Covistop Dezinfekce rukou Anti-Covid - 100 ml s rozprašovačem, 500 ml se stříkací vložkou, Skladem
Zobrazují se odpovědi 1 až 14 z 14

Retargeting Sklik - fungování, návratnost

  1. Chtěl bych se zeptat, jak Vám jede, nebo nejede retargeting na Skliku.
    Prakticky všude čtu informace o výborné návratnosti, ale já osobně musím říct, že mi tento reklamní systém prakticky vůbec nefunguje. Mám teď sezónu, všechno jede slušně včetně produktových kampaní na seznamu a zbozi.cz, ale ten jejich retargeting se mi vůbec nechytá. Přitom je základní nastavení docela triviální a hodně pochybuji, že by byla někde zásadní chyba i když uznávám, že nemám kampaně skoro vůbec odladěné (to by mělo mít ale výraznější vliv v tomto případě víceméně jen cenu konverze- ne na jejich počet).
    Prokliky z kampaně jsou (množství se mění v závislosti na nabídnuté ceně prokliku víceméně tak, jak bych čekal), ale GA mi ukazuje cca o 10% horší bounce rate než u zbozi.cz a produktové kampaně a konverzní poměr je prakticky na nule.
    Zajímavé je, že jsem měl retargeting spuštěný někdy na podzim 2019 mimo mou sezónu a konverze generoval.
    Pokud si někdo myslí, že má recept na tento problém, tak jsem chotný za nápravu a nějakou tu optimalizaci i zaplatit (ale s garancí výsledku- tzn. platba jen při nějakém dohodnutém % zlepšení).

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Pokud se nedaří analyzovat data, dal bych to do poptávek než do diskuze.

    Jinak ano, funguje, jen se musí správně nastavit. U reklamy je to jednoduché, pokud nefunguje je špatná cílovka, nebo reklama.
    Nejprve bych se zamyslel nad tím jaké uživatele mám v retargetingu - ty co u mě nakoupili? nebo ty co dali zboží do košíku a nákup neprovedli? Tomu se musí přizpůsobit i reklama, těm co nakoupili nebudu přeci zobrazovat zboží co si už koupili (třeba v případě elektra), a zkusím jim doporučit třeba jiné (záleží na sortimentu, třeba vinárna může zobrazit stejný produkt, ale volil bych ho s odstupem času). Pokud nedokončili nákup, tak se jim připomenu reklamou typu máte zboží v košíku,....

    Také dost záleží na sortimentu, pokud budu prodávat auta, tak si u mě člověk další za týden asi nekoupí :-) Pokud prodávám potraviny, tak se zákazníkovi mohu připomenout velmi brzo, například akčním sortimentem, který se točí.

    Vytvořil bych si testovací kampaně a s menším rozpočtem to chce prostě testovat a hrát si s tím, u retargetingu opravdu lze dosáhnout vysokého CTR i přes to, že se za něj většinou vydá větší CPT (ale ve výsledku je třeba menší CPC a dokonce levnější konverze).

    A poslední rada na závěr, seznam provádí změnu konverzního kódu, provedl bych úpravu, pokud se tak nestalo.
    Naposledy upravil axolot : 24.04.2020 v 09:24

  4. Ale mě se data analyzovat daří, proto to dávám sem. Není to primárně poptávka.
    Co se týká diskuse o tom, co nabízet nebo nenabízet těm, kteří nakoupili- těch jsou nějaká 2 nebo 3 %, takže ti ovlivní fungování kampaně minimálně. Tento retargeting je zaměřený hlavně na majoritních 97 nebo 98% lidí, kteří byli na webu, prohlíželi si kategorie a především produkty, ale nenakoupili.

