logo
12.06.2020 06:21
1
Pánové,

jak se řeší situace, kdy koupím od někoho notebook v záruce, koupený v Alze u kterého dojde ke třem reklamacím?
Není to přímo moje situace, ale musím jí řešit já. Soused před cca rokem koupil na moje doporučení notebook od nějakého jeho známého, který je teď zralý na třetí reklamaci. Původně stál 19tis, on ho koupil za 12tis a má k němu původní fakturu.
Musí Alza vrátit původní částku nebo vstupuje do hry nějaký jiný paragraf?

Díky

Co se právě děje na Webtrhu?

12.06.2020 07:41
2
Pokud je to třetí stejná závada, kterou Alza ve všech případech uznala (uzná), máte nárok na vrácení kupní ceny. Nicméně, pokud ho koupil váš soused od jiné FO, měl by to řešit s ní - záruku fakticky nese prodávající - v tomto případě ten známý.

Mají-li kupní smlouvu, ručí za vady, ale teď nevím, jestli dva roky, nebo jenom rok. Pokud tu smlouvu nemáte, můžete to reklamovat vy, nebo ten známý, u Alzy. Bylo by to ovšem porušení zákona.

Další možností je, pokus máte s Alzou sjednanou okamžitou výměnu, pojištění apod. Jestliže to g závěru hodí na něj, vyplatí aktuální tržní cenu zařízení - ale to by muselo dojít ke zjevnému poškození (například při pádu), na které by to mohlo odkázat.
12.06.2020 08:49
3
Aha, tak to je ta nejhorší varianta. Oni se před časem kvůli něčemu zhádali, takže nějaký normální řešení asi nelze čekat. Smlouva sice je, ale on mu to prodal jako "nefunkční" zařízení, což ho údajně úplně zbavuje odpovědnosti. Proto jsem doufal, že to půjde řešit přímo s Alzou. Že já vůl jsem se do toho míchal.
12.06.2020 09:47
4
Tak ono je to logické - proč by měla držet záruku i nadále Alza, když ten notebook už nemá zákazník, který ji od ní zakoupil? Pokud by ho někomu dal (třeba v rodině), tak OK, ale pokud ho prodal - ke všemu jako nefunkční zařízení - tak nevidím cestu, jak to hodit na Alzu. Záruku by v tomto případě nesl prodávající, tedy ten známý, ale jak píšete - je zbaven odpovědnosti - nemůže ručit za závady na nefunkčním zařízení.
12.06.2020 11:58
5
Ja kdyz kupuju neco s origo fakturou, tak resim reklamace s obchodem sam. Proc bych do toho zatahoval nekoho jineho. V pripade kdy se jednalo o 3 reklamaci, tak penize vratili na muj ucet.
12.06.2020 13:11
6
Myslím, že v Alze je faktura na jméno (aspoň pokud tam má člověk účet). Třeba by to prošlo, nevím. Autor psal, že už dvakrát reklamován byl - takže to asi možné je - i když právně je to zcela mimo, pokud byl ten notebook prodán někomu jinému, a ještě s kupní smlouvou, jak popisoval autor. Ale asi platí, že když se to Alza nedozví, je cesta volná.
12.06.2020 13:23
7
Reklamován byl jednou původním majitelem a druhá reklmace mi není moc jasná....tu už dělal nový majitel a původní kní posílal nějaké vyjádření nebo co.
12.06.2020 13:27
8
Tož to by chtělo zjistit :D Málokterý prodejce by "chtěl" vracet peníze...
12.06.2020 14:52
9
A malokteryho prodejce zajima, ze zbozi reklamuje nekdo jinej, nez na puvodnim dokladu, takze celkem jednoduchy reseni, at to tvuj znamej reklamuje normalne pres alzu a projde to.

Kdyz to koupil jako nefunkcni, tak se na to asi tezko vztahuje zaruka od prodejce, ne?