logo
09.06.2020 23:00
1
Ahoj,

nemá prosím někdo zkušenost s prodejem POUZE piva ze stánku?
Jednalo by se o stánek v dobré cyklo lokalitě a ve stánku by se prodávalo pouze pivo (čepované do kelímku + lahve).
Stánek by stál na pozemku známého, tudíž povolení bych potřeboval pouze od obce ve které bych prodával ne?

Co vše je teda potřeba?

díky za rady pokud zde má někdo podobnou zkušenost
09.06.2020 23:22
2
nejsem z oboru, tak jen orientačně jak si to pamatuji:

1. potřebuješ živnostenské oprávnění na hostinskou činnost, na to potřebuješ mít odbornou způsobilost (vyúční list nebo někoho, kdo ho má či mít pár let praxe),
2. na stánek potřebuješ povolení obce, majitele pozemku a podle povahy i stavebního úřadu,
3. musíš dodržet hygienické předpisy (nejsou jen formální), obsluha musí mít osvědčení o zdravotní způsobilosti.
10.06.2020 07:07
3
1) Jak pise Tomas.

2) Povoleni obce pri prodeji na vlastnim pozemku? Z jakyho duvodu? Pokud budes mit jen prenosnej stanek, tak neresis zabor, tzn zavolej si na mistni urad a reknou ti vic.

3) Jak pise Tomas, potravinarskej prukaz te vyjde na par stovek.

4) Hlavne dodrzovat rozestupy!!!
10.06.2020 07:49
4
ad 2) obec má právo regulovat komerční činnosti, první je územní plán, ten omezuje využití i soukromých pozemků, druhý nástroj je tzv. tržní řád, k tomu obce vydává vyhlášky, někdy to je formální nahlášení, někdy je úplný zákaz viz třeba národní parky, tam si stánek nepostavíš, ani přenosný bez povolení

Pak jsem si ještě vzpomněl, stánek je provozovna a musíš ho nahlásit na živnostenský úřad a řádně označit, k tomu se váže i povinnost EET a vydávání patřičných dokladů. Je těch nutných povinností dodela dost proti našim sousedům.
10.06.2020 08:27
5
Původně odeslal ThomasBoy64
Ahoj,

nemá prosím někdo zkušenost s prodejem POUZE piva ze stánku?
Jednalo by se o stánek v dobré cyklo lokalitě a ve stánku by se prodávalo pouze pivo (čepované do kelímku + lahve).
Stánek by stál na pozemku známého, tudíž povolení bych potřeboval pouze od obce ve které bych prodával ne?

Co vše je teda potřeba?

díky za rady pokud zde má někdo podobnou zkušenost
Pro všechny s podobným nápadem - neztrácejte tady čas a čas ostatních a pokud to skutečně myslíte vážně zajděte nejprve na obec. Obce mají řady vlastních omezení o kterých tady nemůže nikdo vědět a hlavně ti vše potřebné sdělí.
Navíc stále nebyla schválena tolerance alkoholu u řidičů ani cyklistů, takže mít stánek jenom s pivem v cyklo lokalitě je poněkud obskurní.

P.S. a sázky a dovoz z třetích zemí nejdou, že končíš u stánku s pivem?
10.06.2020 10:32
6
Pivo u cyklisty, hehe, vsak tu mame i pivni cyklostezky, bizar, to dodrzuje jen zlomek lidi, takze cilovka je jasna a velmi vdecna, staci jim servirovat slabsi piva (na zizen nejlepsi svrchne kvaseny 7-9°)
10.06.2020 10:54
7
Kde je pivní cyklostezka?

Na stezkách v Poodří už v minulosti bufety zavřely, jelikož tam neustále nechávali cyklisty a i bruslaře foukat:)
10.06.2020 12:05
8
V HK kraji je na zahrádce víc cyklistů než pěších, placka, tady je cyklista každej a kdo není, ten si koupí elektrokolo a o to těsnější elasťáky.

Cyklostezka vede tuším Dobruška, Rychnov, Potštejn, všude pivovary, v Potštejně si v pátek a o víkendu počkáš na pivo 5-10 minut ve frontě. Ano, za cyklistama.
10.06.2020 12:13
9
Hned to píši Vojtěchovi aby zasáhl:)
10.06.2020 13:36
10
Jeden čas tady taky dávali dejchat, ale asi je to přestalo bavit, tady bys fakt střízlivýho cyklistu (ve smyslu, že by nenadejchal) nenašel.