  5. Citace Původně odeslal Martin S Zobrazit příspěvek
    Chtěl bych se zeptat, jak Vám jede, nebo nejede retargeting na Skliku.
    Prakticky všude čtu informace o výborné návratnosti, ale já osobně musím říct, že mi tento reklamní systém prakticky vůbec nefunguje. Mám teď sezónu, všechno jede slušně včetně produktových kampaní na seznamu a zbozi.cz, ale ten jejich retargeting se mi vůbec nechytá. Přitom je základní nastavení docela triviální a hodně pochybuji, že by byla někde zásadní chyba i když uznávám, že nemám kampaně skoro vůbec odladěné (to by mělo mít ale výraznější vliv v tomto případě víceméně jen cenu konverze- ne na jejich počet).
    Prokliky z kampaně jsou (množství se mění v závislosti na nabídnuté ceně prokliku víceméně tak, jak bych čekal), ale GA mi ukazuje cca o 10% horší bounce rate než u zbozi.cz a produktové kampaně a konverzní poměr je prakticky na nule.
    Zajímavé je, že jsem měl retargeting spuštěný někdy na podzim 2019 mimo mou sezónu a konverze generoval.
    Pokud si někdo myslí, že má recept na tento problém, tak jsem chotný za nápravu a nějakou tu optimalizaci i zaplatit (ale s garancí výsledku- tzn. platba jen při nějakém dohodnutém % zlepšení).
    Pokud mluvíte o dynamickém remarketingu a píšete, že je nastavení triviální, tak tam asi může být zakopaný pes. Triviální to je do té doby, dokud to děláte jako všichni ostatní, Když se to udělá pořádně, tak je s nastavením kampaně dost jebačka a bude trvat delší dobu, než se nasbírají data. Takže i kdyby vám to někdo teď nastavil, tak stejně nebudete za 7 dní sklízet konverze.

  6. Data už jsou samozřejmě nasbíraná. Kampaň nějakou dobu běží. Bavím se o základním nastavení, které mě osobně opravdu triviální přijde. Samozřejmě, že nějaké odladění pak bude stát čas a určitě bude schopné navýšit konverze a snížit CPC. Nicméně podle všeho by i ve víceméně základním nastavení měla být kampaň výdělečná a slušně fungovat, pokud se nebudu snažit maximalizovat počet zobrazení příliš vysokou nabídkou za proklik, ale budu se držet spíše při zemi. Nechápu, kde může být zakopaný pes.
    Na seznamu jim to samozřejmě připadá vše v pořádku.

  7. Já ti nevím, ale remarketing máme vždy jako nejlepší zdroj konverzí, až je mi to podezřelé. Asi bys měl pořádně zkontrolovat co sbíráš za data a pak si pohrát s nastavením co se má v bannerech zobrazovat a hlavně proč a odkud příchozí z banneru odcházejí. Jinak při tom málu informací co tu píšeš ti poradit nelze.

  8. A je to úplně mrtvé? A co remarketing přes Ads, jak ten šlape? Neoslovujete tím např. stejná publika a nepadá vám to teď spíše přes Ads? A pak tam také zmiňujete produktovky na Skliku, ty vám jdou jak?

  9. Citace Původně odeslal láďa1979 Zobrazit příspěvek
    Já ti nevím, ale remarketing máme vždy jako nejlepší zdroj konverzí, až je mi to podezřelé. Asi bys měl pořádně zkontrolovat co sbíráš za data a pak si pohrát s nastavením co se má v bannerech zobrazovat a hlavně proč a odkud příchozí z banneru odcházejí. Jinak při tom málu informací co tu píšeš ti poradit nelze.
    Nějak extra moc jsem to detailnější nastavení prozatím neřešil, ale v bannerech se zobrazují jednoduše automaticky produkty, na které zákazník přišel během návštěvy eshopu + jsou doplňovány produkty, které mají tuším nejvyšší proklikovost ne?
    Jinak samozřejmě chápu, že z toho mnou napsaného se těžko radí. To je jako bych chtěl iagnostikovat závadu na autě na základě toho, že "vepředu něco ťuká". Spíš mi šlo teď primárně o to, jestli ostatním retargeting opravdu i teď jede a mám tudíž hledat chybu u sebe. Ale i tak díky.

  10. Produkty na které se díval určitě, ale to doplňování podle proklikovosti o tom dost pochybuji, jelikož mě se zobrazuje naše zboží, co už jsem zapomněl, že vůbec máme. Máš aspoň nastaveno at se zobrazují produkty nad určitou cenu, případně publikum co se dívá na zboží s vyšší cenou. Nevím co máš za sortiment, ale když v banneru se zobrazí blbosti za haléře...

    Ale stejně je hodně divné, že nemá konverzi, u nás je to dlouhodobě s největším počtech objednávek ze všech kampaní. Jinak u Seznamu a některých jejich Juniorů je i PNO remarketingu 20% naprosto v pořádku.

