Zadejte hledaný výraz...

Jak odhadnout vývoj hry

PetrP
verified
rating uzivatele
15. 4. 2020 12:12:39
Aby tu nebylo málo dotazů kolik to bude stát, zkusím se taky zeptat. Děláme s dcerkou úplně primitivní, v podstatě statický, 2D room escape v Unity a docela mě překvapuje jak to jde pomalu. Já jsem zkušený programátor (teda ne přímo unity), takže v podstatě pořád jedeme, žádné velké prostoje. Ale stejně, než se tam natahá grafika, zjistí jak se co konkrétně v Unity řeší, občas fixne nějaký bug, pak i kus toho kódu napíše, tak za hodinu zjistím, že umíme sebrat hrnek a uvařit kafe.
A teď k dotazu - jak odhadnout něco jako Myst (3d puzzle) nebo třeba Brawl Stars (mobilní multiplayer)? Časově i finančně. A fakt mám něco za sebou, takže celkem chápu co všechno by to mělo obnášet, ale nemám zkušenosti konkrétně z her. Takže netuším jak dlouho trvá udělat 3D model objektu nebo scény, textury, ozvučení, kolik času sežerou analýzy, řízení projektu nebo třeba testy. A pak samozřejmě marketing a obchod, to už vůbec netuším jak chodí :)
Je mi jasné že rozptyl odhadů bude klidně řádový a bude záležet na miliónu dalších věcí, to je v pohodě, jde mi jen o nějaký úplně prvotní rámec. Spíš kdybyste měl někdo konkrétní zkušenosti a uměl dát konkrétnější čísla, budu rád za jakékoliv info. Díky.
15. 4. 2020 12:12:39
https://webtrh.cz/diskuse/jak-odhadnout-vyvoj-hry/#reply1448448
Petr Špetla
verified
rating uzivatele
15. 4. 2020 12:16:58
Na YouTube najdeš spoustu kanálů od vývojářů her, kteří si je dělají sami doma na koleni včetně marketingu. Je to rozhodně běh na dlouhou trať, ale vydělat se tím dá.
How Much Money my Mobile Game Made (After 1 week) - YouTube
15. 4. 2020 12:16:58
https://webtrh.cz/diskuse/jak-odhadnout-vyvoj-hry/#reply1448447
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
15. 4. 2020 12:21:43
Sám hry nevyvíjim, ale sedim ve stejnym kanclu jako dalsich 20 lidi co delaji jednu hru uz par let... Neni vubec vyjimka, ze jedinej model dela ten clovek mesic a pak se dalsi tyden dva animuje, ted si vem ze takovych modelu je v te hre treba i stovky... Jasne, jde o vetsi produkci, zadny minihry na mobily, ale i u tech her na mobil to nakonec bude tak, ze model vcetne animovani budes delat treba dva tydny a to je pri mesicnim platu 60k za grafika a animatora dobrejch 30k za jedinej model. Do toho pocitej brutalne moc propalenyho casu na vyvoji, protoze vyladit kazdej glitch fakt trva (a pada u toho hodne nadavek, aspon teda tam kde se zdrzuju). A jses dobre na milionech...
Na modelech asi usetris kdyz to nakoupis v bankach, ale z tech bank podle zkusenosti to je casto "dodelej si sam", takze stejen naky lidi co s tim umi mit musis... No a tak... Nevim co vic rict :) Vyvoj her je opravdu hodne casove narocnej... Lidi co si je delaj doma na koleni vetsinou zadny vetsi produkce nedelaj, tam je prostor jen na uplny minihry a blbinky
15. 4. 2020 12:21:43
https://webtrh.cz/diskuse/jak-odhadnout-vyvoj-hry/#reply1448446
Jan Bezdíček
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
15. 4. 2020 13:11:21
Napsal sipal;1579429
Aby tu nebylo málo dotazů kolik to bude stát, zkusím se taky zeptat. Děláme s dcerkou úplně primitivní, v podstatě statický, 2D room escape v Unity a docela mě překvapuje jak to jde pomalu. Já jsem zkušený programátor (teda ne přímo unity), takže v podstatě pořád jedeme, žádné velké prostoje. Ale stejně, než se tam natahá grafika, zjistí jak se co konkrétně v Unity řeší, občas fixne nějaký bug, pak i kus toho kódu napíše, tak za hodinu zjistím, že umíme sebrat hrnek a uvařit kafe.
A teď k dotazu - jak odhadnout něco jako Myst (3d puzzle) nebo třeba Brawl Stars (mobilní multiplayer)? Časově i finančně. A fakt mám něco za sebou, takže celkem chápu co všechno by to mělo obnášet, ale nemám zkušenosti konkrétně z her. Takže netuším jak dlouho trvá udělat 3D model objektu nebo scény, textury, ozvučení, kolik času sežerou analýzy, řízení projektu nebo třeba testy. A pak samozřejmě marketing a obchod, to už vůbec netuším jak chodí :)
Je mi jasné že rozptyl odhadů bude klidně řádový a bude záležet na miliónu dalších věcí, to je v pohodě, jde mi jen o nějaký úplně prvotní rámec. Spíš kdybyste měl někdo konkrétní zkušenosti a uměl dát konkrétnější čísla, budu rád za jakékoliv info. Díky.
Ono byt zkuseny programator a delat v Unity jsou celkem rozdilne veci ... nejvic te zdrzuje prave to uceni s tim Unity IMO. Kdyz se na YTB podivas na kanal Brackeys, ktery s Unity dela uz hooodne dlouho a podivas se co je schopny v tom vytvorit v ramci nekolika hodin/dni tak zjistis, ze on uz proste vi na co sahnout. Ma dokonce videa z GameJamu kdy behem napr. behem vikendu vytvori fakt zajimavou a hratelnou plosinovku.
A kolik casu to sezere ... to ti zrovna u her asi nikdo nerekne, samozrejme to lze odhadnout stejne jako u programovani s probyvajicimi zkusenostmi ale maji s tim problemy i velka studia, viz. diskuze na Redditu o tom jak Blizzard nuti sve zamestnance bouchat fakt extremne brutalni prescasy jen aby stihly datum predstaveni / vydani atp.
15. 4. 2020 13:11:21
https://webtrh.cz/diskuse/jak-odhadnout-vyvoj-hry/#reply1448445
Jan Kuthan
verified
rating uzivatele
(48 hodnocení)
15. 4. 2020 21:13:19
Klasicky agile, rozpadnout na jednotlivé části, ty části rozpadnout na další části, atd. atd.. dokud to půjde rozpadat :), pak vyházet vše co lze postrádat a to co zbyde (ty malé drobnosti co dávají celek) už je tak malé, že se ti to lépe odhadne. Po odhadnutí těhle mikročástí budeš mít mnohem lepší odhad na celek.
Efekt je hlavně v tom, že i natáhnout obrázek do úvodní obrazovky znamená čas - který odhadneš. Když odhadneš úvodní obrazovku a řekneš si "to je jen obrázek a nějaké drobnosti", tak se ti těch drobností ztratí spousta a odhad pak bude úplně nikde jinde. :)
Je to jen můj tip ;) jak bych na to šel já :) No a samozřejmě odhadovat něco, co jsi ještě nikdy nedělal (jako oborově) tak nějak nejde :D, tzn. u sebe bych to násobil 10x to co si budu reálně myslet :D
15. 4. 2020 21:13:19
https://webtrh.cz/diskuse/jak-odhadnout-vyvoj-hry/#reply1448444
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit