07.02.2021 22:09
181
Hele, mě už ty urážky fakt nebaví číst. Co si o mé práci myslíš už vědí dávno všichni z dob, co jsi tu pod jiným profilem poptával zpětnou vazbu na Copya.cz. Tak jestli už tam nic zajímavějšího nemáš, hodně štěstí, a není nic jednoduššího než ukázat, že jsi lepší. 
07.02.2021 22:48
182
Původně odeslal Wladass
No ono je to těžký. Poptával jsem nějaký texty na Alkobazar. Ozvalo se mi asi 30 lidí. Vybral jsem si 3, kteří psali za 500-600/NS.
No nebudeme si nalhávat, ale ty texty jsou na kompletní přepis. Hrubky, stylistické chyby, informace nula.
Každej druhej šmudla si myslí, že dokáže psát a že na tom nic není a pak to takhle dopadá.
Texty hodný zakázek na mikrojeby.cz
Víš proč tomu tak je? Protože na takovou práci se ti přihlásí lidi, co by to napsali i za desetinu. Takže dostaneš Trabanta za cenu Ferrari, když jsi ochoten platit cenu Ferrari. Vyšší cena přiláká k nekvalitním i pár kvalitních, ale nekvalitní si akorát řekne - týjo, tomu bych mohl prodat shit za větší peníze než ho prodám běžně. Neřekne si, že za ty peníze musí odevzdat kvalitnější výsledek. Aby jsi tyto pisálky vyfiltroval, musíš se ptát na reference, koukat na historii, ptát se na zkušenosti, být přísný a nehledět na to, kdo za co píše, ale dohodnout se na odměně za konkrétní dílo (prostě brát cenu za NS jen jako orientační údaj).

PS: Ten, kdo ze sebe dělá profesionála, jeho výsledek většinou stojí za starou bačkoru. Nejlepší výsledky podávají skromní lidé, u kterých by jsi to na první pohled neřekl.
08.02.2021 00:02
183
Původně odeslal hampl.david
Hele, mě už ty urážky fakt nebaví číst. Co si o mé práci myslíš už vědí dávno všichni z dob, co jsi tu pod jiným profilem poptával zpětnou vazbu na Copya.cz. Tak jestli už tam nic zajímavějšího nemáš, hodně štěstí, a není nic jednoduššího než ukázat, že jsi lepší. 
Nebuď vztahovačný, to s kvalitou psaní bylo zrovna myšleno obecně ...ale potrefená husa se vždy ozve :D A když jsme u toho, přicházím do kontaktu i s klienty, kterým's dal cenou lekci.
16.07.2021 13:37
184
Zdravím všechny přítomné. Pročetl jsem si se zájmem tuhle diskusi, a jakožto člověk, který pro Davida Hampla psal cca týden, cítím povinnost podělit se o zkušenost s touto „spoluprací“.

Jeho inzeráty, kde hledá lowcost pisálky a nabízí jim dlouhodobý příkon práce i na dlouhá léta dopředu, jsem zachytil už asi třikrát během poměrně krátké doby, takže jsem na jeden z nich zareagoval – během září 2020.

Co musím vyzdvihnout, je rychlost komunikace. Téměř v řádu hodin přišel požadavek na zkušební zadání a současně soubory s obecnými podmínkami a tím, jak mají vypadat vypracované texty.

Už v ten moment ve mně trochu hrklo. Součástí podmínek byla pokuta 2 500 Kč v případě, že bude zjištěno, že texty jsou odněkud zkopírované a tedy finance na případné problémy s autorskými právy a žalobami. Dva zkušební články byly zadané jen na obecné téma, takže jsem této podmínce příliš nevěnoval pozornost. Cena za NS byla 45 Kč.
Zkušební zadání bylo pochváleno a vzápětí jsem obratem dostal na vlastní žádost na další kusy s rozsahem cca 1 NS/kus.

Jednalo se přitom o výběr odkazů na španělské, anglické, italské či ruské blogy. Klíčová slova nebyla uvedena žádná, jen to, že mám „obsah přeložit v translatoru, zachytit myšlenku a přepsat ji vlastními slovy (cituji z mailu se zadáním). Jednalo se o články typu „revoluční recept na využití česneku“, „10 receptů na pomazánky s tuňákem“ a podobně.

