08.10.2020 16:39
1
Dneska mi přišel klasický marketingový email od ČEZ s nabídkou na FV.
Co mě dostalo, že tu nabídku natočili na video s mými údaji o spotřebě, rokem narození, s výpočty úspor, atp. Docela se jsem vejral. Asi to mají zmáknuté nějak hromadně a mění ve videu jenom osobní údaje pomocí klíčování, ale jako nápad je to podle mě dobré a ještě nikde jsem to neviděl.
08.10.2020 16:54
2
Nám od nějaké firmy v podobném duchu přišla nabídka na kybernetické zabezpečení. Video s oslovením jednatele atd. Úplně z toho ale čišela ta sériová výroba...
08.10.2020 17:33
3
4 roky práce a začíná se to prosazovat i na našem trhu :). Kromě ČEZu s tím experimentuje O2, České Dráhy, ČSOB a nově po tom kouká i T-mobile a další operátoři nebo před koronavirem i letecké společnosti. Objevilo se to i u pár konferencí.

Video je předtočené (nebo předrenderované), klasicky zpracované ve střižně, rozsekané na malé části s připravenými místy, kam se vkládá dynamický obsah. Poté se vezme ten dynamický obsah a vloží se do videa, zpravidla jsou dvě formy pricingu, buď každý odkaz je plně dynamický a video se generuje až při kliknutí, platí se poté za page view nebo se videa nagenerují dobře a distribují jako jiný video obsah, s O2 se pracuje na variantě personalizovaných reklam do O2 TV, ale to ještě na roky práce.

V čechách to třeba nabízí https://www.motionlab.io, ve světě idomoo.com (to od ČEZu je také přes ně).

Řešilo se to tady před rokem https://webtrh.cz/419758-hledam-zpus...nalizaci-videa
08.10.2020 17:51
4
Aha, tak já to vidím prvně a podle mě to musí mít na na běžnou populaci docela slušnou úspěšnost. :) Na druhou stranu, už v náhledu videa byly všechny mé osobní údaje, což mi nepřipadá moc košer.
08.10.2020 20:05
5
z testovacích kampaní se ukazuje, že konverze je mnohem vyšší, daleko lépe to jde na ruku nové generaci mladých. Ochranu osobních údajů je potřeba brát vážně vždy, z mého pohledu není rozdíl mezi textem a videem.

Firmy se toho ale zatím bojí, stejně tak cena není lidová, běžně se pohybujeme ve stovkách tisíc za testovací kampaně. K tomu chce započítat i cenu za každé video.

Pro mě to byl před pár lety zajímavý technologický problém, proto jsme to začali zkoušet, dnes už to je ve stavu služby a už si to marketéři obsluhují skoro sami.