Covistop Dezinfekce rukou Anti-Covid - 100 ml s rozprašovačem, 500 ml se stříkací vložkou, Skladem
Zobrazují se odpovědi 1 až 14 z 14

Dotazy k s.r.o. a nejlepší návrh jak vyplácet obsluhu - kadeřnictví

  1. Dobrý den,
    než začnu psát o tom v čem plavu, dovoluji si slíbit odměnu 1 000 Kč pro toho (původně 500 Kč), kdo mi srozumitelně a správně odpoví na všechny mé otázky a navrhne ekonomicky nejvýhodnější a možné řešení.

    Psal jsem do poptávek, ale kdo mi odepsal, psal že je to zdlouhavé a že teď nemůže. Potřebuji odpověď ještě dnes. Zdvořile každého prosím, odpovědi pouze k věci. Děkuji.

    ---PRVNÍ ČÁST OTÁZEK---

    Chci si otevřít menší kadeřnictví v menším městě, ale na dobrém místě. Moje představa byla celou dobu taková, že si založím společnost s.r.o. (už se tak stalo) a všechny platby - bezhotovostní i hotovostní, které bude obsluha kasírovat, se budou připisovat na vrub společnosti.

    Na začátku dalšího měsíce pak rozdělím částku, kterou si smluvně s obsluhou domluvím (bude variabilní, v závislosti na počtu ostříhaných klientů).
    Příjmu dva pracovníky, kteří budou pracovat na živnostenský list. Každému nabídnu 40 000 Kč, z čeho si zaplatí soc. a zdrav. Zbude jim nějakých 35 000 Kč, což je celkem pěkné na místo salónu.

    Zrovna jsem ale v situaci, kdy se mé dosavadní účetní změnila životní situace a ukončili jsme spolupráci. Dnes jsem našel účetní novou, ta ale má hrůzu práce a přestože mi nyní nemůže odpovědět na všechny dotazy (týkaly se společnosti s.r.o. a níže je uvedu), zastavila se v bodě, kdy jsem mluvil právě o výše zmíněném, totiž o poměru mezi mnou a pracovníky a způsobem vyplácení.

    Prý to tak asi není možné a mám si přesně rozmyslet správnou a legální formu, ať pak podle toho přizpůsobí vedení účetnictví a cenovou nabídku.

    Byl jsem překvapený - je to moje blbost, neznalost. V okolí jsem viděl holičství, které fungují na s.r.o. a kde jsou třeba 4 lidi v salónu, všichni spokojení.


    Má první otázka tedy směřuje k pracovníkům, kasírování a vyplácení peněz.


    - nechci mít vyloženě zaměstnance. Musel bych za ně platit nejrůznější odvody a oni nebudou ochotní pracovat za mzdu 20 000 Kč.
    - chci pracovníky na ŽL, kterým budu moci nabídnout vyšší částku. Zároveň pochopitelně ale chci, aby bylo vše legální.

    Jaké jsou zde nejschůdnější varianty, které by nemusely být problém a vyšly by obě strany nejlépe?

    ---DRUHÁ ČÁST OTÁZEK--- (ještě jsem si myslel, že obsluha může pracovat na ŽL)


    Koupil jsem ready-made společnost s.r.o., která je neplátcem DPH a nikdy nevyvíjela žádnou činnost.
    Založil jsem ji kvůli kadeřnictví. Jsem v ní jediný společník a jednatel.
    Jaké mám nyní povinnosti, kromě vedení účetnictví? (mam na mysli něco, co můžu udělat ze své iniciativy)
    1. Vyčetl jsem na internetu, že je potřeba podat přihlášku k registraci daně z příjmu. Píšu to správně?
    2. Co bankovní účet. Musím jej založit zvlášť na společnost a říct o něm nějakému úřadu?
    3. Mám nahlásit společnost s.r.o. na soc. a zdrav.?
    4. Datovou schránku už mám, tento bod je v pohodě. (přístupy účetní do dat. schránky)
    5. ...něco dalšího?
    6. Je to stejně, jako u OSVČ neplátce DPH, že podávám přiznání z příjmů jednou ročně nebo se musí účetnictví u s.r.o. odevzdávat na úřad častěji a více věcí?

    Nyní uvedu jednoduchý příklad fungování (pro zodpovězení níže uvedeného):
    • měsíční obrat - 150 000 Kč
    • provozní náklady za měsíc - 35 000 Kč
    • měsíční odměna 2 pracovníkům na ŽL (budou si sami hradit soc. a zdrav. poj.) - 80 000 Kč
    rozdíl mezi výnosy a náklady je 35 000 Kč.

    7. Co placení sociálního a zdravotního pojištění – kolik budu měsíčně cca odevzdávat, pokud budu muset měsíčně hradit výše uvedené provozní náklady a odměny?
    8. Co když si chci vyplatit nějaké peníze pro sebe? Omlouvám se za stupidní otázku, ale jak to funguje? Je tam nějaká daň nebo něco, o kterou musím vybrané peníze pokrátit? Chápu správně, že provozní náklady a odměna pracovníkům jsou NÁKLADY, ale odměna pro mě je něco jiného?
    9. Společnost nebude mít „zaměstnance“, ale 2 pracovníky na ŽL. Musím firmu registrovat jako plátce daně z příjmů ze závislé činnosti a funkčních požitků, případně daně z příjmů vybírané zvláštní sazbou?

    Další dotazy z jiného pohledu

    1. V čem je správa účetnictví pro společnost s.r.o. náročnější, než u fyzické osoby? (neplátci DPH)
    2. S jakou cenovou nabídkou od účetní počítat? Budeme mít řekněme měsíčně 350 přijatých plateb od klientů (něco přes terminál kartou, něco hotovostně) + cca měsíčně 10 nákladových faktur.
    3. Jeden jednatel ve společnosti s.r.o., který se sám zastupuje či více jednatelů/společníků, pokud se mnou chce podnikat další člověk? Výhody vs nevýhody – je to jedno?
    4. Jakým způsobem to provést s přijatými platbami a identifikací? V internetovém obchodě jsem měl vždy kompletní FA údaje o zákazníkovi a vystavoval tak faktury na jeho jméno, ale u kadeřnictví je to něco jiného. Bude se platit přes terminál kartou nebo hotovostně. Schovávat účtenky a ty vám pak dát osobně s přijatými (nákladovými fakturami)?
    - potřebuji, abychom si z obou stran usnadnili práci a co nejvíc věc automatizovali.

    …+ něco, na co jsem zapomněl a měl bych vědět?



    Mnohokrát děkuji!

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Fífa, promiň to je textu, ale to je 500Kč tak jenom za přečtení :D

  4. https://poradna.webtrh.cz/ dokonce za 340,-. Ale dle mého nebudou moc rádi za takhle dlouhý dotaz :D

  5. Upřednostním odpověď zde. Nabídka platí. Pokud do večera nikdo neodpoví, dotaz zadám jim.

  6. Tohle smrdi svarc systemem...

  7. Sorry ale to prostě nejde takhle zaměstnávat lidi na ŽL.

    Možná by bylo schůdné jim jakoby pronajímat prostory a té sro by bylo "lhostejné", co s těma ti OSVČ dělají. Takhle popsané je to ale jasnej švarc (ještě potvrzen hláškou "Musel bych za ně platit nejrůznější odvody a oni nebudou ochotní pracovat za mzdu 20 000 Kč.")

  8. Citace Původně odeslal filihole Zobrazit příspěvek
    Dobrý den,
    než začnu psát o tom v čem plavu, dovoluji si slíbit odměnu 1 000 Kč pro toho (původně 500 Kč), kdo mi srozumitelně a správně odpoví na všechny mé otázky a navrhne ekonomicky nejvýhodnější a možné řešení.

