Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Zákazník delší dobu nereaguje, jak postupovat?

Kendys
verified
rating uzivatele
18. 11. 2020 19:54:33
Ahoj,
chtěl bych se zeptat, jak řešíte situaci, kdy chce zákazník po Vás něco udělat (například web), vy mu to uděláte, pošlete však nějaký prvotní náhled - prototyp, telefonicky a e-mailem se ho snažíte kontaktovat, ale total ignorace z jeho strany? :-)
Na to mám takové dvě hlavní otázky:
1. Mám právo od takového člověka získat peníze, jelikož mě to stálo nějaký čas? 
2.Kdyby se po nějaké dlouhé době ozval(např po několika měsících..), že chce něco změnit, můžu ho slušně poslat do háje (a budu v právu)? Například, že již nemám čas, či tak něco? :-D 
Budu rád za Vaše názory, rady, zkušenosti, samozřejmě i z jiné činnosti podnikání. Určitě se někteří z vás s tímto už setkali :-)
Děkuji :-))
18. 11. 2020 19:54:33
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-delsi-dobu-nereaguje-jak-postupovat/#reply1469404
Zálohy, zálohy, zálohy. To ti pokryje tyhle ztráty na návrhy u kterých ti nepřijde ani zpětná vazba a klient odpadne. Záloha dost často úspěšně filtruje chorobný "porovnávače" co si nechaj udělat návrh na X stranách a pak si vyberou toho co jim přijde oukej a tobě se neozvou.
18. 11. 2020 20:03:49
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-delsi-dobu-nereaguje-jak-postupovat/#reply1469403
lada1979
verified
rating uzivatele
18. 11. 2020 20:05:25
ber zálohu a dělej jen na smlouvu.
Ad1) pokud máš smlouvu samozřejmě můžeš.
Ad2) můžeš, pokud nezaplatil více než jsi udělal.
18. 11. 2020 20:05:25
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-delsi-dobu-nereaguje-jak-postupovat/#reply1469402
Kendys
verified
rating uzivatele
18. 11. 2020 20:12:17
oukej super díky za info :-)
18. 11. 2020 20:12:17
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-delsi-dobu-nereaguje-jak-postupovat/#reply1469401
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
18. 11. 2020 21:30:10
Nemusi byt pisemna smlouva, staci souhrna objednavka odsouhlasena emailem.
18. 11. 2020 21:30:10
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-delsi-dobu-nereaguje-jak-postupovat/#reply1469400
lada1979
verified
rating uzivatele
19. 11. 2020 08:33:05
A Olegu ty mi postavíš třeba dům na objednávku? Myslím, že ne. B2B dává smluvní volnost, ale taky skoro nic nezaručuje zákonem. Byl jsme na několika soudech, kde prodávající nedostal úrok z prodlení jen proto, že neměl smlouvu a dlužník řekl, že nevěděl kdy má platit, případně že byli domluveni na delší splatnosti. Sice chápu, že v kreativní činnosti se tolik nekrvácí a náklady jsou blízké nule, takže nějaká nezaplacená zakázka tolik nebolí, nicméně i krátká smlouva obsahující termíny a lhůty nikdy není na škodu a druhá strana se nemá na co vymlouvat.
19. 11. 2020 08:33:05
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-delsi-dobu-nereaguje-jak-postupovat/#reply1469399
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
19. 11. 2020 09:35:57
Stavet dum a delat web pod 50k je opravdu rozdil, steje tak srovnavat s pujckou.
Nevim jak kdo, ale u mne vzdy fungovala emailova pisemna domluva, pripadre soupis - objednavka. A nekolikrat doslo k uspesnemu vymahani podminek pripadne vraceni zaloh/penez. Takze kiks z toho nebyl a pravnik to vse zvladl.
Urcite se neda pocitat s telefonickou domluvou. Co neni psano, v podstate neni dano.
19. 11. 2020 09:35:57
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-delsi-dobu-nereaguje-jak-postupovat/#reply1469398
shakilahmad3212
verified
rating uzivatele
19. 11. 2020 09:43:48
AT&T is a telecommunication, home safety, Internet, and cable TV provider. Since the largest telecommunications company in the world, AT&T maintains an extensive customer care system to fulfill its client's needs. Many customers strongly prefer to contact AT&T on the telephone for an immediate dialogue with a customer service representative. More Info to Visit Here
19. 11. 2020 09:43:48
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-delsi-dobu-nereaguje-jak-postupovat/#reply1469397
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
19. 11. 2020 10:12:43
Napsal Oleg;1604904
Stavet dum a delat web pod 50k je opravdu rozdil, steje tak srovnavat s pujckou.
Nevim jak kdo, ale u mne vzdy fungovala emailova pisemna domluva, pripadre soupis - objednavka. A nekolikrat doslo k uspesnemu vymahani podminek pripadne vraceni zaloh/penez. Takze kiks z toho nebyl a pravnik to vse zvladl.
Urcite se neda pocitat s telefonickou domluvou. Co neni psano, v podstate neni dano.
Dům je samozřejmě něco jiného, ale ono to někdy i jde bez písemného potvrzení. Nyní jsem v phy, tu je to nereálné, ale řadu let jsme bydlel v menším městě za Prahou a tam opravdu platilo mnohdy jen podání ruky a dání slova. Ano, toto se dnes už vytrácí určitě i tam, ale mnohdy u lidí 40+ to prostě platí i nadále.
