logo

Snaží se vláda vyvléknout z odpovědnosti za škodu způsobenou krizovými opatřeními?

25.03.2020 22:08
1
Mimořádná opatření dosud vláda vydávala podle krizového zákona, jehož § 36 odst. 1 stanoví, že je stát povinen nahradit škodu způsobenou právnickým a fyzickým osobám v příčinné souvislosti s krizovými opatřeními. Součástí nároku na náhradu škody by měla být i náhrada ušlého zisku.

Prodloužení mimořádných opatření již bylo nicméně provedeno pouze mimořádným opatřením ministerstva zdravotnictví, a to na základě zákona o ochraně veřejného zdraví, který ovšem s žádnou náhradou škody nepočítá...

Podrobněji například zde: https://advokatnidenik.cz/2020/03/25...uzovym-stavem/

Co se právě děje na Webtrhu?

25.03.2020 22:12
2
Na vládě maj vychytralýho právníka no :-)
25.03.2020 22:22
3
mne osobne pridu opatrenia naprosto premrstene a zbytocne devalvuju ekonomiku, vzhladom na tie cisla ktore vidime. ale riesit nejaku nahradu skody by ma teda nenapadlo. stat je šéf, s tym nikdy nevybabres. to nie je o ferovosti alebo prave, ako stat rozhodne, tak bude. avsak to ze banky, potraviny, drogerie a lekarne su otvorene, tak su umelo zvyhodnovane takze je to zaujimava situacia. ale myslim ze ked sa odpistia dane a podobne veci, ktore stat nestoja nic, tak bude pokoj a vsetko pojde zase do normalu.

ine je to naprikald v taliansku kde nejaky starosta "zartoval" ze na ludi pouzije armada plamenomet ak neostanu doma. to uz je podla mna pravne na zamyslenie.
25.03.2020 22:55
4
Presne tak, kazdy Lojza by rad od statu 1M jen tak. A presne tak, jakekoliv opatreni by bylo spatne. Protoze 600k podnikatelu = 600k ruznych nazoru. Podnikani je risk. Jako Casino. Padne bud cerna neno cervena. Kazdy by si mel zehlit vlastni pruser a nefnukat na stat. Mne taky padly ksefty. Turisticke firmy, hotely, mensi firmicky... Fnuk, fnuk.
26.03.2020 00:11
5
Původně odeslal node
ale riesit nejaku nahradu skody by ma teda nenapadlo. stat je šéf, s tym nikdy nevybabres. to nie je o ferovosti alebo prave, ako stat rozhodne, tak bude.
S tím bych se asi dalo souhlasit, pokud bychom byli nevolníky v nějakém feudálním státě. V právním státě nicméně platí, že i stát je vázán vlastními zákony. Pokud toto neplatí, nechť o sobě stát přestane tvrdit, že je právním státem...

Původně odeslal Oleg
Presne tak, kazdy Lojza by rad od statu 1M jen tak. A presne tak, jakekoliv opatreni by bylo spatne. Protoze 600k podnikatelu = 600k ruznych nazoru. Podnikani je risk. Jako Casino. Padne bud cerna neno cervena. Kazdy by si mel zehlit vlastni pruser a nefnukat na stat. Mne taky padly ksefty. Turisticke firmy, hotely, mensi firmicky... Fnuk, fnuk.
Lojza milion chtít může, ale bude muset prokázat, že mu taková škoda vznikla, takže "jen tak" jej opravdu nedostane. Podnikání jako casino? Dobře no,... :D
26.03.2020 08:11
6
Já myslím, že státní dotace a bezúročné půjčky by měli dostat hlavně velké firmy z oblasti zemědělství a výroby potravin. Ty jsou pro nás důležité. Na nějaké živnostníky se** pes. ;)
A to si pište, že do konce roku ty subvence budou na stole.
26.03.2020 08:18
7
Původně odeslal node
mne osobne pridu opatrenia naprosto premrstene a zbytocne devalvuju ekonomiku, vzhladom na tie cisla ktore vidime. ale riesit nejaku nahradu skody by ma teda nenapadlo. stat je šéf, s tym nikdy nevybabres. to nie je o ferovosti alebo prave, ako stat rozhodne, tak bude. avsak to ze banky, potraviny, drogerie a lekarne su otvorene, tak su umelo zvyhodnovane takze je to zaujimava situacia. ale myslim ze ked sa odpistia dane a podobne veci, ktore stat nestoja nic, tak bude pokoj a vsetko pojde zase do normalu.

ine je to naprikald v taliansku kde nejaky starosta "zartoval" ze na ludi pouzije armada plamenomet ak neostanu doma. to uz je podla mna pravne na zamyslenie.
Podivej se na nakazeny u nas, roste to skokove, kdyby nebyly omezeni, tak uz se umira na chodbach nemocnic jak v Italii.
26.03.2020 08:36
8
Původně odeslal Oleg
Presne tak, kazdy Lojza by rad od statu 1M jen tak. A presne tak, jakekoliv opatreni by bylo spatne. Protoze 600k podnikatelu = 600k ruznych nazoru. Podnikani je risk. Jako Casino. Padne bud cerna neno cervena. Kazdy by si mel zehlit vlastni pruser a nefnukat na stat. Mne taky padly ksefty. Turisticke firmy, hotely, mensi firmicky... Fnuk, fnuk.
Tak na to abys podnikal jako v casinu, musíš mít především firmy někde ve schránce a bydliště na úřadě a opravdu si nemyslím, že současný průser si má řešit sám. Sice nejsme v Německu, ale ti okamžitě uvolnili pomoc ve výši 14% HDP, V Česku to snad není ani procento a ještě tak, že na to většina ani nedosáhne.
26.03.2020 09:03
9
Upřímně i když pominu, že jsem ted dost škodný v obchodě, považuji opatření za nedostatečné, jelikož nikdo nezkontroloval ty páteční navrátilce z Itálie, nikdo nekontroluje lidi v karanténě a přitom ty data od operátorů a vydavatelů karet mají. Za mě to měli zavřít dříve a většinu zvláště v případě po zhlédnutí pondělní 168, kdy je vidět, že vláda v zájmu lidu zrovna nekonala.
26.03.2020 09:35
10
Alesi, neprej nikomu aby byl nemocnej, to je vetsi ubohost, nez zpochybnovat aktualni situaci. To nemas za potrebi prece.
26.03.2020 09:39
11
Původně odeslal vodička
Alesi, neprej nikomu aby byl nemocnej, to je vetsi ubohost, nez zpochybnovat aktualni situaci. To nemas za potrebi prece.
Preju ti, aby ti NEonemocnel nikdo znamej kdo ma z nejakyho... :)
26.03.2020 10:12
12
Kura, sorry :D Ctu, co chci cist no.
26.03.2020 21:39
13
já nechápu proč mají dostat dotace opět zemědělci! To jako nic neroste?
to že využívají levnou práci z UK je jejich problém ne náš.

samozřejmě si zase babiš sype prachy do své kapsy zmrd
27.03.2020 06:59
14
Původně odeslal Aleš Jiříček
//naopak mu preju pravej opak, protoze si myslim, ze jestli nakonec ta nemoc populaci projde, tak budeme vsichni znat okolo sebe nejakej pripad umrti nebo rovnou celou radku... Coz nic hezkyho nebude...
Zkoušel jsi si to spočítat? Už teď i podle předběžných čísel bych musel znát 100 lidí, abych znal neboštíka. Smrtnost bude ale ještě nižší (nemáme otestované všechny nakažené, jen ty s příznaky) a nakažení 100 % populace také nelze čekat. Máme tady kolem nás daleko větší zabijáky.
27.03.2020 11:46
15
Chtěl jsem tím říct, že lokální distribuce nakažení proti celorepublikové distribuci je velký rozdíl. Nelze takhle aproximovat zkušenost z epicenter nebo tu vlastní na celou populaci, látka z VŠ o teorii chaosu a veklých číslech. Ano, stovky lidí možná známe všichni, ale to podle mě pořád nestačí, aby se dalo říct, že každý někoho, kdo podlehne bude znát. Ani tenhle virus zdaleka není schopný penetrovat 100 % populace, na to bychom museli rozšířit zkoumané časové okno na mnoho let a muselo by být evidováno několik desítek tisíc úmrtí a takhle špatné to zatím není, proto jsem na tvůj příspěvek reagoval, připadal mi až příliš pesimistický. V současném stavu je i těžko představitelné, abychom mohli říct, že každý zná alespoň jednoho nakaženého a ty rovnou mluvíš o zemřelém.