Když jsem poslal první články, bylo mi vytčeno špatné formátování a naznačeno, že zadavatel tím pádem nevidí důvod ve spolupráci pokračovat. To mě už zaskočilo mnohem víc. Ve všech předchozích spolupracích (a mám jich za sebou poměrně hodně za těch cca 10 let copčení), byl text v případě problémů zkrátka vrácen k přepracování spolu s výčtem chyb. Spolupráce bývá v takových případech ukončena až poté, co copywriter není schopen či ochoten chyby napravit opakovaně. Navíc popis něčeho nemusí nutně znamenat jasné pochopení na druhé straně, od toho je zkrátka komunikace, kterou se věci ujasňují. Ovšem pan Hampl – jak zjišťuji i z místních diskusí - nejspíš neakceptuje, že ostatní lidé se na stejné věci dívají jiným způsobem. S chybami mi byly vyčteny i další záležitosti, které nebyly ani uvedeny v průvodních pravidlech a jejichž splnění také nějaký čas zabralo.

Nakonec jsme se byli schopni „dohodnout“, že spolupráce bude pokračovat, respektive jsem zadavatele doslova uprosil.

Pokračoval jsem pár dní tímto způsobem, proháněl texty translatorem, upravoval nesmyslnost výsledného strojového překladu a výsledek formátoval co nejlépe dle požadavků – rozhodně se tedy nejednalo o prosté Ctrl+C a Ctrl+V, kterým se pořád oháněl. Vzhledem k tomu, že umím akorát anglicky a většina zdrojů byla ze španělštiny, italštiny nebo ruštiny, je celkem logické, že výsledek nemohl stát za moc a v textech nevyhnutelně zůstaly sporné pasáže. Nešlo přitom o zlý úmysl, ale při neporozumění cílovému jazyku prostě člověk neví, že dělá chyby.

Následně mi pan Hampl v mailu oznámil, že se mnou jeho agentura s okamžitou platností ukončuje spolupráci, protože u více textů se projevilo, že jsou kopiemi z jiných zdrojů (You don´t say). Což je samozřejmě tragikomické vzhledem ke skutečnosti, že to byla v silné míře podstata výroby zadávaných článků. Na můj dotaz, kde je konkrétně problém, jsem obdržel vysoce arogantní mail spojený s požadavkem na odeslání kontaktních údajů, aby mi mohla být vyfakturovaná úvodem zmíněná pokuta sražená o úvodní texty, které byly asi za pět stovek.

Upřímně, opravdu by mě zajímalo, kolik zahraničních blogů, ze kterých pan Hampl přebírá texty, bude zkoumat, kde je využil nějaký český jouda na místním blogu. Toliko k logice zmíněné pokuty, kterou si pan Hampl akorát vycucává z prstu. Ve spojení s naprosto příšerným jednáním pana Hampla a tendencí při sebemenší chybičce okamžitě hrozit ukončením spolupráce jde dost možná o nejhorší spolupráci, jakou jsem prostřednictvím Webtrhu kdy navázal.

Vtipné bylo, že když jsem na tento mail nijak nereagoval, pan Hampl se nijak dál neozval, nic neurgoval, nic nepřipomínal. Časem jsem došel k závěru, že nemá v ruce nic, čím by tuto prapodivně stanovenou pokutu mohl vymáhat a je to z jeho strany jen prázdné strašení a prskání.

Po delším zvažování jsem došel k závěru, ž si pan Hampl si vytvořil v podstatě perfektní byznys model, kdy spousta jeho copíků nevyhnutelně dříve nebo později sklouzne k pofidérnímu textaření (vzhledem k podmínkám se nic jiného očekávat ani nedá) a on je pak v nějaké fázi jejich práce vyrazí s tím, že texty jsou zkopírované a bude chtít tuhle pokutu, které se nejspíš někteří skutečně zděsí. A bude nejspíš vyšší než to, co odpracovali.

