mne na eshopu vybere a zaplatí na můj účet požadovanou částku. Já po přijetí platby objednám jménem zákazníka (údaje co obdržím v objednávce) produkt u dodavatele (Aliexpressu), zásilka dorazí do týdne díky českému skladu.
Teď k problémům.
Jak toto správně zahrnout a napsat do VOP (všeobecných obchodních podmínek) abych působil jako zprostředkovatel? Jak by probíhala případná reklamace? Je v tomto případě kdy bych byl pouze prostředník nutný CZ návod (obsahem balení je ENG návod, počítám s přeložením a zaslání v příloze emailu, jen mě to zajímá). Jako příjem by sloužila faktura, kterou vystavím konečnému zákazníkovi za přijatou platbu, ovšem co bude sloužit jako náklad? Na Ali jsem nikde nedohledal cokoli co by připomínalo fakturu (při zkušebních objednávkách). Je tento můj koncept v hlavě právně a fakticky v pořádku?
Předem děkuji za odpovědi

Co se právě děje na Webtrhu?

29.11.2020 19:49
2
Megafacepalm...... Ne není v pořádku. Jako prodejce (vystavovatel) jsi stejně odpovědný za vady atd. ty. Obchcat to prostě nejde.
29.11.2020 19:56
3
Původně odeslal dkoudela
Megafacepalm...... Ne není v pořádku. Jako prodejce (vystavovatel) jsi stejně odpovědný za vady atd. ty. Obchcat to prostě nejde.
V pořádku, nemyslím tu nic jako obchcávání. Je tam více dotazů, které nejsou pouze spojené s reklamacemi. Tato odpověď sice nějakým způsobem naznačuje, že reklamace půjde za mnou (s čímž jsem počítal), ale absolutně neodpovídá na to, jak tedy bude reklamace probíhat.
29.11.2020 20:09
4
Jedine fundovane odpovedi na Tve otazky naleznes u pravniku, ne na Webtrhu, clovece.

obchodni pravo pravnik - Hledat Googlem
29.11.2020 20:53
5
Tak podle mne
Pokud nakoupíte z Aliexpresu produkty které jsou skladem v EU a nebo přímo V ČR tak by Aliexpres Vám měl vydat fakturu a nebo prodejku s cenou + DPH.
Pokud tam nebude figurovat DPH, tak to je podle mne jenom mezisklad k rychlému doručení (neprocleno) a pokud to máte k podnikání, což máte, tak to musíte dodatečně proclít.
Názory že Vám stačí výpis z banky jako náklad je totalní blbost, při kontrole správce daně Vám všechny ty jakoby náklady vyhodí a dodaní. To vím 100% stalo se to mé jedné známé nákupy oblečení z Ali a musela finančáku zaplatit na prkno 120000,-
Takže hodně štěstí
Plně souhlasím s gostrider a na vše se informovat právníka obchodní právo, nebo to budete mít v budoucnu hodně drahé, finančák Vás nechá 4 roky a 5 udělají kontrolu a zpětně dodaní.
30.11.2020 21:23
6
Zboží v EU je z větší části neproclené, nebo to posílají z Číny přes NL Post a tváří se, že je to z EU skladu. Častý to trik prodejců z AE. Jinak Čína davá záruku rok, reklamace se posílají do Číny. Tak s tím v ceně počítej. Počítej i s tím, že rádi ke zboží přidávají vizitku s odkazem na svůj shop na AE. Drop z AE je cesta do pekel ...
01.12.2020 17:48
7
Původně odeslal Daniel Kryslička
Dobrý den přátelé,
potřeboval bych poradit s několika otázkami, které se mi honí hlavou a nemohu nikde najít odpověď. Budu zakládat eshop (já OSVČ, neplátce DPH) s elektronikou - cena produktu okolo 6000kč. Princip bude jednoduchý. Mám najité produkty, které jsou skladem v ČR (odpadá problém s celní kontrolou) a nakupují se přes Aliexpress. Doprava přes DHL/PPL. Koncový zákazník si u mne na eshopu vybere a zaplatí na můj účet požadovanou částku. Já po přijetí platby objednám jménem zákazníka (údaje co obdržím v objednávce) produkt u dodavatele (Aliexpressu), zásilka dorazí do týdne díky českému skladu.
Teď k problémům.
Jak toto správně zahrnout a napsat do VOP (všeobecných obchodních podmínek) abych působil jako zprostředkovatel? Jak by probíhala případná reklamace? Je v tomto případě kdy bych byl pouze prostředník nutný CZ návod (obsahem balení je ENG návod, počítám s přeložením a zaslání v příloze emailu, jen mě to zajímá). Jako příjem by sloužila faktura, kterou vystavím konečnému zákazníkovi za přijatou platbu, ovšem co bude sloužit jako náklad? Na Ali jsem nikde nedohledal cokoli co by připomínalo fakturu (při zkušebních objednávkách). Je tento můj koncept v hlavě právně a fakticky v pořádku?
Předem děkuji za odpovědi
Nejjednodušší je se na to vykašlat. Zapoměl jsi ještě na certifikaci, prohlášení o shodě, likvidaci elektroodpadu. Zprostředkování pokud nabízíš sám zboží a vybíráš peníze na to nenaroubuješ, to bys musel všechny peníze odeslat dodavateli a ten by to zpětně vyplatil provizi. Výpis z banky taky nestačí, musíš mít doklad ze kterého je zřejmé o co šlo. Takže právně nesmysl a fakticky jen v případě, že chceš riskovat neustálé 3 roky strachu, kdy na tebe někdo vlítne a pak je i živnost zbytečná.
Pivo Sněžka

Malý dar z Krkonoš

Pecký Pivovar vám přeje klidné prožití Vánočních svátků - jako malou pozornost si dovolujeme nabídnout všem uživatelům slevu 10% na nákup dárkové krabice "Na vrcholu".