logo
26.06.2020 14:00
1
Ahoj,

chtěl bych se zeptat na váš názor s doménou typu např. damske.cz v kombinaci s url seo friendly.

Tzn. pro klíčové slovo dámské šaty vznikne výsledek damske.cz/saty

Jak moc je pro seo v souvislosti s tímto klíčovým slovem dobrý tento typ domény? A je horší než damskesaty.cz ?

Díky za názory.

Co se právě děje na Webtrhu?

26.06.2020 14:21
2
Vliv minimální, nedůležitý.
26.06.2020 14:25
3
Tohle bude pekelná diskuze :)
26.06.2020 14:42
4
algoritmus google vraj nijako neuprednostňuje kw v názve domén, ale či je to tak aj naozaj, o tom sa stále vedú polemiky... ja si myslím, že nejakú, aj keď minimálnu váhu to ešte stále má... faktom ale je, že návštevníci si ľahšie zapamätajú peknú doménu a skôr aj na takúto doménu odkazujú v rámci prirodzeného linkbuildingu, než by mali odkazovať na doménu a url, ktorá sa ťažko pamätá a nedáva zmysel... väčšina ľudí nemá problém si zapamätať a s odstupom času sa vrátiť na doménu damskesaty.cz, ale s variantou damske.cz/saty by už problém mohli mať...
26.06.2020 16:32
5
Myslím, že minimálně seznam tomu nějakou váhu přikládá. Například výraz výpočet nemocenské, tak první najde vypocet.cz/nemocenska
26.06.2020 16:58
6
Pre Google nepodstatné, ale Seznam to ešte stále berie do úvahy.

1. Netreba na to myslieť z pohľadu SEO, ale z pohľadu toho, že keď zazdieľaš niekde peknú user-friendly URL, tak hneď z nej človek dokáže zistiť, čo sa na tej URL bude nachádzať (pred kliknutím) ako keď tam uvidí domena.cz/456464a-sdf4asd-f89

2. Na druhej strane je dobré sa zamerať aj na brandovú doménu, lebo okolo generickej domény ťažko vybuduješ nejaký brand :)
26.06.2020 20:20
7
Myslím, že to může mít vliv max. na zákazníka, který si díky tomu doménu snáze zapamatuje, pokud jde třeba o "levneboty" nebo "vyjizdkalodi". Ale jinak to má opravdu minimální význam. Důležité je správně nastavit meta data. Podívej se na Alza, CZC, Mall ...žádné klíčové slovo, a jsou to největší e-shopy u nás.
26.06.2020 20:38
8
prostě vybírat doménu podle kw v doméně je nesmysl, abych to shrnul....
26.06.2020 22:52
9
Původně odeslal Copya
Podívej se na Alza, CZC, Mall ...žádné klíčové slovo, a jsou to největší e-shopy u nás.
nie každý má rozpočet na propagáciu svojho brandu ako majú mall, alza a pod., tieto názvy by bez masívnej kampane návštevníkom nič nehovorili a tí by už chvíľu po nákupe zabudli, na akej adrese vlastne boli...
domény s kw v názve môžu byť pre eshopy celkom dobrou voľbou, hlavne ak ide o top doménové názvy napr. parfemy.cz, netreba pri nich návštevníkom vysvetľovať, čo za obsah na doméne nájdu, samotný názov takejto domény je pre návštevníka ktorý sa s ním ešte nestretol informáciou nielen o adrese na internete, ale aj o sortimente, navyše pekné domény majú občas aj type-in návštevnosť, čo asi brandové názvy majú iba zriedka, alebo vôbec...
27.06.2020 03:18
10
Původně odeslal Antonin31
Ahoj,

chtěl bych se zeptat na váš názor s doménou typu např. damske.cz v kombinaci s url seo friendly.

Tzn. pro klíčové slovo dámské šaty vznikne výsledek damske.cz/saty

Jak moc je pro seo v souvislosti s tímto klíčovým slovem dobrý tento typ domény? A je horší než damskesaty.cz ?

Díky za názory.
Na klucove slovo damske saty je samozrejma lepsie damskesaty.cz ako damske.cz/saty

Google sice znizil vyznam exact match domains, ale stale to ma velky vyznam. Je na to mnoho dovodov a daju sa na to uplatnit rozne SEO techniky.

Nechapem ako tu niekto moze pisat, ze to vyznam nema. Ved ked mas exact match domain tak aj ludia ti linkuju exact match keyword.

Ked niekto odkazuje na teba damskesaty.cz tak mas exact match damske saty a ked niekto odkazuje na teba damske.cz/saty tak je to takmer bezhodnotny link - paskvil.

Su rozne SEO strategie kde to este mozes zosilnit.

