logo
02.06.2020 20:20
1
Dobrý den . Potřeboval bych radu v čem podnikat , samozřejmě že je mi jasné že mi tu nikdo nedá nápad , spíše jsem myslel jestli by jste nevěděli o knihách , stránkách ... prostě něčem kde by se dala sehnat inspirace nebo nápad . Hledám něco co nevyžaduje velký kapitál , jde mi hlavně o to vůbec se na takovém projektu podnikat naučit a poznat jak to chodí ...No pár nápadů jsem již měl ale pokaždé jsem nakonec usoudil že to buď není to pravé ořechové pro mě nebo je to úplná kravina. Pár jich tu napíšu třeba některý z nich sedne někomu jinému (výroba terárií pro mláďata sklípkanů,nakupování služba , úklidová firma, ruční výroba luxusních propisek z exotického dřeva,značka sportovního oblečení , e-shop,provoz automatu,a klasika potisk triček) za případné tipy moc děkuji , už začínám být docela zoufalí
02.06.2020 20:55
2
Jaký je důvod, podnikat za každou cenu na sílu?
Chceš mít prostě statut "podnikatele"?
Nevíš jak, nemáš dle vlastních slov kapital, nemáš očividně zkušenosti, přehled, znalosti... A nevíš ani v čem. Nesmysl, z toho by stejně nic nebylo.
Zkrátka do práce, nabírat postupně profesní a životní zkušenosti, pokud možno sbírat postupně peníze, nějaké kontakty v životě.. .. A dát tomu úplně volný průběh, třeba tě ve vhodný čas na vhodném místě napadne vhodná myšlenka... A jednou pak podnikatel třeba budeš. Ale nic na sílu takhle. Zatím by jsi se očividně jen placal v blbostech, se kterými v lepším případě ztratis čas, v horším se dostaneš akorát do maléru.
Pokud se chceš ale mermomocí realizovat, tak se při práci začni věnovat affilu. Stačí ti notas a petikilo, a můžeš začít. Možností je v tom nepreberne jak to dělat, tak si v něm vyber svůj obor CO TE BAVÍ A ZAJÍMÁ , svůj systém, studuj věci kolem toho a dělej. Pravděpodobně z toho bude prd, protože to je běh na dlouhou trať a musíš se za pochodu naučit spoustu třeba úplně nových věcí a jelikož zatím nevíš nic a výsledky tak budou ve velkém nedohlednu, přestane tě to pravděpodobně bavit. Ale jako taková mateřská školka byznysu je pro tebe affil ideální, bez nutnosti kapitálu, bez rizika. Přijdeš na základní principy jak se v něčem celkové zorientovat a možná třeba na to, že nejlepší bude něčím konkrétním být a tomu se věnovat.
Jen se neptej, jak a v jakém oboru.
02.06.2020 20:59
3
Nauč se programovat, stále je málo podnikatelů v této branži.
02.06.2020 21:08
4
V tom, co tě baví a co umíš nebo se dokážeš naučit/zlepšit, lepší radu nedostaneš.
02.06.2020 21:15
5
Napsal bych ti něco o narkotikách, ale zas bych to schytal.
Já bych třeba k sobě potřeboval linkbuildera, copywritera a nebo někoho, kdo by se se mnou flákal. Tak o tom můžeš přemýšlet :)
02.06.2020 21:24
6
Kolik platíš za hodinu flákání? Jsem fakt třída.
02.06.2020 21:40
7
Wladass: copywritera, nebo někoho, kdo bude něco bastlit za 100 Kč/NS? :)
02.06.2020 21:43
8
Původně odeslal vodička
Kolik platíš za hodinu flákání? Jsem fakt třída.
Kdo se fláká, ten nic nevydělá. Vidno se máš ještě hodně co učit mladý padawane.

