logo
01.10.2020 15:56
1
Zdravím, kupující po 3 týdnech reklamuje zboží. V pořádku podle mého není to, že 1) neposlal doklad o koupi (pouze vytištěný email potvrzení objednávky), 2) na výrobku není hologram s kódem, který souhlasí s našimi záznamy a s číslem na faktuře / záručním listě (které neposlal), 3) výrobek stavem neodpovídá 3 týdennímu uživání (vodní kámen, zašlé plasty atd.).

Jsem si jistý, že to není zboží, které u nás zakoupil a reklamaci nevyřídím. Totéž zboží se prodává i v jiných eshopech, z jiných distribučních kanálů. Jen prosím o radu, jak to vyřídit správně z právního hlediska. Mohu zboží nepřijmout k reklamaci z uvedených důvodů nebo mám ze stejných důvodů zamítnout?
01.10.2020 16:07
2
Kopie objednávky stačí, na to to zamítnout nemůžeš. Kupujícímu stačí JAKKOLIV prokázat, že u tebe to zboží koupil, klidně i výpisem z platební karty nebo svědkem, jakkoliv. Nemůžeš si vymínit, že ti musí dodat fakturu nebo něco podobného. Samozřejmě pokud nesouhlasí výrobní číslo a je produkt mnohem více opotřebovaný než při třítýdenním použití tak není co řešit a pošli ho někam.
01.10.2020 16:16
3
Dobře, děkuji. Podle mého názoru ten doklad neposlal právě proto, že na faktuře i záručáku je uvedeno výrobní číslo...

Pro zajímavost - to prokázání nákupu kopií objednávky - přece nic nedokazuje, ne? Objednávku mohl zrušit, nepřevzít nebo cokoli jinýho.
01.10.2020 16:21
4
No ale on tu objednávku převzal ne ? :-) Samozřejmě, že fakturu zcela určitě neposlal právě proto, že by nesedělo výrobní číslo. Holt to zkouší no.
01.10.2020 16:27
5
Ano, převzal.

A pokud jde o to výrobní číslo, je to nějak ošetřené? Se mi zase nezdá, že by jeho strhnutím přicházel o záruku.
01.10.2020 18:31
6
Ta ono záleží zda ten hologram a kod/výr. číslo je z výroby a nebo nějaká tvoje berlička. Alza třeba má, že odstranění nebo poškození může být důvodem pro zamítnutí.
Jinak potvrzená objednávka nestačí, musí prokázat den koupě.
01.10.2020 19:35
7
Kód je můj a nejde sundat ani přelepit. Je to právě pro tyto případy, kdy někdo chce reklamovat "cizí" zboží.
01.10.2020 20:03
8
to bude dobrý spor. Ty: není to zboží zakoupené u nás. On: nic tam nebylo. Tvůj svědek: bylo to tam. Jeho svědek: Nic tam nebylo. Kdo myslíš, že vyhraje? Já bych to odmítl vzít na reklamaci, že to není tvoje zboží, ale musíš počítat, že u pokud to dojde k soudu výsledek bude nejistý. Pro tebe hovoří stav zboží, jelikož plast ani kámen se neudělá za 3 týdny.
01.10.2020 22:25
9
Normálně mu zavolej - představ se jako brigádník Lojza Novák, co má na starosti reklamace a zeptej se ho, zda Vám náhodou neposlal jiný výrobek, protože tady ten nemá Vaše značení a navíc se zdá, že se jedná o starší výrobu (podle části/komponentu XY). Většina lidí Ti začne koktat...

Btw - ty nemáš svoji kopii faktury s výrobním číslem - nedokážeš výrobní číslo dovodit z ostatních skladových výrobků stejného typu - např. stejná dodávka.

Nevím jaká je cena výrobku, ale případně mu po telefonu pak můžeš i vyhrožovat trestním činem podvodu, pokud je cena zboží nad 10.000 ,- Kč.
02.10.2020 06:05
10
Není výrobní číslo, není záruka. Tak to má nastaveno každý velký výrobce. U nás, když koncák odmítne nadiktovat výrobní číslo, tak Děkujeme nashledanou a položí mu telefon.
A nedodání faktury už je úplně směšné. Pošli ho do háje.
02.10.2020 08:42
11
Na tyto týpky asi narazí každý, koupí stejnou věc a zkouší reklamovat svou poškozenou, která je obvykle již po záruce nebo ji sehnal někde na bazoši bez záruky.

Jak tu bylo zmíněno, nejlépe zavolat a dostat ho argumentama, schválně co bude říkat.
18.10.2020 02:57
12
já se obávám, že podmiňovat reklamaci stržením nějaké samolepky není důvod zamítnutí reklamace. jak psali ostatní, taktéž nemusí zákazník mít doklad o koupi, dokonce nemusí mít ani záruční list, nic z toho není definováno v zákoně, přijetí reklamace tedy nemůže být podmiňováno těmito důvody.
nějakou interní evidenci výrobních čísel nemáte? nebo jinou identifikaci ten výrobek nemá?
a nedá se zamítnout reklamace tím, že je to užíváno více než je k tomu výrobek určen? nevím co je to za výrobek, ale pokud je třeba v návodu napsáno, že výrobek je určen pro domácnost, a je tam třeba i definice rozsahu užití, podobně jako třeba definice měsíční zátěže pro tiskárny (počet stran), tak to lze zamítnout, protože je výrobek nadúžíván (mimo rozsah užití v domácnosti)?