logo
14.05.2020 07:56
91
Rekapitulácia - 5.5.2020 som uverejnili ceny niektorých akcií a teraz pridávam ich súčasnú cenu 14.5.2020:

Boeing 1.3.2019 - 440,62 dolárov jedna akcia - 4.5.2020 - 131,46 dolárov jedna akcia - 14.5.2020 - 121,50 dolárov

Delta Air Lines - 3.5.2019 - 57,80 dolárov jedna akcia - 4.5.2020 - 22,57 dolárov jedna akcia - 14.5.2020 - 19,41 dolárov

Royal Caribbean Cruises - 3.5.2019 - 130,89 dolárov jedna akcia - 4.5.2020 - 41,37 dolárov jedna akcia - 14.5.2020 - 34,53 dolárov

Viem, že s nákladnými loďami to nie je ružové - už pred koronakrízou mali problém. Otázka je ako sa to bude celé vyvíjať. - 14.5.2020 - včera aj predvčerom padali akcie všetkých lodných spoločností na burze - tak isto aj akcie prístavu v Hamburgu. Proste celé odvetvie ako je podobne ako letecké spoločnosti.

Ropa:

OXY /Occidental Petroleum/? - 4.5.2018 - 77,71 dolárov jedna akcia, 4.5.2020 - 15,52 dolárov - 14.5.2020 - 13,44 dolárov

Pridávam ďalšie zaujímavé:

Hertz - najväčšia spoločnosť na prenájom vozidiel na svete - údajne krachuje. Založili ju v r. 1918 má veľké 17-19 miliardové dlhy.

Najväčšia autopožičovňa sveta Hertz krachuje. Na vine nie je len korona…

Cena akcie:

HERTZ - 1.12.2020 - cena akcie 15,75 dolárov - 14.5.2020 - 2,76 dolárov za akciu - je otázne či ju nechajú skrachovať. Čítal som, že problémy spôsobuje práve to, že nelietajú lietadlá a autá stoja na parkoviskách. Hmm - je to na zváženie....

HLT - Hilton Worldwide Holdings Inc. 1.12.2020 - cena akcie 110,91 dolárov - 14.5.2020 - 64,85 dolárov za akciu - momentálne padá a padajú aj ďalšie hotelové spoločnosti

---------- Příspěvek doplněn 14.05.2020 v 08:42 ----------

Ešte som zabudol dodať, že Buffetove miliardy stále čakajú na vhodnú príležitosť investovať - to môže tiež ovplyvniť trh.

Co se právě děje na Webtrhu?

15.05.2020 19:43
92
Mimochodem, už nějakou dobu sleduju Macy´s, teď se prodává za 1/4 účetní hodnoty, což je řekněme více než dobrá cena a teď čtu, že jeden z největších akcionářů, je Čech..

Macy’s Attracts Czech Billionaire Investor After Share Drop

Držíte ten retail někdo? Uvažujete o koupi? Jaké jsou dle vás důvody, proč to nekoupit :)
15.05.2020 20:36
93
Já zatím čekám a učím se. Podle mě ta největší špína vyplave na povrch až na podzim, pokud se do té doby začne lítat a všechna opatření se zruší. Pak může padnout úplně kdokoliv a nechci v tom mít peníze. Co čtu investiční diskuze napříč netem, tak lidi teď impulzivně lejou peníze do čehokoliv. Stačí že firmička o 5ri lidech vydá prohlášení, že je blízko spec testu na činavir a lidi začnou fanaticky nakupovat její akcie.
15.05.2020 20:46
94
Původně odeslal marat
největší špína vyplave na povrch až na podzim
Vidím to stejně. Není přece možný, aby US trh práce byl v obrovské krizi a indexy na to skoro vůbec nereagovaly. Vlastně možné to je, ale je to jen oddalováno problému.
16.05.2020 07:20
95
Niektoré mnou sledované akcie sú ako na húsenkovej dráhe. Padajú potom niekto vo veľkom začne nakupovať zvýši cenu a predá to. Tým pádom to znova padá. Ja viem, možno to už znie trápne ale stále opakujem meno Buffet. Tento starý pán stále vyčkáva. Možno vie, že teraz je najlepšie mať keš. A s tými aerolíniami to dosť pokašlal. Niektoré akcie rastú a každý týždeň pribúdajú v USA nové žiadosti o podporu v nezamestnanosti.

A na tomto videu vidieť ako to vyzerá v USA - ľudia si chodia pre jedlo pre chudobných lebo nemajú peniaze:

Cars line up for hours for drive through food bank - YouTube

Je to na zamyslenie. Na druhej strane si všimnite na akých autách si idú po jedlo :-) Takže vnímanie chudoby v USA a u nás je diametrálne odlišné.
05.06.2020 10:29
96
Ahojte, tak ako dúfam, že už má každý nakúpené s popcornom v ruke po páde kapitalizmu sledujete zrodenie jednej veľkej finančnej bubliny, ktorá nemá v dejinách investovania obdobu. FED tlačí peniaze od rána do večera, Európa sype miliardy do spoločností, ktoré mohli kľudne skrachovať aby mali ďalšie zdravé firmy otvorené dvere na trhy. Už som čítal, že sa budú dvíhať dane. Kto to všetko asi zaplatí, no kto.
05.06.2020 11:14
97
Já zrovna přemýšlím, jestli už se mám tu ropu prodat :-) Ale jestli se ještě na další měsíc dohodnou na snížení těžby ... Taky to sleduji s pobavením, ale nebyla by to taková zábava, kdybych to své portfolio už nerozprodal.
05.06.2020 11:29
98
Původně odeslal beraniste
Já zrovna přemýšlím, jestli už se mám tu ropu prodat :-) Ale jestli se ještě na další měsíc dohodnou na snížení těžby ... Taky to sleduji s pobavením, ale nebyla by to taková zábava, kdybych to své portfolio už nerozprodal.
Já čekám až se mi to projeví na OXY.

Jinak, jak jsem výše zmiňoval to Macy´s, tak jsem ho tehdy koupil. Tak teď nevím, jestli prodat a zinkasovat zisk 60 % nebo ještě počkat ... účetní hodnota je stále směšná.
05.06.2020 11:31
99
Nj, jenže ty akcie můžete držet navždy. Ropu jsem kupoval nakonec dole, takže za tu chvíli to je v pohodě, ale pokud by to mělo teď drhnout, nebo to spadlo a pak se to šplhalo znovu nahoru, to si z důvodu vysokého contanga nemůžu dovolit ...
05.06.2020 11:55
100
Nechcem nikomu radiť, ale pokiaľ sa nepokazí tlačiarenský stroj FED-u nič by som nepredával aspoň do jesene. Dokonca mám taký pocit, že ceny akcií porastú nad hodnotu pred pandémiou korona. Vyzerá to, že ten rast je nezastaviteľný.
05.06.2020 11:56
101
Původně odeslal erik1
Nechcem nikomu radiť, ale pokiaľ sa nepokazí tlačiarenský stroj FED-u nič by som nepredával aspoň do jesene. Dokonca mám taký pocit, že ceny akcií porastú nad hodnotu pred pandémiou korona. Vyzerá to, že ten rast je nezastaviteľný.
Dokud si to bude myslet masa :-)
05.06.2020 11:59
102
Původně odeslal beraniste
Nj, jenže ty akcie můžete držet navždy. Ropu jsem kupoval nakonec dole, takže za tu chvíli to je v pohodě, ale pokud by to mělo teď drhnout, nebo to spadlo a pak se to šplhalo znovu nahoru, to si z důvodu vysokého contanga nemůžu dovolit ...
Osobně věřím, že cena bude následovat hodnotu. Nevím, jestli to bude za týden, měsíc, rok nebo třeba pět, ale jsem přesvědčen, že to nastane.

Jediné, co by to mohlo pokazit, kdyby došlo k poklesu hodnoty, což doufám, že se nestane, a onu částečnou garancí jsou mi velcí akcionáři OXY. Uvidíme.

