logo
25.06.2020 15:29
1
Zdravím Vás,

jak se prosím díváte na situaci, kdy Vám prodejce (maloobchodní prodejce) dá něco zadarmo (na prodejně), nebo Vás chce nalákat na něco zadarmo, ať k němu zajdete. Ale opravdu zadarmo! (ne, že máte to zadarmo, ale balné a "náserné" je 49,- Kč :-)))).

Je to zajímavé, jsme národ lačnící po slevách, ale toto mne zaskočilo.

Mám tedy i doplňující otázku: Pokud by Vám někdo řekl, že Vám dá něco zadara, přijdete? (beru hodnotnější věc, např cca 500,-Kč/ks, ne dva rohlíky a Vy pojedete 20km do obchodu ....).

Díky za názory, zkušenosti, Martin

Co se právě děje na Webtrhu?

25.06.2020 16:21
2
Pride kvantum nerentabilnych "zakaznikov". Nieco podobne bolo so zlavovymi portalmi, ked sa kupony rychlo vypredali, zakaznici prisli, vyuzili zlavu ale navratnost zakaznika bola jedno promile.
25.06.2020 17:24
3
Já se na každé slevy koukám jako ... jak si to sakra můžou dovolit? Jak sleva 50% na vše? Tak buď to mají brutálně napálené (třeba sekačky) a prodávají běžně s 200 procenty nahoru a nebo to jsou slevy falešné. Obě ty varianty mě odrazují. Buď vím, že se u nich přeplácí a většina se nechá na marži místo na přidané hodnotě produktu a nebo že mě ojebávají.
Chápu slevu na vybrané produkty z různých důvodů, ale do obchodů lákající na 50 procent a více na vše nepáchnu.
25.06.2020 17:32
4
Jsme národ lačný po slevách, ale zkuste si odpovědět proč.

Hned vám to povím . :D Protože za rohem máme Německo a Rakousko a ti si tam žijí, jako prasata v žitě. A to je deprimující pro Český národ, zoufalství, že to tady nejde, ale jinde ano.

ČESKÝ sedlák musí bouchat dvanáctky ve fabrikách a z výplaty si stejně nenašetří. Sleva je jen fikce toho, že zákazník ušetří, ale zoufalost nedovolí si to připustit.. :D Asi takhle nějak.
25.06.2020 18:01
5
Zadarmo, to je marketing jako kazdy jiny. Kdyz je to udelane dobre, tak to muze fungovat. Zazraky od toho cekat nelze, stejne jako od jakehokoli jineho marketingu.


Spis je to ale staveni baraku od strechy.

Musim zacit od spravneho konce: jaky vyrobek potrebuji propagovat? (a potrebuji to vubec - nemel bych zmenit sortiment?) Kdo jsou moji zakaznici?
Podobne otazky si musim na zacatku polozit

Na zaklade odpovedi by pak snad melo byt zhruba jasne, ktere marketingove kanaly mi mohou poslouzit a ktere nikoli
25.06.2020 19:25
6
To je často používaná taktika především šmejdů. Zájezd, chutný oběd a dárek zdarma pro seniory. Dárek zdarma je pak součást psychologického nátlaku k prodeji předražených zbytných věcí (reciprocita. My vám dali, vy si kupte).

Kdyby mi někdo cizí nabízel něco zdarma, budu dlouho řešit, co je na tom za háček.
Něco jiného je, kdyby mi to nabídl dlouhodobý vážený klient...
25.06.2020 20:09
7
Původně odeslal mkopecky
Zdravím Vás,

jak se prosím díváte na situaci, kdy Vám prodejce (maloobchodní prodejce) dá něco zadarmo (na prodejně), nebo Vás chce nalákat na něco zadarmo, ať k němu zajdete. Ale opravdu zadarmo! (ne, že máte to zadarmo, ale balné a "náserné" je 49,- Kč :-)))).

Je to zajímavé, jsme národ lačnící po slevách, ale toto mne zaskočilo.

Mám tedy i doplňující otázku: Pokud by Vám někdo řekl, že Vám dá něco zadara, přijdete? (beru hodnotnější věc, např cca 500,-Kč/ks, ne dva rohlíky a Vy pojedete 20km do obchodu ....).

