Prodej bannerové reklamy na Koronavirus.eu od 3 Kč / klik
Zobrazují se odpovědi 1 až 16 z 16

Jak by jste řešili tenhle problém s bankou?

  1. Zdravím všechny,

    někdy v roce 2018 jsem se s přítelkyní dohodl na dočasném převzetí jednoho z e-shopů a udělala si IČO při zaměstnání, měla to jak vedlejšák. V té době jsem dostal nabídku na účet zdarma u České Spořitelny, kde jsme ho také vytvořili.

    Na účtu nebyla ani jedna transakce, přítelkyně změnila práci a musela živnost ukončit. Po asi půl roce přišel dopis ze spořitelny, že dluží asi 600Kč, zaplatil jsem to a neřešil to dále, respektive jsme si řekli, že tam musíme zajít a pak na to vždy zapomněli. Zaplatil jsem to ještě asi dvakrát a už mi to přišlo divné, tak jsme začali pátrat a účet, který měl být zdarma, zdarma údajně nebyl a účtovali asi 150Kč za vedení, potom z dluhu udělali kontokorent, bez jakékoliv informace či telefonátu a to co jsme platil byly +- jen upomínky.

    Šel jsem za svým bankéřem společně s přítelkyní ať to okamžitě ukončí, že plánujeme hypo a beztak z toho bude mít negativní záznamy. Účet jsme ukončili, já doplatil vše co mi řekli, ještě jsem poslal více pro jistotu a také jim dal účet pro přeplatek. Dostali jsme smlouvu o ukončení a bral jsem to jako ukončené. Toto se dělo v říjnu 19, tudíž 6 měsíců zpátky.

    V prosinci, znovu přišel dopis, že je na účtu dluh asi 800Kč, volám bankéři, ten nereagoval ani na emaily. Přítelkyně pak sehnala svou bankéřku, za kterou jsme šli a ještě jednou účet zrušili, s tím, že nám řekla, že tam vidí 0Kč a vše je tedy zrušené, ale ještě to potvrdí. Dále nevolala.

    Minulý týden přišel znovu dopis, že na účtu je opět dluh. Bankéřka nezvedá v minulém týdnu telefon, tak to neřešíme. Dnes volají z pohledávek, velmi nepříjemně, že dlužíme zase pár stovek Kč. Potom se už přítelkyně dovolala bankéřce, která ji řekla, že to musí řešit bankéř co to řešil původně a že v systému nic nevidí a máme ideálně zase přijít na pobočku.

    Já už fakt nevím co dělat, účet který měl být zdarma měl stál pár tisíc a dovolat se někam prostě nejde. Jak by jste postupovali? Předat právníkovi? Udělat vítr na sociálních sítích?

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. podat reklamaci. U spořky jsem kdysi řešil úplně to stejné, mají blbě řešený UX pro ukončování účtů a musí to tam zaklikat postupně vše. Pak je tam další zrada, že některé služby jsou zdarma, jen když jsou s jinými, pokud se část z nich zruší, naskakují jim i tisícové platby měsíčně (např. cestovní pojištění, které je ke kartě zdarma). Další komplikace jsou služby, které se mohou ukončit jen k nějakému datu.

    Spořka za to již dostala i několik pokut, nejsi první případ. Komunikovat s jimi je lepší doporučenými dopisy, na pobočce to je slovo proti slovu. Smlouvu o ukončení si schovej, ta je důležitá, po její platnosti ti banka není oprávněna poskytovat a účtovat jakékoliv služby, které byly ke smlouvě přidruženy a ani neni oprávněna ty služby převádět na jiné (nepovolený zůstatek > kontolorent > spotřebitelský úvěr).

    Z registrů můžeš požádat o výmaz, ale potřebuješ papír, kde banka chybu přiznává. Stejný je postup při žádosti o hypotéku, mělo by stačit doložit dopředu důvody (dříve to stačilo, snad i dnes).