Pokud jde o samotnou zdejší diskusi, pan Hampl docela zřetelně nechce některé skutečnosti slyšet nebo se nad svým postojem zamyslet z více úhlů a jakmile se reakce stočí jím nechtěným směrem, vyzývá k „držení se tématu“.
16.07.2021 13:59
185
Vlevo odevzdaný text, vpravo translatorem přeložený zahraniční článek. Ať si podobnost a kvalitu vaší práce posoudí každý sám.
16.07.2021 14:23
186
Původně odeslal hampl.david
Vlevo odevzdaný text, vpravo translatorem přeložený zahraniční článek. Ať si podobnost a kvalitu vaší práce posoudí každý sám.
V pořádku, článek za 45 Kč.
16.07.2021 14:28
187
Pokud vám nedělá problém publikovat kopírovaný, ukradený obsah, Jonáš je (nejenom vám) určitě rád odprodá a další napíše.
16.07.2021 14:33
188
Zajímavé ...jelikož jsem přišel do kontaktu s lidmi, co měli „Damihovu školu“, tak jsou ti pisálci zvyklí (jak mi sami někteří potvrdili) skutečně vzít zahraniční text, udělat ctrl+c a ctrl+v, a pouze ho mírně poupravit (že z poloviny nedává smysl je nezajímá). Nečekám, že by za tu cenu dělali něco jiného, jenom nechápu, re: Ať si podobnost a kvalitu vaší práce posoudí každý sám. ...jakou kvalitu, když's Davide sám psal, že nic kvalitního nepíšeš a výstup odpovídá ceně? Navíc z dobrých zdrojů vím, jak rychle jsi schopný sám dodat články prohnané translatorem, což je v podstatě kopírování textu, ne? Dáváš pokuty sám sobě?
16.07.2021 14:44
189
Kapacity na to procházet každý jednotlivý odevzdaný text nemám. Kontroly probíhaly namátkově. A když se duplicita odhalila, došlo k rozvázání spolupráce. Pokud někdo záměrně pouští zkopírované texty do světa, je to na jeho vlastní zodpovědnost. Já osobně, co jsem napsal, byl vždy originál. A že zahraniční článek proženu translatorem, abych věděl o čem pojednává, přece není kopírování textu. Kdo disponuje jazykovou výbavou, udělá to stejné ve své hlavě. A pokud je řeč o ceně, tak i kdyby byl článek za korunu, nikoho to neopravňuje k tomu aby porušoval autorská práva a kopíroval cizí práci.
16.07.2021 14:49
190
Původně odeslal hampl.david
Kapacity na to procházet každý jednotlivý odevzdaný text nemám. Kontroly probíhaly namátkově. A když se duplicita odhalila, došlo k rozvázání spolupráce. Pokud někdo záměrně pouští zkopírované texty do světa, je to na jeho vlastní zodpovědnost. Já osobně, co jsem napsal, byl vždy originál. A že zahraniční článek proženu translatorem, abych věděl o čem pojednává, přece není kopírování textu. Kdo disponuje jazykovou výbavou, udělá to stejné ve své hlavě. A pokud je řeč o ceně, tak i kdyby byl článek za korunu, nikoho to neopravňuje k tomu aby porušoval autorská práva a kopíroval cizí práci.
S tím samozřejmě souhlasím, to právo na porušování nemá nikdo... Nicméně víme své...
16.07.2021 14:50
191
Pokud víš něco co já ne, tak konej!
16.07.2021 15:07
192
Chyba nastala už na začátku. Kdo by kývnul na 45 kaček za NS, tak ten se nemůže divit ničemu...
16.07.2021 15:11
193
ondra007: A co jsem teda udělal blbě? Že mě uprosil na druhou šanci, nebo že jsem si ho dovolil vyhodit kvůli kopírování?
16.07.2021 16:24
194
Původně odeslal hampl.david
ondra007: A co jsem teda udělal blbě? Že mě uprosil na druhou šanci, nebo že jsem si ho dovolil vyhodit kvůli kopírování?

Ve skutečnosti nic. Já osobně bych za tuhle cenu nedělal - velmi podhodbocená cena a chtěl jsem říct, že tam může být nějaký problém.

Nicméně ve všeobecné rovině stále platí to, že kdo platí, tak má rozhodují slovo.
16.07.2021 17:07
195
Nikdy jsem po nikom nechtěl aby se za tyhle peníze mazlil s každou větou. Ale když někdo odevzdá plagiáty a ještě je dotčený za vyhazov, to mi hlava nebere.
16.07.2021 17:41
196
V pohodě. Pokud to tak je, pak rozlučka je nejlepší řešení...

Edit: četl jsem článek, který je údajně okopiravaný, jako že asi ano. S tímhle by mne zaměstnavatel vyrazil i kdybych si článek vycucal z prstu.