---------- Příspěvek doplněn 05.06.2020 v 12:01 ----------

Původně odeslal erik1
Nechcem nikomu radiť, ale pokiaľ sa nepokazí tlačiarenský stroj FED-u nič by som nepredával aspoň do jesene. Dokonca mám taký pocit, že ceny akcií porastú nad hodnotu pred pandémiou korona. Vyzerá to, že ten rast je nezastaviteľný.
Ono to tisknutí a intervence, které mají odrazit příchod krize, mají spíše dočasný pozitivní dopad na trh. Já se sice vezu na tomto krátkodobém růstu, ale stejně si myslím, že k poklesu ještě dojde. Proto jsem stále cca 50 % cash.
05.06.2020 15:15
103
Všetci máte pravdu ale spýtam sa takto, potrebujete keš? Lebo ak nie, tak nie je dôvod predávať. Len ak by ste potrebovali keš aby ste nakúpili niečo iné. Samozrejme môže prísť nejaký dočasný prepad a stratíme povedzme 30% z doterajšieho zisku ale potom by sa to znova malo vrátiť a narásť ešte viac - chce to len čas. Ale nejaký veľký extrémny prepad už nečakám. Teda počítam s tým, že do konca roka by už mohla byť vakcína proti korone čo by ešte posilnilo tie trhy. Veľmi pozitívne na mňa zapôsobil úspešný štart americkej rakety do vesmíru. Bol to taký dobrý pocit - aj keď na začiatku troška začala dymiť a už som myslel, že vybuchne :-)

Čo sa týka leteckých spoločností - vyzeralo to katastrofálne na začiatku a teraz si pozrite Delta, American Airlines, Lufthansa atď. Všetky akcie letia hore. Ani neviem prečo starý Buffet predal všetky akcie leteckých spoločností.

---------- Příspěvek doplněn 05.06.2020 v 15:19 ----------

Alebo ak myslíte predajte - a požičajte mi - už nemám keš :-) Dohodneme úrok. :-)

---------- Příspěvek doplněn 05.06.2020 v 19:33 ----------

Čo si myslíte, ako ovplyvnia prezidentské voľby v USA 3.11.2020 vývoj na akciovom trhu? Ako sa budú správať akcie tesne pred a po prezidentských voľbách?
05.06.2020 20:26
104
Osobně jsem toho zase tolik nenakoupil, očekával jsem další propad, ale vypadá to, že jsem se mýlil. Ale stejně je to takové divné. Při poslední krizi (2008–2009) bylo možné výhodně nakupovat cca rok, dva. Při letošní „krizi“ bylo okno jen cca měsíc, dva (pokud jste chtěli nakoupit extra výhodně, bylo to jen cca týden). Už chápu přísloví: „Proti FEDu nebojuj“. Ale nechce se mi věřít, že tenhle „nový standard“ tady vydrží dalších, třeba, 50 let.

Už i prohlášení Šilerové, že schodek možná nebude 300 miliard, ale 500 mě zvedlo ze židle…
05.06.2020 20:56
105
Původně odeslal erik1
Všetci máte pravdu ale spýtam sa takto, potrebujete keš? Lebo ak nie, tak nie je dôvod predávať. Len ak by ste potrebovali keš aby ste nakúpili niečo iné. Samozrejme môže prísť nejaký dočasný prepad a stratíme povedzme 30% z doterajšieho zisku ale potom by sa to znova malo vrátiť a narásť ešte viac - chce to len čas. Ale nejaký veľký extrémny prepad už nečakám. Teda počítam s tým, že do konca roka by už mohla byť vakcína proti korone čo by ešte posilnilo tie trhy. Veľmi pozitívne na mňa zapôsobil úspešný štart americkej rakety do vesmíru. Bol to taký dobrý pocit - aj keď na začiatku troška začala dymiť a už som myslel, že vybuchne :-)

Čo sa týka leteckých spoločností - vyzeralo to katastrofálne na začiatku a teraz si pozrite Delta, American Airlines, Lufthansa atď. Všetky akcie letia hore. Ani neviem prečo starý Buffet predal všetky akcie leteckých spoločností.

---------- Příspěvek doplněn 05.06.2020 v 15:19 ----------

Alebo ak myslíte predajte - a požičajte mi - už nemám keš :-) Dohodneme úrok. :-)

---------- Příspěvek doplněn 05.06.2020 v 19:33 ----------

Čo si myslíte, ako ovplyvnia prezidentské voľby v USA 3.11.2020 vývoj na akciovom trhu? Ako sa budú správať akcie tesne pred a po prezidentských voľbách?
Upřímně si myslím, že je úplně jedno, kdo je vyhraje... ekonomiku nedělají prezidenti...

