Prodej bannerové reklamy na Koronavirus.eu od 3 Kč / klik
Zobrazují se odpovědi 1 až 10 z 10

Personalizace - jak identifikovat konkrétní PC v síti

  1. Zdravím, potřebuji udělat jednu úpravu na shopu a zobrazit personalizovanou nabídku, která se projeví na konkrétním PC, který ale může být připojený do nějaké veřejné sítě. Jak se tohle to nejlépe řeší. Když to nechám pouze na Cookies, kolik procent lidí si cookies mažou a jak dlouho je mají průměrně v počítači? Když se to ošetří na IP, tak se to bude zobrazovat nejméně celému paneláku, někdy i hůře. Ale zase si říkám, kolik lidí v konkrétní lokalitě nakupuje na jednom a tom samém shopu. Co myslíte, jak to nejlépe řešit? Co je menší zlo? Dát tam cookies a prostě počítat s tím, že si je část lidí maže a nebo to dát na IP a zase ignorovat, že může více lidí viset na pod jednou IP?

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Doporučil bych kombinaci. Většina lidí cookies nemaže, když chtějí, tak jdou přes anonymní režim browseru. K tomu je ale dobré sbírat IP, browser hash, OS aj. Pak se dá user do určité míry identifikovat i kombinaci těchto informací. Potíž je ale s mobilními operátory.

    Taky je asi otázka, jak personifikace nabídek probíhá. Často není potřeba znát konkrétního uživatele, ale stačí sledovat jeho chování na webu a nabídnout mu produkty podle trendů a chování ostatních (to funguje dobře například při aktuální panice s dezinfekcemi, antibakteriálními gely, atp.).

  4. Potřebuji cílit na uživatele, kterého znám. A nerad bych zase aby se nabídka zobrazovala ostatním, protože pro ně by to bylo nerelevantní. Tak jestli půjde o pár procent lidí, co jdou z anonymu nebo mažou, tak mi to asi nevadí. Jenže pokud by to mělo být tolik https://www.zive.cz/bleskovky/vic-ne...3/default.aspx tak je to na prd.

  5. Clanek z roku 2005 ma opravdu relevantni udaje...

  6. jasně, ale tohle se asi moc nemění

  7. browser fingerprint, je na to řada nástrojů, pokud ho donutíš se přihlásit nebo prokliknout odkaz, může ho identifikovat podle vektoru jeho nastavení, prostředí jako rozlišení monitoru, verze sw, nainstalované fonty atd. Reklamu pak budeš zobrazovat k jeho otisku.

    Tahle knihovna je třeba od Valve https://fingerprintjs.com/open-source/

    Každopádně to není na běžný provoz, protože GDPR a ochrana údajů...

  8. Já bych se, za sebe, asi řídila trošku selským rozumem. Začala bych tím co je to ta personalizovaná nabídka. Pokud se jedná o shop oborem typu prodeje oblečení, krmiva, smíšené zboží, zboží běžné potřeby apod. vůbec bych neřešila a nechala na cookies, protože si myslím, (tím nechci běžné konzumenty nijak dehonestovat), článek nečlánek, nevěřím, že 50% lidí maže každý měsíc cookies, a i kdyby to tak bylo, tak cca 30 dní je bajvoko i tak dostačující. A lidi, jako třeba já :D kteří mají nastavené automatické mazání cookies a historie při každém zavření prohlížeče, restartu, vypnutí apod. takže asi 10x za den určitě stejně personalizovaná reklama neosloví (resp. pohlídám si komu půjde nebo nepůjde provize).

    Ale můj pohled je pohled a dedukce amatéra, určitě tu jsou zkušenější, kteří poradí lépe nějaké "trackovací vychytávky" přes API a já nevím co ještě.

  9. Citace Původně odeslal beraniste Zobrazit příspěvek
    Potřebuji cílit na uživatele, kterého znám. A nerad bych zase aby se nabídka zobrazovala ostatním, protože pro ně by to bylo nerelevantní. Tak jestli půjde o pár procent lidí, co jdou z anonymu nebo mažou, tak mi to asi nevadí. Jenže pokud by to mělo být tolik https://www.zive.cz/bleskovky/vic-ne...3/default.aspx tak je to na prd.
    Ten článek asi už neplatí. Hodil jsem pár čísel do stroje. Na malém vzorku dat (800k+, po filtraci a základní agregaci na usery cca 150k) mi vychází anonymní režim nebo smazali cookies 14,307%. Je to hodně nahrubo spočítané, ale 50% (viz článek) je asi moc.

  10. Citace Původně odeslal skorozacatecnik Zobrazit příspěvek
    Ten článek asi už neplatí. Hodil jsem pár čísel do stroje. Na malém vzorku dat (800k+, po filtraci a základní agregaci na usery cca 150k) mi vychází anonymní režim nebo smazali cookies 14,307%. Je to hodně nahrubo spočítané, ale 50% (viz článek) je asi moc.
    Prý na malém vzorku, nahrubo :D Super, díky i za mě. Čísla já nejraději.

  11. Citace Původně odeslal Barbora78 Zobrazit příspěvek
    Prý na malém vzorku, nahrubo :D Super, díky i za mě. Čísla já nejraději.
    Aj, asi jsem se předběhl.. měl jsem víc ověřovat. Na jiném shopu je to 17%+, ale jak píšu, jsou to jen hrubě spočítaná čísla a je dobré to oveřit/porovnat s jinými.

Spolupracujeme: Jooble.org Hostujeme u Server powered by TELE3