Ked ti niekto da link na tvoju domenu:

damskesaty.cz = damske saty = 7000+ vyhladavani v Cr mesacne
damske.cz/saty = damske/saty = toto nehlada nikto

forexsignals.com = forex signals = globalne 35 000 vyhladavani mesacne
forexsignals7.com = forex signals 7 = tu rankujes brand Forex Signals 7 a nie klucove slovo forex signals = toto hlada mozno 10 ludi mesacne.

a to je obrovsky rozdiel. Kedysi to bolo takmer jedno, ale Google spravil updates.

Google znizil silu exact match domains, ale zaroven rozlisuje velmi prisne dalsie znaky.

P.S.: Este si neodpustim poznamku. Pozri si diskusiu kde SEO experti na webtrhu sharuju Ahrefs za 182 USD 5ti. A maju na webtrhu do 100 pozitivnych hodnoteni. Ked tito ''experti'' nemaju ani taky zakladny mimochodom podla mna nie najlepsi SEO nastroj ako je Ahrefs ako mozu nieco vediet? Ja pouzivam Ahrefs napriklad ako jeden z 50 tools pre roznu analyzu.

Keby exact match nemala vyznam, tak by neexistovali premiove domeny, ktore su ovela drahsie. Nerankuje sa to ale same od seba. Musis vytvorit dostatocny linkovy profil.

Dalsi dokaz je, ze keby to nemalo vyznam tak mozes kupit hociaku domenu napriklad car.cz, alebo car.vip a rankovat globalne, ale vyznam to ma a tak ta vzdy car.com prerankuje globalne. Ked spravis linky s hociakou inou koncovkou tak ta vzdy globalne .com prerankuje a v Cesku vzdy vyhra exact match .cz na miestnom Ceskom trhu.
27.06.2020 06:07
11
Je třeba si prvně uvědomit, co chceš na doméně stavět. Pokud MFA web, logicky bude lepší damskesaty.cz. Pokud eshop, je lepší volbou doména damske.cz, protože můžeš prodávat /šaty, /sukně, /halenky, /boty, /šperky...

Původně odeslal AK47
hlavne ak ide o top doménové názvy napr. parfemy.cz, netreba pri nich návštevníkom vysvetľovať, čo za obsah na doméne nájdu...
A taky jsi jako majitel této domény dokonale omezený tím, co zde můžeš/nemůžeš prodávat. Viz příklad Parfums, kde se celkem dobře ukázalo, že při rozšiřování sortimentu je taková doména k ničemu. Navíc se k tomu přidala i expanze do zahraničí a potřeba jednotného názvu.

A pěkné srovnání je i Invia a Dovolená. Když hledám ubytování a napíšu do Google název hotelu + Invia, mám hned tu URL, kterou potřebuji, což při psaní obecného + Dovolená prostě nedostaneš nikdy.
27.06.2020 11:15
12
To co pise katyp a hampl.david se mi libi
27.06.2020 12:09
13
@hampl.david všetko má svoje výhody aj nevýhody, pekne si zhrnul tie nevýhody, len príklady ktoré si uviedol (notino, invia) sú práve tie, ktoré majú obrovský rozpočet na marketing, podobne ako mall a alza a nie je pre nich problém vyrobiť z nič nehovoriaceho názvu brand... ale koľko zo začínajúcich podnikateľov to v rozumnom čase dokáže na takej úrovni aby to malo zmysel?
brandový a nič nehovoriaci názov je na začiatku podľa mňa skôr bariéra ako prínos, navyše nie každý eshop má ambíciu expandovať za hranice, ale ani to by som nevidel tak tragicky, expandovať sa dá aj bez brandového názvu...
02.07.2020 21:50
14
Původně odeslal hampl.david
Je třeba si prvně uvědomit, co chceš na doméně stavět. Pokud MFA web, logicky bude lepší damskesaty.cz. Pokud eshop, je lepší volbou doména damske.cz, protože můžeš prodávat /šaty, /sukně, /halenky, /boty, /šperky...


A taky jsi jako majitel této domény dokonale omezený tím, co zde můžeš/nemůžeš prodávat. Viz příklad Parfums, kde se celkem dobře ukázalo, že při rozšiřování sortimentu je taková doména k ničemu. Navíc se k tomu přidala i expanze do zahraničí a potřeba jednotného názvu.

A pěkné srovnání je i Invia a Dovolená. Když hledám ubytování a napíšu do Google název hotelu + Invia, mám hned tu URL, kterou potřebuji, což při psaní obecného + Dovolená prostě nedostaneš nikdy.
A je to tedy tak, jak píše Katyp? Dívají se na to tak vyhledávače?

damske.cz/saty = damske/saty = toto nehlada nikto


To by pak pro tu eshopovou verzi moc smysl vůči vyhledávačům nemělo...
03.07.2020 09:20
15
Kdyby to platilo, tak nikdo neřeší kw v url, ale kategorie můžeme pojmenovávat jako damske.cz/gf4as5dg145asd4gf5