Nechtěl jsem snížit současnou vážnost, ale upozornit, že takhle děsivě můžeš mluvit o spoustě jiných nemocech, které jsou v naší populaci daleko zákeřnější a stejně o nich tak nemluvíme a nestrašíme. Spousty úmrtí jsou ve stáří, kde je složité říct, která z nemocí za smrt nakonec může, proto ani statistiky o počtu úmrtí na konkrétní nemoci se berou orientačně a sleduje se u nich více vývoj v čase a nikoliv absolutní čísla. Jakýkoliv absolutní čísla pokud jde o nemoci a úmrtí jsou zavádějící a špatná už jen z principu, vyvolávají milnou představu o kauzalitě.
28.03.2020 07:55
16
Viry polozi jen mrtvy a slaby lidi (uvnitr, ne navenek), change my mind.
28.03.2020 08:47
17
To video pracuje s homogenímy modely, jenom vysvětluje jak probíhá šíření infekcí, nepracuje ale s reálnou modelací na konkrétní populaci, nelze z toho dělat závěry, pouze si ujasnit principy. V historii máme spousty zákeřných virů, jsou tady od nepaměti a i tak se jim nedaří nikdy zasáhnout 100 % populace v krátkém čase, nerozumím virům, ale rozumím matematice. Trvá roky než se to rozšíří do desítek procent populace.

Nelíbí se mi některé černé zcénáře, které se objevují, protože jsou vycucané z prstu, lineárně aproximují aktuální naběh a dělají z toho jistotu. U tvého prvotního komentáře jsem narážel na tvrzení, že každý budeme znát jednoho mrtvého, to je přesně takový názor, který je vycucaný z prstu a jen děsí. Pokud si ho dám i do primitivního modelu, vyjdou mi dost nereálná čísla o rychlosti šíření a smrtnosti.

Původně odeslal vodička
Viry polozi jen mrtvy a slaby lidi (uvnitr, ne navenek), change my mind.
Nejsem v tom odborník, ale ze školy si pamatuji HIV, kdy nejvíce postihuje právě ty nejsilnější, protože využívá imunitní systém, který obelže a ubližuješ si sám, proto při epidemiích se drasticky šíří mladou populací.
28.03.2020 09:01
18
To je ta pointa - ublizujes si sam.

Vir je jak zralok, mrchozrout, lenoch, utoci na snadny terce, ktery se nebrani a boji se. Ceho se bojime, to nejvic pritahujeme.

Covid je samozrejme i vyrazne medialni zalezitost, na chripku umrelo od zacatku roku 5x vic lidi, ale nikde se o nich nepise, takhle to bude po pandemii i s covidem. Jestli to nastartuje ekonomickou krizi, to je vec druha, ale vir jako takovej lidstvo nezkoli.
28.03.2020 09:05
19
Vir v podstatě nechce zabít svého hostitele, nemohl by se šířit dál.
28.03.2020 09:44
20
Ponechme stranou počet nakažených, jelikož se netestuje plošně tak to číslo je irelevantní. Ale co ta smrtnost? Zcela minimální stejně tak u Slováků. Já si to vysvětluji tak, že to souvisí se statistikou spotřeby tvrdého alkoholu. Markantně to jde vidět v oblastech kde se nejvíc pálí kořalka, tzn Valašsko, Moravské Slovácko, Vysočina..všude tam se pálí legálně i nelegálně. Třeba na Moravském Slovácku je slivovica po generace (možná už od 10 století z doby Velké Moravy tradiční nápoj z trnek) takže možná už i pozměnila DNA buněk tohoto obyvatelstva. Koronaviru taková buňka "nešmakuje".
28.03.2020 10:28
21
Spíš ne :)
28.03.2020 11:12
22
Možný je všechno.
28.03.2020 11:41
23
Původně odeslal rooibosman
Ponechme stranou počet nakažených, jelikož se netestuje plošně tak to číslo je irelevantní. Ale co ta smrtnost?
Vykazovaná smrtnost závisí na tom jestli se provádí testy zemřelým. V Itálii nyní každé zemřelé osobě provedou testy na Covid. Vykazují tedy vysokou smrtnost. V Německu pokud někdo zemře a nebyl testovaný dříve, tak už to neřeší. Vykazují tím pádem nízkou smrtnost.
28.03.2020 11:42
24
Původně odeslal streetcz
Spíš ne :)
když jsem pátral ve svém rodovém stromu v kronikách po mých předcích (valaško) tak příčinou úmrtí bylo sešlost věkem, někdo zemřel v 65 někdo v 80 letech, ale nikdy zmínka zemřel náhle po těžké nemoci nebo tak něco. Můžu spekulovat, pokud porovnám se svým strécem, který je celý rok naložený ve slivovici a búčku (ne ožralej), že prostě nějaký orgán už to nedal, ale každopádně si nedovedu představit že by byl adeptem pro něco tak potupného jako chřipka. Oproti Italům, kteří srkají víno a pijí presso, se nedožíváme tak vysokého věku, jim ty orgány zřejmě vydrží dýl, pokud ovšem nepřijde rýma.
28.03.2020 11:44
25
Nejdyl se dozivaj lidi, co nikdy nebyli ockovany a nebrali zadny leky. Change my mind.
28.03.2020 11:48
26
Pálava je taky zdravý kraj

28.03.2020 12:12
27
Původně odeslal Aleš Jiříček
spis by me zajimalo cim tohle tvrzeni podporis ty - s tema lekama to muze bty cista korelace, ze ten clovek jen zije lepsim zpusobem zivota, coz logicky povede i k lepsimu celkovemu zdravi, takze to vlasten s temi leky nema zadnou souvislost a vakciny naopak lidstvu pomohli prodlouzit prumerny doziti az k cislu jaky mame dnes... Nejses snad jedn z tech antivakcinaru, co veri jak jsou vakciny strane skodlivy a radsi by se vratil do dob, kdy to tady kosily nemoci, ktery dneska diky valkcinam prakticky nezname?
Zijeme v dobe s ockovanim i proti ryme a pak se z niceho nic objevi covid a za par mesicu je nakazenej skoro kazdej 100. obyvatel Zeme (a to cislo bude jeste mnohem vyssi). Zdrava mysl a telo si s tim poradi, slaby to pokosi i kdyby byly ockovany (ne vsechny, narazim na tvoji pravdepodobnost).

Nejsem antivax, ale ani neberu ockovani jako automatickou ochranu, coz je hlavni byznys ockovani a zdravotnictvi obecne.

Ja resim treba lidi z Asie, ktery se dozivaj 100+ bezne a jsou to prave vetsinou lidi, ktery za celej zivot nebyli u doktora. Samozrejme to souvisi s hlubokym duchovnim zivotem, proto to zapad tak odmita.

Ja k tomu nepotrebuju studie, mne staci, ze to funguje, byt jen pro lidi, ktery chtej a tech je minimum. Bohuzel.

Nedavno jsem slysel peknou myslenku: Doktori se uci poznavat nemoci a perfektne je znaji. Bohuzel ale neznaji lidi, ktery leci.
28.03.2020 12:23
28
Jo, to se shodnem, ale u tech vakcin - pomaha to jen docasne a jen na oko. Nezabije te chripka, na kterou ses ockovanej, tak te sejme covid, nebo zapal plic, visjak, lidi, ktery zijou destruktivne proste medicina nezachrani, jen prodluzuje jejich agonii.

To je mmj. pruser doby, kdy se smrt bere jako negativni vec a dela se vse proto, aby lidi neumirali, nedejboze se nechteli sami zabit. To je taky "spatne".
28.03.2020 12:29
29
Původně odeslal vodička
Jo, to se shodnem, ale u tech vakcin - pomaha to jen docasne a jen na oko. Nezabije te chripka, na kterou ses ockovanej, tak te sejme covid, nebo zapal plic, visjak, lidi, ktery zijou destruktivne proste medicina nezachrani, jen prodluzuje jejich agonii.

To je mmj. pruser doby, kdy se smrt bere jako negativni vec a dela se vse proto, aby lidi neumirali, nedejboze se nechteli sami zabit. To je taky "spatne".
minimálně tě léky můžou přenést přes období než si ten životní styl upravíš. Přece neřekneš člověku s vys. tlakem 190/140, že má žít v soulasu s vesmírem, když už druhý den ho může trefit šlak.
28.03.2020 12:30
30
Původně odeslal rooibosman
minimálně tě léky můžou přenést přes období než si ten životní styl upravíš. Přece neřekneš člověku s vys. tlakem 190/140, že má žít v soulasu s vesmírem, když už druhý den ho může trefit šlak.
Thats where you wrong kiddo (i kdyz u tebe spis "ok, boomer" :P)