logo
09.05.2020 11:30
1
Ahoj,

ve stručnosti. Mám několik půjčoven (kamery, telefony, tablety,...) a rozhodl jsem se, že je sloučím pod jednu "značku". Nikdy jsem se s tím nesetkal (v takto specifické situaci) a proto teď celkem váhám jak to udělat, abych neudělal chybu.

Každá půjčovná má doposud svůj:
  • web
  • firemní profil
  • facebook profil
  • instagram profil

Weby bych mohl přesměrovat a tím ty původní "odstavit", ale na druhou stranu ty weby lidi znají, klienti taktéž, vedou na ně odkazy a přijde mi škoda je jen tak "típnout". Nemyslím si ani, že jsou duplicitní, protože nabídku jsem upravil, takže je odlišná a design samozřejmě také.

Facebook stránky mají stovky fanaoušků, desítky recenzí a zase na ně vedou "odkazy". Můžu je sloučit, ale přijdu o hodnocení. Můžu jednu z nich přejmenovat, ale co s tou druhou? Navíc klienti ty stránky znají. V podstatě celkem lidí už ví, pod čím tu službu najít.

Napadá mě udělat nový profil a na ty původní napsat něco ve smyslu "změnili jsme se na ....". Je to jedna z možností, která je mi asi nejblíže. Budovat novou základnu lidí není až tak velký problém.

Firemní profily třeba na google mají desítky recenzí, tady bych je mohl nechat, změnit jenom URL adresy s tím, že už je nebudu řešit.

Nerad bych to zvoral, protože moc kroků zpátky pak není.

V minulosti jsem se na to už ptal, ale byla to všeobecná otázka a tady už prezentuji o co přesně jde.

Budu rád za každý názor, který bude mít hlavu a patu.

Díky a ahoj :)
09.05.2020 11:43
2
FB stránky si nech, Stejně tak firemní zápisy separátně. Hodnocení a minulost jsou u nich stěžejní. Weby sloučit do jednoho hlavního a přesměrovat podstránky, na které vedou důležité zpětné odkazy. Pokud jedeš nějaký mailing, tak o sloučení informuj předem. Případně jde nechat i ty weby separátně (asi to ničemu neškodí, jestli tě to nekanibalizuje v SERPu), jen je přebrandovat a o rebrandu mailingem informovat, aby nedošlo ke zmatení vracejících se zákazníků. Každopádně nějaký pokles návštěvnosti přijde, s tím počítej, ale když tomu dáš jednotnou formu, tak se to rychle vrátí a ještě zvedne věřím.
09.05.2020 12:58
3
S tím webem to myslíš jak konkrétně? Jakože přesměrovat přes htaccess odkazy? Nebo je nechat a dát tam jenom informaci, že jsme změnili název? Nebo ho nechat jakože tak jak je a čerpat z něj objednávky dál?
09.05.2020 13:36
4
Přesměroval bych je 1:1 na související podstránky toho webu co budeš mít jako hlavní. Aby to tematicky sedělo a odkazy jsi neodstříhnul. V té druhé verzi je necháš běžet dál, jen změníš brand a hodíš echo stávajícím zákazníkům, aby se necítili zmatení.

To záleží jak moc radikálně to chceš sjednotit. Jestli ti provoz více webů nedělá nějakej hokej v objednávkách a už v tom nějakej čas chodíš, asi není žádnej velkej důvod je nechat zaniknout. Ale jestli chceš růst jako jedna značka a chceš to vše sloučit do jednoho většího řešení, tak dřív nebo později stejně ty weby zaniknou a pojedeš na sloučeném řešení.
09.05.2020 19:41
5
Díky za tvůj pohled na věc.

Ohledně radikálnosti, tak chci už jet na tu hlavní značku, každopádně nechtěl jsem přijít o to, co se už vybudovalo, takže s odstupem času nastavím kompletní přesun a bude. Na tu novou službu založím vše znovu a budu budovat od začátku.
10.05.2020 01:27
6
Zeptej se u market. profesionálů ;-)

Osobně bych šel cestou rozfázování.

Vymyslet nový brand -> narvat ho do všech kanálů ("Půčovna mobilů" -> "Půčovna mobilů NovýBrand" apod.) -> chvíli to tak nechat běžet -> pak předprázdninová/nebo předvánoční soutěž na to, aby se přesunuli do toho centrálního kanálu...


