logo
20.09.2020 18:16
1
Zdravím zkušenější. U FB zkouším vytvářet kampaně s dynamickým obsahem - různé varianty nadpisů, popisků, obrázků. Když si to připravím, spustím kampaň, tak sleduji, jak se postupně s nabíráním dat výkon zlepšuje, zvedá se CTR, zlepšují se ceny konverzí. Postupně pomalu samozřejmě stoupá četnost. A teď ten dotaz.

Po 14ti dnech až měsíci vyhodnotím, že některé varianty jedou naprosto luxusně, jiné varianty jsou úplné propadáky. FB ty propadáky utlumil, takže bych to mohl nechat jet do té doby, dokud mi četnost nevystřelí nad únosnou mez a nebo dokud se bude vyplácet konverze.

Pokud ale budu potřebovat do kampaně takto zasáhnout, tak jak to děláte? Rozkopírujete to, upravíte texty, necháte ty co fungovaly, dáte nové kreativy a jedete znovu? Jenže takhle to začíná zase od nuly a trvá dlouho, než se znovu nasbírají data.
Já to opakovaně zkoušel editovat - buď jsem smazal nefunkční varianty, nebo si tam míst nich doplnil jiné a zdá se mi, že po té editaci tam nezůstaly ty stovky laiků, které si ta kampaň nasbírala. A tam nikde nebyla žádná nabídka zda to nechat a nebo ne. Navíc došlo do druhého dne k propadu CTR na polovinu a nedává to žádný smysl, když jsem mazal jen to co nefungovalo. Jedině si říkám, že na to mělo vliv právě to, že už lidé nevidí ten zájem ostatních.
Jak upravovat nebo kopírovat kampaně a nadále je vylepšovat a hledat další prostor pro zlepšení výkonu, aniž by se to negativně projevilo např. na tom co popisuji?

Díky

Co se právě děje na Webtrhu?

20.09.2020 20:43
2
Dynamický obsah používám jen na začátek pro otestování za menší rozpočet. Poté kopíruji, ovšem jako samostatné reklamy.

Zastávám pravidlo, že do fungujícího ad setu se nemá NIJAK zasahovat. To samé při škálování. Nejprve zduplikuji a změny provádím až na novém ad setu.

Někdo by mohl namítat, že takto dochází k překrývání publik, nicméně to není tak úplně pravda. FB algoritmus je dostatečně chytrý a pokud to není nezbytně nutné, nenechá vás konkurovat sami sobě.

Kažodpádně i při překrytí publik se mi to osvědčilo jako výhodnější varianta. Ze zkušeností mohu říct, že to pořád vychází většinou profitabilně i při překrytí publika. Samozřejmě pak záleží, jak moc velké překrytí je.
20.09.2020 20:51
3
Děkuji za zkušenost. Více souběžně běžících sestav mi moc nesedla a nijak moc nefungovala. Ale přemýšlím, že to udělám oklikou. Asi vyjdu z toho co popisujete a příště až mi vyskočí četnost to rozkopíruji, vytvořím nanovo s využitím všeho co fungovalo a původní pozastavím a nechám si ji tak jak je třeba pro pozdější použití po pár měsících. Jinak je to tak jak jsem si všiml? Že když cokoliv změním, tak mi likes jedou od nuly a rozhodím si to tím?

Trošku mě teda ještě štve, že nejde používat něco jako v GAds ... publika pro pozorování. Abych si nasbíral data aniž by to hned ovlivňovalo výkon. Na FB bych to pak hned mohl krásně využít pro vylučování. Nic takového asi není možné, že?