  4. Me by zajimalo, co je psano ve smlouve o zrizeni uctu. Vzdy kdyz jsem byl v bance, dostal jsem smlouvu a tam jsou poplatky uvedene. Pokud mel byt ucet zdarma a nebyl, tak mi prijde podivne, ze jste to pak zpetne uhradili.

    Je mozne, ze mohl byt zdarma, pokud tam prijde mesicne alespon urcita castka. Takze by me velmi zajimal pocatek teto prihody.

  5. smlouvy u spořky jsou dost nepřehledné, nedivil bych se, kdyby tam za ně byl poplatek schovaný nebo tam byla nějaká jiná povinnost. Bych řekl, že ty první poplatky tam asi měli oprávněně, horší jsou ale poplatky po ukončení smlouvy...

  6. Když u Spořky ukončíš účet, dostaneš záhy (až si to nějak vyúčtují) s potvrzením, že účet byl k datu xy ukončen a je na něm informace o případném zůstatku. Dokud ten papír nemáš, není účet ukončen.

  7. Citace Původně odeslal musil.david Zobrazit příspěvek
    Me by zajimalo, co je psano ve smlouve o zrizeni uctu. Vzdy kdyz jsem byl v bance, dostal jsem smlouvu a tam jsou poplatky uvedene. Pokud mel byt ucet zdarma a nebyl, tak mi prijde podivne, ze jste to pak zpetne uhradili.

    Je mozne, ze mohl byt zdarma, pokud tam prijde mesicne alespon urcita castka. Takze by me velmi zajimal pocatek teto prihody.
    zdarma je, ale musíš platit třeba za měsíc 5x kartou

  8. Citace Původně odeslal colbi Zobrazit příspěvek
    zdarma je, ale musíš platit třeba za měsíc 5x kartou
    Tak v tom pripade neni zdarma a musi to byt uvedeno, ze je vedeni uctu zdarma dale opodmineno.

  9. Citace Původně odeslal musil.david Zobrazit příspěvek
    Tak v tom pripade neni zdarma a musi to byt uvedeno, ze je vedeni uctu zdarma dale opodmineno.
    Účet ke službě Moje zdravé finance | Česká spořitelna


    Odměňujeme klienty za to, že se starají o své peníze a myslí na zajištění sebe a své rodiny:
    Odměna za používání Účtu
    Vede k většímu přehledu o příjmech a výdajích. Stačí na účet každý měsíc poslat svůj příjem (min. 7 000 Kč) a mít alespoň jednu zaúčtovanou platbu kartou.

    Odměna za využívání dalších služeb
    Oceňuje to, že máte vyřešenou alespoň jednu další oblast finančního zajištění využíváním některého z těchto produktů.

  10. Mě spíš fascinuje, že oba "bankéři" říkají, že je ukončený a přesto není. Zodpovědnost žádná ... škoda, že je nemožný aby to všechno doplatili ti bankéři :)

  11. Pokud jsi schopen prokázat, že mělo být ukončeno stačí jít za nadřízeným a dotyční bankéři to rádi zaplatí ze svého aby neměli mínus. Jinak se obrať na ombudsmana banky.
    Ach jo proč pořád ty VOP nikdo nečte...

  12. Citace Původně odeslal láďa1979 Zobrazit příspěvek
    Pokud jsi schopen prokázat, že mělo být ukončeno stačí jít za nadřízeným a dotyční bankéři to rádi zaplatí ze svého aby neměli mínus. Jinak se obrať na ombudsmana banky.
    Ach jo proč pořád ty VOP nikdo nečte...
    Protože má všechno milion stránek a když budou chtít, tak tě ojebou tak i tak :) Pokud seš lajk, tak nemáš šanci. Myslíš, že někdo čte 160 stránek pojistných podmínek třeba? Když ti přece řekne bankéř, že to je zdarma, tak to tam má být ne? Od čeho tam pak jsou, když si musíš všechno ještě číst

  13. Taky jsme skočili na reklamu účtu zdarma pro začínající firmy. Když jsme zakládali s.r.o. tak jsme šli do spořitelny, naslibovali hory doly a každý měsíc odchází pár stovek. I když na účtu je příjem, platby také. Co mě ale drtí je výběr z bankomatu vlastní banky za poplatek. Po několika telefonátech jak je to možné, že platíme za vedení účtu samé vymlouvání na to a to. Jednou nám poplatek vrátili. To je fakt, ale volat tam každý měsíc...

