logo

Existuje vůbec v ČR nějaký pronájem eshopu s plnohodnotným API (objednávky/faktury)?

16.09.2020 10:26
1
Používáte/znáte někdo pronajímaný eshop-systém, ve kterém je možné přes API dodatečně měnit objednávku (dodací adresu, zvolenou dopravu a objednané položky)?
Nebo aspoň systém, který umožňuje naimportovat PDF fakturu a tu pak zákazníkovi poskytne ke stažení v zákaznickém rozhraní?

Shoptet - nemá veřejně přístupné API
Upgates - neumí měnit obsah objednávky, neumí import faktur
Webareal - neumí změnit dopravu/doručovací adresu u objednávky, neumí přidat novou položku do objednávky, neumí import faktur

Proč to potřebuji - odbavujeme objednávky ve vlastním IS, eshop je vlastně jen externí prodejní kanál, ze kterého do IS natáhnu objednávky, tam se odbaví a do eshopu pošlu zpátky jen případné změny v objednávce + vygenerovanou fakturu. Netušil jsem, že bude takový problém najít pronajímaný systém, který by něco takového umožňoval.
Nemám ovšem moc přehled o aktuálních systémech a jejich možnostech a moc se mi to nechce jeden po druhém zkoumat, jestli to umí...
Určitě tu bude někdo, kdo něco takového již řešil nebo tak funguje...?
Díky předem za případné tipy.

Co se právě děje na Webtrhu?

16.09.2020 11:11
2
eshop je jednosmerny obchodny kanal, ako pises. snazit sa mat dvojsmerny tok dat je vcelku blbost.
16.09.2020 11:27
3
Setkal jsem se jenom s tímhle https://www.ai-shop.cz/, ale druhá strana byla SAP, což myslím, že není zrovna to co potřebuješ, ale třeba mají i jiné integrace.
16.09.2020 12:10
4
Původně odeslal node
eshop je jednosmerny obchodny kanal, ako pises. snazit sa mat dvojsmerny tok dat je vcelku blbost.
Děkuji za vyjádření názoru. Kde tam prosím tě píšu o tom, že je eshop jednosměrný obchodní kanál? Podle mě je naopak blbost něco takového tvrdit. Co s tím uděláme? Dokážeš mě přesvědčit o opaku?

---------- Příspěvek doplněn 16.09.2020 v 12:25 ----------

Původně odeslal TomášX
Setkal jsem se jenom s tímhle https://www.ai-shop.cz/, ale druhá strana byla SAP, což myslím, že není zrovna to co potřebuješ, ale třeba mají i jiné integrace.
A oni mají nějaké API, protože na webu není ani čárka o nějakém API? Jenom, že jsou schopní se napojit na cokoliv. Ale já si to chci napojit sám přes API, abych to měl pod kontrolou. Navíc, proč jim budu zbytečně platit x tisíc za napojení, když přes API si to za hodinu/dvě napojím sám...
16.09.2020 12:30
5
Původně odeslal node
eshop je jednosmerny obchodny kanal, ako pises. snazit sa mat dvojsmerny tok dat je vcelku blbost.
Přímo pro tebe díra na trhu a ty to hned zazdíš? :)
16.09.2020 12:31
6
Původně odeslal gageb
Používáte/znáte někdo pronajímaný eshop-systém, ve kterém je možné přes API dodatečně měnit objednávku (dodací adresu, zvolenou dopravu a objednané položky)?
Nebo aspoň systém, který umožňuje naimportovat PDF fakturu a tu pak zákazníkovi poskytne ke stažení v zákaznickém rozhraní?

Shoptet - nemá veřejně přístupné API
Upgates - neumí měnit obsah objednávky, neumí import faktur
Webareal - neumí změnit dopravu/doručovací adresu u objednávky, neumí přidat novou položku do objednávky, neumí import faktur

Proč to potřebuji - odbavujeme objednávky ve vlastním IS, eshop je vlastně jen externí prodejní kanál, ze kterého do IS natáhnu objednávky, tam se odbaví a do eshopu pošlu zpátky jen případné změny v objednávce + vygenerovanou fakturu. Netušil jsem, že bude takový problém najít pronajímaný systém, který by něco takového umožňoval.
Nemám ovšem moc přehled o aktuálních systémech a jejich možnostech a moc se mi to nechce jeden po druhém zkoumat, jestli to umí...
Určitě tu bude někdo, kdo něco takového již řešil nebo tak funguje...?
Díky předem za případné tipy.
Tvůj postup je zbytečně komplikovaný i pro eshop na míru. Proč by si měl zákazník stahovat faktury, na to by musel být pak registrovaný nebo snad máš ještě povinnou registraci, tedy pokud nejde o B2b. Fastcentrik umí v administraci změny objednávek a vystavení faktur, takže předpokládám, že je i zákazníkovu posílá (možná jdou i stáhnout nezkoušel jsem). Víc krabice asi neumí a nevím kdo by to využíval, když většina to co chceš dělá z IS a faktury posílá email se zprávou o odeslání.
16.09.2020 13:43
7
Původně odeslal láďa1979
Tvůj postup je zbytečně komplikovaný i pro eshop na míru.
A já myslel, že to je standard. Samozřejmě registrace postrádá smysl na eshopu, kde nejsou pro zákazníka žádné informace.
16.09.2020 13:59
8
Shoptet teď tvoří nějaké premium rozhraní "Shoptet Open Frontend Architecture", které by mělo umožnit kompletní práci s e-shopem přes API (jejich cílem je umožnit na ně napojit jakýkoliv frontend). Zkus zkontaktovat jejich sales, třeba se domluvíte.

zdroj https://open.spotify.com/episode/7yT8SAV0ExkTpeb1H4segd
16.09.2020 14:20
9
Co je pro někoho komplikované, je pro druhého standard...

Pro nás je třeba standard umožnit zákazníků dodatečné stažení faktury i u starších objednávek.
Je to mimo jiné i z toho důvodu, že se tím vyhneme zbytečným opakovaným požadavkům zákazníků na dodatečné zaslání faktury po emailu.
Ono se to totiž při větším počtu objednávek/zákazníků pak už docela nastřádá a každý ušetřený požadavek na zákaznické centrum je znát...
16.09.2020 14:32
10
faktury přes API umí vracet exitshop, ale více jsem to nezkoumal
16.09.2020 14:34
11
Původně odeslal Petr Hejda
Shoptet teď tvoří nějaké premium rozhraní "Shoptet Open Frontend Architecture", které by mělo umožnit kompletní práci s e-shopem přes API (jejich cílem je umožnit na ně napojit jakýkoliv frontend). Zkus zkontaktovat jejich sales, třeba se domluvíte.

zdroj https://open.spotify.com/episode/7yT8SAV0ExkTpeb1H4segd
"Shoptet Open Frontend Architecture" je určený čistě pro customizaci frontendu, není to pro účely komunikace s externím systémem.
16.09.2020 14:45
12
Původně odeslal Petr Hejda
Shoptet teď tvoří nějaké premium rozhraní "Shoptet Open Frontend Architecture", které by mělo umožnit kompletní práci s e-shopem přes API (jejich cílem je umožnit na ně napojit jakýkoliv frontend). Zkus zkontaktovat jejich sales, třeba se domluvíte.

zdroj https://open.spotify.com/episode/7yT8SAV0ExkTpeb1H4segd
Myslíš Shoptet Premium od 20000 měsíčně?

---------- Příspěvek doplněn 16.09.2020 v 14:51 ----------

Původně odeslal gageb
Co je pro někoho komplikované, je pro druhého standard...

Pro nás je třeba standard umožnit zákazníků dodatečné stažení faktury i u starších objednávek.
Je to mimo jiné i z toho důvodu, že se tím vyhneme zbytečným opakovaným požadavkům zákazníků na dodatečné zaslání faktury po emailu.
Ono se to totiž při větším počtu objednávek/zákazníků pak už docela nastřádá a každý ušetřený požadavek na zákaznické centrum je znát...
Jasně každý to máme jinak, my taky dlouho odolávali nákupu bez registrace a ted je 98% nákupů bez registrace a dříve registrovaní ted taky nakupují bez registrace i přesto, že tím přichází o věrnostní systém. Na druhou stranu nepamatuji, že by někdo chtěl dodatečně poslat fakturu, ale to může být tím, že třeba pro reklamaci ji nepotřebuje, když neprodáváme zboží na které by byl servis a musí reklamovat u nás.
16.09.2020 14:52
13
Původně odeslal Karel Skočdopole
Přímo pro tebe díra na trhu a ty to hned zazdíš? :)
eshopov s api je plna prdel. ze autor nevie hladat neznamena ze je diera na trhu :D
16.09.2020 14:55
14
Původně odeslal gageb
Mno to zní slibně, jestli k tomu konečně zprovozní i multi-měnovost a multi-jazyčnost tak to už bude použitelné řešení... jen jestli to API nebude také polovičaté jako u ostatních (jen pro produkty a zbytek omezený).
Beru zpět - "Shoptet Open Frontend Architecture" je určený čistě pro customizaci frontendu, není určený pro komunikaci s externím systémem.
16.09.2020 17:25
15
Původně odeslal gageb
A oni mají nějaké API, protože na webu není ani čárka o nějakém API? Jenom, že jsou schopní se napojit na cokoliv. Ale já si to chci napojit sám přes API, abych to měl pod kontrolou. Navíc, proč jim budu zbytečně platit x tisíc za napojení, když přes API si to za hodinu/dvě napojím sám...
Buď potřebuješ vyřešit byznysový/technický problém nebo si začneš vymýšlet další podmínky. Za mě je asi jedno z jaké strany to napojení se bude realizovat. Pod kontrolou to může mít z obou stran a vzhledem k nabídce, asi bych si takhle dveře nezavíral.

Vzpomněl jsem si ještě na oxyshop, dokud to byl stejný krabicák na kterém běžel czc, api to mělo poměrně slušný, stejně tak měli dobré možnosti integrace (oboustranné). Poptej jak jsou na tom teď.

Máš ale poměrně specifické požadavky, je možné, že si takový vývoj či rozšíření budeš muset zaplatit.