Analýza zákazníků a jejich potřeb
Kategorie:
Nabídky obchodu a marketingu
Každý z nás je zákazníkem. Abychom dostali to, co očekáváme, musí nás obchodník nejdříve poznat. Musí vědět jaké máme potřeby, sny, cíle, obavy a úzkosti. Obchodník musí udělat vše pro to, aby uspokojil zákazníkovi potřeby, vyřešil jeho problém, pomohl mu s výběrem a dal mu desítky dalších důvodů proč nákup zopakovat a doporučit ho.
Aby bylo možné zákazníkovi poskytnou 100% servis, dát mu vše co potřebuje a vyžaduje, musíme ho detailně znát. Zákazníka musíte dobře znát i tehdy, když plánujete investice, zařazení nových výrobků služeb nebo online kampaň.
K tomu, abyste poznali detailně své zákazníky, slouží analýza zákazníků, kterou se zabývám.
Jaké informace analýza přinese
Analýza přinese odpověď na dvě zásadní otázky. KDO je náš zákazník, a PROČ by ho nabídka měla zajímat. Analýzu dělám pomocí value proposition canvas (VPC).
O zákazníkovi zjistíte:
Jmenuji se Milan Sperát a věnuji se již několik let marketingu. Marketing, a s ním spojená psychologie prodeje, je mým velkým koníčkem již od studentských let.
V rámci studia maturitního oboru Podnikání jsem se zúčastnil marketingové soutěže Business Point, kterou pořádala Podnikatelská fakulta VUT Brno. S vyznamenáním jsem složil maturitní zkoušku, mimo jiné z předmětů, jako jsou marketing, ekonomie, management, a dále z praktické části, která obsahovala tvorbu a obhajobu reálného podnikatelského záměru.
Marketing je můj koníček, fascinuje mě, jak často se s ním setkáváme v běžném životě, aniž bychom o tom věděli. Cílem mé práce je pomoci firmám získat více zákazníků, a tím více peněz.
V případě zájmu o analýzu zákazníků a jejich potřeb mě neváhejte kontaktovat.
Milan Sperát
e-mail: milansperat@email.cz
www.speratmilan.cz
Aby bylo možné zákazníkovi poskytnou 100% servis, dát mu vše co potřebuje a vyžaduje, musíme ho detailně znát. Zákazníka musíte dobře znát i tehdy, když plánujete investice, zařazení nových výrobků služeb nebo online kampaň.
K tomu, abyste poznali detailně své zákazníky, slouží analýza zákazníků, kterou se zabývám.
Jaké informace analýza přinese
Analýza přinese odpověď na dvě zásadní otázky. KDO je náš zákazník, a PROČ by ho nabídka měla zajímat. Analýzu dělám pomocí value proposition canvas (VPC).
O zákazníkovi zjistíte:
- základní potřeby zákazníka, problémy, které se snaží vyřešit a úkoly, co chce splnit
- pozitivní přínosy, přání a očekávání, kterých by zákazník rád dosáhl
- co zákazníky trápí, jejich problémy, obavy, rizika a negativní emoce
- co vlastně zákazníkovi nabízíte – například když prodáváte postel, tak ve skutečnosti prodáváte kvalitní a dobrý spánek, ne kus dřeva a matraci
- jak zákazníkovi můžete ulehčit život
- jak mu můžete pomoci maximalizovat užitek z nákupu u Vás
Jmenuji se Milan Sperát a věnuji se již několik let marketingu. Marketing, a s ním spojená psychologie prodeje, je mým velkým koníčkem již od studentských let.
V rámci studia maturitního oboru Podnikání jsem se zúčastnil marketingové soutěže Business Point, kterou pořádala Podnikatelská fakulta VUT Brno. S vyznamenáním jsem složil maturitní zkoušku, mimo jiné z předmětů, jako jsou marketing, ekonomie, management, a dále z praktické části, která obsahovala tvorbu a obhajobu reálného podnikatelského záměru.
Marketing je můj koníček, fascinuje mě, jak často se s ním setkáváme v běžném životě, aniž bychom o tom věděli. Cílem mé práce je pomoci firmám získat více zákazníků, a tím více peněz.
V případě zájmu o analýzu zákazníků a jejich potřeb mě neváhejte kontaktovat.
Milan Sperát
e-mail: milansperat@email.cz
www.speratmilan.cz