logo
14.06.2020 12:47
1
Ahoj,

vlastní blbostí jsem přišel u Wedosu o COM domény.....

Vysvětlení mé blbost... Domény jsem chtěl prodloužit hromadně z kreditu, takže jsem ho dobil přes kartu, ale protože se kredit neobjevil hned, řekl jsem si, že to udělám "za chvilku". No a asi mi do toho něco vlezlo a já už se k tomu nedostal. Protože už žádný další email nedorazil a já počítal s tím, že jsem je prodloužil (moje blbost), tak jsem tomu nevěnoval pozornost.

Když pak přestal fungovat web, tak jsem zbystřil. Samozřejmě to bylo už v "mrtvé době", kdy domény prodloužit nešly.

Takže jsem musel čekat asi 14 dní, než se domény znovu uvolní, abych je mohl odchytit.

Netvrdím, že to byly TOP domény za miliony, ale byly pro mě celkem důležité (moje blbost, neprodloužil jsem je), každopádně jsem si udělal skript, který každých 30 vteřin kontroluje dostupnost domén a jakmile mi měla přijít, byl jsem připraven na hromadnou registraci u wedosu, kde jsem měl samozřejmě kredit k dispozici. V podstatě do pár vteřin bych měl mít domény koupené a měl jistotu, že je dostanu zase zpátky.

Wedos? Domény jsou zaregistrované!

Byl krásný pátek večer, já zrovna sedím v Mini Cooperu v kabriu a dělám nějaký záběry a najednou mi řve nastavený tón na telefonu, takže okamžitě vytahuji tablet, kde mám všechno nastavené tak, abych měl do pár desítek vteřin domény k dispozici a ejhle... Wedos mi hlásí, že domény jsou již zaregistrované! WTF, tak to jsem podělal. Ještě jednou, opět domény jsou již zaregistrované. Tak otevírám www.onebit.cz a zkouším domény tam. A pozor! Doména je volná! Zkouším ještě v rychlosti wedos, jestli už neukazuje domény jako volné a furt stejné! Všechny domény jsou již zaregistrované. Takže zpět na onebit.cz a registruji první doménu, vyplňuji všechny údaje, platím kartou, vyplňuji druhou doménu, zase kontakty, do toho dávám povely přítelkyni, aby na telefonu objednávala další doménu, střídáme se o kartu, platíme a mám všechny domény až na jednu. Jednu doménu stihl zaregistrovat někdo jiný.

Onebit.cz bohužel hromadnou registraci domén nemá, takže jsem to nemohl udělat v jednom kroku a zkoušet další registrátory, na to už jsem fakt čas neměl. Přesto DÍKY onebit.cz jsem zaregistroval domény, byť po jednom, ale zaregistroval, takže díky, díky, díky!

Za to Wedos fakt velký zklamání. Myslel jsem, že je jedno, jestli registruji domény tam nebo tam, ale evidentně to je velký rozdíl.

Pokud tedy někdo plánuje odchytit nějaké domény, tak s wedosem raději nepočítejte a připravte se na jinou variantu. Svou zkušeností samozřejmě doporučuji www.onebit.cz a ještě jednou velký dík.

Mějte se krásně a prodlužujte domény včas :)

Co se právě děje na Webtrhu?

14.06.2020 13:06
2
To co píšeš ale vůbec není odchyt expirovaných domén.
Nicméně i generické domény mají ochrannou lhůtu, ve které jsi si mohl domény prodloužit.
Takže pokud tvoje, tak strašně důležité domény, byly tak důležité, tak proč jsi čekal, až se uvolní?
Proč sis je neprodloužil v ochranné lhůtě?
14.06.2020 13:39
3
Můj milý ,Vláďo,

pokud potřebuji koupit domény, které expirují, tzn. že se uvolní k prodeji a já je znovu zaregistruji, tak tomu můžu říkat:
  • zaregistrování expirovaných domén
  • zakoupení expirovaných domén
  • odchycení expirovaných domén
  • a nebo jakkoli jinak uznám za vhodné

Ve svém životě používej svůj jazyk a vyjadřuj se podle sebe. Do mého vyjadřování prosím nevstupuj. To jen k tvé buzeraci, co je a co není odchyt expirovaných domén. Já chápu, že domény miluješ a věnuješ jim hrozně moc energie, ale sakryš, nepřeháněj to.

Ohledně zakoupení domén v tebou zmiňované ochranné zóně bych ti napsal jenom jedno.... fakt máš pocit, že jsem takový idiot, abych investoval energii do toho, abych se o uvolnění dozvěděl v rámci pár vteřin a přitom neřešil možnost zakoupení v ochranné zóně? Udělej o tom článek jak zaregistrovat COM domény před uvolněním a začni dělat školení webhostingovým firmám. Protože NE, žádná taková možnost už nebyla. Jinak bych ji logicky využil :)
14.06.2020 14:17
4
Pokud jsi nechal generickou doménu dostat až do stavu "Pending delete", tak jsi především hlupák ty a ne žádný registrátor.
Pokud jsi ignoroval výzvy 58 dní od data expirace + výzvy, které chodí ještě před expirací (hádám, že standardně měsíc předem + po týdnu a v den expirace), tak to svědčí opět o tobě.

Samozřejmě pokud má Wedos nějakou cache na ověření domén a nekontroluje dostupnost real-time, jako Onebit, tak je samozřejmě chyba i na jejich straně. Pokud tomu tak je.
14.06.2020 14:31
5
Vláďo,

já jsem napsal, že jsem o domény přišel vlastní blbostí a ty mě tu poučuješ, že jsem blbec něco neprodloužil? Proč to děláš? Máš potřebu mi psát, že jsem blbec a svědčí to o mě jaký jsem člověk? Ulev si, klidně mi zavolej na 736 458 433 a vysměj se mi do telefonu, pokud ti to pomůže. Já to zvládnu.

Toto téma jsem nenapsal, abych tu řešil, jaký jsem blbec, že jsem o domény přišel, ale napsal jsem zkušenost JAK JSEM CHTĚL KOUPIT EXPIROVANÉ DOMÉNY U WEDOS. To je cíl tohoto tématu. Chce to pořádně číst.

Já vidím chybu v tom, že WEDOS mi hlásí, že jsou domény zaregistrované a přitom jsou jinde volné k prodeji. Proto WEDOS palec dolů a naopak díky ONEBIT. Škoda jen, že nemají tu hromadnou registraci, ale furt lepší registrovat něco po jednom, než vůbec.

Jinak si udělej pořádek v informacích, aby jsi nepsal blbosti. Mám pocit, že domény jsou tvůj obor, tak jenom pro tvé ujasnění, o tom, že doména není zaplacená dojde 1 e-mail a to 2 dny před expirací! Nic dalšího nedorazí! Takto funguje WEDOS, abych nemluvil o všech. Jeden e-mail a čau....
14.06.2020 15:07
6
Původně odeslal pawlisko
Vláďo,
o tom, že doména není zaplacená dojde 1 e-mail a to 2 dny před expirací! Nic dalšího nedorazí! Takto funguje WEDOS, abych nemluvil o všech. Jeden e-mail a čau....
Myslím, že toto tvrzení není pravda, mne chodí upozornění minimálně měsíc před a cca každé tři dny. Záleží jestli máte upozornění nastavené ve svém účtu.
14.06.2020 15:19
7
Já bych si fakt nedovolil napsat něco, co není pravda (v mém případě), abych ze sebe dělal šulina :) Došel mi fakt jeden e-mail od wedosu a to 2 dny před expirací (přesněji doby, do kdy je doména zaplacená). Nic víc mi nepřišlo.

PS: nastavení o expiraci? To si mám ještě nastavovat někde informační e-maily? To slyším poprvé. Je fakt, že třeba TELE3 nebo Onebit.cz posílají informace pravidelně, tam není šance na něco zapomenout.

