logo
25.09.2020 15:26
1
Ahoj,

pravdepodobne vec, kterou zazil nejeden webtrznik - mam eshop s levnymi produkty, cca kolem 200Kč, s nizkou marzi (jde vesmes o slunecni bryle).

Hadam ze tady ma smysl jen FB + Instagram, ALE, .. otazka je - vyplati se to dneska? Vim ze obchody s gadgety s tim maji problem byt ziskovi.....

Jakou formu propagace byste prosim zvolili nebo co vam fungovalo? DIK MOC!

Co se právě děje na Webtrhu?

25.09.2020 16:57
2
A čím jsou ty sluneční brýle zvláštní? Liší se nějak od jiných? Máš možnost je nějak obrandovat?
25.09.2020 17:06
3
Ani ne, nektere jsou brandove, nektere ne. Je to takovy mix vseho, zarazeno do kategorii...

Jde o to, jestli se FB reklama muze oplatit, pripadne, jestli nabizet nejaky ebook a posilat emaily...
25.09.2020 17:11
4
Na FB bych zapoměl.... s cenou kolem 200 kč, ki kdybys kupoval za 50 korun bude to v tom nejlepším případě na nule.
25.09.2020 17:12
5
U ebooku nevidím smysl. Jak bys chtěl tematicky propojit ebook a brýlemi? Kdybys měl možnost odebírat někde nějaké neutrální a moci si je obrandovat, tak bych to viděl na spolupráci s influencery třeba. FB si můžeš snadno zkusit. Vyplatit se ti může, když bude vhodně cílená. Docela fajn je i remarketing, kterým bombarduješ lidi, co už se na brýle u tebe třeba dívali, ale nenakoupili. Je tu i možnost nějakýho virálního marketingu. Prostě dostat ten na první pohled lacinej produkt na oči a udělat z něj chtěné zboží. Jinak si každej dojde pro brýle za 150 Kč k místnímu Huangovi do večerky. Další problém je, že to je sezonní záležitost.

Osobně mě vždycky zajímalo, proč se do prodeje takovýho produktu někdo žene...
25.09.2020 17:38
6
Původně odeslal dkoudela
Na FB bych zapoměl.... s cenou kolem 200 kč, ki kdybys kupoval za 50 korun bude to v tom nejlepším případě na nule.
A co vam tedy fungovalo?
25.09.2020 18:56
7
Původně odeslal john20
A co vam tedy fungovalo?
nechápu dotaz. Na produktu musí být prostor pro zisk. Obecně i když to není mantra....pokud tam nejsou aspoň 4 kila hrubého zisku není fb vhodný pro nějaký dlouhodobý prodej.
25.09.2020 21:16
8
Původně odeslal john20
Ahoj,

pravdepodobne vec, kterou zazil nejeden webtrznik - mam eshop s levnymi produkty, cca kolem 200Kč, s nizkou marzi (jde vesmes o slunecni bryle).

Hadam ze tady ma smysl jen FB + Instagram, ALE, .. otazka je - vyplati se to dneska? Vim ze obchody s gadgety s tim maji problem byt ziskovi.....

Jakou formu propagace byste prosim zvolili nebo co vam fungovalo? DIK MOC!
A prosím tě co myslíš nízkou marží a co je cílem tohoto podnikání. V případě, že by jsi byl ještě neplátce tak možná při marži 70% a to docela pochybuji, že ji máš tak vysokou a ještě, že brýle jsou skutečně sluneční a ne obarvená skla, to nemůže být nikdy ziskové. Nejlevněji asi vyjde ppc, ale při průměrná cena prokliku v PPC cca 6 Kč a při ted to možná trochu přeženu 5% konverzního poměru, ti zůstane cca 100 Kč, při prodeji 5 kusů. Cenu prokliku můžeš stlačit remarketingem při zvýšeném konverzním poměru, ale i tak je to o ničem. Navíc tyto levné položky, kdy se jejich cena blíží ceně dopravy nejsou zrovna moc vyhledávané a upřímně statisíce kusů prodávat nebudeš, takže v tom nevidím žádný větší smysl.
26.09.2020 12:10
9
Jsou prostě produkty kde není moc místo na marži. Ten kdo prodává elektroniku nebo hadry (tam jsou zase vratky) či třeba potraviny to prostě ví. Jediné řešení je to točit v co největším a prostě to nahnat na obratu. Další cestou jsou doplňkové služby, to dělá třeba Alza která se ti snaží nacpat od delší záruky až třeba po možnost splátek. U levných produktů co máš ty to nepůjde, ale můžeš zkusit prodávat doplňkové věci typu pouzdro na brýle, hadřík, nějaký čistící sprej etc... Je možné že už to máš, tos nám neřekl a hledáš jak nahnat tu návštěvnost.

Jelikož nejspíše na placenou reklamu moc prostor nemáš, zbývají ti kanály pokud možno zdarma či za málo. Určitě bych začal sbíráním mailových adres. Pořádej soutěže, piš newslettery či nějak jinak motivuj lidi k zanechání mail kontaktu. Snaž se zároveň pracovat na zpětných lincích a brandu. Zkus slevomaty, agregátory zlevněného zboží etc...

Chápu že u levných produktů je to problém, na druhou stranu frčí i takové brandy jako vyprodejskladu.eu apod takže to nějak jde.