logo
22.09.2020 10:51
1
Dobrý den,

máme eshop na prodej autodílů, takže je pro nás důležité vyhledávání podle čísla dílu. Momentálně řešíme takový problém s vyhledáváním na google.
Při vyhledávání některých dílů dojde k vyhledání odkazu, který se na google sice tváří jako správný výsledek, ale odkáže na jiný díl - což může být zásadní problém, když si na základě této chyby zákazník objedná špatné zboží. Příklad v příloze: Po kliknutí na "3Q0413031CT" se otevře "5QF413031CL". - Výstřižek,Výstřižek1

Dále řešíme problém s zobrazováním v obrázkách google. Po vyhledání čísla se buď nezobrazíme, ani přesto, že bychom byli nejpřesnější shoda, nebo se zobrazí nerelevantní odkazy na naší stránku. Např. při vyhledání 3Q0413031CT v obrázkách google se tlumiče nezobrazí ani jednou, místo toho tam skáčou obrázky mlhovek, které ani neodkazují na sebe, ale na kategorii. - Výstřižek2

Jak se dá toto řešit? Je problém v eshopu nebo má pouze google natáhnutá špatná data? Dá se toto ovlivnit v google merchant centru?

Nakonec bych se rád zeptal jestli někdo neví o nějakém kvalitním školení na reklamu google(PPC, adwords, merchant centrum)

Přiložené miniatury
22.09.2020 10:58
2
A to chování návštěvníků, že vyhledávají na Google jen s vloženým číslem dílu je z klíčovky? Nebo je to jen domněnka? Z mé zkušenosti totiž hledají lidé náhradní díly úplně jinak. Nejčastěji podle typu auta, roku výroby nebo motorizace a pak mají po ruce VIN pro upřesnění objednávky.

Ty výsledky co tam totiž Google háže jsou nepřesné právě kvůli velmi malému počtu hledání, nemá tak dostatek relevantních dat.
22.09.2020 11:31
3
Původně odeslal Tomáš Maňhal
A to chování návštěvníků, že vyhledávají na Google jen s vloženým číslem dílu je z klíčovky? Nebo je to jen domněnka? Z mé zkušenosti totiž hledají lidé náhradní díly úplně jinak. Nejčastěji podle typu auta, roku výroby nebo motorizace a pak mají po ruce VIN pro upřesnění objednávky.

Ty výsledky co tam totiž Google háže jsou nepřesné právě kvůli velmi malému počtu hledání, nemá tak dostatek relevantních dat.
To je jen domněnka. Je mi jasný, že vyhledávají i podle typu auta, roku atd.. Ale když už někdo to číslo má a vyhledává s ním, tak samozřejmě nechceme, aby si v domnění, že objednává správný díl omylem neobjednal něco jiného.

Jdou ty výsledky z naší strany nějak ovlivnit?
22.09.2020 11:45
4
Je trochu zvláštní, že Google to vlastně ukazuje dobře. I URL v SERPu vypadá správně, ale cílová destinace je s tou špatnou variantou. Na eshopu musí být něco špatně, protože ten produkt 5QF413031CL má téměř stejnou URL jako 3Q0413031CT, liší s ejen v tom dodatku "i1874 versus i2521". Je tam nějaká kolize v kategoriích. Z toho SERPu se totiž odkazuje na produkt mimo kategorii z nějakého důvodu. Takže je tam ten produkt 5QF413031CL duplicitně. Podíval bych se na ty produkty a na kategorie a udělal v tom pořádek.
23.09.2020 08:56
5
Dobře, ohledně tohoto může být problém v eshopu.

Co by mohlo způsobovat to, že v google obrázkách se nezobrazí hledaný produkt, ale místo toho se zobrazí odkazy na naší stránku s náhodným obrázkem, které vedou pouze do kategorie? Viz. třetí přiložený screenshot, kde po vyhledání čísla dílu tlumiče se mi zobrazí v obrázkách mlhovky odkazující do kategorie.
27.09.2020 16:29
6
Problematika SEO v oblasti autodílů je dost komplikovaná a v zásadě bych doporučila projít kurzem, zjistit obecné poučky, a pak si říci, co všechno vlastně může v oblasti autodílů fungovat (protože je to dost specifické odvětví). Zkusím shrnout svoje 8leté zkušenosti z této oblasti z působení ve Voton.cz autodíly (ale dopředu říkám, že svoje knowhow neodhalím plně, přeci jen jste konkurence :-)).

1) Lidé skutečně vyhledávají obojí - jak "filtr na aktávku 1.9 TDi", tak "3Q0413031CT" - záleží na tom, v jaké fázi nákupního procesu jsou, případně na tom, jestli ví, co chtějí koupit (částečně rozdíl laik a automechanik).

2) Google strašně neochotně indexuje stejné nebo podobné stránky a bere je jako duplicitu - mrkněte na to, jak se od sebe liší stránka "3Q0413031CT" a "5QF413031CL". Nemůže to pro Google být signál k tomu, že je to podobné, a tudíž na oba dotazy nabídne tu URL, kterou bude brát jako reprezentativní? (Podobnou logikou podle mě sleduje Google i u obrázků s mlhovkami a proklikem do kategorie)

3) U fotografií bych se vyhnula ilustrační fotografii. I kdybyste se tedy zobrazili s obrázkem ve výsledku vyhledávání, tak pokud potenciální kupec ví, jak tlumič vypadá, na obrázek neklikne, protože tlumič bude jiný. Mimoto opět vzniká duplicita. Ideální je (pokud vrakujete a rozprodáváte díly), když budete fotit přímo to, co z auta vytáhnete. Je to strašný opruz (vím, o čem mluvím, rozprodáváme sklady po autorizácích a fotíme si tisíce dílů sami), ale pro vyhledavače je to super.

4) Google Merchant center Vám nepomůže, data z toho jdou do placených výsledků vyhledávání, nikoliv do výsledků organického vyhledávání.

5) Řešení podle mých zkušeností je v obsahu (SEO). Když se dívám na Vaše stránky, obsahu k jednotlivým položkám je extrémně málo, většinu z toho má na webu další desítky, stovky e-shopů. Pokud se chcete prosadit, bude třeba pčinést výrazně více informací, nebo je zpracovat jinak, než ostatní e-shopy. Obrovská nevýhoda je, že jde o koncernové díly, protože tam je konkurence nekolikanásobně větší, protože data k jednotlivým dílům jsou dostupná i mimo placené katalogy výrobců autodílů nebo vozidel. O pozice ve vyhledávači tedy bojujete se spoustou dalších e-shopů, kteří prostě těch informací na stránce k tomuto produktu mají daleko více.