logo
25.06.2020 19:58
1
Dneska jsem narazil na nového Poldu 7. Nečekal jsem že ještě někdy nějaký Polda bude. Kdo je fanouškem nebo má nostalgické vzpomínky tak určitě přispějte. Docela mě zarazilo že chtějí jen 400 000,-Kč, to mi přijde že zaplatí tak akorát pár programátorů na jeden měsíc případně se tím akorát tak zaplatí namluvení postav, čekal bych že budou chtít tak 1m aspoň.

https://www.hithit.com/cs/project/8153/pc-hra-polda-7

Ještě nějaké dotazy na vás:
Kdo z vás hrál aspoň jeden díl a kdo hrál všechny?
Který díl se vám líbil nejvíce?
Co se vám na hře vždycky nejvíce líbilo a co naopak ne?

Co se právě děje na Webtrhu?

26.06.2020 07:36
2
To vážně? Já před x lety hrál první a druhý díl, nevěděl jsem, že to jede dál :D
26.06.2020 08:59
3
Teď mě obešla vlna nostalgie, na Poldu jsem už dlouho nepomyslel :) Já hrál i trojku a čtyřku a klesající úroveň celé série mě přiměla se přestat zajímat o to, co se s tím děje. U pětky jsem jenom viděl obrázek hry a řekl jsem si, to už fakt ne.

Za mě se mi asi opravdu nejvíc líbila jednička, ke které se váže i jedna životní příhoda, s kamarádem nám bylo asi 10 a neměli jsme tušení, že je ve hře určitá balkónová scéna. No a když potom na plné repráky začaly plnit pokoj erotické vzdechy a přišla moje máma, tak to byla asi nejdelší minuta mého života (protože to z nějakého důvodu nešlo přeskočit).

Dvojka byla taky fajn, slušné vylepšení vizuálů (i když mě se styl Sleepteamu líbil, mělo to něco do sebe), říkali jsme tomu chudý východní Monkey Island styl. U trojky bohužel výtvarník dostal infarkt, protože ta hra vypadá o řád hůř a Pankrác v té hře z nějakého důvodu chodí, jako kdyby mu někdo vytrhnul páteř a zarazil do zadku - už není policajt a celkově se mi ta hra moc nelíbila po všech stránkách. U čtyřky se Zima Software začali učit 3D a popravdě, ta hra nebyla zlá, lepší než trojka, ale bylo to takové generické cestování časem a po světě, a nějak se vytratil ten původní policajtský humor (protože Pankrác už 2 hry policajt nebyl), no a jak jsem řekl, pak mi stačilo vidět obal pětky a říkal jsem si, že to už musí být úplné dno, protože jsem si u toho představil horší trojku. O existenci šestky jsem nevěděl - nezatracuji to, ale moc mě to neláká. Raději jednou za čas už asi posté nastartuji Broken Sword 1.

Co se finanční podpory týče, prakticky u jakéhokoliv projektu se vybírá jen část (někdy spíš zlomek) rozpočtu, to je normální. Pak jde o to, jak to mají na projektu spočítané a zda to dává smysl, protože strašně moc projektů na kickstarteru dojelo na to, že nedokázali udržet rozpočet a prostě jim došly peníze, mnohem dřív, než doufali.
26.06.2020 17:56
4
Také mám odehrané všechny díly a řekl bych, že hodně záleží na tom, co člověk hrál poprvé. Já jsem se poptvé dostal ke dvojce a do dnes ji považuji za nejpovedenější díl. Námět by asi mohl být lepší, ale grafika, dabing super. Trojka mě taky bavila, ale mám z toho podobný pocit jako kolega výše, že šla kvalita malinko dolů. Čtyřka byla hodně rozsáhlá, to cestování časem bylo docela fajn, ale pravda je, že humoru bylo asi o něco méně než v předchozích dílech. Až dlouho po dohrání čtyřky jsem se dostal k jedničce, abych tehdy uzavřel sérii. Po otevření přes dosbox nebo co to bylo jsem hru asi po 5ti minutách zavřel, na 1920x800px nevypadala moc dobře. Nakonec jsem ji také dohrál a humorem předčila všechny ostatní. Pětka byl docela chybný krok, který jsem dohrál jednou z úcty ke tradici. Šestce jsem se docela bránil, vzhledem vrátili víceméně k jedničce, ale nakonec jsem ji dohrál asi 2x a nebylo to zase tak špatné. Takže za mě:

Polda 1 - 80%
Polda 2 - 95%
Polda 3 - 80%
Polda 4 - 90%
Polda 5 - 60%
Polda 6 - 90%

Jestli se nepletu tak jsem ještě před poldou začínal na "zázračném léku" - taková amatérská miniadventura na téma Bechervky. Jinak z podobných her můžu doporučit 7dní a 7 nocí (spíše 2ka, první díl má ještě horší grafiku než polda1), nebo lépe Horké léto oba díly (3. díl už mě moc nenadchnul).
26.06.2020 18:56
6
Když jsme u českých adventur, tak mi byla dost sympatická hra Ve stínu Havrana. Je k dispozici i na steamu za pár šupů. V těch starých zlatých dobách adventur toho češi vytvořili vcelku dost a řada věcí byla i docela dobrá :)

Původně odeslal Hitman1
Jestli se nepletu tak jsem ještě před poldou začínal na "zázračném léku" - taková amatérská miniadventura na téma Bechervky.
Nejmenovalo se to nějak Becher Quest nebo tak nějak? Vzpomínám si na takovou flashovou adventuru, která byla zdarma - v paměti mi utkvěl především hlavní padouch s vizáží Sadáma Husajna, zvaný Hovmaz, který vyráběl podřadný alkohol nejhorší sorty (ano, ta ironie je hodně silná) a tvořil tím velmi silnou konkurenci pro skutečnou Becherovku.

// Už jsem si vybavil, Zlatý Kalich. A myslím že se to dá bez problémů hrát i dnes, alespoň díky Flashi je zajištěná zpětná kompatibilita.

Hlavně ať se drží při zemi a nemají přílišné ambice. Jak jsem říkal, největší metla podobných komunitních projektů, bez ohledu na to, co vyberou za peníze. Paradoxně mám pocit, že projekty, které vyberou znatelně víc než si původně určili mají větší šanci na selhání, nebo na obrovské průtahy.
26.06.2020 19:04
7
Ja bych jim po vydani sesti dilu veril, ze vi co delaj :)
26.06.2020 19:21
8
Jiní lidé, jiná situace (kickstarteru si vylámali zuby i velmi zkušení vývojáři), jiné technologie... vem si, že od vydání první hry uběhlo 20 let. To je jako si myslet, že studio jako Blizzard musí vydávat samé pecky, protože přeci udělali to Diablo 2 apod. Jméno studia nezaručuje nic, důležití jsou lidé na pozadí.
26.06.2020 19:21
9
Jinak do vyvoje her trochu vidim a myslim si, ze maj proinvestovano radove vic a tohle je jen zpusob jak se zviditelnit a udelat neco na zpusob "early access", vcelku jim neverim ze chteji teprve zacit vyvijet... ale tak treba sou to takovi blazni, ze daj hru za 400k a za rok :)) ale spis ne
26.06.2020 19:56
10
Petr Široký
To co jsem měl na mysli já se jmenovalo "Zázračný lék", Becherovka pár let vyhlašovala soutěž o nejlepší amatérskou hru, kde se nějakým způsobem objevilo nějaké téma spojené s ní, pamatuji si i na skákačky, kde byly bedny s becherovkou, různé výčepní hry, ale byli právě i adventury. Tady šlo o nalezení ztraceného receptu na Becherovku...Zlatý kalich vypadá grafikou dost podobně :-) Škoda, že dnes nic podobného nevychází, do vývoje her nevidím, ale možnosti jsou určitě mnohem větší.
26.06.2020 21:37
11
Původně odeslal Aleš Jiříček
Jinak do vyvoje her trochu vidim a myslim si, ze maj proinvestovano radove vic a tohle je jen zpusob jak se zviditelnit a udelat neco na zpusob "early access", vcelku jim neverim ze chteji teprve zacit vyvijet... ale tak treba sou to takovi blazni, ze daj hru za 400k a za rok :)) ale spis ne
Však to píšu výše, to co se vybere v těch kampaních je vždy jen část, často i zlomek rozpočtu, pokud nejde opravdu o nějakou vele-indie hru, vyvíjenou víceméně jedním člověkem. Bez ohledu na to, vyvíjet hru pro kickstarter obecenstvo (beru obecně, ať už ty peníze vyberou kdekoliv) je jiné než standardní vývojový proces, protože už jsem to tolikrát viděl. Proto říkám, že je to dost riskantní, protože jsem viděl, jak mohou i jinak hodně zkušení vývojáři selhat, protože prostě některé věci nedomyslí a neudrží rozpočet, nebo jejich plány prostě selžou pod tlakem. Nechci to moc srovnávat, ale třeba u takového Kingdom Come si Warhorse také mysleli, že to vydají asi za rok a půl od kampaně a trvalo to 4 roky.

Držím jim palce, ať to projde pokud možno hladce. Je to malá hra, takže mnohem menší nebezpečí průseru.