Dokonce jsme kdysi viděl studii, která, paradoxně, poukazovala na to, že trhy rostly více za vlád demokratů.. Kdo by si to byl myslel? Nikdo a je to tak...

Dle mého na to mají volby mizivý vliv.
06.06.2020 07:42
106
Ak máte ešte nejaké tipy kľudne sem napíšte mená akcií a budeme tu o nich diskutovať. Viac hláv viac rozumu. Ja som ešte dlhodobo rozmýšľal a rozmýšľam nad GE - General Electric Company - ale to by bolo na long time - je to veľký mamut ale verím, že tá cena sa môže aj zvojnásobiť. Je to americký kolos momentálne mal nejaké väčšie straty ale dlhodobo to nevyzerá na zlú investíciu. Taktiež rozmýšľam nad ČEZ-om.
14.06.2020 12:12
107
Tak tohle je taky další střípek do skládačky. Zajímavé porovnání ... to že jsou ceny komodit dole je patrné, ale vidět takové srovnání https://www.kurzy.cz/zpravy/547687-k...va-zajimavost/

ale zase co s tím? Jestliže přijde krize, tak se ty poměry sice změní, ale sejme to akcie i komodity. Takže stejně mě nenapadá, jak to uchopit.




M.
16.06.2020 16:19
108
Tak minulý štvrtok sme zažili krvavý kúpeľ /blood bath/. Všetko sa dostalo do červených čísel - akcionári vyberali svoje zisky. Potom prišiel FED prihodil ešte troška negativizmu aby to stagnovalo. Včera FED oznámil, že bude naďalej nakupovať dlhopisy aby upokojil trhy - a všetko je v zelenom :-) Rozmýšľam len nad tým - že do kedy. Lebo potom aj ja všetko predám a počkám kým to znova nezačne padať aby som znova nakúpil :-) Minule som tu radil, aby sme nepredávali. Hm. Už radšej nebudem radiť - lebo keby sme predali v stredu večer dalo sa na tom dobre zarobiť :-( V piatok sme mohli nakúpiť lacno a počkať na tento týždeň :-) Nakoniec neustále sa objavujú články o tom ako sú stále akcie predražené.
20.06.2020 13:51
109
Ptal jsem se tříletého syna, zda mám prodat a nebo držet nakoupenou ropu a říkal držet. Tak držím :-)) Zatím jsou ty názory na vývoj cen dost rozpolcené, ale tenhle článek patří k těm pozitivním :) https://www.kurzy.cz/zpravy/548548-1...n-je-to-mozne/

Jinak co myslíte, jsou nyní levné komodity, drahé akcie, nebo je to kombinace obojího? Nahoru do předchozího příspěvku jsem přidal ještě dva zajímavé grafy, které spolu tak trochu souvisí.
21.06.2020 11:24
110
Původně odeslal beraniste
Ptal jsem se tříletého syna, zda mám prodat a nebo držet nakoupenou ropu a říkal držet. Tak držím :-)) Zatím jsou ty názory na vývoj cen dost rozpolcené, ale tenhle článek patří k těm pozitivním :) https://www.kurzy.cz/zpravy/548548-1...n-je-to-mozne/

Jinak co myslíte, jsou nyní levné komodity, drahé akcie, nebo je to kombinace obojího? Nahoru do předchozího příspěvku jsem přidal ještě dva zajímavé grafy, které spolu tak trochu souvisí.
Pokud bude 190 USD za barel, tak jsem zvědav kam mi ještě vystřelí OXY :D

Ke komoditám se moc vyjádřit nedokážu, protože nesleduju.

Ale k akciím jsem teď viděl zajímavý odkaz: https://www.starcapital.de/en/resear...ket-valuation/ (Ke grafu dodám dotaz na všechny: Držíte/Sledujete nějaké tituly ze první desítky nejlevnějších zemí? Podělíte se?)