PS: mám něco přes 100 domén a několik hostingů, tohle se mi stalo poprvé za posledních 15 let, je to moje blbost, nehájím se... napsal jsem, že je bordel, že Wedos nemá aktuální informace, protože když chcete koupit expirovanou doménu, je to průser!
14.06.2020 15:22
8
14.06.2020 15:31
9
Prosím pěkně, neřešte mou blbost, já jsem fakt pako, že jsem si ji nechal vyexpirovat, ale to neřeším, to vím i bez vás. Dík
14.06.2020 17:27
10
Tenhle hate topic se dá shrnout do stručného "wedos používá cache při ověřování dostupnosti domén". Nevidím na tom nic ke kritizování. Já je ověřuju u kvapem a kupuju u wedosu.

PS: U wedosu mám hodně domén a když se něco blíží expiraci, přijde mi fakt slušná hromada mailů v průběhu dlouhé doby... Schválně se podívám konkrétně..

Ty věty jsou předměty emailů:

Čas T = Wedos: Výzva k platbě
Čas T + 25 dní = Wedos: Informace o nezaplacené službě
Čas T + 28 dní = Wedos: Expirace - doména XXX - datum
Čas T + 30 dní = Nic.cz: Upozornění na nutnost úhrady domény
Čas T + 55 dní = Nic.cz: Upozornění na blížící se vyřazení domény z DNS
Čas T + 60 dní = Nic.cz: Oznámení o vyřazení domény z DNS
Čas T + 85 dní = Nic.cz: Upozornění na blížící se vyřazení domény z DNS (znova, možná to byla chyba z jejich strany)
Čas T + 90 dní = Nic.cz: Oznámení o vyřazení domény z DNS (znova, možná to byla chyba z jejich strany)
Čas T + 91 dní = Nic.cz: Oznámení o zrušení domény

Tenhle případ byl možná o měsíc prodloužený kvůli nějaké chybě, ale i tak chodí minimálně 2 měsíce různá upozornění. Plus ještě ten druhej mail - informace o nezaplacené službě, ten, pokud mi pamět dobře slouží, chodí občas víckrát po pár dnech. Já tu šňůru většinou zastavím tím, že klikám na volbu nechat doběhnout a tím wedos pošle už jen potvrzení o doběhnutí. Stejně ale následuje série od NIC.cz.
14.06.2020 19:06
11
Ahoj Michale,

kdybych měl směřovat článek jenom k hejtování, tak se na to vybodnu nebo bych to udělal v pátek, kdy mě to vytočilo. Takto jsem chtěl informovat jak se věci mají. To je všechno. V době, kdy byla doména volná hlásil WEDOS opak. To je ta podstatná informace.

K tvému seznamu e-mailů, řešíš tu CZ doménu = NIC.cz. Já tu řeším COM domény (je to hned v první větě, kterou jsem napsal).

Jediný e-mail, který jsem dostal od Wedosu je s předmětem "Expirace - doména xxxx.com - 07.04.2020 [3113xxxxx]". Nic jiného jsem fakt nedostal. Mám u nich 60 domén a ani u ostatních COM domén jsem nedostal NIC jiného, než to, co uvádím. Proč bych tu lhal? K čemu by mi to asi tak bylo?
14.06.2020 19:46
12
To je pravda, moje chyba. I tak je to ale divný. Kouknul jsem na com domény a tam mi chodí z wedosu ještě mail s předmětem Post expiry notification. Tam se píše:

Dear Michal Majgot

Your domain xxxx.com expired on 2019-01-07T12:33:17.

In the event that you choose to renew the domain, you will have a period of 30 days ("the Redemption Grace Period") following deletion whereby you will be able to restore the domain.

The fee payable during the Redemption Grace Period is set out on WEDOS Internet, a.s. website at http://hosting.wedos.com/

Regards

WEDOS Internet, a.s.

Samozřejmě netvrdím, že lžeš, to ne. Chybu bych hledal někde ve spam koši a ne ve tvém vymýšlení. Ale to by ti pak nepřišel ani ten mail s předmětem Expirace - doména.. Proto si říkám, že je to nějaké zvláštní. Možná ti to hodilo do spamu kvůli té angličtině v textu.
14.06.2020 19:50
13
(pisu jen svuj, nijak nepodlozeny nazor)

Neprekvapilo me, kdyby takovou cache meli (nerikam ze maji), napr. v dusledku imlpementace toho sameho reseni jako pro CZ - kde je diky debilni politice cznicu nutne proste pocty requestu hlidat. Samozrejme je rozdil mit tu cache minutu, nebo hodiny, ze. Ale je-li cilem zabranit nejakym chytacum/limitace API ze strany nejakyho partnera, pak bych tim nebyl prekvapen.

Domeny u wedosu nemam ani jsem (asi) nikdy nemel, takze system notifikaci nehodnotim, ale ten nizky pocet (co tu uvadi pawlisko) mi pripada prinejmensim velmi nepravedepodobny - nemohlo to proste padat nekde do spamu apod.?
14.06.2020 20:41
14
Chci zůstat u tématu tohoto vlákna. Absolutně neřeším notifikace ohledně expirace domén. Mně jako majiteli účtu u Wedos přišel jeden jediný e-mail. Ostatní e-maily přišly na e-mail vedený u domény a ten je jiný, než je u účtu Wedosu. Ale to není tématem, ani to nenapadám, proto to dál rozebírat nechci.

Já v podstatě ani neříkám, že je špatně, že Wedos používá nějakou cache paměť, jenom je za mě, jako zákazníka špatně, že nezobrazují aktuální informace o dostupnosti domén. V mém případě se hrálo o jednotky vteřin, max. jednotky minut. Jsem z toho poučen a důvod proč jsem tady napsal není, že jsem blbec, to vím i bez vás, ale aby si na to někdo dal pozor. Prostě a jednoduše, nespoléhat se na to, že člověk koupí hromadně (nebo jednotlivě) domény, které se uvolní k expiraci.

Nic víc, nic míň...
14.06.2020 20:41
15
To se stane, že na něco zapomeneš prodloužit....ty vole, krásné .CZ jsem ztratil, a někdo na tom postavil byznys, celkem dobré .COM jsem ztratil, a někdo to regnul na spekulaci. Nejhorší je to .EU...tam je ta náhlá smrt fakt rychlá......
14.06.2020 20:55
16
Tu jednu doménu koupil někde ze zahraničí. Obsahuje české výrazy, takže předpokládám, že je to taky spekulant, který očekává, že se někdo ozve. Klient jednou ignoroval výzvy jak od hostingu, správce domény i moje a pak se rozčiloval, proč nefunguje. Koupil ji tehdy Šimon, koukal jsem, že to byl rok 2011 a dodnes tu doménu prodlužuje :)
14.06.2020 22:13
17
Pokud si musel čekat 14 dní, tak ti registrátor lhal. Generickou doménu nelze prodloužit pouze v pendingDelete stavu a ten je posledních 5 dnů. Předtím lze obnovit z redemption period. Sice je to za vyšší poplatek, ale nejen že to jde, ale registrátor je povinný to nabízet.
14.06.2020 22:52
18
Pokud je to pravda, tak WEDOS selhal.

2. 6. mi napsali na chatu

»22:40:45 Martin xxxx: Bohužel všechny domény jsou již smazané.
»22:58:33 Martin xxxx: Domény budou možno registrovat 65. den po expiraci domény.

A to nastalo 12. 6. = za 10 dní.

Kde najdu nějakou informaci o povinnosti doménu prodloužit a nabídnout to zákazníkovi? Já bych ten vyšší poplatek rád zaplatil....
14.06.2020 22:55
19
Původně odeslal pawlisko
Pokud je to pravda, tak WEDOS selhal.

2. 6. mi napsali na chatu

»22:40:45 Martin xxxx: Bohužel všechny domény jsou již smazané.
»22:58:33 Martin xxxx: Domény budou možno registrovat 65. den po expiraci domény.

A to nastalo 12. 6. = za 10 dní.

Kde najdu nějakou informaci o povinnosti doménu prodloužit a nabídnout to zákazníkovi? Já bych ten vyšší poplatek rád zaplatil....
https://www.icann.org/resources/page...-2013-02-28-en

Sekce 3, konkrétně 3.3
14.06.2020 22:59
20
Ten link nefunguje :/

---------- Příspěvek doplněn 14.06.2020 v 23:01 ----------

Už jsem to našel
14.06.2020 23:10
21
Opravil jsem ten odkaz.

Dokonce Verisign do 1.6. nabízel restore bez poplatku navíc (https://blog.verisign.com/domain-nam...vid-19-crisis/) ale to většina registrátorů stejně ani nenabízela
15.06.2020 07:56
22
Dnes ráno jsem položil na podporu dotaz:

»07:51:15 Martin xxxx: Po expiraci doména zpravidla plnohodnotně funguje ještě cca 30 dní, kdy je možné ji bez problému prodloužit.Mezi 30. a 60. dnem po expiraci ji je možné prodloužit za 3500 Kč viz https://jecas.cz/expirace-com-domeny

Tomu říkám podpora :) jeden řekne, že nejde, že bohužel je už smazaná a druhý mi napíše za 3 500 Kč :)

---------- Příspěvek doplněn 15.06.2020 v 11:43 ----------

Jenom pro informaci, obchodní oddělení se mi omluvilo a nabídlo zdarma 3 měsíce vedení hostingu v hodnotě 300 Kč bez DPH a energetický drink :D

Tak jsem se zeptal, jestli si dělají srandu :D čekám na odpověď :D
17.06.2020 12:23
23
Wedos psal na Twitteru, že kontrolují domény real-time, tak kde je pravda?
17.06.2020 12:47
24
Původně odeslal Wladass
Wedos psal na Twitteru, že kontrolují domény real-time, tak kde je pravda?
Máš odkaz na ten příspěvek? Wedos u .com domén nedělá kontrolu real-time, není ani registrátor pro tyhle domény, takže jeho možnosti práce s registrem jsou lehce omezené. Real-time funguje třeba u .cz.
17.06.2020 12:56
25
Jasně, tady je to vlákno.
https://twitter.com/SuPokorny/status...556117506?s=19
17.06.2020 14:21
26
Real-time to určitě nekontroluje, je to blbost.... to by mi u 4 domén neukazoval, že jsou zaregistrované, když jsem je v následujících minutách registroval jinde :)
17.06.2020 14:23
27
Pokud to tak je tak je to docela problém.
17.06.2020 14:23
28
Těch žádostí a kontrol jsem provedl více, protože jsem doufal, že se naskytne příležitost zaregistrovat domény pár kliky a ne manuálně po jedné, včetně platby kartou,.... fakt nejsem idiot a v tomto případě nechápu, co to píše wedos za hlouposti... možná, aby nevypadali jako "amatéři"?

---------- Příspěvek doplněn 17.06.2020 v 14:25 ----------

Dokonce mi to potvrdili do emailu..

15xxxx.req x 251xJun 12 21:10
15xxxx.req x 251xJun 12 21:10
15xxxx.req x 251xJun 12 21:06
15xxxx.req x 251xJun 12 21:05
15xxxx.req x 251xJun 12 21:05
15xxxx.req x 251xJun 12 21:04

to jsou časy, co jsem to zkoušel u domény, kterou koupil někdo jiný... a co ty domény, které jsem koupil v čase 21:12, 21:12 a 21:14?....

---------- Příspěvek doplněn 17.06.2020 v 14:35 ----------

Navíc přiznali chybu, že mi poskytl jeden jejich "kolega" špatnou informaci... na základě které jsem přišel o doménu a nebýt mé pohotové reakce při registraci dalších domén, přišel bych o všechny.... a jako omluvu 3 kilča a drink :)
17.06.2020 15:58
29
Původně odeslal Wladass
díky. Wedos tady ale tvrdí, že on nedělá cache, což je pravda, ale pro .com domény zatím není registrátor a u ascio.com ty výsledky real-time nemá a cache je u nich.

Mimochodem v tomhle případě by upomínkové emaily na expiraci měly chodit od ascio, jen co je vloni koupil Tucows, dějí sem tam divné věci a jejich emaily jsou často blokované, to aspoň vidím v logách email. hostingů. I to může být příčina.
17.06.2020 17:08
30
Tak se mi zdá, že pořád někdo lže :)