Díky za názory, zkušenosti, Martin
Letos ale nebyly takové povodně aby se prodejci takto zbavovali zaplaveného zboží, které proplatila pojištovna.

Ted vážně, ono asi záleží co je to za sortiment a jaká se tomu udělá reklama. Pokud ti dá prodejce aut poukaz na benzín nebo utěrku a leštěnku tak tam nepojedu. Pokud někde jinde budou dávat šunty z Číny prý v hodnotě 500, tak tam taky nepojedu. Ale když si vzpomenu, jak se před lety otvíral Baumax a dávali k nákupu kyblík, tak tam byl nával.
25.06.2020 20:10
8
Přišl bych, vzal bych dárek a příště bych stějně nakoupil tam, kde bude nejlepší cena a pošta, takže jo, nalákalo by mě to, ale jen jednorázově.
25.06.2020 20:32
9
Původně odeslal beraniste
Já se na každé slevy koukám jako ... jak si to sakra můžou dovolit? Jak sleva 50% na vše? Tak buď to mají brutálně napálené (třeba sekačky) a prodávají běžně s 200 procenty nahoru a nebo to jsou slevy falešné. Obě ty varianty mě odrazují. Buď vím, že se u nich přeplácí a většina se nechá na marži místo na přidané hodnotě produktu a nebo že mě ojebávají.
Chápu slevu na vybrané produkty z různých důvodů, ale do obchodů lákající na 50 procent a více na vše nepáchnu.
ano v Mountfieldu brutálně napálené a nikdy ty sekačky, pily, frézy za plnou cenu neprodávali, prostě lidé chtějí být klamaní. Ale třeba v textilu i sleva 70% i více může být skutečná.
25.06.2020 21:29
10
Kdyby to byla opravdu věc v reálné hodnotě 500 Kč, tak tam máš lidí kopec. Lidi na tohle už moc neslyší, protože prodejci nabízejí třeba věc za 500 Kč zdarma a ve finále to je švédská utěrka, které má sice nadpřirozené schopnosti :-), ale na tržnici ji koupíte za 29 Kč.
25.06.2020 22:33
11
podle mě cílit na tyhle socka skupiny je ztráta času,tedy když nevlastníš "new yorker" nebo podobný velkoobratový řetězec.Lepší je budovat značku hledat alternativu se zbožím ,kterým není trh přesycen a úspěch se dostaví...sice ne hned ,třeba za 15 let ,ale pak budeš mít slepici která ti bude snášet zlatá vejce třeba až do smrti ,když to nepokadíš....
25.06.2020 22:50
12
Původně odeslal Martin Kejzlar
Kdyby to byla opravdu věc v reálné hodnotě 500 Kč, tak tam máš lidí kopec. Lidi na tohle už moc neslyší, protože prodejci nabízejí třeba věc za 500 Kč zdarma a ve finále to je švédská utěrka, které má sice nadpřirozené schopnosti :-), ale na tržnici ji koupíte za 29 Kč.
stejně pořád nemohu pochopit při tehdejších platech kolik lidí ty švédské utěrky za 500 kupovalo a dnes za 30 to nikdo nechce a přitom jsou pořád fungující a nic podobného za tu cenu na trhu není. Leda že by lidi přestali uklízet a nebo už nechtějí být in jako sousedi.
26.06.2020 12:13
13
Původně odeslal Pavol-s
Pride kvantum nerentabilnych "zakaznikov". Nieco podobne bolo so zlavovymi portalmi, ked sa kupony rychlo vypredali, zakaznici prisli, vyuzili zlavu ale navratnost zakaznika bola jedno promile.
Tak bych to řešil třeba další slevou na něco, abych si udržel zákazníka ... Nebo sbírání bodů za nákupy ...