Snad se dožijeme tolerance u cyklistů i řidičů, to bude pohoda.
10.06.2020 13:44
11
Souhlas, ze je to bizar. Viz Morava a jeji vyhlaseny cyklostezky po vinicich a sklipcich, s velkou slavou budovanych z EU dotaci, pritom tolerance u cyklistu 0.

U cyklo a vodaku dejme tomu, ale tolerance u ridicu bych se fakt nechtel dozit.
10.06.2020 15:22
12
Proč ne u řidičů? Jakože nás považuješ fakt za takový dementy, že bysme nezvládli to, co zbytek světa zvládá bez problému?
10.06.2020 15:38
13
Trochu expresivne receno, ale jo.
10.06.2020 15:48
14
To je věčná diskuze no, oficiální čísla mluví jasně, zvýšení nehodovosti pod vlivem alkoholu se s tolerancí nijak zásadně nekoná, kdo chlastá a řídí, ten to dělá tak jako tak, je škoda, že nedáme víc na zdravej rozum a máme rádi zákazy.
10.06.2020 15:59
15
Nerekl bych ze je to o oblibenosti zakazu. Spis o neumeni prijmout osobni odpovednost a o respektu k nastavenym pravidlum a mantinelum.

Na dalnici je 130 km/h. Bezne se jezdi 140-150 zcela normalne. Kdyz byla v obci 60km rychlost, jezdilo se bezne 70-75. Ted je 50 a jezdi se 60-65 bezne. Cesi proste nechteji respektovat pravidla. Myslim to obecne na cechy, pochopitelne. Stale jen hledaji jak co ojebat, obejit, odklonit a zatlouct.

Nektery jiny narody jsou podle me na tom lip. Jsou zodpovednejsi. Jiny samozrejme hur nez my. Ale treba Svycari v referendu odmitli delsi dovolenou. Nebo odmitli nepodmineny prijem. Dovedes si takovy referendum predstavit u nas? Ze by proti penezum zadarmo navic bylo 77 % lidi?

Proto si myslim, ze kdyz uz dnes jezdi ozrali, tak po povoleny toleranci by se to zvrhlo uplne.
10.06.2020 16:04
16
Částečně souhlasim, proto píšu, že je škoda, že se tady víc nedává na svobodu a na to, aby si lidi sami zvolili, co je pro ně nejlepší. Ostatně stejně se to tak děje, nehod pod vlivem je dost, takže tím, že je to zakázaný se moc neřeší.

Podmíněnej příjem je v určitý společnosti naprosto nejlepší možnej systém, ale tam nejsou ani ti švýcaři, tam není žádnej národ na Zemi. Zatím. Opačným pólem jsou stovky tisíc bezdomovců a lidí žijícícm v hrozných podmínkách. Ono to heslo "Každému podle jeho potřeb, od každého podle jeho schopností" je ve svý podstatě dokonalý, jen na to nejsme připravený.
10.06.2020 18:31
17
...kdyby jen češi, došlo to tak daleko, že nám auta lžou ohledně aktuální rychlosti :). S určitou tolerancí alkoholu při jízdě mohou nastat problémy jaký tester použít, u nás jsou hojně v provozu testery od firmy Dräger, které mají relativně značnou chybovost v dolních limitech, takže u nás jednotky desetin jsou neoficiálně vlastně povolený, protože nejsou tak přesné testy :).

Studie ohledně alkoholu mluví jasně, s každou desetinou promile se reakční doba (vč. té svalové) zvedá o 5 - 10 %, tj. cirka 200 ms za každé pivo, viz např. https://www.mvcr.cz/soubor/straus-re...lanek-pdf.aspx, to není vůbec málo. Předloni Besip zpracoval analýzu vývoje alkoholu a nehod, ač to klesá, pořád 10 % nehod s usmrcením je zároveň s alkoholem, ale drtivá většina s daleko vyšší hladinou než půl promile.
10.06.2020 19:51
18
A to je ono, většina s vyšší hladinou než půl promile, to je ta pointa. Chlastat a řídit budou nezodpovědný hovada pořád, každej má tu hladinu jinde. Mně nejde o chlastání a řízení, ale o pivo/dvě k obědu, obecně o to, abych po jednom pivu nemusel jet se sevřenýma půlkama, že přijdu na půl roku o řidičák a dostanu pokutu jak výplata, když na mě jedno pivo prostě nemá sebemenší účinek. Ani dvě.
10.06.2020 20:37
19
tak ono plno lidí jezdí už tak jako dobytek a nedovedu si představit jak by potom jezdili po dvou pivech, kdy někteří už mají veselou opičku.
10.06.2020 20:51
20
Myslím že každý kto sa nevie zdržať jedného dvoch piv keď má šoférovať či bicyklovať alebo aj pracovať má vážnejší problém či si to prizná alebo nie.

