logo
16.11.2020 19:32
1
Když mi přátelé říkali o tom, že poslední dobou (měsíce), mají s alza.cz negativní zkušenost (především termín dodání a reklamace), tak jsem nevěřícně kroutil hlavou, protože jsem s ní naopak měl vždy pozitivní zkušenosti, především s reklamací a celkově servisem.

Potřeboval jsem nějaké vybavení do baráku (v řádu desetitisíců) a zvolil jsem si Alza.cz, jakožto mého preferovaného prodejce. Abych to zkrátil, zboží dorazilo celkem o 10dní později, než původně mělo a to jsem si zvolil přímo jejich dopravu, nikoliv dopravce jako DPD, PPL apod.. A to dokonce přes několik urgencí, příčemž vše bylo skladem a termín dopravy měl být za 2 dny. To se ale stává, ale zpozdit dodávku o 10dní mi přišlo už hodně.

Ale OK, stává se. Přišla další věc... Pračka, která byla za bezmála 20k a počítal jsem, že mi pár let vydrží, vyprala neuvěřitelně 3x a přestala fungovat. No, co se holt dá dělat, asi vadnej výrobek. No, zkrátím to, je to 10dní od oznámení reklamace, kdy se měl na místo dostavit technik.. A opět se mi ani nikdo neozval, nikdo samozřejmě nepřijel.

Naivně jsem dal poslední šanci alze a objednal jsem si ještě nějaké zboží a po minulé zkušenosti, jsem už rozhodně odmítl jejich dopravce a zvolil jsem si DPD.

Zboží dorazilo o 5dní později, než původně mělo, z důvodu, že:
Omlouváme se, ale v průběhu přepravy bylo zjištěno poškození přepravního obalu. Doručení zásilky může být opožděno o 48 hodin.

48hod to samozřejmě nebylo... Ale to bych opět opakoval tu samou situaci, co nahoře. Pří konzultaci s řidičem, mi bylo sděleno, že alza nedodala kompletní zboží a poté jej dodala poškozené. A samozřejmě jednu část jsem dostal poškozenou i já a než aby započal opět koloběh reklamací, ignorace a nereagování, jsem to jednoduše vzdal a přijal poškozené zboží s vlastním slibem, že Alza už rozhodně ne.

A jaké jsou vaše zkušenosti? Máte podobné? A nebo jsem měl pouze smůlu já?

Co se právě děje na Webtrhu?

16.11.2020 19:36
2
A Alzou jsem skončil. Je to banda idiotů, tedy alespoň tady na Kladně. Zaměstnávají tam dementy. 3x za poslední čtvrt rok jsem tam objednal a 3x by problém. Nemohli najít mojí obj, přijela jen půlka a u tý třetí si to nepamatuji, ale taky jsem tam řešil nějaký problém.
Zlatý CZC.
16.11.2020 19:40
3
S CZC jsem taky potíže ještě neměl. S Alzou až v poslední době a to přímo s dobou dodání. Do alzaboxu není problém, to je tu do druhého dne. Ale jakmile beru dovoz, tak už to bejvá horší. Až mě to zarazilo, že ještě nejsou Vánoce, ale už mají problém? Ale to je špatná zkušenost u jedné objednávky z 30 možná. Asi je to v normě ještě.
16.11.2020 20:22
4
Možná to souvisí s tím, že se nedá nikde nic koupit? :)
16.11.2020 20:32
5
Doba je spatna, malo zamestnancu, prepravce jsou ultra vytizeni.

Co se tyce napriklad pracky, Alza vyrabi pracky?

Jinak, ja si zbozi vyzvedavam vzdy na prodejne sam.

Napriklad s T-Mobile resim svuj pozadavek uz mesic. Proste nejsou lidi :D
16.11.2020 21:55
6
Proste nejsou lidi
To není o tom, že „nejsou lidi”, ale, že „nejsou levní lidi”. :-) Tohle je ale problém několika posledních let. Cenami se západu přibližujeme dost rychle, mzdami jsme ale stále na míle daleko. Úplně blbí lidé nejsou...
16.11.2020 22:12
7
Já mám zase poslední měsíc unreal problémy s PPL. Kdybych se snažil říct, že 8 z 10 balíků bylo zpožděno, tak by mi asi stejně nikdo nevěřil :)

Dneska největší perla. Balík měl přijít v pátek.