Původně odeslal Biologist
Wladass: copywritera, nebo někoho, kdo bude něco bastlit za 100 Kč/NS? :)
Za 100/NS nepíšu ani já a to už je co říct:) Práci dokážu ohodnotit dle kvality samozřejmě.
02.06.2020 21:46
9
Wladass: teď si nejsem úplně jistý - ta první věta může mít i ten význam, že píšeš za míň. :))

A o jaký objem práce by šlo? Cca.
02.06.2020 21:53
10
Napiš mail, nebudeme to rozebírat tady :)
02.06.2020 21:57
11
Původně odeslal Ulan
Nauč se programovat, stále je málo podnikatelů v této branži.
Děkuji za odpověď no IT není má silná stránka i když o programování jsem párkrát přemýšlel , mám v hlavě náčrtek aplikace na výuku jazyků ale to by asi nebylo na zisk . Jen tak pro zajímavost , znáš cestu jak se naučit programovat tak aby to bylo k něčemu užitečné?

---------- Příspěvek doplněn 02.06.2020 v 22:00 ----------

Původně odeslal abcde
Jaký je důvod, podnikat za každou cenu na sílu?
Chceš mít prostě statut "podnikatele"?
Nevíš jak, nemáš dle vlastních slov kapital, nemáš očividně zkušenosti, přehled, znalosti... A nevíš ani v čem. Nesmysl, z toho by stejně nic nebylo.
Zkrátka do práce, nabírat postupně profesní a životní zkušenosti, pokud možno sbírat postupně peníze, nějaké kontakty v životě.. .. A dát tomu úplně volný průběh, třeba tě ve vhodný čas na vhodném místě napadne vhodná myšlenka... A jednou pak podnikatel třeba budeš. Ale nic na sílu takhle. Zatím by jsi se očividně jen placal v blbostech, se kterými v lepším případě ztratis čas, v horším se dostaneš akorát do maléru.
Pokud se chceš ale mermomocí realizovat, tak se při práci začni věnovat affilu. Stačí ti notas a petikilo, a můžeš začít. Možností je v tom nepreberne jak to dělat, tak si v něm vyber svůj obor CO TE BAVÍ A ZAJÍMÁ , svůj systém, studuj věci kolem toho a dělej. Pravděpodobně z toho bude prd, protože to je běh na dlouhou trať a musíš se za pochodu naučit spoustu třeba úplně nových věcí a jelikož zatím nevíš nic a výsledky tak budou ve velkém nedohlednu, přestane tě to pravděpodobně bavit. Ale jako taková mateřská školka byznysu je pro tebe affil ideální, bez nutnosti kapitálu, bez rizika. Přijdeš na základní principy jak se v něčem celkové zorientovat a možná třeba na to, že nejlepší bude něčím konkrétním být a tomu se věnovat.
Jen se neptej, jak a v jakém oboru.
Děkuji za odpověď , důvod je ten že chci něco vybudovat , něco na co bych mohl být hrdý a touha po svobodě"
02.06.2020 22:18
12
Původně odeslal Lukáššš
Dobrý den . Potřeboval bych radu v čem podnikat , samozřejmě že je mi jasné že mi tu nikdo nedá nápad , spíše jsem myslel jestli by jste nevěděli o knihách , stránkách ... prostě něčem kde by se dala sehnat inspirace nebo nápad . Hledám něco co nevyžaduje velký kapitál , jde mi hlavně o to vůbec se na takovém projektu podnikat naučit a poznat jak to chodí ...No pár nápadů jsem již měl ale pokaždé jsem nakonec usoudil že to buď není to pravé ořechové pro mě nebo je to úplná kravina. Pár jich tu napíšu třeba některý z nich sedne někomu jinému (výroba terárií pro mláďata sklípkanů,nakupování služba , úklidová firma, ruční výroba luxusních propisek z exotického dřeva,značka sportovního oblečení , e-shop,provoz automatu,a klasika potisk triček) za případné tipy moc děkuji , už začínám být docela zoufalí
Že by další Kruciano?:)

Pokud si neuděláš jasno co tě baví, co umíš, co je tvá silná stránka tak jsi jen případ pro Úřad práce a nebo psychiatra. Tvůj rozptyl zamýšlených činností je opravdu brutální. Tak třeba začni úklidem celého bytu, rodiče budou mít radost a ty si něco v praxi vyzkoušíš.
02.06.2020 22:35
13
Ale něco, byť absurdniho, v sobě kluk má. Takové to že nevíš, jestli je to prdel nebo vážně.
02.06.2020 22:43
14
no pokud to není prdel, tak je mi ho docela líto, protože evidentně není schopen řešit skutečné problémy.
02.06.2020 23:06
15
Ale když se nad tím zamyslím, kouknu na to jaký má takovy příspěvek oproti "normálním" sledovanost (dosah).... Tak třeba tohle může být cesta, v dnešní šílené době je možné i nemožné vše.
Když jsem sem před lety chodil, Kruciana si pamatuju, nevím už jak to "dopadlo", ale byla to v této komunitě taková absurdní hvězda, svým způsobem chytrý a šikovný recesista (pokud tedy opravdu nebyl magor, ale o te nejistotě to právě je...a on to aspoň zpočátku podával skvěle). Zasáhl určitou skupinu lidí, celkem velkou (zdaleka ne každý kdo to tu sleduje, tak sem píše), byl to v podstatě influencer, jak se dnes moderně kde kdo nazývá.
Tak co to pojmout tímto způsobem... Ti co ze sebe dělají pitomce a berou se vážně, ti jsou nudní.... Ale tohle, to je zábavné. Tak jen vymyslet způsob monetizace, jak na tom jen tak mimochodem v pozadí něco rýžovat, a hurá do toho.
02.06.2020 23:21
16
Jo Kruciano byl super, bud se vypařil a nebo změnil nick. Ale stejně někdy pokládal sice "hloupé " dotazy, ale bylo jasné, že o tom musí dost vědět aby položil dotaz, který vypadal, že o tom nic neví:)
02.06.2020 23:39
17
Jo on to položil vždy tak šíleně, ale zároveň právě musel přesně vědět co napsat, aby to mělo reakce, ohlas, šílenost, a zároveň to působilo důvěryhodně že je cvok a není to sranda.. . Takže myslím že fakt spíš dobrej šoumen, než blázen. Ten věděl co dělá :) Tak každý má zábavu nějakou, proč ne.
03.06.2020 09:31
18
shiny object syndrome...
ryžovať môžeš doslova aj na hovne. Kde je vôľa tam je cesta...


03.06.2020 09:50
19
Zakladem je do neceho jit, nabrat zkusenosti, zacit treba necim jednodussim. Pokud o tom budes jen psat, napriklad kdyz pises, ze mas napad, ale ze by to stejne nic nevydelavalo, tak to urcite neni spravny zpusob mysleni. Vydelat se da skoro na vsem, jen to nemusi byt na prvni pohled zretelne.

Neco si vyber, bez do toho. Uvidis, jak to dopadne. Bud to vyjde, nebo ne. Kdyz ano, dostanes to, o co usilujes. Kdyz ne, nebydes zkusenosti, budes rad za to, ze si do toho sel, anebo naopak si uvedomis, ze to neni nic pro tebe.

Ono podnikani neni vzdy tak ruzove, jak ho “bezna” populace vidi. Ma i stinne stranky, ostatne jako vse ostatni.
03.06.2020 10:08
20
Původně odeslal StepanP
Zakladem je do neceho jit, nabrat zkusenosti, zacit treba necim jednodussim. Pokud o tom budes jen psat, napriklad kdyz pises, ze mas napad, ale ze by to stejne nic nevydelavalo, tak to urcite neni spravny zpusob mysleni. Vydelat se da skoro na vsem, jen to nemusi byt na prvni pohled zretelne.
Přesně, Google také nebyl poprvé zamýšlen jako vyhledávač. Důležité je začít, jenom vykecávat dokáže kde kdo, ale naštěstí rozhodují výsledky práce.
03.06.2020 10:14
21
Člověk který potřebuje knihy, stránky, ... pro inspiraci, nápady (a často i vůbec takový to "jak podnikat") by vůbec podnikat neměl.
03.06.2020 10:24
22
Původně odeslal Whois Proxy
Člověk který potřebuje knihy, stránky, ... pro inspiraci, nápady (a často i vůbec takový to "jak podnikat") by vůbec podnikat neměl.
Myslíte si, že činnosti jako čtení knih nebo článků o podnikání, sledování podcastů s podnikateli nebo účastnění se konferencí, kde vystupují úspěšní lidé, jsou úplně zbytečné a člověk, který čerpá informace z některých těchto zdrojů, by tedy podnikatel neměl?

Když vezmete v potaz, že se může jednat o cenné informace, rady, zkušenosti, z nich si může člověk něco vzít, inspirovat se jimi, poučit se z chyb, je to podle vás zbytečné? Ok. :-)

Omlouvám se, ale tohle je za mě hodně omezený a povrchní názor.
03.06.2020 10:36
23
Původně odeslal StepanP
Myslíte si, že činnosti jako čtení knih nebo článků o podnikání, sledování podcastů s podnikateli nebo účastnění se konferencí, kde vystupují úspěšní lidé, jsou úplně zbytečné a člověk, který čerpá informace z některých těchto zdrojů, by tedy podnikatel neměl?

Když vezmete v potaz, že se může jednat o cenné informace, rady, zkušenosti, z nich si může člověk něco vzít, inspirovat se jimi, poučit se z chyb, je to podle vás zbytečné? Ok. :-)

Omlouvám se, ale tohle je za mě hodně omezený a povrchní názor.
Nic takového jsem nenapsal, a nic takového si nemyslím. Studie čehokoliv člověka posouvá dál, pomáhá mu, jak sám píšete, s tím aby neudělal chyby ze kterých se pučili již jiný, atd.

Nicméně toto vše má opodstatnění až v situaci, kdy začínáte podnikat nebo již podnikáte. Nicméně pro podnikání člověk musí mít vlohy, smysl pro nápad, vývoj, sebevzdělávání, sebeurčení a zodpovědnost.

Podnikání není věc kterou lze naučit z knížek, je to věc u které se musí přemýšlet, mít logický uvažování a prostě mít nějakou vizi.

Tedy člověk, co ještě ani nezačal podnikat a už hledá kdo ho povede za ručičku by podnikat neměl.

Podnikání není umění/činnost. Podnikání je vlastnost/schopnost. Tu člověk má, nemá, nebo ji musí v sobě svým chováním a přistupem v životě vybudovat - a člověk typu tazatele tohle fakt nemá.
03.06.2020 10:44
24
Myslíte si, že činnosti jako čtení knih nebo článků o podnikání, sledování podcastů s podnikateli nebo účastnění se konferencí, kde vystupují úspěšní lidé, jsou úplně zbytečné a člověk, který čerpá informace z některých těchto zdrojů, by tedy podnikatel neměl?
Ano. Nebo teda alespoň u nás těch kvalitních moc není. Samej placenej bullshit, každej druhej huhla si tu dělá podcasty o hovně. Pak přijde nouzový stav a z online podnikatelů se stávají experti na krize a pak brečí, jak to společně zvládneme.
Pak čteš všude možně články, jak jsou na pokraji krachu, když jim vynechá jeden měsíc.
CZ online scéna je přeplněná rádoby odborníky a experty na všechno.
Pokud z toho chceš filtrovat kvalitní obsah, tak se musíš hodně snažit.
03.06.2020 10:50
25
Původně odeslal
Whois Proxy;1586171
Podnikání není umění/činnost. Podnikání je vlastnost/schopnost. Tu člověk má, nemá, nebo ji musí v sobě svým chováním a přistupem v životě vybudovat - a člověk typu tazatele tohle fakt nemá.
Nebo chytře předstírá, že ji nemá.
03.06.2020 10:52
26
Původně odeslal Whois Proxy
Nic takového jsem nenapsal, a nic takového si nemyslím. Studie čehokoliv člověka posouvá dál, pomáhá mu, jak sám píšete, s tím aby neudělal chyby ze kterých se pučili již jiný, atd.