Samozřejmě třeba fb může být jinak fázovaný než web (a nebo vůbec se neslučovat)...
10.05.2020 17:26
7
No, zcela upřímně jsem myslel, že těch reakcí bude mnohem více, takže jsem tak nějak doufal, že těch názorů dostanu více, ale co už.

Jinak budu to slučovat postupně, rozešlu mailing klientům, že došlo ke změnám aby se toho nelekli.

Na původní web dám info a až uvidím, že už je čas, tak ten web agresivně přesměruji.

Účty s recenzemi nechám, tam by byla fakt hloupost o to přijít.

Myslel jsem, že bych si ulehčil ten START, ale nakonec to budu budovat zase od píky. Co už :)
10.05.2020 18:30
8
Těžko mohu radit s něčím, s čím nemám zkušenosti, ale pokud v tom nevidíš nějaký přínos, tak bych to nutně neslučoval pod novou značku - čistě proto, že ještě další nový web znamená extra investice a extra rozjíždění, takže to musí mít nějaké výhody, které by to vyvážily oproti aktuálnímu nejsilnějšímu webu. Nejsem markeťák, ale pod jednu značku se obvykle přechází proto, že ta značka má působit jinak, než působily předchozí roztříštěné služby, ideálně tam má být trochu jiný přístup k zákazníkům a nějaký posun co se filozofie samotného byznysu týče. Pokud to nemáš takto promyšlené a v podstatě chceš pokračovat jako doposud s tím, že se jen zbavíš zbytečných webů navíc, tak mi vytváření nové značky přijde jako zbytečný problém.

Samozřejmě tam budou nějaké bolesti v tom, že si lidé budou muset zvykat, ale osobně bych tohle udělal co nejrychleji a nedal jim moc možnost delší dobu setrvávat na starých webech ve chvíli, kdy se rozhodneš je postupně odstřihávat a spojovat.
10.05.2020 19:47
9
urcite by som to nespajal do jedneho. to mozes urobit samostatne ale existujuce weby a pod. by som nechal ako su. to mas napriklad ako na heureke kedy mas polku z eshopov pri nejakom produkte na oko roznych ale ked si pozries prevadzkovatelov tak je rovnaky. takze im to dava sirsie pokrytie trhu. nie si apple, jack daniels ani mercedes aby ludia hladali tvoju konkretnu znacku. takze nechaj veci ako su, maximalne uprav nazov aby reflektoval tu jednotnu znacku(Foo Telefony, Foo Tablety..) ale nechaj to ako je a pre celistvu znacku sprav novy priestor(fb, web,...).
11.05.2020 07:21
10
Samozřejmě jsem si hrál s myšlenkou, že prezentovat služby pod 2 názvy nabízí i možnost, že zaberu 2 místa na trhu. Jenom si nejsem úplně jistý co s tím udělají vyhledávače. Stejná služba, stejný majitel, jenom odlišná nabídka.

Určitě se nebudu zbavovat gopropujcovna.cz v momentě, kdy je to celkem pěkná doména.

V tomto ukáže čas, jak budou lidi reagovat na ty kroky, které jsem udělal a jak se změní přísun objednávek na nový web.

Jinak Petře, ohledně toho smyslu sloučení. Jeden z hlavních důvodů byl i ten, že při spolupráci není jasně daná identinta projektu. GoPro půjčovna = GoPro = na boxech nálepky s logem GoPro = dělám reklamu pro GoPro. Všude jenom GoPro. Když má někdo nálepku na helmě GoPro a dá to do videa, že má kameru z GoPro půjčovny, je to furt reklama na GoPro. Teď mám všechno polepené jako GO půjčovna, do toho mám toho smajlíka, který je dnes smajlík, ale za rok za dva to bude už třeba známější symbol GO půjčovny a budu budovat to "svoje. V momentě, když s někým spolupracuji, tak dostane nálepku a musí být vidět, že to je ode mě. Nejsem naivní, nebude mě promovat 1000 lidí, ale i těch pár je fajn. Takže i tohle byl ten důvod. Nejde jen, hele změníme doménu :)
11.05.2020 12:20
11
Ok, já jsem to myslel tak, kdybys chtěl zakládat ještě nějakou jinou, úplně novou značku oproti tomu, co máš teď, od čehož bych tě odrazoval, pokud bys neměl dobrý důvod. Z toho co píšeš chceš všechno spojit pod tu již aktuálně běžící "GO půjčovnu", což mi dává smysl a plnně s tím souhlasím.