Pátek: Zásilka nebyla doručena z důvodu pozdního dojezdu zásilek na doručující depo.
SO/NE
Pondělí: Zásilka nebyla doručena z důvodu nedostatku času.

:DDDDDD

Chápu argument, že je málo lidí, že jsou kurýři doma s covidem atd., ale to mě jako objednávatele služby nezajímá. Buď mají najmout další lidi (případně jim zvednout plat jestli to sedření z kůže nikdo za 20 nechce dělat) a nebo tu službu pozastavit. Nechápu ten přístup.

Nejvíc je taky vtipný, že ti debílci ani nezvoní. Prozvoní Tě po předchozím infu ''budeme doručovat mezi 8:00-18:00'' a pokud zrovna nemáš mobil na toaletě, tak jedou do hajzlu. Už se mi stalo, že se ani neobtěžovali volat. Zvonek, ten už pro ně neexistuje vůbec pěkných pár let. Smutné ;)

Paradox, že mi dneska dorazil balík od UPS z Belgie, objednávaný ve čtvrtek stejně jako z Alzy.
16.11.2020 23:41
8
Alza poslední dobou už neví coby. Poplatek snad za vše. Už jsem tam přestal komplet nakupovat a volím jiné prodejce. Alza bývala vždy dražší, budiž, měla lepší služby, web... ale když začali ještě s poplatky za kdejakou blbost (vyzvednutí na pobočce i při platbě dopředu), tak jsem tam přestal nakupovat. Za dobré služby si rád připlatím, ale jakmile mám pocit, že mě někdo chce škubat, tak papá.
17.11.2020 01:41
9
Alza v těhle měsících nezvládla určité procesy a mají obrovské problémy s expedicí a skladem (vyzvednutí pračky na reklamaci řeší také jejich Alza express).

Osobně bych je letos vynechal, pokud potřebuji koupit něco nutně, zlepšení se dá čekat až po novém roce.

CZC a mall vypadají dobře, teda pokud nový ředitel nezačne před vánoci bláznit se snižováním nákladů jak avizoval.
17.11.2020 06:47
10
Nemas co nakupovat, mas sedet doma a divat se do zdi.
17.11.2020 09:22
11
Původně odeslal Aveso
To není o tom, že „nejsou lidi”, ale, že „nejsou levní lidi”. :-) Tohle je ale problém několika posledních let. Cenami se západu přibližujeme dost rychle, mzdami jsme ale stále na míle daleko. Úplně blbí lidé nejsou...
Takze je to problem s nedostatkem lidi tak jako tak.

Zapad. Jasny, zvys minimalni plat za 30k. Takze co se stane pak? Zustanou ceny zbozi stejne, zlevni, zdrazi? Hm?
17.11.2020 13:12
12
Já objednávám na alze párkrát do roka, vždy do alzaboxu a bezproblémů. Jen ta úložní doba je tam docela krátká, když s něčím počítám ve středu, dorazí to ve čtvrtek a je to tam pouze dva dny, je to malinko problém. Ale objednávám pouze drobnou elektroniku, s pračkou atp. zkušenosti nemám, to bych na takovém eshopu asi neobjednával.
17.11.2020 13:38
13
Původně odeslal Oleg
Doba je spatna, malo zamestnancu, prepravce jsou ultra vytizeni.

Co se tyce napriklad pracky, Alza vyrabi pracky?

Jinak, ja si zbozi vyzvedavam vzdy na prodejne sam.

Napriklad s T-Mobile resim svuj pozadavek uz mesic. Proste nejsou lidi :D
Pračku samozřejmě Alza nevyrábí, ale ona jakožto prodejce, je zodpovědna za její výrobu, v tomhle případě zasláním technika na místo.

Zboží si vyzvedávám taky často sám, ale jelikož se jednalo o povětšinu spotřebiče, neměl bych je jak odvozit, tak jsem zvolil proto dopravu. Ale jak říkám, dopravu bych asi chápal, byť mě to pěkně štvalo.

Ano, pravděpodobně půjde o nedostatek lidí, ale to si přece jeden z největších e-shopů u nás, musí umět sám pojistit, nebo ne?