Nicméně toto vše má opodstatnění až v situaci, kdy začínáte podnikat nebo již podnikáte. Nicméně pro podnikání člověk musí mít vlohy, smysl pro nápad, vývoj, sebevzdělávání, sebeurčení a zodpovědnost.

Podnikání není věc kterou lze naučit z knížek, je to věc u které se musí přemýšlet, mít logický uvažování a prostě mít nějakou vizi.

Tedy člověk, co ještě ani nezačal podnikat a už hledá kdo ho povede za ručičku by podnikat neměl.

Podnikání není umění/činnost. Podnikání je vlastnost/schopnost. Tu člověk má, nemá, nebo ji musí v sobě svým chováním a přistupem v životě vybudovat - a člověk typu tazatele tohle fakt nemá.
Díky za objasnění, nyní už Váš komentář chápu, ale byl zavádějící. Nicméně, podle mého názoru není nic špatného na tom, přečíst si nějaké články atp. o tom, než člověk začne podnikat. Neboť člověk aspoň trochu ví, co od toho čekat, není to už úplný freestyle. Na druhou stranu, jak říkáte, podnikání vidím rovněž jako schopnost nějaké samostatnosti, kreativity a vůle. Pokud si člověk nedokáže najít základní informace nebo vlákna na podobné témata, kterých tu už bylo asi 100, je to špatný.

---------- Příspěvek doplněn 03.06.2020 v 10:56 ----------

Původně odeslal Wladass
Ano. Nebo teda alespoň u nás těch kvalitních moc není. Samej placenej bullshit, každej druhej huhla si tu dělá podcasty o hovně. Pak přijde nouzový stav a z online podnikatelů se stávají experti na krize a pak brečí, jak to společně zvládneme.
Pak čteš všude možně články, jak jsou na pokraji krachu, když jim vynechá jeden měsíc.
CZ online scéna je přeplněná rádoby odborníky a experty na všechno.
Pokud z toho chceš filtrovat kvalitní obsah, tak se musíš hodně snažit.
Jasný, zrovna tady na Webtrhu se někdy nestačím divit a u čtení některých jen vlákem kroutím hlavou.
03.06.2020 10:56
27
Původně odeslal StepanP
Díky za objasnění, nyní už Váš komentář chápu, ale byl zavádějící. Nicméně, podle mého názoru není nic špatného na tom, přečíst si nějaké články atp. o tom, než člověk začne podnikat. Neboť člověk aspoň trochu ví, co od toho čekat, není to už úplný freestyle. Na druhou stranu, jak říkáte, podnikání vidím rovněž jako schopnost nějaké samostatnosti, kreativity a vůle. Pokud si člověk nedokáže najít základní informace nebo vlákna na podobné témata, kterých tu už bylo asi 100, je to špatný.
Že si lidi neumějí najít základy podnikání už ani neřeším. Podobně (pro mě nepochopitelných) dotazů na to jak udělat to či ono je na Hasalíkový hromadě FB skupin rádoby podnikatelů plno ...

... jenže tazatel tady se neptá na články co mu řeknou jak podnikat, ale na články co mu řeknou kde najít inspiraci a nápady k tomu v čem vůbec podnikat.
03.06.2020 10:58
28
Původně odeslal Whois Proxy
Člověk který potřebuje knihy, stránky, ... pro inspiraci, nápady (a často i vůbec takový to "jak podnikat") by vůbec podnikat neměl.
Nikdy jsem moc knížek nečetl, během krize jsem ale přišel na jeden zvyk a to číst knížky. Po obědě si sednu a pár desítek minut čtu knížky o životech úspěšných podnikatelů. Mám za sebou Steva Jobs, Elona Muska nebo Jeffa Bezose a teď dočítám Inovátory o lidech, kteří se přispěli o vznik počítačů a internetu. Na jedné straně jde o motivační knížky, které nejsou vzdělávací, nicméně dává mi to to, že se na ty lidi koukám jako na normální lidi, kteří se potýkali se stejnými problémy jako mnozí z nás a díky nějakým krokům se dokázali vypracovat.

Na druhou stranu souhlasím s tím, že pokud někdo potřebuje vodit za ručičku, tak není vhodný pro podnikání. Podnikání je totiž o samostatnosti, rozhodnosti a své iniciativě. A nápad je to nejmenší. Mohu tady říct sebelepší nápad, ale se špatnou realizací bude dotyčnému k ničemu. Stejně tak naopak.
03.06.2020 11:02
29
Původně odeslal Whispere
Nikdy jsem moc knížek nečetl, během krize jsem ale přišel na jeden zvyk a to číst knížky. Po obědě si sednu a pár desítek minut čtu knížky o životech úspěšných podnikatelů. Mám za sebou Steva Jobs, Elona Muska nebo Jeffa Bezose a teď dočítám Inovátory o lidech, kteří se přispěli o vznik počítačů a internetu. Na jedné straně jde o motivační knížky, které nejsou vzdělávací, nicméně dává mi to to, že se na ty lidi koukám jako na normální lidi, kteří se potýkali se stejnými problémy jako mnozí z nás a díky nějakým krokům se dokázali vypracovat.

Na druhou stranu souhlasím s tím, že pokud někdo potřebuje vodit za ručičku, tak není vhodný pro podnikání. Podnikání je totiž o samostatnosti, rozhodnosti a své iniciativě. A nápad je to nejmenší. Mohu tady říct sebelepší nápad, ale se špatnou realizací bude dotyčnému k ničemu. Stejně tak naopak.
Přesně tak, tyto knížky jsou o tom jak se nebát dělat určitý kroky z důvodu své malosti, a jak pochopit, že ve výsledku mezi majitelem nadnárodní společnosti a malým živnostníčkem není až takový rozdíl. Ale tohle by měli číst lidé co už prostě podnikají a chtěji se posunout dál, nebo sice začínají, ale maji jasnou vizi.
03.06.2020 11:04
30
"Myslíte si, že činnosti jako čtení knih nebo článků o podnikání, sledování podcastů s podnikateli nebo účastnění se konferencí, kde vystupují úspěšní lidé, jsou úplně zbytečné a člověk, který čerpá informace z některých těchto zdrojů, by tedy podnikatel neměl?"

Kdybych to vztáhl na přesně opačnou oblast, tedy neziskový sektor, tak bych musel napsat, že jsem nikdy nepracoval pro žádnou neziskovku, nečetl jsem o tom žádné knížky ani články, nemám v té oblasti jakékoliv vzdělání, nedíval jsem se na žádná videa etc. Prostě jsem se jednoho dne sebral, odletěl na opačnou stranu světa a tam postupně tak nějak dospěl k tomu, že se chci věnovat určitým věcem. Tak jsem se jim věnovat začal. Punto.

Skoro bych řekl, že když Whois Proxy píše o "inspiraci a nápadech", tak píše přesně o tomhle. Četl jsem v životě myslím jen jedinou knížku, která spadá do té kategorie "motivační" - Juliánovu cestu od Sharmy - a to jsem měl při mnoha pasážích pocit, že jsem je autorovi diktoval sám. Tam je právě krásně popsané to, jak extrémně je důležité, aby se člověk věnoval věcem, které ho baví, "naplňují". A to jsou přesně ty věci, na které musí každý přijít sám. A teprve jakmile na ně přijde, tak může nastoupit nějaké vzdělávání se, získávání informací od zkušenějších etc.

V opačném sledu (někdo mi řekne kolik peněz vydělává díky X, tak se rozhodnu s X začít taky) to IMHO fungovat nemůže, nebo minimálně ne dlouhodobě.