logo
25.10.2020 15:11
1
Tie cookie suhlasy na weboch nikdy nepotvrdzujem no aj tak su moje informacie spracovane tretimi stranami pretoze web je bezne dostupny na pouzivanie.

Z totoznych newslettrov sa odhlasim aj viac krat, no stale mi chodia -> spam.

Ked som pisal mobilnemu operatorovi a na koniec spravy som uviedol ze nesuhlasim so spracovanim osobnych udajov, tak mi v odpovedi bolo doplnene "ohladom spracovania osobnych udajov vas bude niekto kontaktovat" a nic.

Stiahnutie nejakeho programyu z webu(chrome), alebo registracia niekde dnes vyzaduje suhlas s nejakymi 100 stranovymi podmienkami, ktore realny clovek nema sancu precitat ani im porozumiet.

Tak je len reku, ze na co sa to furt hrame s tym gdpr a ochranou sukromia a podobnymi kravinami? V praxi je to len byrokracia pre firmy, bez realneho prinosu uzivatelom.

Vratme sa do 2005 kedy vsetko bolo paradne. Kto je za? :)
25.10.2020 15:14
2
O tom rozhodují voliči. Lidi chtějí nesouhlasit s něčím, čemu nerozumí, aby si mohli následně stěžovat na něco, co je netrápí.
25.10.2020 15:18
3
Jasně, vrátíme se do 2005, kde bylo všem jedno, že se kradly identity, bylo všem fuk jak se nakládá s osobními daty a nebylo je hlavně kde vymáhat. Dneska se ti systém snaží tu berličku dát. Jestli ji zvládneš využít a chceš ji využít je na tobě. už tady padlo pár mastných pokut za špatné řešení GDPR a zneužívání osobních údajů :-) Jestli jsi jednou požádal, bylo to málo. Dupej na ně víc. Spoléhají na to, že vychladneš a vyšumí to.
25.10.2020 15:44
4
Do 2005 to neee. To jsem byl bez práce :D
25.10.2020 17:27
5
Nejsem za, absolutne nemam pocit, ze by na to firmy kaslaly, spameri bez identit budou vzdy, stejne jako spatna podpora co nekde zasantroci tvuj email u vetsich firem, zato pro me nikdy nebylo jednodussi mit aspon trochu kontroly nad tim kde jsou jake moje informace... Poctive toho vyuzivam a mam v 90% pozitivni zkusenosti
25.10.2020 21:11
6
Z mé zkušenosti to také mělo neúměrně malý efekt. Stalo se někdy někomu, že by nesouhlasil? Spíš bych prosadil, že vše podstatné musí být uvedeno v podmínkách tučně na první straně, aby si zákazník přečetl za 2-3 minuty pár tučných bodů a měl 90% důležitých informací. Prostě nějaké zjednodušení s efektem "pro lidi". Jak psal Node, dvacetistránkové podmínky stejně 99% lidí nečte a přesto souhlasí. Takže pro většinu uživatelů je to jen další zbytečné odklikávátko, nebo formulář v práci. Ale vypadá to, že nám zruší EET, tak třeba bude nějaké zjednodušení v tomto sektoru.

Za mě je třeba super ta možnost odstoupení od smlouvy do 14 dnů při uzavření sml. na dálku. Pokud nějaká babička omylem odsouhlasí změnu plynu a po přečtení podmínek s dětmi si to rozmyslí, může smlouvu ihned vypovědět. Minimálně z hlediska nasazení se měl vydat nějaký jednoduchý manuál co tedy platí např. pro eshopy. Takto v tom byl na začátku docela guláš. Některé eshopy checkbox nemají (protože je souhlas nutný ke zpracování objednávky), jiné ho mají, protože se někde dočetli, že to tak být musí (pouze pro provedení objednávky, nemyslím newsletter).
25.10.2020 21:17
7
A co presne ti na tom vadi?
25.10.2020 21:20
8
Gdpr neni jen o tom, ze neco odsouhlasis, ale taky hlavne o tom ze mas pravo to kdykoliv odvolat a kdykoliv si vyzadat co o tobe ta firma vede. Navic narizuje nejaky zasady jak s temi udaji pracovat, cimz se dosahuje vetsi bezpečnosti (a to ze to kazdej nedodrzuje neni zadnej argument proti, nikdy nic nebude uplne dokonaly, vzdycky budou lidi co to obejdou, a ani to neznamena ze by to nemelo zadnej efekt, jen je ten efekt skrytej a neni videt zvenku)... Gdpr je jedna z mala veci ktery maji smysl a mělo prijit mnohem driv... S temi udaji tady byl divokej zapad.
25.10.2020 22:09
9
Původně odeslal Wladass
Do 2005 to neee. To jsem byl bez práce :D
To jsi furt, jen teď máš kancl :-D