  11. Citace Původně odeslal beraniste Zobrazit příspěvek
    A je to úplně mrtvé? A co remarketing přes Ads, jak ten šlape? Neoslovujete tím např. stejná publika a nepadá vám to teď spíše přes Ads? A pak tam také zmiňujete produktovky na Skliku, ty vám jdou jak?
    Já ads nemám vůbec zapnutý. Primárně mi vydělává SEO. Retargenting na skliku jsem chtěl zkusit, protože by měl dávat hodně dobré PNO.
    Produktovky na Skliku jedou víceméně podle mých představ- žádné statisíce, ani miliony to neháže, ale na docela obstojnou dovolenou mi po nějaké menší optimalizaci jen za duben vydělaly. Navíc při hodně dobrém PNO, takže s nijak extra výrazným zvýšením obratu- a to je přesně to, co jsem chtěl v tuto chvíli i od retargetingu.
    Naposledy upravil Martin S : 24.04.2020 v 13:39

  12. Zdravím, ono je to Kokiska a tu už dělá fakt úplně každý a co udělá ten kdo nahazuje kampaně? Předně nahodí to co je snadné. Takže tam dochází často k tomu, že promujete stejné produkty jako milion jiných stejným způsobem. Proto si myslím, že nahodit to jako základ nestačí. Je třeba i těmi kampaněmi to nějak odlišit. Třeba to co popisuje Láďa je docela fajn napříč různými strategiemi a kampaněmi. Tím myslím to odseknutí levných položek. Ale u té dynamiky to může přinést výše škody než užitku, když se to neudělá citlivě. Protože systém pokud nemá co relevantního nabídnout si tam opravdu doplní jiné produkty z nabídky. A Seznam není Google, prostě jim to nešlape tak solidně a ta relevance jim vždycky haprovala. Takže pokud nepoužíváte nějaké zásilkovny a co vím, tak Kokiska přes ně nejede a nehrozí vám kombinace nízká průměrná objednváka x nízká marže (zásilkovna průměrnou objednávku snižuje), tak bych u dynamického remarketingu moc neořezával.
    Další věci jako originální popisky ani zmiňovat nebudu. U Kolisky to chce, protože oni sami dělají marketing solidně a prostě protlačit se někam nejde na jedno kliknutí. Ale jak říkáte, na dovolenou to vydělá .-)
    Jinak když si projedete ty produkty co Kokiska má a zjistíte si v Číně, za kolik se dají pořídit, tak vy jako dropshopper tam máte kurva málo prostoru a i když tam zvýšíte cenu, protože musíte (Kokiska téměř nic nedává), tak cenově konkurenceschopný prostě nebudete. A nebo nebudete úplně ustřelený, ale prostoru tam zbývá jen málo. Tak to prostě je. Vy jako shopshopper máte ještě navíc blbé, že když si to neuděláte sám, tak asi markeťáka těžko uplatíte.

    Musíte se s tím poprat, hodně štěstí.

  13. Já mám ty eshopy částečně orignální včetně některých důležitých popisků a věnuju se tomu fakt dost a už dlouho, takže mi to vydělá nejen na dovolenou, ale hodně slušně mě tyhle eshopy samy o sobě uživí. Na menší dovolenou vydělaly jen ty produktové inzeráty na Skliku během dubna samy o sobě. Nicméně je to opravdu boj a člověk nemůže počítat s žádným extra konverzním poměrem, protože je jednoduše drahý. Jinak na eshopy to nejlevnější a vyloženě nízkomaržové zboží ani nenatahuju, takže v tom problém nebude.
    Rozparcelování podle jednotlivých produktových skupin (případně aspoň podle cenových hladin) každopádně udělám. Stejně mi ale nejde do hlavy, že z toho prostě nejsou konverze. 500 prokliků a jedna jediná konverze navíc teď, když lidi objednávají- to se mi prostě nezdá.

  14. tak možná to kliká konkurence:)

  15. Vzhledem k tomu, že nevíme, o co přesně jde, tak jen zmíním nejčastější důvody, proč remarketing nepřináší konverze:

    + příliš dlouhá platnost publika vůči délce nákupního cyklu (úplně nejtypičtější problém je publikum na 30 dní, ale v mnoha oborech je i 7 dní hodně)
    + příliš obecné publikum (všichni návštěvníci)
    + chyba na straně feedu (ID produktu na detailu produktu neodpovídá ID ve feedu)
    + chybí zdroje pro remarketing (remarketing tvoří tak velkou část celkové návštěvnosti webu, že prakticky remarketuje hlavně sám sebe, tedy dokola ty samé lidi)
    + vlastnost produktu/segmentu (extrémně krátký nákupní cyklus)

    A není teď žádný "plošný důvod" proč by obecně remarketing teď neměl fungovat. Samozřejmě se v jednotlivých segmentech jeho fungování a výkon může měnit se změnou nákupního chování a změnou skladby návštěvnosti.

Spolupracujeme: Jooble.org, Aximum - profesionální překlady Hostujeme u Server powered by TELE3