logo
25.03.2020 22:37
1
Zdravím,
jsem nějak povinen měnit na požádání údaje na jíž vystavené a zaplacené faktuře?
Snad každý březen mi píšou zákazníci abych jim změnil údaje na jíž několik měsíců staré faktuře. Už mě to popravdě nebaví, je mou povinnosti jim vyhovět? Např. google mě poslal dohajzlu když jsem našel chybu na faktuře a napsal jsem jim tentýž den, stejně tak OVH.

Co se právě děje na Webtrhu?

25.03.2020 22:43
2
jakoze to chtej na jine jmeno nebo ico?

je jasne ze je to za ucelem prilozeni si do nakladu k DP
25.03.2020 22:46
3
Povinen nejsi, je to projev dobré vůle spíš.
25.03.2020 22:52
4
Původně odeslal pekova
jakoze to chtej na jine jmeno nebo ico?

je jasne ze je to za ucelem prilozeni si do nakladu k DP
Někdy je to jiné jmeni/ič. Někdy oprava, protože místo nebyli schopní si zkontrolovat uvedené údaje v objednávce a potom i na faktuře.
Rád výjdu vstříc když si toho všimnou hned, ale ne na konci března kdy mi příjde asi 10 emailu ... :D
25.03.2020 23:09
5
Přidej si řádek do ceníku, když je to tak časté.
25.03.2020 23:36
6
ono bude záleží o jaký doklad se vlastně jedná. Na faktuře jako daňovém dokladu (pokud jsi plátce DPH nebo identifikovaná osoba) nesmíš dělat žádné změny zpětně, pouze opravné daňové doklady a to i pokud jde o textace. Stejně striktně se k tomu staví Zákon o účetnictví a pokud vedeš účetnictví (či nějak jinak podhlédáš jeho dosahu), nesmíš žádný zaevidovaný doklad zpětně měnit, pouze opravné doklady a storna.

Stornování dokladu a vydání nového se bude řídit kupní (či jinou) smlouvu, kterou máš se zákazníky, neznám žádnou povinnost, která by mi nakazovala jakýkoliv doklad měnit poté co jsem ho řádně vydal a zaevidoval, a to i když má chybné údaje. Mít ale doklady s neplatnými fakturačními údaji ti může přinášet daleko větší potíže. Za mě je změna dobrovolná a je na tobě, pokud tě to obtěžuje, do si to do ceníku.

Pokud máš hodně chyb ve fakturačních údajích, zaměřil bych se na jejich kontrolu při uzavírání objednávky.
26.03.2020 08:29
7
Nevím v jakém sortimentu, ale pokud chtějí změnit jméno a IČ, tak bych to dělal jenom v případě, kdy se jedná jednoznačně jen o překlep. My všechny údaje u podnikatelských subjektů proženeme Aresem a opravíme dle něj. JInak jak píše Tomáš a ještě s tím, že by v přípdě opravného dokladu na mínus měl vyžadovat potvrzení, že ten doklad obdrželi a zaúčtovali.