---------- Příspěvek doplněn 26.06.2020 v 12:17 ----------

Původně odeslal Martin Kejzlar
Kdyby to byla opravdu věc v reálné hodnotě 500 Kč, tak tam máš lidí kopec. Lidi na tohle už moc neslyší, protože prodejci nabízejí třeba věc za 500 Kč zdarma a ve finále to je švédská utěrka, které má sice nadpřirozené schopnosti :-), ale na tržnici ji koupíte za 29 Kč.
Mám na mysli reálně darovanou věc, v hodnotě 500,-Kč (ověřeno/porovnáno na akt. vyhledavačích). Otázkou se, zdali věc jako taková má cenu 50,-Kč, nebo se jen za to všude prodává. Ale tady mě překvapilo, že se prodává za cca 450-500,-Kč jinde, nevypadá to jako šunt, ale chápu, že NC může být tak na 20-40% prodejní. Ale i tak je to dárek za cca 100,-Kč. Lepší než drátem do oka ...

---------- Příspěvek doplněn 26.06.2020 v 12:18 ----------

Původně odeslal šmoula
podle mě cílit na tyhle socka skupiny je ztráta času,tedy když nevlastníš "new yorker" nebo podobný velkoobratový řetězec.Lepší je budovat značku hledat alternativu se zbožím ,kterým není trh přesycen a úspěch se dostaví...sice ne hned ,třeba za 15 let ,ale pak budeš mít slepici která ti bude snášet zlatá vejce třeba až do smrti ,když to nepokadíš....
No jo no, někdo chce rychlé prachy hned teď a nezajímá ho výsledek za 5, 10 let, nebo za měsíc. Prostě prodat teď. Ale chápu, že reakce byla spíše na to, kdybych něco chtěl budovat, začít od začátku, speciálkou a výsledek se dostaví, pokud se to bude dělat dobře ..

---------- Příspěvek doplněn 26.06.2020 v 12:21 ----------

Původně odeslal luksoft
To je často používaná taktika především šmejdů. Zájezd, chutný oběd a dárek zdarma pro seniory. Dárek zdarma je pak součást psychologického nátlaku k prodeji předražených zbytných věcí (reciprocita. My vám dali, vy si kupte).

Kdyby mi někdo cizí nabízel něco zdarma, budu dlouho řešit, co je na tom za háček.
Něco jiného je, kdyby mi to nabídl dlouhodobý vážený klient...
Hele, šlo o prodejnu s cca 15ti prodejnami, větší, žádný vem si to a kup si toto, nebo tady je to zadara .... Jinak ty zájezdy miluje babička, nedá si to rozmluvit, nedá a těch věcí co má doma. Hrnce, vysavač, deku ... prostě věci za sto tisíc, které se dají koupit za 1/10 ceny.

---------- Příspěvek doplněn 26.06.2020 v 12:24 ----------

Původně odeslal WeThor
Jsme národ lačný po slevách, ale zkuste si odpovědět proč.

Hned vám to povím . :D Protože za rohem máme Německo a Rakousko a ti si tam žijí, jako prasata v žitě. A to je deprimující pro Český národ, zoufalství, že to tady nejde, ale jinde ano.

ČESKÝ sedlák musí bouchat dvanáctky ve fabrikách a z výplaty si stejně nenašetří. Sleva je jen fikce toho, že zákazník ušetří, ale zoufalost nedovolí si to připustit.. :D Asi takhle nějak.
Jo, hodně lidí to srovnává, ale nejde to takto jednoduše napsat/porovnat. Vemte si kde jsou, kde my, co děláme, co oni, jaké jsou náklady u nich, u nás, kdo je ochoten co koupit a za kolik, kolik je kupní síla tam, tady. To je jako, když jsem si tam koupil bundu za 2tis, tady stojí 5tis. OK, navíc 1,5hoďky cesta x 2 do Drážďan. Ale nižší cena tam je, protože to tam kupuje více lidí, je tam obrátka ... U nás kolik lidí si koupí bundu Jack Wolfskin? To mě jen napadlo, že na všechno se dá koukat z mnoha pohledů, situací, zemí ...
26.06.2020 12:55
14
Pokud ta bunda byla z aktuální ještě neslevněné kolekce, tak cena 5 tis. v Čechách spíše svědčí o umění/nenažranosti českého obchodníka:)