Zadejte hledaný výraz...

Kategorie produktu z pohledu SEO

adamko1
verified
rating uzivatele
3. 4. 2020 19:54:10
Dobrý den, řeším teď jednu věc.. jestli smazat Slug pro kategorii produktu případně i Slug pro značku produktu.
Protože URL adresa vypadá takto domena.cz/kategorie-produktu/nazev kategorie a po rozkliknutí produktu domena.cz/produkt/nazev produktu
Z pohledu estetiky je to asi lepší dát pryč ale nevím jak z pohledu SEO aby pak nedocházelo k duplicitám nebo kdo ví k čemu ?
Používám Wordpress
3. 4. 2020 19:54:10
https://webtrh.cz/diskuse/kategorie-produktu-z-pohledu-seo/#reply1446362
Neměň URL, nech to být. SEO tím nijak neovlivníš, respektive hledáš problém tam, kde není.
3. 4. 2020 20:20:13
https://webtrh.cz/diskuse/kategorie-produktu-z-pohledu-seo/#reply1446361
Jakub
verified
rating uzivatele
(101 hodnocení)
3. 4. 2020 23:47:58
Přesně, můžeš si naopak jen uškodit.
3. 4. 2020 23:47:58
https://webtrh.cz/diskuse/kategorie-produktu-z-pohledu-seo/#reply1446360
Martin Balko
verified
rating uzivatele
4. 4. 2020 11:30:31
o aký web ide? tiež súhlasím s pánmi vyššie, že to môže byť zbytočne kontraproduktívne. Pri CMSkách wordpress, joomla a pod. môže byť dôležitejšie zamerať sa na zrýchlenie webu a podobné veci.
duplicít - aspoň joomla - dokáže vyrobiť toľko, že to je neuveriteľné :D na druhej strane to značne redukuje kanonickými url.
Lepšie ako párať sa v kategóriach webu napr. pri Joomle pomáha správna štruktúra, umietnenie položiek a článkov práve do jednej položky v menu a použitie len jedného daného menu na webe, následne vytváranie aliasov v menu - ak chceme použiť rovnaké menu dvakrát na stránke (hlavné menu, a napr. v pätičke) pretože takýmito srandami vytvára Joomla asi najviac duplicít.
s wordpressom nemám skúsenosti, je možné, že niečo môže mať rovnaké ako joomla. V každom prípade to píšem len ako ilustráciu toho, že skutočne nemusí byť riešenie zbytočne meniť url kategórií - a ak už, tak potom si dať záležať na správnom presmerovaní starých url na nové.
4. 4. 2020 11:30:31
https://webtrh.cz/diskuse/kategorie-produktu-z-pohledu-seo/#reply1446359
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
4. 4. 2020 13:36:33
A mohu se zeptat na něco já? Je tu někdo kdo měl v bordelu filtry, poté to z hlediska SEO předělal (friendly url, kanonizace, správné členění a optimalizace jednotlivých filtrů) a dokáže říci, co bylo PŘED a PO? Jaký byl dopad a zda ta námaha za to stála?
4. 4. 2020 13:36:33
https://webtrh.cz/diskuse/kategorie-produktu-z-pohledu-seo/#reply1446358
Martin Balko
verified
rating uzivatele
4. 4. 2020 13:50:00
Napsal beraniste;1577546
A mohu se zeptat na něco já? Je tu někdo kdo měl v bordelu filtry, poté to z hlediska SEO předělal (friendly url, kanonizace, správné členění a optimalizace jednotlivých filtrů) a dokáže říci, co bylo PŘED a PO? Jaký byl dopad a zda ta námaha za to stála?
ja mám bordel s filtrami :D neprerobil som.
Zameral som sa na tvorbu kvalitného obsahu, kvalitný linkbuilding a tam som uvidel značné rozdiely a nárast kvalitnej návštevnosti.
Dosť pomohla aj redukcia duplicity v rámci možností, prestal som si však z toho robiť ťažkú hlavu.
Aj keď jasné, že všetko so všetkým súvisí - aj tak mi najviac zo všetkého pomohli vyššie spomínané veci, narozdiel od mnohých technických vylepšení.
4. 4. 2020 13:50:00
https://webtrh.cz/diskuse/kategorie-produktu-z-pohledu-seo/#reply1446357
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
4. 4. 2020 13:57:46
Díky za info, můžete rozebrat? Já se totiž právě toho přecenění obávám. Třeba mobilní verzi jsem také nechával na poslední chvíli a také se prakticky nic nestalo. U mých klientů mobilní verze také nepřinesly nějaké nárůsty objednávek a co ještě vidím do starých shopů, které to nemají, vesele se tam nakupuje. Ale tak je to střípek ke střípku, asi to stejně chce prostě časem předělat.
U toho kvalitního obsahu a linkbuildingu, v jakém např. poměru, jakým způsobem to děláte, aby to mělo nějaký efekt?
4. 4. 2020 13:57:46
https://webtrh.cz/diskuse/kategorie-produktu-z-pohledu-seo/#reply1446356
Martin Balko
verified
rating uzivatele
4. 4. 2020 15:29:57
Napsal beraniste;1577551
Díky za info, můžete rozebrat? Já se totiž právě toho přecenění obávám. Třeba mobilní verzi jsem také nechával na poslední chvíli a také se prakticky nic nestalo. U mých klientů mobilní verze také nepřinesly nějaké nárůsty objednávek a co ještě vidím do starých shopů, které to nemají, vesele se tam nakupuje. Ale tak je to střípek ke střípku, asi to stejně chce prostě časem předělat.
U toho kvalitního obsahu a linkbuildingu, v jakém např. poměru, jakým způsobem to děláte, aby to mělo nějaký efekt?
Skúsim to prirovnať metaforicky:
Vezmime si príklad klasickej kamennej predajne niekde na námestí:
Akékoľvek On Page Seo prirovnám k vybaveniu danej predajne - regály, police, pult, výklad, interiér (farba, prípadne hudba, celkovo atmosféra...)
A OFF page SEO prirovnám k tomu, čo smeruje ľudí dnu do daného obchodu - reklama, billboardy, plagáty, letáky, ....
Pointa:
  • aký význam majú hoci aj zlaté vyleštené vyčistené regály, fantastická atmosféra, ak do obchodu nik nepríde a nemá to kto oceniť?
  • ako môže zvýšiť návštevnosť obchodu výmena regálov? Čo z toho, že namiesto drevených regálov dáme chromované, ako to samo o sebe zvýši návštevnosť, keď o tom nikto nevie?
Kdežto naopak - ak naraz vybudujeme viac "billboardov", letákov,... (spätných odkazov), tak to nielen logicky (sprostredkovane cez prekliky) môže zvýšiť návštevnosť, ale hlavne zlepšením pozícii v Google vyhľadávaní (odkazy sú údajne jedným z 3 najdôležitejších faktorov pre Google - odkazy, obsah a to tretie si teraz za boha neviem spomenúť :D to je úroveň :) pravdepodobne používateľská interaktivita - koľko zostanú na stránke, do akej hĺbky, alebo či hneď odídu preč).
to len na ilustráciu. Niektoré veci ohľadom vplyvu spätných odkazov na získavanie lepších pozícii v Google som spracoval v tomto SEO "výskume"
veľa šťastia a úspechov prajem, aj s webom a aj celkovo :)
4. 4. 2020 15:29:57
https://webtrh.cz/diskuse/kategorie-produktu-z-pohledu-seo/#reply1446355
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit