Prodej brandové domény světové značky Fred Perry
Zobrazují se odpovědi 1 až 11 z 11

URL - kolik segmentů je rozumných?

  1. Dejme tomu že mám produkty, ke kterým se teoreticky můžu proklikat přes 3 kategorie.
    Breadcrumbs tedy bude Home > Kategorie 1 > Kategorie 2 > Kategorie 3

    Má smysl mít URL /kategorie-1/kategorie-2/kategorie-3/produkt nebo je to jedno a můžu mít klidně třeba /produkty/produkt? SEO je pro mě blackbox, takže vyřešit to můžu deseti způsobama ale nevím co má smysl a jak moc to komplikovat, co za to ještě stojí.

    Co jsem koukal na Alzu, tak tam to moc nehrotí a třeba Hobby » Dílna » Regály » Plastové » KIS Tribac 75/5 má url /hobby/kis-tribac-75-5-d5040100.htm. A předpokládám že Alza ví co dělá.

    Jsou k tomu nějaké rozumné zdroje, nebo nemáte někdo jasno jak to má být? Prošel jsem spousty článků, ale občas si odporují a mám z nich pocit, že to jsou spíš odhady, a co opravdu funguje nikdo moc neví. Díky za rady.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Za seba mozem doporucit flat strukturu, kde sa vynechava vsetko menej podstatne nez najrelevantnejsia cast dotazu (URI)

    Teda miesto

    root.domain/category/.../sub-category
    root.domain/category/.../sub-category/product
    root.domain/blog/category/.../sub-category/blog-post-title

    root.domain/sub-category (konkretna dotazovana kategoria/podkategoria)
    root.domain/product
    root.domain/blog-post

    Pre jednoduchost routovania sa moze vlozit jeden extra segment.

    Vyhody: kratsie, prioritizuje najrelevantnejsi segment URI, prehladnejsie, z pohladu SEO viac-menej jedno. Podobne ako title; na prvom mieste je page title, ktory je dolezitejsi ako site title, ktory je vsade rovnaky povedzme.
    Nevyhody: nutnost routovat cez tabulku, alebo pouzit extra segment

    Breadcrumbs samozrejme uz treba vystavat ako full strukturu od home/materskej kategorie smerom k produktu.

    Toto sa nam osvedcilo. Vo vyhladavani ziadny problem, CTR o chlp vyssie, a mame kratke URL, takze clovek dokaze dat URL hlavne kategorie, ale obcas aj produktu z hlavy.

    Zdroje sa budu rozchadzat vzdy, pretoze nieco platilo, nieco z toho uz neplati a na niektorych veciach z hladiska vyhladavacov a ich pristupu k informaciam uz nezalezi (poradia si rovnako dobre s roznymi moznostami). Zalezi aj od konkretneho use-case...

  4. Kategorie do url necpi. Dej tam jen produkt. Ve zkratce.

  5. Citace Původně odeslal Pavel Horelica Zobrazit příspěvek
    Kategorie do url necpi. Dej tam jen produkt. Ve zkratce.
    Ako bude vyzerat URL kategorie?

  6. Díky moc, i pro mě to je takhle jednodušší.

    Jen dotaz k této struktuře
    root.domain/sub-category (konkretna dotazovana kategoria/podkategoria)
    root.domain/product
    root.domain/blog-post
    Jak řešíte potenciální konflikty? Tam už bych se bál že blog náhodou nazvu jako produkt nebo tak něco. Jasně že se to dá ošetřit, ale už mi to zas přijde až moc přísné.

    Takže asi nakonec zůstanu u původního nápadu root.domain/blog/post-title nebo root.domain/produkty/produkt, to by mělo být úplně v pohodě ne?

  7. V rozhodování by měl pomoci článek http://blog.komart.cz/produktove-url-a-seo/ co jsem před časem psal. Dělám to tak prakticky u všech projektů, výhody převažují nad nevýhodami.

    ---------- Příspěvek doplněn 06.05.2020 v 21:33 ----------

    Citace Původně odeslal sipal Zobrazit příspěvek
    Díky moc, i pro mě to je takhle jednodušší.

    Jen dotaz k této struktuře


    Jak řešíte potenciální konflikty? Tam už bych se bál že blog náhodou nazvu jako produkt nebo tak něco. Jasně že se to dá ošetřit, ale už mi to zas přijde až moc přísné.

    Takže asi nakonec zůstanu u původního nápadu root.domain/blog/post-title nebo root.domain/produkty/produkt, to by mělo být úplně v pohodě ne?
    Ano, i tohle je asi ok. Ale vždy záleží na konkrétním projektu. Ve většině případů to tak bude v pohodě, jen bych třeba produkty odlišil třeba jen pomocí /p/adresa-produktu

  8. Konflikty riesime na jednej urovni. Je to velmi jednoduche mapovanie 1:1 na urovni DB s naslednym cachovanim vsetkych routes pre produkciu.

    Takze napriklad:

    slug | resource | id
    ---------------------
    apple-iphone-se | product | 982
    ako-vybrat-mobilny-telefon | article | 879

    V tabulke sa pri ukladani vyhlada slug ci existuje, ak ano, aplikujete unique logiku, napriklad pridanim id na koniec, alebo "inkrementovanim" daneho slug-u.
    Toto riesenie ma vyhody aj pri pripadnom rieseni redirectov pri zmene URI (comu sa obcas nejde vyhnut), kedze mate k dispozicii kompletny zoznam URI.

  9. Url podle mě:
    - unikátní (to je jasné)
    - co nejkratší (viditelnost, čitelnost, zapamatovatelnost)
    - hezké (viz co nejkratší)

    Naprostý souhlas s tím článkem od Martina.

  10. Staci se inspirovat treba zavedenymi eshopy, jakou tady vidis strukturu URL? mall.cz/mobilni-telefony/apple-iphone-se-64gb-black

  11. Souhlasím s @kubiz. Úplně ideální případ je, když je návštěvník (zákazník) schopen URL přepsat zpaměti např. do jiného telefonu jen na základě toho, že danou stránku v minulosti viděl.
    Z pozice vývojáře je nezahrnování kategorií v URL o trochu jednodušší.
    Výrobky taky možná mohou být ve více kategoriích. Některé e-shopy mají kategorie jako "výprodej", "Black Friday", "Rozbaleno" - jak by pak vypadalo zařazení a URL? --> jen zbytečná komplikace.

    @rudexpunx: Nebo "slug" (část URL za doménou) může mít každá obsahová tabulka (produtků, kategorií, blogů). Výhodou je, že nemůže dojít k rozpárování (malou nevýhodou je dopsat kód pro řešení unikátnosti napříč jimi). V .htaccess lze přidat pár řádek pro přesměrování na hlavní skript při nenalezení (parametry "-f" a "-d") a ve skriptu si nechat vyhledat slug v databázi.

    Lomítka v URL bych úplně obecně ale nezatracoval. Zde se bavíme o e-shopech, ale myslím si, že u některých jiných typů stránek, které jsou nějak logicky rozvětvené, může mít smysl mít kategorie (nebo kapitoly - obecně logické celky) v URL.

  12. Všem moc díky, super informace. Nakonec i ta implementace domain.com/slug byla v pohodě, takže jsme zas o kousek blíž k dokonalosti :)

    Nicméně, vyplynulo mi z toho, že by to chtělo někoho, kdo nám udělá review a doporučí další vylepšení. Nepochybuju, že tam toho bude hodně. Doteď jsme se snažili to hlavně zprovoznit a na optimalizace nebyla kapacita. Pošlu poptávky, ale kdyby měl někdo zájem, prosím PM.

Spolupracujeme: Jooble.org, Aximum - profesionální překlady Hostujeme u Server powered by TELE3