    Psal jsem do poptávek, ale kdo mi odepsal, psal že je to zdlouhavé a že teď nemůže. Potřebuji odpověď ještě dnes. Zdvořile každého prosím, odpovědi pouze k věci. Děkuji.

    ---PRVNÍ ČÁST OTÁZEK---

    Chci si otevřít menší kadeřnictví v menším městě, ale na dobrém místě. Moje představa byla celou dobu taková, že si založím společnost s.r.o. (už se tak stalo) a všechny platby - bezhotovostní i hotovostní, které bude obsluha kasírovat, se budou připisovat na vrub společnosti.

    Na začátku dalšího měsíce pak rozdělím částku, kterou si smluvně s obsluhou domluvím (bude variabilní, v závislosti na počtu ostříhaných klientů).
    Příjmu dva pracovníky, kteří budou pracovat na živnostenský list. Každému nabídnu 40 000 Kč, z čeho si zaplatí soc. a zdrav. Zbude jim nějakých 35 000 Kč, což je celkem pěkné na místo salónu.

    Zrovna jsem ale v situaci, kdy se mé dosavadní účetní změnila životní situace a ukončili jsme spolupráci. Dnes jsem našel účetní novou, ta ale má hrůzu práce a přestože mi nyní nemůže odpovědět na všechny dotazy (týkaly se společnosti s.r.o. a níže je uvedu), zastavila se v bodě, kdy jsem mluvil právě o výše zmíněném, totiž o poměru mezi mnou a pracovníky a způsobem vyplácení.

    Prý to tak asi není možné a mám si přesně rozmyslet správnou a legální formu, ať pak podle toho přizpůsobí vedení účetnictví a cenovou nabídku.

    Byl jsem překvapený - je to moje blbost, neznalost. V okolí jsem viděl holičství, které fungují na s.r.o. a kde jsou třeba 4 lidi v salónu, všichni spokojení.


    Má první otázka tedy směřuje k pracovníkům, kasírování a vyplácení peněz.


    - nechci mít vyloženě zaměstnance. Musel bych za ně platit nejrůznější odvody a oni nebudou ochotní pracovat za mzdu 20 000 Kč.
    - chci pracovníky na ŽL, kterým budu moci nabídnout vyšší částku. Zároveň pochopitelně ale chci, aby bylo vše legální.

    Jaké jsou zde nejschůdnější varianty, které by nemusely být problém a vyšly by obě strany nejlépe?

    ---DRUHÁ ČÁST OTÁZEK--- (ještě jsem si myslel, že obsluha může pracovat na ŽL)


    Koupil jsem ready-made společnost s.r.o., která je neplátcem DPH a nikdy nevyvíjela žádnou činnost.
    Založil jsem ji kvůli kadeřnictví. Jsem v ní jediný společník a jednatel.
    Jaké mám nyní povinnosti, kromě vedení účetnictví? (mam na mysli něco, co můžu udělat ze své iniciativy)
    1. Vyčetl jsem na internetu, že je potřeba podat přihlášku k registraci daně z příjmu. Píšu to správně?
    2. Co bankovní účet. Musím jej založit zvlášť na společnost a říct o něm nějakému úřadu?
    3. Mám nahlásit společnost s.r.o. na soc. a zdrav.?
    4. Datovou schránku už mám, tento bod je v pohodě. (přístupy účetní do dat. schránky)
    5. ...něco dalšího?
    6. Je to stejně, jako u OSVČ neplátce DPH, že podávám přiznání z příjmů jednou ročně nebo se musí účetnictví u s.r.o. odevzdávat na úřad častěji a více věcí?

    Nyní uvedu jednoduchý příklad fungování (pro zodpovězení níže uvedeného):
    • měsíční obrat - 150 000 Kč
    • provozní náklady za měsíc - 35 000 Kč
    • měsíční odměna 2 pracovníkům na ŽL (budou si sami hradit soc. a zdrav. poj.) - 80 000 Kč
    rozdíl mezi výnosy a náklady je 35 000 Kč.

    7. Co placení sociálního a zdravotního pojištění – kolik budu měsíčně cca odevzdávat, pokud budu muset měsíčně hradit výše uvedené provozní náklady a odměny?
    8. Co když si chci vyplatit nějaké peníze pro sebe? Omlouvám se za stupidní otázku, ale jak to funguje? Je tam nějaká daň nebo něco, o kterou musím vybrané peníze pokrátit? Chápu správně, že provozní náklady a odměna pracovníkům jsou NÁKLADY, ale odměna pro mě je něco jiného?
    9. Společnost nebude mít „zaměstnance“, ale 2 pracovníky na ŽL. Musím firmu registrovat jako plátce daně z příjmů ze závislé činnosti a funkčních požitků, případně daně z příjmů vybírané zvláštní sazbou?

    Další dotazy z jiného pohledu

    1. V čem je správa účetnictví pro společnost s.r.o. náročnější, než u fyzické osoby? (neplátci DPH)
    2. S jakou cenovou nabídkou od účetní počítat? Budeme mít řekněme měsíčně 350 přijatých plateb od klientů (něco přes terminál kartou, něco hotovostně) + cca měsíčně 10 nákladových faktur.
    3. Jeden jednatel ve společnosti s.r.o., který se sám zastupuje či více jednatelů/společníků, pokud se mnou chce podnikat další člověk? Výhody vs nevýhody – je to jedno?
    4. Jakým způsobem to provést s přijatými platbami a identifikací? V internetovém obchodě jsem měl vždy kompletní FA údaje o zákazníkovi a vystavoval tak faktury na jeho jméno, ale u kadeřnictví je to něco jiného. Bude se platit přes terminál kartou nebo hotovostně. Schovávat účtenky a ty vám pak dát osobně s přijatými (nákladovými fakturami)?
    - potřebuji, abychom si z obou stran usnadnili práci a co nejvíc věc automatizovali.

    …+ něco, na co jsem zapomněl a měl bych vědět?



    Mnohokrát děkuji!
    Tak ani za tisíc nic psát nebudu. Jen rada zadarmo ani v holičství ani v kadeřnictví nebo co to vlastně chceš se nepracuje na ŽL, ale pronajímají se křesla. Nevím tvá zamýšlená tržba mi přijde jako utopie, pokud si pracující nedotáhnou své zákazníky jelikož zákazníci se už neodchytávají na ulici, to by jsi musel být tak v městě sám. Účetnictví se lze naučit, když ti někdo nastaví program. Tržby v hotovosti můžeš dát jednou částkou za měsíc ( pro denní přehled budeš mít přece EET), platby kartou podle výpisu, takže max. 20-40 položek za měsíc jak ti to budou připisovat na účet, takže za účetní cca max. 1000 Kč. Zbytek si dostuduj a nebo sundej růžové brýle. Vybavení salonu máš, když tak mohu dohodit.

  9. O zákazníky nebude nouze, pokud kadeřníci nebudou vyloženě lemplové. Salón je na super místě, kde chodí cílová skupina, zájem by byl.

    Potřebuji ale dořešit formu, jak je zaměstnat.
    Ano - pronájem kadeřnického křesla připadá v úvahu, ale moc si nedovedu představit realitu. Proč?

    Všechen marketing chceme dělat my. V začátku klienty zajistíme my, nikoliv obsluha.
    Navíc úplně nevím, jak moc bude narváno, takže jak můžu určit cenu kadeřnického křesla, když potřebuji rozumnou návratnost investice?
    Jde to nějakým způsobem udělat variabilně, podle počtu ostříhaných klientů?