Posledných pár mesiacov som na SK zaregistroval že policajti majú nové prístroje a celá kontrola trvá asi 20 sekúnd aj z pozdravom. Do toho prístroja sa iba z diaľky cca 10 centimetrov fúkne po dobu asi 2 sekúnd. Pár krát som zažil " kontrolu vo veľkom" kde zastavovali úplne každého aj na pomerne frekventovanej ceste a stíhali. Za mňa by to mohlo byť aj častejšie.
10.06.2020 21:43
21
Původně odeslal láďa1979
tak ono plno lidí jezdí už tak jako dobytek a nedovedu si představit jak by potom jezdili po dvou pivech, kdy někteří už mají veselou opičku.
Ale proč automaticky předpokládáš, že někdo, kdo cítí dvě piva bude mermomocí chtít automaticky řídit?

Původně odeslal meter21
Myslím že každý kto sa nevie zdržať jedného dvoch piv keď má šoférovať či bicyklovať alebo aj pracovať má vážnejší problém či si to prizná alebo nie.

Posledných pár mesiacov som na SK zaregistroval že policajti majú nové prístroje a celá kontrola trvá asi 20 sekúnd aj z pozdravom. Do toho prístroja sa iba z diaľky cca 10 centimetrov fúkne po dobu asi 2 sekúnd. Pár krát som zažil " kontrolu vo veľkom" kde zastavovali úplne každého aj na pomerne frekventovanej ceste a stíhali. Za mňa by to mohlo byť aj častejšie.
Ne, dát si pivo k obědu fakt není alkoholismus.

Přestěhuj se do KLDR nebo do pohraniční Číny, tam budeš zažívat takový stavy blaženosti denně.
10.06.2020 22:05
22
Z hygienického hlediska je třeba zavést základní podobu systému HACCP :)
10.06.2020 22:20
23
vodička: Asi tak dost lidí i někdy (včetně mě mimo obec) jezdí rychleji o 20, kdy nehrozí přijít o řidičák, někteří ne všichni jezdí po 1 pivě, kdy nemusí přijít o řidičák. Když se bude tolerovat 0,5, tak si ty piva někteří dají dvě a to u malých chlapců nebo štíhlých holek stačí k veselé opičce. Nemám problém s tolerancí, ale mám problém, že pomahače a chrániče na silnicích nepotkáš, takže nějaké obavy, že tě chytnou opravdu minimální. Mě ted stavěli zrovna kousek od vás někdy před rokem a předtím za 15 roků ani jednou. Za mlada ve vesnici tancovačka, obsadili všechny výjezdy z vesnice, před lety po velikonocích než jsem přejel ráno Ostravu stavěli mě 3x. Myslím, že chybí prevence a současný stav není o uvědomělosti, ale o tom, že naprosto chybí preventivní otravování na silnicích takže on někteří ani nemají obavu, tedy kromě oblasti tvého bydliště, kde na i na okreskách operují staré dálniční Passaty a Octávky, ale i v tom jste Pardubický a Hradecký kraj spíš výjimka. A další věc je ta, že na silnicích jsou experti s 20 zákazy řízení, takže se vlastně není čeho obávat ani bez řidičáku. A jak je vidět, tak ani v principu dost velké pokuty nemají dost odstrašující účinek.

Ano máš pravdu, že občas si dát pivo k obědu není alkoholismus, ale dávat si ho každý už asi nějaká závislost je ne?
10.06.2020 22:31
24
Původně odeslal láďa1979
Když se bude tolerovat 0,5, tak si ty piva někteří dají dvě a to u malých chlapců nebo štíhlých holek stačí k veselé opičce.
Neobhajuju ani jednu stranu, sám totálně netuším kde by ta hranice měla být aby to bylo optimální.

Ale můžeš mi nějak víc podložit tuhle domněnku? Slýchávám jí často a upřímně mi přijde, že to lidi jen tak papouškují mezi sebou. Nejsou za tím hard data... Je třeba ve světě, kde různé povolené limity existují, tohle nějak vidět, že by to tu tvou domněnku třeba podpořilo?
10.06.2020 22:45
25
:Vodicka
"Ne, dát si pivo k obědu fakt není alkoholismus." To máš pravdu alkoholizmus je to až vtedy keď si to pivo dáš aj keď vieš že musíš šoférovať - pracovať ....

" Přestěhuj se do KLDR nebo do pohraniční Číny, tam budeš zažívat takový stavy blaženosti denně. " Ty si tam bol že vieš o častých kontrolách ? Pokiaľ viem tak v KĽDR prakticky niesu auta - respektíve auta majú len vyvolený a tých asi moc nekontrolujú. Tebe by sa zas možno páčilo v Rusku :-D
11.06.2020 07:59
26
Achjo, tyhle nazory a milovnici prevence, to je presne to, co nas tahne dolu, resp nepousti nahoru. Verte si trochu, kurna.
11.06.2020 08:13
27
Osobně se mi za volantem jeví víc nebezpečnější jedinec, který prochlastá víkend a hned po vystřízlivění sedne za volant - tedy legálně, s nulou. S kocovinou, unavený, rozlámaný...

Prostě když se na to necítím, nemám za volantem co dělat. A to stejné platí o možnosti povolit dvě piva. S kým to zamává, ať za ten volat přece nesedá. To není povinnost si je dát, ale kdo chce a zvládne to, jsem pro aby mohl.

A nejtypičtějším argumentem pro nulovou toleranci u cyklistů je příklad násosky, co prosedí odpoledne u stánku a potom se rozhodne jet domů na kole. Opravdu reprezentativní vzorek, proč ty dva kousky nepovolit ani na kole.
11.06.2020 08:24
28
Původně odeslal Aleš Jiříček
Neobhajuju ani jednu stranu, sám totálně netuším kde by ta hranice měla být aby to bylo optimální.

Ale můžeš mi nějak víc podložit tuhle domněnku? Slýchávám jí často a upřímně mi přijde, že to lidi jen tak papouškují mezi sebou. Nejsou za tím hard data... Je třeba ve světě, kde různé povolené limity existují, tohle nějak vidět, že by to tu tvou domněnku třeba podpořilo?
Jakou domněnku?
11.06.2020 08:33
29
ze kdyz se povoli naky maly mnozstvi alkoholu za volantem tak si lidi automticky budou davat vic - to je podle me cista domnenka, kterou lidi mezi sebou papouskujou, ale nemaj to nicim podlozene. Ono to zni na oko logicky, ale treba statistiky ze sousednich evrospkejch zemi nejsou o nic horsi nez u nas kde je nulova tolerance, takze si tim proste nejsem ani trochu jistej... tak by me zajimalo z ceho vychazi ta tvoje jistota.
11.06.2020 10:01
30
Promiň, napsal jsem jenom svůj názor (jistotu máš snad jenom, že musíš umřít a v případě matky co porodila dítě), pro ten snad nepotřebuji několikaletý výzkum abych měl hard data. Jinak přes 20 let má dvě restaurace s kulturním programem, takže skoro každý čtvrtek až sobotu vidím jak někteří se snaží počítat, kdy mají přestat pít aby mohli odjet autem.
Navíc tyto tvoje hard data jsou možné jen s opravdu velkou statistickou chybou, takže třeba za letošní 2. kvartál bylo určité méně nehod pod vlivem alkoholu než jindy, ale to co vlastně vypovídá, když těžkých nehod bylo více. Všichni začali jezdit jak prasata nebot se domnívali, že policie nefunguje a silnice jsou prázdné a neříkej, že jsi to nezaregistroval. Ale ono i u těch sousedních zemí do toho snad kromě Itálie zasahují další faktory, třeba ta sklenka vína u oběda odmalička jsou na to zvyklí, represe je mnohem větší než u nás, malusy jsou pro ty co skutečně chybují, lidé se možná na oko chovají slušněji.
A toleranci prosazuje, kdo a proč?