Ačkoli s panem Hamplem často nesouhlasím, tak v tomhle případě má pravdu...
16.07.2021 18:21
197
Mě asi nefunguje webtrh dobře - https://ibb.co/NtCPsXD. Kde je článek vlevo a kde vpravo?
16.07.2021 18:39
198
Doctore97: Vkládal jsem do příspěvku obrázek. Pokud se nezobrazuje, tak https://ctrlv.cz/OQFG
16.07.2021 19:28
199
Nuda. Co ta pokuta. Dokážeš vymáhat, nebo strašíš a prskáš? :)
16.07.2021 20:12
200
Původně odeslal streetcz
Nuda. Co ta pokuta. Dokážeš vymáhat, nebo strašíš a prskáš? :)
Odpověď je zjevná ...má to napsané v nějakém dokumentu s pravidly tvorby (plno chyb btw), takže to není smlouva a jen blázen by s tím souhlasil. Spíše to vidím jako strašení matek na MD, které jsou rády i za pár korun, tak tomu dávají větší péči, než si články zaslouží (tím nechci říct, že jsou použitelné; nejsou).
16.07.2021 20:26
201
Původně odeslal hampl.david
Nikdy jsem po nikom nechtěl aby se za tyhle peníze mazlil s každou větou. Ale když někdo odevzdá plagiáty a ještě je dotčený za vyhazov, to mi hlava nebere.
Mně hlava nebere tu drzost nabídnout někomu 45 Kč a chtít originál. Upravený překlad z translatoru je šit naprosto úměrný ceně.
16.07.2021 20:49
202
Že vám pořád tak ležím v žaludku, to nechápu :)
16.07.2021 21:45
203
Původně odeslal hampl.david
Že vám pořád tak ležím v žaludku, to nechápu :)
Protože nemají odvahu se stát pořádnými vykořisťovateli, prostě ti závidí :-) Já na to taky nemám ani odvahu, ani náturu ani nervy :-) Chvíli tu diskuzi číst je zábava, ale už mě to nudí ...
16.07.2021 21:53
204
Myslíte, že je možný dostat dotace na články? Jakože by David platil furt těch 45 Kč, ale třeba že by Unie dodala dalších 155 Kč?
16.07.2021 22:04
205
Dotace asi ne, ale dá se dostat k různým daňovým úlevám, pokud máš zaměstnance a jsou třeba OZP. Tohle je ale IČařina tipuju, právě aby s lidmi mohlo být vymeteno bez pardonu :-)
16.07.2021 22:05
206
Dotace se proplácí zpětně :)
16.07.2021 22:15
207
Původně odeslal beraniste
Protože nemají odvahu se stát pořádnými vykořisťovateli, prostě ti závidí :-) Já na to taky nemám ani odvahu, ani náturu ani nervy :-) Chvíli tu diskuzi číst je zábava, ale už mě to nudí ...
Už se točíme v kruhu, je to nuda :( I když teď ty dotace, to je zajímavá teorie :) Chvíli je u toho nechám.
16.07.2021 22:46
208
Taky jsem čekal větší vášeň, ale to nejlepší už jsme asi z této diskuze vyrazili. Založ novou, Davide, vymyslet chytlave téma zvládáš.
16.07.2021 23:04
209
Práce za referenci, nebo platba až z budoucích zisků projektu pls.
17.07.2021 07:16
210
Původně odeslal altman.lukas
Taky jsem čekal větší vášeň, ale to nejlepší už jsme asi z této diskuze vyrazili. Založ novou, Davide, vymyslet chytlave téma zvládáš.
Že máš zrovna ty potřebu pořád prudit. Nabízíš práci za 60 Kč / NS i s komplet vložením do WP, včetně obrázků. Tak na kolik vyjde samotný text, sotva na pade? A že na Webtrhu vystupuješ pod více identitami, to je asi taky oukej, že?
Původně odeslal streetcz
Práce za referenci, nebo platba až z budoucích zisků projektu pls.
A důvod? Já lidi vždy platím dle zadané práce a včas. 

Původně odeslal Tomáš Maňhal
Dotace asi ne, ale dá se dostat k různým daňovým úlevám, pokud máš zaměstnance a jsou třeba OZP. Tohle je ale IČařina tipuju, právě aby s lidmi mohlo být vymeteno bez pardonu :-)
A naopak. Mohou dát vale ze dne na den i oni mě.
Původně odeslal kris.v
Mně hlava nebere tu drzost nabídnout někomu 45 Kč a chtít originál. Upravený překlad z translatoru je šit naprosto úměrný ceně.
Ještě že tu jsou lidé, kteří vědí co je správné a jaké ceny jsou adekvátní. Jen nevím, proč to pořád opakují dokola. Klidně to stačí říct jednou. Nebo jako co čekáte, že se teď chytnu za nos a od zítřka budu nabízet pětkrát tolik a s každým textem budu -165 Kč?