    No jdeme k FIO a aspon vím díky tobě, že si to musíme pořádně pohlídat to zrušení. Díky ;)

  14. Citace Původně odeslal Jirka.St Zobrazit příspěvek
    Protože má všechno milion stránek a když budou chtít, tak tě ojebou tak i tak :) Pokud seš lajk, tak nemáš šanci. Myslíš, že někdo čte 160 stránek pojistných podmínek třeba? Když ti přece řekne bankéř, že to je zdarma, tak to tam má být ne? Od čeho tam pak jsou, když si musíš všechno ještě číst
    Z vás musí mít telefonní operátoři doslovat radost. Dám vám jednu cennou radu do života: NIKDY nevěřte bankám, operátorům a dodavatelům plynu, energií a autobazarům (ten výčet je ale daleko delší). Mně se takto pokusilo ojebat O2 tím, že jsem zrušil účet a pak mi přišla pokuta 12 tisíc. Prostě ten, kdo to rušil udělal sviňárnu. Naštěstí vyřešeno, ale stálo mě to 3h času, který mi nevrátí/neproplatí. Ale šel bych i do soudu, protože tyto sviňárny se tam dějou normálně. I ty lidi na to školí.

  15. Citace Původně odeslal Jirka.St Zobrazit příspěvek
    Protože má všechno milion stránek a když budou chtít, tak tě ojebou tak i tak :) Pokud seš lajk, tak nemáš šanci. Myslíš, že někdo čte 160 stránek pojistných podmínek třeba? Když ti přece řekne bankéř, že to je zdarma, tak to tam má být ne? Od čeho tam pak jsou, když si musíš všechno ještě číst
    Hele ona jedna hláška z filmu byla "neuč se život tě naučí". Pokud budou mít všichni takové výmluvy jako ty, tak se nediv, že to budou pořád zkoušet. Nevím co má milion stran a pojistku o 160 stranách jsem nikdy neviděl. Jinak nejlepší obrana je si vyžádat VOP, že si je chceš přečíst v klidu a doma a jak se začnou kroutit, tak se rovnou sebrat a odejít a nebo si je opravdu pořádně přečíst. Bohužel takové ta frajerská gesta dejte to sem a já to podepíši na tabletu aniž bych věděl co by už měla být trochu z módy a pokud ne tak za blbost se platí. Jinak je to o tom, kdo dnes v té bance sedí a je mu úplně jedno, kde bude sedět za měsíc. Třeba moje bývalá osobní bankéřka co jsem u ní zakládal první účet v roce 1990 mi za 25 let takto nezalhala.

  16. Citace Původně odeslal láďa1979 Zobrazit příspěvek
    Jinak je to o tom, kdo dnes v té bance sedí a je mu úplně jedno, kde bude sedět za měsíc. Třeba moje bývalá osobní bankéřka co jsem u ní zakládal první účet v roce 1990 mi za 25 let takto nezalhala.
    Problém je ten, že v dnešní době už do banky nejdou prvotřídní lidé. Co ve svém okolí sleduji, tak do banky jdou ti, kteří by tam neměli co dělat a dostanou se tam jen skrze personální krizi. Ale ta už skončila.

  17. Měl jsem to podobně. Nakonec jsem u nich zrušil vše včetně penzíjka. Při rušení účtu tam vznikl přeplatek 0,46 Kč. Ptali se, jak to chci vyplatit, tak jsem řekl poukázkou na adresu. Vše zadali a již 3 měsíce čekám na poukázku. Před měsícem jsem je urgoval, že chci svých 0,46 Kč! Být to obráceně, tak by poslali upomínku za 300.

Spolupracujeme: Jooble.org Hostujeme u Server powered by TELE3