---------- Příspěvek doplněn 17.11.2020 v 13:39 ----------

Původně odeslal vodička
Nemas co nakupovat, mas sedet doma a divat se do zdi.
To jsem měl taky v plánu, teď se dokonce můžu místo do zdi, dívat už 2 týdny na nefunkční pračku. Kdyby se alespoň točila, měl bych zábavu na většinu dní.
17.11.2020 14:54
14
Nevím co je pračka za značku, ale reklamovat jí přes Alzu je fail. Vždy je rychlejší reklamovat přímo u výrobce. Plno jich má interaktivní formulář přímo na stránkách a reagují rychle. Osobně mám zkušenost s Bosch a AEG Elektrolux.
17.11.2020 15:04
15
S Alzou nemám problém, když jsem se prcka ptal co chce za dárek kdysi dávno řekl Iphone SE (před x lety to byla bomba a novinka) on statný rozbíječ mobilů do jednoho měsíce a drahý telefon? Tak to ne, tak jsem mu koupil do pokoje moderní televizi. No a ten mobil jsem shodou okolnosti vyhrál za ten nákup :-D Mám jej dodnes. Dodnes v Alza nakupuji a neměl jsem jedinou reklamaci nebo pozdní dodání. Co se týče PPL, máme tady mladého kluka super domluva vždy zavolá, doveze, dostane na kafe. Teď začal jezdit jeden aktivista který brnká na zvonek už v po 7 ráno :-D asi mladej vypadl. Nicméně nikdy žádný problém. To "fofr" je zcela jiná pohádka :-D
17.11.2020 19:52
16
S Alzou jsem nikdy potíže neměl. Nejdelší reklamace trvala 15 dní s tím, že jsem dostal omluvu, nový výrobek a prodlouženou záruku na 5 let.
17.11.2020 23:32
17
Kdysi měli super služby, ale dnes jsou fajn snad už jen na úrovni zpracování eshopu. Zboží je fajn si u nich prohlédnout, ale lepší nakupit jinde. Jednak je to mnohem levnější a doručení do druhého dne jako kdysi už dnes Alza nedělá. Špatná zkušenost z léta, kdy jsem si objednal foťák co byl skladem a nakonec, po dvou dnech skladem nebyl, tak jsem si ho objednal ze ŠkodaFoto a druhý den jsem ho měl (potřeboval jsem ho rychle, protože jsem byl na dovolené a naschvál jsem hledal kdo ho má skladem...). Možná je to tím, že se z klasického eshopu mění na marketplace, tak snad nedopadnou jako Mall, který je schopný Vám jednu objednávku poslat ze tří míst s třema poštovnýma...
20.12.2020 21:58
18
Tak přidávám také negativní zkušenost na Alza.cz.

Reklamoval jsem bezdrátová sluchátka. Odnesl jsem je osobně na Alza Háje-Kulhavého 669/2 Praha 4. Celou reklamaci jsem si musel vyřídit sám, kdy jsem si musel na jejich počítači vše napsat sám. To by mi vůbec nevadilo, kdyby tam neseděl znuděný chlapec, který fyzicky sluchátka převzal, prohlížel si je a neřekl ani půl slova.

Za cca jednu hodinu dorazil email:
Reklamce byla zamítnuta z důvodu: znečištěné zboží nelze přijmout do reklamace.

Před reklamaci se sluchátka čistily a dezinfikovaly. V Alze jsem si ještě sluchátka nafotil abych měl důkaz. Štve mě že mrhají v této COVID době mým časem. Ten chlapec co tam seděl mohl minimálně umět přijímat zboží a pokud by něco nevyhovovalo, měl říct sorry, tohle nemůžeme přijmout.

Takže za mě velké zklamání z Alzy


Koupil jsme si rovnou nová sluchátka, protože nechci být po dobu reklamace bez sluchátek a taky AA baterie a až po odejití z prodejny jsem zjistil, že u baterek je porušena pečeť - samolepka - prostě byla přeříznutá. Doufám že to byla jen náhoda, ale proč by asi někdo ze zaměstnanců porušil pečeť u baterek? Že by zaměstnanci prodávali použité baterky? Bůhví co dávají lidem do balíků.
Asi začíná krize kvalitních zaměstnanců a AI ještě nezvládá vše sama :-)
16.01.2021 11:28
19
Já mám kladnou zkušenost. Reklamoval jsem u mobilu, že nefunguje mikrofon. Vzali ho, i když evidentně spadl několikrát na zem, ale sklo bylo ok. V důvodu reklamace jsem uvedl: "nefunguje mic". Týpek to poslal na reklamaci se zprávou "nefunguje nic", takže vyměnili všechno.
16.01.2021 11:46
20
xddd