19. 11. 2020 10:12:43
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-delsi-dobu-nereaguje-jak-postupovat/#reply1469396
lada1979
verified
rating uzivatele
19. 11. 2020 10:55:40
Tak ono reálně se začalo dost podvádět kolem roku 1993-95, pamatuji, že první nezaplacené faktury začali po rozdělení republiky od našich bratrů. Takže ono to podání ruky spíše tak +50,+60 , akorát dnes je opravdu velmi těžké odhadnout komu lze věřit. Jinak to byly opravdu zlaté časy, večer se zavolalo odbytáři domů a ráno jel kamion, že já byl tenkrát tak blbý a platil to:)
19. 11. 2020 10:55:40
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-delsi-dobu-nereaguje-jak-postupovat/#reply1469395
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
19. 11. 2020 12:28:50
spoustu obchodů doteď řeším jen podáním ruky...
K otázce, v B2B je potřeba domluvit způsob spolupráce dopředu, pokud jsi to neudělal, udělej teď, stačí poslat do emailu následné kroky a požadavek na odpověď s případným vyčíslením nákladů.
V rámci každého projektového plánu (i potenciálně na malý web), mám svůj harmonogram rozdělený do bloků s místy, kde vyžaduji spolupráci od klienta (třeba týden, dva, měsíc podle povahy), dobu čekání nezapočítávám do mých časových odhadů, jednoduše řečeno.
Náklady požadovat můžeš, ale vždy je lepší druhou stranu informovat, kdy vznikají jaké náklady a kdy co požaduješ zaplatit, řešit to soudně je moc času, peněz a nejistoty. Klienti poměrně dobře odpovídají, když ví, že každý týden jim o týden posune realizace a stojí je to peníze navíc.
19. 11. 2020 12:28:50
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-delsi-dobu-nereaguje-jak-postupovat/#reply1469394
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
19. 11. 2020 13:51:21
Napsal Mirek Novotny;1604910
Dům je samozřejmě něco jiného, ale ono to někdy i jde bez písemného potvrzení. Nyní jsem v phy, tu je to nereálné, ale řadu let jsme bydlel v menším městě za Prahou a tam opravdu platilo mnohdy jen podání ruky a dání slova. Ano, toto se dnes už vytrácí určitě i tam, ale mnohdy u lidí 40+ to prostě platí i nadále.
Mozna tak vypadas nebo jednas, ze vyslovene tvuj klient vyzaduje pisemnou smlouvu. Overujete ty podpisy uredne, alespon na CzechPOINT, nebo elektronickym podpisem? Kliky-hak ti namaluju na smlouvu taky a pak se budu branit, ze jsem ji nepodepsal, ze to neni muj podpis. Navic, pokud staci odeslat PDF zakaznikovi, vytisknout, podepsat, naskenovat a odeslat zpet - nesmysl, ktery zdrzuje.
Ja nezpochybnuji nutnost smlouvy u komplikovanejsiho obchodniho vztahu s castkami nad, dejme tomu, 50 - 200k tam kde to vyslovene je treba, treba pokud se zverejni smlouva v narodnim registru smluv. A nelze poskytnout ani prijmout plneni, pred zverejnenim smlouvy / objednavky. Proste nektere obchodni vztahy se ridi jinak nez tyto bezne.
To, o cem se zde bavime, maly obchodni vztah, se muze v klidu vyridit emailovou objednavkou, ktera bude podtvrzena zakaznikem. Ovsem ta objednavka nebo domluva nesmi byt nijak fadni, ale co nejvice presna vcetne podminek pripadne reklamace a stavu, kdy neni za dilo zaplaceno.
Jednoduse nestaci napsat klientovi a pozadovat ho o potvrzeni napriklat v takovem zneni:
"Podtvrzuji svoji poptavku na tvorbu web stranky", nebo "Potvrzuji cenovou nabidku na tvorbu webu a prijimam ji" - Jde o nic nerikajici vetu. Absolutne bez sanci cokoliv vymahat.
19. 11. 2020 13:51:21
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-delsi-dobu-nereaguje-jak-postupovat/#reply1469393
Hitman1
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
19. 11. 2020 20:41:36
Záleží o jakou částku (čas) jde. Pokud je to řekněme do 2 000 Kč, asi bych to neřešil. Je to podobné jako když se jede stavební firma podívat na rekonstrukci domu, nebo aktuální zkušenost - výrobce kuchyní. Přijel, na místě mi během hodiny (á 500,-) nakreslil plánek, prokonzultovali jsme co a jak, jel ke mě 30km (tam -zpět), čili na tisícovku ho to taky vyšlo a kdybych kuchyni nevzal, také by po mě nic nechtěl. Cena kuchyně 60 tisíc, takže zase tak mimo ceny webu to nebude. Výhoda online podnikání je to, že ti odpadne ta cesta. Když jedeš dělat nabídku na novou omítku za 5 000,- tak ti cestu (a čas) taky nikdo nezaplatí. To záleží na tom, jak to máš nastavené.
Stejně tak rozpočty elektro, když jsem každému napsal že chci za 3h zpracování rozpoču (list o 500 řádcích práce + MAT) symbolickou tisícovku (abych jim nedělal rozpočet pro jejich srovnání zdarma), všichni odmítli (a někdo jim to zdarma udělal). Je to součástí "podnikatelské" politky, jestli budeš dělat prototypy zdarma, nebo každou svou minutu chceš mít placenou.
19. 11. 2020 20:41:36
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-delsi-dobu-nereaguje-jak-postupovat/#reply1469392
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit