logo
24.10.2020 12:21
1
Zdravím,

máte někdo zkušenost se softwary pro tvorbu plánogramů pro maloobchodní prodejny a se softwarem pro automatické objednávání zboží např. na základě aktuální skladové zásoby? Můžete mi nějaké konkrétní řešení, popř. firmy které to vyvíjejí, doporučit?
Jak se taková řešení pohybují cenově?

Díky všem za podnětné příspěvky.

Co se právě děje na Webtrhu?

24.10.2020 15:58
2
Ještě jednou se zamysli a znovu napiš co chceš. Část této funkce je ve většině pokladních a skladových software a jmenuje se to minimální skladová zásoba a dále se to zpracovává dle možností a hlavně schopností druhé strany tyto automatické objednávky přijímat. Ptát se na cenu, kdy nedáš informace co používáš, co to umí, co by to mělo umět a jak je to u dodavatele je naprosto zbytečné.
24.10.2020 16:27
3
Řekněme, že mám prodejnu a X přímých dodavatelů (neodebírám z VO skladu). Objednávky dělám elektronicky, ale ručně - na základě toho, kolik vidím, že mám na prodejně zboží. Pokladní systém mám od PVA systems. Vzhledem k tomu, že chci otevřít další prodejnu, už pro mě nebude reálné na obě objednávat manuálně a potřebuji automatizovat - nastavit, že pokud klesne zásoba položky pod nějaký počet kusů, má se automaticky objednat nějaké množství.

SW na plánogramy řeším zvlášť.
24.10.2020 17:09
4
Tak PVA by to mělo umět zpracovat, akorát musíš zjistit u dodavatelů co ti umožní za propojení. Jinak ale ze zkušenosti pozor, ty automatické objednávky, když je více prodejem tak jsou dost ošemetné jelikož na jedné prodejně ti to může ležet a a druhé budeš objednávat pořád dokola. Stejně tak můžou být nějaké minimální limity pro objednávky nebo dopravu zdarma. Pro lepší přehled je dobré mít hlavní sklad a prodejny jako podsklady, abys viděli celkovou zásobu. Věda je taky nastavit optimální minimální zásobu, která zase vychází z podmínek dodání dodavatelů a obrátkovosti zásob. Navíc aby to opravdu fungovalo u sezonního zboží musíš optimalizovat i dle datumu.
25.10.2020 05:58
5
Docela by mne zajímalo, jestli někdo z přítomných něco takového řešil, ať už jako konfiguraci, či i nadstavbu či úplně jinak - v jakémkoli systému, nejen v PVA systems.

Trochu jsem se skladovým hospodářstvím už dělal, ale těmto "minimální limit" jsem se zatím vyhýbal
25.10.2020 08:55
6
aheadnology: Tak ono třeba pro cukrářskou výrobu nebo kuchyně je toto i nezbytné, aby věděli co mohou dělat a nestalo se, že potřebují dělat 100 kusů a surovin mají na 20. Tento princip používáme někdy od roku 1997, kdy se to objevilo v pokladním softu. Tenkrát to sice bylo trochu jednodušší, systém ti vygeneroval objednávku a tu jsi faxem nebo emailem poslal dodavateli. S rozvojem maloobchodních řetězců to má dnes úplně jiné grády a jejich dodavatelé se museli přizpůsobit, někde i přechodem na soft co používali řetězce, jelikož v regálu neexistuje prázdné místo ani poslední třeba 1-3 kusy, prostě hák musí být plný. Dnes to používáme u několika dodavatelů na které jsme napojeni a to ve formě od té nejjednodušší, že zboží se vloží ze souboru do košíku a nebo i přes API, které je bud jednosměrné nebo obousměrné. Navíc ještě porovnáváme několik dodavatelů, kteří mají stejné zboží. Osobně si myslím, že tento systém v dnešní době pro běžnou prodejnu ani nedává smysl, vzhledem k nákladům a hlavně absenci nějakého unifikovaného řešení u dodavatelů, kdy někteří nejsou schopni udělat ani online generování dostupnostního xml či skutečně rezervovat objednané zboží pokud ho vůbec mají.
25.10.2020 11:35
7
já přímo jsem to neřešil, ale kolegové to dělali pro českou automobilku, projekt běží již třetím rokem a pořád se nepovedlo vychytat všechny mouchy automatického napojení proti tomu, když to dělala banda lidi ručně.

Další lidi to dělali pro rohlík a tesco, ani v tak velkém objemu automatické doplňování nefunguje dobře. Alza to dělá pořád ručně.

Já bych se na automatiku vykašlal, každá chyba, která vznikne je strašně drahá, je těžké vychytat sezónnost (je třeba bezva když ti automat objedná těsně po vánocích naskladnění vánočního zboží ve velkém), podmínky dopravců, ceny za množství a další věci jsou na vyřešení pořád drahé.

Raději si to centralizuj, zařiď abys měl na jednom místě stav skladu, aktuální prodeje, predikci prodejů a další parametry a poté jen objednávku odklikni sám či to nech dělat vedoucí prodejny.