logo
28.11.2020 20:41
1
Ahojte přátelé, je tu někdo kdo je publisherem u sklik.cz?

Mohla bych vás požádat o info, jaké máte CPT v novém rozhraní skliku? Jde čistě jen o publishery, a novou verzi skliku. Něco řeším, a tato informace by mi moc pomohla.

Po přechodu na ten jejich nový systém jsou čísla úplně jiná než na starém :-( Komunikace s sklikem je bohužel naprosto tragická, proto to zkouším zde.

Děkuji předem :-)

Co se právě děje na Webtrhu?

29.11.2020 11:21
2
Nové rozhraní používám už nějaký pátek, tak zkusím shrnout své postřehy a třeba Vám pomohou :)

1) je třeba si uvědomit, že počítání peněz funguje se zpožděním, tedy například kompletní informace za 28. 11. jsou zpravidla přesné až po 12 hodině následujícího dne, jinak se často stává, že tam ještě nějaké peníze a zobrazení schází (časem je dopočítají) no a občas se stane, že se to tam nedopočítá, mnohem lepší je používat "původní statistiky", když se je podaří vygenerovat zpravidla jsou konečné a nejednou je tam mnohem více peněz ;) Nicméně co jsem také vypozoroval konečnou fakturaci provádějí právě podle původních statistik, takže netřeba se bát, že o něco přijdete
2) tím, že je v ploše možné zobrazovat více rozměrů, znatelně se zvedlo CTR
3) i přes to, že je možné na plochu "dražit" více rozměrů velmi často se stává, že zobrazí prázdnou plochu - nevydají reklamu, podle mého měření se jedná o cca 8%, pro porovnání u starého systému se jednalo o 1,5% (spíše statistická odchylka měření), u většího portálu je to pak už dost znát, nevím proč se tak děje a pokud mohu radit u seznamu se nezmiňujte že jste něco takového vůbec měřila - v podmínkách to nelogicky zakazují (pro ně spíše logicky)
4) i přes to, že stouplo CTR a v jeden okamžik se může dražit na plochu více rozměrů pokleslo průměrné CPC o 0,5 Kč

Pro rýpaly jen uvedu, že nové rozhraní jsem měl přístupné ještě před koronou (dávno před jarem 2020), takže data mám z doby i z dřívějška a jsou prakticky totožná.

Abych to nějak uzavřel - stouplo CTR, ale tím že nevydají v 8% případů reklamu a k tomu pokleslo CPC mám ve výsledku totožné CPT jako jsem měl před přechodem na nový systém.

Z počátku jsem to zkoušel s nima řešit (hlavně nevydanou reklamu), ale je to jako mluvit do zdi a ještě vám řeknou, že porušujete pravidla když si provedete měření :) Poslední dobou mi přijde, že jsou partneři obtížný hmyz, než partneři.
29.11.2020 13:51
3
Ano, chování lidí z skliku je naprosto otřesné. Já sama tam mám problémy od doby kdy jsem upozornila na nekalé praktiky publisherů. Zaslalala jsem screeny, kdy naváděli ke klikání na bannery. Psala jsem o tom zde. Poděkovali, plochy na webech zablokovali. Za tři dny byly reklamní jednotky zpátky. Znovu jsem upozornila na to že nabádají ke klikání, a bylo mi odpovězeno že jim majitel webů napsal že o ničem neví, tak mu to nahodili zpět. Od té doby mi odpoví zhruba na každou desátou zprávu.

Zastupuji pouze pár lidiček, malé živnostníky, nebo fyzické osoby nepodnikající. Za poslední měsíc byl jeden zablokovaný pro podvodný sw. Jsem si naprosto jistá že žádný takový sw nemá. Veškerý traffic měl z FB a Instagramu. Rok neměl žádný problém, z ničeho nic zablokovaný účet a nikdo s ním nekomunikuje.

Můžete prosím napsat jakou máte hodnotu CPT třeba za tento měsíc? Byla bych Vám moc vděčná :-)
29.11.2020 14:13
4
V mém případě se jedná o celkové CPT 90 Kč za minulý měsíc a 115 Kč tento měsíc (z tří reklamních ploch).

Nicméně to Vám nic moc neřekne, záleží jakou máte cílovku, zda je návštěvnost z mobilu/PC, jaké je zaměření webu,... mnohem lepší je právě si porovnat data z minulosti, jelikož CPT bude mít prakticky každý web jiný.
Pivo Sněžka

Malý dar z Krkonoš

Pecký Pivovar vám přeje klidné prožití Vánočních svátků - jako malou pozornost si dovolujeme nabídnout všem uživatelům slevu 10% na nákup dárkové krabice "Na vrcholu".