Prodej brandové domény světové značky Fred Perry
Zobrazují se odpovědi 1 až 5 z 5

Vyhodnocení brandovky - Analytics?

  1. Zdravím, jak vyhodnocujete brandovku, jaká je její úspěšnost? Dá se v Analytics nějak změřit u konverzí, kteří lidé ji před nákupem viděli a kteří ne a změřit konverzní poměr?

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Dobrý den, brandové kampaně se obecně nevyhodnocují přes okamžité konverze. Tam bude často nulový efekt. Obecně by KPI měly být stanoveny před akcí, tedy stanovit si cíle a určitě bych jako cíl neřešil inkrement nárůstu konverzí, k tomu jsou zde jiné formy reklamy. U brandové reklamy bych určitě řešil spíše nárůst znalosti značky/produktu ať TOM nebo spontánní či podpořeno. Určitě lze vyhodnotí brand awareness apod.

    Záleží také na typu kampaně a kde je komunikováno. Pár zdrojů má i vlastní systémy měření upliftu, brand liftu apod. Např. YouTube.

    Pokud chcete tedy “budovat brand” tak bych neřešil Google analytics a to, zda brandová kampaň nyní přinesla obrat, ale zvolil bych si jiná KPI, která bych sledoval v čase a vyhodnocovat, zda se zlešují. Bohužel k tomu jsou třeba jiné formy zjišťování.

  4. Ono by se taky dal vliv brandových kampaní "doměřit" na odchylkách od běžného stavu u návštěvnosti a konverzí z prodeje. Porovnat období bez brandovky s brandovkou. Zkusit brandovku třeba na 14 dní vypnout a sledovat co to udělá s konverzním poměrem. I tyhle dopady se dají zkoumat a měřit.

  5. Problém tohoto testu je pouze v tom, že je složité zachovat v čase stejné podmínky u sebe a trhu, aby změny nešlo přisoudit vývoji trhu, ale pouze kampani. Navíc u podobných měření je třeba, aby kampaň byla opravdu velká a měla opravdu velký zásah. Pokud se bavíme o malých kampaních, lokálních apod. Tak doměřit podobný efekt je v podstatě nemožné.

  6. Citace Původně odeslal Petr_Fajkus Zobrazit příspěvek
    Problém tohoto testu je pouze v tom, že je složité zachovat v čase stejné podmínky u sebe a trhu, aby změny nešlo přisoudit vývoji trhu, ale pouze kampani. Navíc u podobných měření je třeba, aby kampaň byla opravdu velká a měla opravdu velký zásah. Pokud se bavíme o malých kampaních, lokálních apod. Tak doměřit podobný efekt je v podstatě nemožné.
    To je pravda no.

Spolupracujeme: Jooble.org, Aximum - profesionální překlady Hostujeme u Server powered by TELE3