Otázka z ní: k čemu je stockpickerovi (kterým dle všeho beraniste jste) informace o přehřátí trhu jako takového (amerického), když nekupujete trh, ale stále se dají najít levné americké tituly? Ano, když začne výplach na celém trhy dotkne se to i vás, ale pokud máte dostatečný polštář, resp. jste nakoupit dostatečně levně, tak by to přeci nemělo hrát roli, max. byste si mohl vyčítat, že jste mohl nakoupit levněji.
21.06.2020 17:05
111
Ropa bude v budúcnosti podľa môjho názoru rásť, koniec koncov momentálne je dosť lacná, takže je tam veľký priestor na rast. Zlato je momentálne veľmi drahé, to by som nekupoval, striebro je lacné - nakúpil by som, bitcoin - nakúpil by som. Čo a týka akcií nie je tam jednoznačná odpoveď - sú akcie ktoré sú predražené a sú akcie ktoré ešte porastú. Tento týžden ma zaujala kauza nemeckej spoločnosti Wirecard - ktorá nevie preukázať v rozpočte 2 miliardy eur:

Wirecard chybí na účtech 1,9 miliardy eur | E15.cz

Akcie padli zo 104,- eur na 25,- eur. Som zvedavý ako to skončí - či veritelia spoločnosť podržia - to by bol signál na nákup. Uvidíme.
21.06.2020 17:27
112
Stříbro držím taky, nakoupeno za 12,066, takže naprosté dno
22.06.2020 11:15
113
Ešte dopĺňam, že podľa Bank of America zlato môže dosiahnuť cenu 3000,- dolárov za uncu do 18 mesiacov:

„Fed nemôže tlačiť zlato:“ Bank of America očakáva prudký nárast cien zlata

Mne robí starosti oslabovanie dolára - uvidíme - teoreticky by mi vyhovoval kurz eur - dolár 1:1. :-)
22.06.2020 13:34
114
Přijde určitě zase na podzim jako tomu ve valné většině případů historicky bývalo. Jinak proč jedete ETF a ne fyzické komodity? Přece jen se může cena ještě dost rozejít ne?
22.06.2020 14:45
115
Trošku OT: Jak "kupujete ropu" ? Přes fond? Přes akcie ropné společnosti, přes opce?
22.06.2020 18:33
116
Původně odeslal Frajirekzbaru
Přijde určitě zase na podzim jako tomu ve valné většině případů historicky bývalo. Jinak proč jedete ETF a ne fyzické komodity? Přece jen se může cena ještě dost rozejít ne?
Já držel fyzické, ale už nikdy... prodat to je za trest...

---------- Příspěvek doplněn 22.06.2020 v 18:33 ----------

Původně odeslal aramis1
Trošku OT: Jak "kupujete ropu" ? Přes fond? Přes akcie ropné společnosti, přes opce?
Akcie OXY :)
22.06.2020 18:57
117
Původně odeslal Cuprumov
Já držel fyzické, ale už nikdy... prodat to je za trest...

---------- Příspěvek doplněn 22.06.2020 v 18:33 ----------




Akcie OXY :)
Presne ako píše Cuprumov - predaj fyzických kovov nie je taký jednoduchý a rýchly. Ja sám som si uvedomil, že darmo mám nejaké drahé hodinky - skúšam ich predať už mesiac - a nejde to. A pritom by som potreboval keš na nákup akcií. Je to tak aj s kovmi. Najjednoduchšie je nakúpiť akcie ropnej spoločnosti - ktoré predáte hocikedy stlačením gombíka na klávesnici - taktiež zlato a ďalšie komodity.
22.06.2020 22:21
118
Cuprumov a Erik1: Hele a máte chlapi k tomu nejaky point ve vasi investicni strategii?

Uvedu sve hloupe predpoklady:
1.Rekneme, ze koupim unci stribra ve fyzicke forme kuprikladu minci.
2.Rekneme ze stoji treba 10 $ za unci (ciste teoreticky) pak u nas v ČR je minus 21 % DPH (tedy minus 2,1 $ na unci) a naklady na zpracovani rafinerii + naklady na prepravu.
3.Muj predpodklad tedy je, ze diky "silver deficitu" atp. v dlouhodobem horizontu tyto naklady prekonam
4.Rekneme i kdyz nechci drzet 20 let +, tak mám jeste dva scenare: a) dojde k vypadku u dodavatelu treba jako u "American Eagle" kde se dostaveme na 100 % narust a jdeme do plusu
b) dojde k totalnimu Hellu a ty stonasobky budu delat jeste rychleji
Zkratka prodam za to kolik budu jako ja realny drzitel ochoten prodat respektive ano je tam otázka vykupu s.r.o bez DPH nebo FO do soukromeho drzeni coz neni likvidni protoze... ehm... chteji obecne 1/3 ceny a vice dolu u fyzickych produktu.

U zlata je to obdobne jen bez sazby DPH. Muzete mi nějak dat pohled z te kratkodobe spekulace nebo realnou zkušenost s likviditou apod. u fyzickeho kovu jako feedback, abych videl jestli treba uvazuji velmi spatne? Je to proste o te poptavce a likvidite, ktera tyhle uvahy v praxi cupuje?
23.06.2020 07:22
119
ETF. Fyzicky nekupuji, protože bych to nedokázal ve správný čas nakoupit a prodat. Pokud máte jednu jedinou příležitost k nákupu za posledních 15 let a musíte se trefit do jediného dne, nedokáži si představit, jak to udělat jinak. Fyzická komodita - nemožné. Akcie, ty nakupuji spíše u dlouhodobého podhodnocení komodity, ale pokud jde o jednodenní extrémní výkyv, musím to vzít přes ETF.
26.06.2020 10:43
120
Konkrétnu odpoveď ti tu asi nikto nedá. Ja s fyzickými kovmi nemám veľkú skúsenosť. Samozrejme ak sa vyznáš v minciach nie je to zlá investícia. Ja som raz kúpil zopár strieborných mincí a neskôr som ich predal ale skoro za rovnakú cenu, takže nejako extra som sa tomu nevenoval. Myslím, že kupovanie kovu je dlhodobá stratégia. Povedzme dnes kúpiš mince a predáš ich o 5-10 rokov.

Původně odeslal Frajirekzbaru
Cuprumov a Erik1: Hele a máte chlapi k tomu nejaky point ve vasi investicni strategii?

Uvedu sve hloupe predpoklady:
1.Rekneme, ze koupim unci stribra ve fyzicke forme kuprikladu minci.
2.Rekneme ze stoji treba 10 $ za unci (ciste teoreticky) pak u nas v ČR je minus 21 % DPH (tedy minus 2,1 $ na unci) a naklady na zpracovani rafinerii + naklady na prepravu.
3.Muj predpodklad tedy je, ze diky "silver deficitu" atp. v dlouhodobem horizontu tyto naklady prekonam
4.Rekneme i kdyz nechci drzet 20 let +, tak mám jeste dva scenare: a) dojde k vypadku u dodavatelu treba jako u "American Eagle" kde se dostaveme na 100 % narust a jdeme do plusu
b) dojde k totalnimu Hellu a ty stonasobky budu delat jeste rychleji
Zkratka prodam za to kolik budu jako ja realny drzitel ochoten prodat respektive ano je tam otázka vykupu s.r.o bez DPH nebo FO do soukromeho drzeni coz neni likvidni protoze... ehm... chteji obecne 1/3 ceny a vice dolu u fyzickych produktu.

U zlata je to obdobne jen bez sazby DPH. Muzete mi nějak dat pohled z te kratkodobe spekulace nebo realnou zkušenost s likviditou apod. u fyzickeho kovu jako feedback, abych videl jestli treba uvazuji velmi spatne? Je to proste o te poptavce a likvidite, ktera tyhle uvahy v praxi cupuje?


---------- Příspěvek doplněn 26.06.2020 v 10:50 ----------

Sledujete ten Wirecard ? Už klesol pod 2,- eurá za akciu. Bude s toho ešte niečo? Kúpi tú firmu niekto? Alebo je to ,,bankrupcy,,? Lebo možno by sa dalo špekulovať nákupom lacných akcií ak by bola aká taká malá šanca, že to porastie. Budú mať držitelia Wirecard akcií, ktorých cena bola mimochodom viac ako 100,- eur kus na odškodnenie? Alebo im zostanú len oči pre plač? Aj oni boli vlastne oklamaní....Tak isto môže klamať čo sa týka financií ktorákoľvek spoločnosť....