logo
21.09.2020 11:07
1
Zdravím v poslední době jsem si četla nějaké informace o SEO a mám v tom docela zmatek. Hodně se informace na webech (i v knižních dokumentech) liší a nevím, které informace jsou správné. Konkrétně mě zajímá tvorba odkazů.

1 odkaz) přímo na URL "kartmen.cz/radyanavody/co-delat-kdyz-ztratite-zasnubni-prstynek"
2 odkaz) s anchorem "Co dělat, když ztratíte zásnubní prstýnek?"
3 odkaz) jednoslovně, například "Web" s vnořeným odkazem.

Jaké mají z hlediska SEO tyto odkazy hodnotu? Někde jsem se dočetla, že 1 a 3 příklad je téměř bezcenný. Jinde zase psali, že každý odkaz se počítá, tak kde je pravda? Je pravda když na článek nevede odkaz s klíčovým slovem tak je odkaz méně cený?

Taky jsem se chtěla zeptat, jak SEO vnímá strukturu URL? Pokud tedy mám již zmíněné URL kartmen.cz/radyanavody/co-delat-kdyz-ztratite-zasnubni-prstynek/ má nějaký význam že článek je v rubrice radyanavody a to jak se jmenuje? Nebo i kdyby místo radyanavody bylo například 12345 tak je to úplně jedno? Opět jsem se setkala jak s názory že na tom záleží hodně, tak že je to k ničemu. Co si o tom myslíte?
21.09.2020 11:12
2
Počítá se zpravidla každý odkaz, ale ten s anchorem je za mě lepší. Nejen že anchor sedí k okolnímu textu a líp se tak pozná kontext, ale hlavně lidi co na odkazy klikají mají lepší povědomí o tom, kam je odkaz vede. A to je podle mě základní funkce anchoru.

Struktura může pomoci vyhodnotit relevanci a kontext článku. Za mě je lepší uvádět jasnou strukturu, tedy /radyanavody/něco. Líp se v tom orientují i návštěvníci.
21.09.2020 13:02
3
Aha takže v tom nějaká důležitost je. Dobré že to vím :D A ještě se zeptám, je lepší když uvádím odkazy na domovskou stránku (např kartmen.cz ) nebo je lepší když to jde na konkrétní článek? :)
21.09.2020 13:07
4
To záleží co těmi odkazy plánujete ovlivnit. Většinou se odkazy promuje nějaký produkt, služba.
21.09.2020 14:04
5
Každý odkaz si najde svého příznivce.
Na druhou stranu, udělat si v jednom tématu 4 odkazy na magazín nepovažuji za začátečnické, spíš za šikovné -:)
21.09.2020 14:20
6
Původně odeslal Radekovic
Každý odkaz si najde svého příznivce.
Na druhou stranu, udělat si v jednom tématu 4 odkazy na magazín nepovažuji za začátečnické, spíš za šikovné -:)
Skoro mi to uniklo, opraveno. Není v podstatě důvod odkazovat na magazín a články, když jde jen o radu ohledně anchorů a smyslu odkazování. Pravda. A jelikož už tady Kaatka odkazy prodává a vyměňuje (takže to asi zná), co vlastně řešíme?
21.09.2020 14:32
7
O prodávání apod se snažím ale zatím se mi nic z toho právě nedaří :) proto se snažím studovat a získávat rady. Je pravda že jsem inzerovala zda někdo nějaký odkaz nechce, ale nikdo se neozval. Proto se právě snažím celkově zjistit kde dělám chybu a nějak se polepšit. Chtěla bych postupem času na webu vydělávat aspoň nějaké peníze ale bohůžel je zatím jen vrážím...
21.09.2020 14:43
8
Kdo koupí odkaz na magazínu, kde neví čí to je?
Je to linkfarma, začínající projekt?

Doplň kontakty, cenu za reklamu/doporučuji začít s menší částkou/ a pak můžeš oslovovat.

Můj názor - pelmel jako tisíce dalších.
Zkus se profilovat v nějaké oblasti/oblastech a ne, viz rubriky.
Pokud vkládáš stažené obrázky, aspoň je přejmenuj do češtiny.
Zbytečně přeštítkováno, pokud s tím nepracuješ dál.

Kdy konečně upravíš ty RUBRYKY - co jsem na ně upozorńoval před měsícem?
Vrať se zpět do svých založených témat a začni něco dělat s webem, místo vymýšlení nových dotazů.

Máš přes 50 článků, zkus požádat na Placle o schválení, třeba to p. Bartoš po úpravách schválí.
21.09.2020 14:46
9
To je těžký, tenhle byznys s lifestylem, zdravou výživou atd je prostě strašně nabitej konkurencí. Když pominu, že jsem se na web skoro nedostal kvůli chybějícímu HTTPS. Problém nemusí být jen v tom, že je to konkurenční obor, ale taky v návštěvnosti, možná i příliš širokému záběru témat. Ale mě se to kecá, žádný magazín mi moc dlouho nevydržel, nemotivovalo mě to. Když pro klienta hledám odkaz, hledám na úzce tematicky zavedených destinacích. Nechci aby to byl mišmaš.
21.09.2020 15:53
10
V podstate je to v SEO ako v živote - je to plné paradoxov.

Ako vravíte - na jednej strane sa každý odkaz v podstate počíta. Na druhej strane sú však odkazy s väčšou "hodnotou" a s menšou (prípadne niektore aj so "zápornou" hodnotou - napr. Bad Neighbors - odkazy z adult webov apod)

Kvôli pestrosti a prirodzenosti odkazového profilu môže byť len prospešné, ak bude mať web odkazy z každého typu, ktorý spomínate - avšak pre ľudí a pravdepodobne aj pre google môžu byť "hodnotnejšie" relevantnejšie a výpovednejšie odkazy, z ktorých je hneď jasné, na čo odkazujú (anchor "Co robit, ak ste stratili zásnubný prsten")..

Takisto je to so štruktúrou URL - niektorá štruktúra môže mať väčší zmysel ako iná, avšak samo o sebe to zázraky aj tak nespraví.

Základ je budovať pravidelne odkazy stále z nových, rôznych zdrojov, webov - nejaký efektívny a praktický základ som sa snažil o SEO napísať pre laikov v článku SEO jednoducho a efektívne + dôležité je cieliť na témy, ktoré ľudia vyhľadávajú (a samozrejme zároveň je super, vyberať si témy s rozvahou, rozumne, začať s takými, u ktorých je šanca, že získate rýchlejšie top pozície - proste nepúšťať sa bezhlavo do súboja s titanmi..) tak na to by Vám mohol pomôcť tento jednoduchý návod na efektívnu analýzu kľúčových slov. A ako získavať odkazy? Jeden z takých všeobecných vlažných návodov môžete nájsť tu.

ps. o rôznych mýtoch a dezinformáciách v oblasti SEO píše pekne výborný špecialista Ján Januška tu http://www.seozin.sk/link-building-myty-penguin/

Prajem veľa šťastia.