  10. Podívej na to si musíš najít nějakou kadeřnici co ti řekne ceny a náklady protože podle ostříhaných to asi nepůjde, to je prakticky to nejlevnější co se dělá. A ty pracovníky už máš? On je totiž s těmi pronájmy dost problém, jelikož někteří si myslí, že když za to křeslo platí, tak nemusí chodit každý den, když se jim nechce a pak je problém, že přijdou zákazníci a nikdo, kdo by je obsloužil. Takže dva pracovníci jsou málo, jelikož jeden může dělat tebou dodané objednané a druhý by měl čekat na někoho z ulice a aspoň třetí aby mohli mít někdy volno nebo dlouhou a krátkou směnu.

  11. Já jsem si nechal udělat od specializované firmy anketu ve větším krajském městě. Otázka zněla: Uvítali byste ve vašem městě hernu s VR? Pokud ano, chodili byste do ní? Naše cílovka, měla 95% - ANO. Celkem to bylo 83% lidí - ANO. Tyto výsledky jsem tak nějak předpokládal. Na to konto jsem hernu začal provozovat. Reklamy na Instagramu, Facebooku, letáky do schránek, reklama v rádiu, místních rádiích a denících. Také Slevomat (pouze ten něco vydělal). Účet za půl roku roku provozování byl -750 000 Kč.

    Tím chci říci, že nějaké výzkumy a Tvoje přesvědčení vůbec nic neznamená. Také jsem všemu věřil a prodělal jsem na tom kalhoty. Navíc Ty píšeš že je to na malém městě, takže budeš rád když si to vydělá na jednoho provozovatele. Ale držím palce!

    Není to úplně k tématu, tak se omlouvám, ale musel jsem to napsat.

  12. Také si myslím že je blbost otevřít si kadeřnictví bez zákazníků.
    Sám bych jen tak neměnil kadeřníka jen tak. Kde jsem spokojený tam chodím :)
    Chodil jsem k jedné 3/4 života než skončila, i když jsem věděl že stříhá postaru

    jak skončila našel jsem si v blansku, mám to asi 30km z brna ale kdysi jsem tam zašel a budu tam chodit

  13. Základní myšlenka, že chceš zaměstnávat OSVČ je chybná. Nemůžeš postavit vztahy s OSVČ, jako se zaměstnanci. Můžeš jim pronajímat vybavený prostor a poskytovat služby. A třeba marketing bys asi mohls postavit na platbě za dovedené zákazníky.

  14. Citace Původně odeslal profinetworks Zobrazit příspěvek
    Základní myšlenka, že chceš zaměstnávat OSVČ je chybná. Nemůžeš postavit vztahy s OSVČ, jako se zaměstnanci. Můžeš jim pronajímat vybavený prostor a poskytovat služby. A třeba marketing bys asi mohls postavit na platbě za dovedené zákazníky.
    Zaměstnávat lidi jako OSVČ je špatně s tím souhlasím, ale jinak je tam mít jako takové je celkem běžné. Dělal jsem pár webů pro kadeřnictví a minimálně ve dvouch případech si vybavuji že tam ti lidi dělaji jako OSVČ protože se řešilo jak budoou mít samostatnou miniprezentaci na stránkách. Jak to bylo smluvně netuším, ale tipnul bych si že to řešilo pronájmem místa či tak něco.

  15. není to triviální, ale taky to není neřešitelné, ale jediná možnost je komanditní spol. .
    https://portal.pohoda.cz/dane-ucetni...ech-v-o-s-k-s/

    Smyslem zakládání a fungování osobních společností je většinou spojení určitých osob (např. odborníků z dané oblasti) a využití jejich znalostí a schopností pod „jednou značkou“, a to za osobní účasti těchto společníků.
    ty budeš komandant, oni (kadeřníci na ŽL) komandisti..zdaňovat budete společně, přitom každý pojede na sebe.
    Jakou by měli motivaci k práci, pokud budou mít u tebe jistototu 40 tis hrubého ?

Spolupracujeme: Jooble.org, Aximum - profesionální překlady Hostujeme u Server powered by TELE3