logo
15.09.2020 15:56
1
Zdravím,chci se zeptat zda je ještě možno rozeslat emaily s prosbou o přihlášení k newsletteru nebo to bylo možné pouze před zavedením GDPR?Mám na eshopu spoustu kontaktů,ale jelikož se eshopu věnuji naplno až teď,trochu jsem na to zapoměl.Děkuji.

Co se právě děje na Webtrhu?

15.09.2020 16:02
2
Jak ti tví zákazníci dali emaily, když to nebylo v rámci newsletteru?
15.09.2020 16:14
3
Původně odeslal Tomáš Maňhal
Jak ti tví zákazníci dali emaily, když to nebylo v rámci newsletteru?
Objednávky,registrace.Do předevčírem jsem neměl ani políčko se souhlasem zda chtějí newsletter nebo ne.Nyní už je ale zpětně mám spoustu kontaktů a o to mi jde.
15.09.2020 16:42
4
To může bejt potíž. Ten email ti dali na základě vyřízení objednávky a pokud nemáš souhlasy s dalším zpracováním, je to hodně "shady" jim teď rozesílat další maily. Možná by to šlo uhrát na oprávněný zájem. Nic jiného ti ale nezbyde. Napiš ten mail nějak lidsky a upřímně, ať to nevypadá jako spam od robota, že na základě minulé objednávky je teď žádáš, zda mají zájem o odebírání newsletteru. Nezapomeň připojit jak s osobními daty nakládáš a chráníš. Uvidíš, kolik z nich ti dá zelenou. Klidně bych k těm mailům připojil nějakou hezkou slevičku.
15.09.2020 18:54
5
oprávněný zájem je jen něco spojené se samotnou objednávku, nikoliv call to action na souhlas :). Pokud to někdo z těch lidí nahlásí, dostaneš pokutu. Připojování slevičky a ubezpečení jak dobře s osobními daty nakládáš jen pro některé ještě více dráždící.

Otázka je, jestli ti to za to stojí. Efektivita newsletterů klesá, možná existují i další možnosti jak to udělat čistě. Hlavně si souhlas přidej k novým objednávkám.

Možná trochu využití oprávněného zájmu je poptání se, jestli je se zbožím vše v pořádku a jestli nepotřebuji s něčím pomoc. Ti, co se ti ozvou zpátky můžeš zkusit oslovit na newsletter, aspoň budeš vědět, že tě neignorují a jsou živí. Každopádně podobné triky u klientů stejně moc nefungovali.
15.09.2020 19:28
6
Pokud Ti to za to stojí, jak píše TomášX, jedna z možností je klasická. Napřed musíš dát, abys dostal.
Na všechny objednávky, kde máš e-mail bez souhlasu, pošli jako poděkování slevový kod na 50, 100 Kč...5%, 10%...
- poděkuj za nákup
- napiš, pokud mají zájem o další akční nabídky, ať se registrují/tam už bude podmínka/
- eventuelní nákup od nich máš bud šulnul, vyděláš nebo proděláš
Dle mě je tato varianta čistá, i když Ti nedali souhlas s oslovením.
Ty jsi jim jen poděkoval za nákup a nabídl službu zdarma.

Kdo souhlas nedá, stejně jsi ho ztratil, kdo dá, máš ho.
Včera 16:19
7
Psát lidem maily aby Ti dali souhlas s tím, že jim budeš psát maily je už od základu blbě. Toto nebylo správně ani dříve a není to správně ani nyní. Zákazníky, kteří u tebe nakoupili oslovit můžeš v rámci oprávněného zájmu a tzv. legitimního očekávání při splnění zákona 480/2004 o elektronických komunikací. K tomu jejich souhlas nepotřebuješ.